Bildirim
Alfa Romeo 147 1.6 TS'yi Nasıl Bilirsiniz ?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
Yaklaşık 20 ay boyunca 156 1.6TS Dist. kullanmış biri olarak sanırım cevap yazmaya hakkım var.
Gerçekten temiz ve bakımlısını bulursanız tadına doyum olmaz. Böylesini bulmak ta kolay değil. Ben kendi 156'mı almak için yaklaşık 1000km(evet bin kilometre) yol gittim, bütün bakım kayıtlarını yetkili serviste gördüm. Aldım ve geldim. 20 Ay boyunca da sıfır problem kullandım. Fakat sürekli kontrolüm altında idi. İlk alındığında her gün, sonraki süreçte haftada bir kaput açılır ve her şeyi kontrol eder, sesini dinlerdim. Sağda solda damlama var mı? Suyu ne durumda? Yağı azalmış mı? gibisinden.
Eğer bunu yapmayacaksanız almayın. Hiç ama hiç problem çıkmayabilir de, büyük arıza çıkabilir de. Bu yazdıklarım tüm markalar ve modeller için geçerli. Eğer aracı tanıyana kadar sık sık kontrol etmeyecek ve problemlere müdahale etmeyecekseniz sıfır alın.
Şimdi Giulietta dizel kullanıyorum. Ve halen eski 156mı özlüyorum, o küçücük motorun muhteşem sesini, o ivmelenmeyi, virajlarda attığım kahkahaları.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Kibitzer
Yaklaşık 20 ay boyunca 156 1.6TS Dist. kullanmış biri olarak sanırım cevap yazmaya hakkım var.
Gerçekten temiz ve bakımlısını bulursanız tadına doyum olmaz. Böylesini bulmak ta kolay değil. Ben kendi 156'mı almak için yaklaşık 1000km(evet bin kilometre) yol gittim, bütün bakım kayıtlarını yetkili serviste gördüm. Aldım ve geldim. 20 Ay boyunca da sıfır problem kullandım. Fakat sürekli kontrolüm altında idi. İlk alındığında her gün, sonraki süreçte haftada bir kaput açılır ve her şeyi kontrol eder, sesini dinlerdim. Sağda solda damlama var mı? Suyu ne durumda? Yağı azalmış mı? gibisinden.
Eğer bunu yapmayacaksanız almayın. Hiç ama hiç problem çıkmayabilir de, büyük arıza çıkabilir de. Bu yazdıklarım tüm markalar ve modeller için geçerli. Eğer aracı tanıyana kadar sık sık kontrol etmeyecek ve problemlere müdahale etmeyecekseniz sıfır alın.
Şimdi Giulietta dizel kullanıyorum. Ve halen eski 156mı özlüyorum, o küçücük motorun muhteşem sesini, o ivmelenmeyi, virajlarda attığım kahkahaları.
Guiletta nın da vergisi ve sigortası çok yüksek.Maaşı vergi ve sigortaya mı yatıracağız ?
-
quote:
Orijinalden alıntı: flyer_mig
quote:
Orijinalden alıntı: Kibitzer
Yaklaşık 20 ay boyunca 156 1.6TS Dist. kullanmış biri olarak sanırım cevap yazmaya hakkım var.
Gerçekten temiz ve bakımlısını bulursanız tadına doyum olmaz. Böylesini bulmak ta kolay değil. Ben kendi 156'mı almak için yaklaşık 1000km(evet bin kilometre) yol gittim, bütün bakım kayıtlarını yetkili serviste gördüm. Aldım ve geldim. 20 Ay boyunca da sıfır problem kullandım. Fakat sürekli kontrolüm altında idi. İlk alındığında her gün, sonraki süreçte haftada bir kaput açılır ve her şeyi kontrol eder, sesini dinlerdim. Sağda solda damlama var mı? Suyu ne durumda? Yağı azalmış mı? gibisinden.
Eğer bunu yapmayacaksanız almayın. Hiç ama hiç problem çıkmayabilir de, büyük arıza çıkabilir de. Bu yazdıklarım tüm markalar ve modeller için geçerli. Eğer aracı tanıyana kadar sık sık kontrol etmeyecek ve problemlere müdahale etmeyecekseniz sıfır alın.
Şimdi Giulietta dizel kullanıyorum. Ve halen eski 156mı özlüyorum, o küçücük motorun muhteşem sesini, o ivmelenmeyi, virajlarda attığım kahkahaları.
Guiletta nın da vergisi ve sigortası çok yüksek.Maaşı vergi ve sigortaya mı yatıracağız ?
1.6 motorlu herhangi bir aracın vergisi ile aynı. Trafik sigortası 400TL, Kasko da 690TL ödedim. Eğer "maaşı vergi ve sigortaya mı yatıracağız" dediğiniz bu ise evet öyle. Fakat herhangi bir otomobil alanın ödediği miktarlar ile aşağı yukarı aynı.
-
3 yıldır mk 2 kullanıyorumquote:
Orijinalden alıntı: Kibitzer
Yaklaşık 20 ay boyunca 156 1.6TS Dist. kullanmış biri olarak sanırım cevap yazmaya hakkım var.
Gerçekten temiz ve bakımlısını bulursanız tadına doyum olmaz. Böylesini bulmak ta kolay değil. Ben kendi 156'mı almak için yaklaşık 1000km(evet bin kilometre) yol gittim, bütün bakım kayıtlarını yetkili serviste gördüm. Aldım ve geldim. 20 Ay boyunca da sıfır problem kullandım. Fakat sürekli kontrolüm altında idi. İlk alındığında her gün, sonraki süreçte haftada bir kaput açılır ve her şeyi kontrol eder, sesini dinlerdim. Sağda solda damlama var mı? Suyu ne durumda? Yağı azalmış mı? gibisinden.
Eğer bunu yapmayacaksanız almayın. Hiç ama hiç problem çıkmayabilir de, büyük arıza çıkabilir de. Bu yazdıklarım tüm markalar ve modeller için geçerli. Eğer aracı tanıyana kadar sık sık kontrol etmeyecek ve problemlere müdahale etmeyecekseniz sıfır alın.
Şimdi Giulietta dizel kullanıyorum. Ve halen eski 156mı özlüyorum, o küçücük motorun muhteşem sesini, o ivmelenmeyi, virajlarda attığım kahkahaları.
kronik sorunları olarak varyatör ve vites boşluğu var ben bu ikisini 250 tl ye tamir ettirdim bunun dışında beni üzecek hiç masrafı olmadı çok şükür. ankara da alfa dan anlayan iyi ustalar var , parça sorunu yaşamazsın , alt takım biraz hassastır , lpg uyumu çok iyidir , benzinden lpg ye geçtiğini anlaşılmıyor performans olarak fark edilecek bir fark yok , bujileri biraz pahalıdır.
1,6 ts motorun sesi muhteşemdir. o yüzden vites yükseltmek istemiyeceksin şimdilik aklıma gelenler bunlar daha ayrıntılı bilgi isterseniz alfaturk ve alfistiturkey gibi siteleri tavsiye ederim
umarım gönlünüze göre bi alfa bulursunuz unutmadan şunu da ekleyim eğer alfa alırsanız muhtemelen sonraki de alfa olacaktır
-
quote:
Orijinalden alıntı: Kibitzer
1.6 motorlu herhangi bir aracın vergisi ile aynı. Trafik sigortası 400TL, Kasko da 690TL ödedim. Eğer "maaşı vergi ve sigortaya mı yatıracağız" dediğiniz bu ise evet öyle. Fakat herhangi bir otomobil alanın ödediği miktarlar ile aşağı yukarı aynı.
Peki 147 ile 156 arasında farklar nedir ? 147 daha genç ve temiz bulunabiliyor.Gösterge tasarımı ve iç malzeme işçiliği olarak 147 daha iyi göründü.Ayrıca yol bilgisayarı 147 de var,156 da yok gibi.
Ayrıca bu araçlarda süspansiyon ve yürüyen düzenler normal bineklerden farklılar.Galiba 4 tekerde bağımsız 3 kollu süspansiyon geometrisi sistemi... mi ne konulmuş.Viraj performansı focus lardan daha iyiymiş.Piyasa olarak bu iki modelden hangisi daha canlı,tutulur ? Hatchback araçlarda nedense işçilik olarak sedanlara nazaran bana daha iyi görünüyor.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-mfy-otomotivden-sifir-hata-alfa-romeo-269740539/detay
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 3 Mart 2016; 22:22:28 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: flyer_mig
quote:
Orijinalden alıntı: Kibitzer
1.6 motorlu herhangi bir aracın vergisi ile aynı. Trafik sigortası 400TL, Kasko da 690TL ödedim. Eğer "maaşı vergi ve sigortaya mı yatıracağız" dediğiniz bu ise evet öyle. Fakat herhangi bir otomobil alanın ödediği miktarlar ile aşağı yukarı aynı.
Peki 147 ile 156 arasında farklar nedir ? 147 daha genç ve temiz bulunabiliyor.Gösterge tasarımı ve iç malzeme işçiliği olarak 147 daha iyi göründü.Ayrıca yol bilgisayarı 147 de var,156 da yok gibi.
Ayrıca bu araçlarda süspansiyon ve yürüyen düzenler normal bineklerden farklılar.Galiba 4 tekerde bağımsız 3 kollu süspansiyon geometrisi sistemi... mi ne konulmuş.Viraj performansı focus lardan daha iyiymiş.Piyasa olarak bu iki modelden hangisi daha canlı,tutulur ? Hatchback araçlarda nedense işçilik olarak sedanlara nazaran bana daha iyi görünüyor.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-mfy-otomotivden-sifir-hata-alfa-romeo-269740539/detay
156 2006'da bitti. 147 2009'a kadar azar azar da olsa geldi. Genç 147 bulmak daha kolay o açıdan. İşçilik ve malzeme kalitesi olarak aynı sayılırlar. Yol bilgisayarı 2003 ve sonrası mk1,5 ve 2004 ve sonrası mk2 kasalarda ön konsolun ortasında var. Ayrıca ASR nin Alfa versiyonu olan VDC sistemi de var.
Alfaların neredeyse tüm modellerinde yol tutuş ana unsurdur. Evet Focus da çok iyi yol tutan bir araç. Fakat Alfa neredeyse her zaman sınıfının en iyisidir.
-
5 aydır 2006 model 147 1.6 TS kullanıyorum.quote:
Orijinalden alıntı: flyer_migquote:
Orijinalden alıntı: Kibitzer
1.6 motorlu herhangi bir aracın vergisi ile aynı. Trafik sigortası 400TL, Kasko da 690TL ödedim. Eğer "maaşı vergi ve sigortaya mı yatıracağız" dediğiniz bu ise evet öyle. Fakat herhangi bir otomobil alanın ödediği miktarlar ile aşağı yukarı aynı.
Peki 147 ile 156 arasında farklar nedir ? 147 daha genç ve temiz bulunabiliyor.Gösterge tasarımı ve iç malzeme işçiliği olarak 147 daha iyi göründü.Ayrıca yol bilgisayarı 147 de var,156 da yok gibi.
Ayrıca bu araçlarda süspansiyon ve yürüyen düzenler normal bineklerden farklılar.Galiba 4 tekerde bağımsız 3 kollu süspansiyon geometrisi sistemi... mi ne konulmuş.Viraj performansı focus lardan daha iyiymiş.Piyasa olarak bu iki modelden hangisi daha canlı,tutulur ? Hatchback araçlarda nedense işçilik olarak sedanlara nazaran bana daha iyi görünüyor.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-mfy-otomotivden-sifir-hata-alfa-romeo-269740539/detay
Alıntıları Göster
LPG yakıt tüketimi ortalama herhangi bir 1.6 atmosferik araçla aynı. Benzinde uzun süre kullanmadım.
Parça pahalılığı konusunda da, bazı parçaları gerçekten pahalı, örneğin cam fıskiye hortumu 120 lira. Ancak periyodik olarak değişmesi gereken parçalar (ön düzen, buji vs) ucuz denmese de diğer markalarla benzer düzeyde.
Motorları yağ yakıyor, gittiğim özel serviste 3.000 kilometrede 1 litre yağ eksilmesinin normal olduğunu söylediler, yani mümkünse haftada bir yağını-suyunu kontrol etmek lazım, kaputu bakımdan bakıma açılacak bir otomobil değil.
Viraj konusunda da tavsiyem, lütfen sizi düz yolda sollayanlar virajları 60'la dönmeye çalışırken yanlarından 120 ile süzülüp geçmeyin, insanları bu kadar rencide etmenin manası yok. En azından biraz zorlanıyormuş gibi yapın
-
Yorumlarınız için teşekkür ederim öncelikle. Hergün ilgilenebilirim öyle bağlandım ben bu araca hocam :) görüntüsü motoru olsun başka marka düşünemez oldum gerçekten.
Öğrenci olduğum için zaten sanayiye yolum düşsün istemem, temiz bi araç bulduğumda alacağız hemen. -
Yorumlarınız için teşekkür ederim hocam önerilerinizi dikkate alacağım. :)
Viraj konusunda herkes aynı şeyi söylüyor gerçekten fren kullanılmıyor galiba pek. :D -
Umarım hocam inşallah kafama yatan temiz bir tane bulabilirim. Düşünmemin nedenlerinden biride Ankara da yaşayıp servis sıkıntısı çekmeyeceğimi düşünmem umarım öyle olur. :) Teşekkürler yorumunuz için. -
-
quote:
Orijinalden alıntı: optimist0626
Merhabalar öncelikle , başlıktaki araç hakkında "kullananlar ve ya yakını kullananlardan" yorum ve öneri istiyorum , yardımcı olursanız minnettar olacağım.
"Lütfen" kullanmayıp ve ya tecrübe etmeyip kulaktan duyma şeyler ile öneride bulunmayın.
arkadaşımda vardı. ilk sahibi olmasına rağmen yaşlanma emareleri çok erken başladı. hava yastığı kapağı yerinden fırlamıştı arkadaşımınkinin. bir de traktör sesi. o parçayı değiştirsen bile bir süre sonra tekrar yapıyor traktör sesini. arkadaşım memnundu ama ben şahsen o kadar dökülmesine rağmen nesinden mennundu anlayamadım. -
Teşekkürler yorumunuz için hocam, traktör sesi varyatör yüzünden oluyor :) sanırım araba ısınana kadar bekleyip öyle yola çıkınca uzun süre bir sıkıntı olmuyormuş. -
quote:
Orijinalden alıntı: flyer_mig
quote:
Orijinalden alıntı: Kibitzer
1.6 motorlu herhangi bir aracın vergisi ile aynı. Trafik sigortası 400TL, Kasko da 690TL ödedim. Eğer "maaşı vergi ve sigortaya mı yatıracağız" dediğiniz bu ise evet öyle. Fakat herhangi bir otomobil alanın ödediği miktarlar ile aşağı yukarı aynı.
Peki 147 ile 156 arasında farklar nedir ? 147 daha genç ve temiz bulunabiliyor.Gösterge tasarımı ve iç malzeme işçiliği olarak 147 daha iyi göründü.Ayrıca yol bilgisayarı 147 de var,156 da yok gibi.
Ayrıca bu araçlarda süspansiyon ve yürüyen düzenler normal bineklerden farklılar.Galiba 4 tekerde bağımsız 3 kollu süspansiyon geometrisi sistemi... mi ne konulmuş.Viraj performansı focus lardan daha iyiymiş.Piyasa olarak bu iki modelden hangisi daha canlı,tutulur ? Hatchback araçlarda nedense işçilik olarak sedanlara nazaran bana daha iyi görünüyor.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-mfy-otomotivden-sifir-hata-alfa-romeo-269740539/detay
147 nin sadece ön süspansiyonu, 156 nın iki süspansiyonu da double wishbone(çift salıncaklı) dır. F1 araçlarında gördüğümüz süspansiyon biçimi. En iyi yol tutuşa sahip sistemdir. O yüzden alfa romeo alıp bir iki kere gazlayan adam arabasından kolay ayrılamaz.
-
-
Çok sukur yetiyor hocam, sikinti yok. 6 ayda bir 250 tl bakim, 220 tl vergisi var. Odenmeyecek seyler degil. -
Senin dersin ne? Boş boş sorular sorarak komik duruma düşüyorsun. Bu arada konu sahibi arkadaşım Alfa Romeo kullanmaya başladıktan sonra bu gibi pervane arkadaş gibilere alışmanız gerek. Hepsi içten içe kıskanıyorlar. -
quote:
Orijinalden alıntı: FaLCoN^
Senin dersin ne? Boş boş sorular sorarak komik duruma düşüyorsun. Bu arada konu sahibi arkadaşım Alfa Romeo kullanmaya başladıktan sonra bu gibi pervane arkadaş gibilere alışmanız gerek. Hepsi içten içe kıskanıyorlar.
Ders ne dersi ? Komik duruma dusmek yada dusmemek seni ilgilendirmez,sanal alemde dusmusuz kalkmisiz cokta fifi.Kıskansam sormam piyasasi genel itibariyle uygun ama konuda dedikleri gibi kaputu acmadan sadece 10.000 bakimindan bakima binilecek arac degil,maas dusunduruyor beni.Eski kasa bmw e46 yada 147 alinir ama aksi durumlarda sanayi sanayi gezecek maas gucu yok,ozel sektor allah cezasini versin adamlar luks icinde yasarlar isciye gelince zarar ediyoruz bak vergi levhasinda zarar yaziyor idare edin.Aksamda mersoyla eve gitmesini biliyor,yazin bodruma tatile gitmesini biliyor 200 lira zama gelince sirket zararda.
Biz en iyisi 1.2 sumbule devam edelim.Kullanlara keyifli surusler,dunya mali dunyada kalir yemisim arabasini,kadinini,malini.
-
Benim arabamda da supersport jantlar vardı.
5 yıl kullandım , sattım.. Hala arıyorum.
Bana 5 yılda rutin bakımları dışında ufak tefek masraflar açtı. Arkadaşlarda belirtmiş bakımlı bir 147 bulduğunuz zaman sizi çok üzmeyecek bir araçtır. Çok keyifli bir araçtır.
1) Trigeri 60 bin km de 1 değişir. Alırken triger+ varyatör durumuna bakınız.
2) Alt takımı biraz narindir diğer araçlara göre . Zaten turlamaya çıktığınızda gacır gucur sesler geliyorsa , salıncaklarda vs. problem olabilir . Mutlaka arabayı almadan bir Alfa ustasına gösterin zira sanayideki ustalar pek anlamaz.
3)Bazı km si ilerlemiş 147 lerde vites çanağı sıkıntı çıkarabilir , vites kolunun hareketlerinden direk anlaşılır zaten.
4)Yaş/km itibariyle termostad bozulabiliyor , değişimi çok maliyetli değil.
5)Bende yağ eksiltme hiç olmadı ama belirli bir miktara kadar normal deniliyor.
Yani ne olursa olsun aracı kesinlikle bir Alfa Romeo servisine gösterin , kafanız rahat binin.
Ben 5 yılda rutin bakımlar dışında ,
- Alt tablaları değiştirdim.
-Termostad değiştirdim.
- El freni tellerini değiştirdim..
LPG yakıt tüketimi ortalama herhangi bir 1.6 atmosferik araçla aynı. Benzinde uzun süre kullanmadım. Parça pahalılığı konusunda da, bazı parçaları gerçekten pahalı, örneğin cam fıskiye hortumu 120 lira. Ancak periyodik olarak değişmesi gereken parçalar (ön düzen, buji vs) ucuz denmese de diğer markalarla benzer düzeyde. Motorları yağ yakıyor, gittiğim özel serviste 3.000 kilometrede 1 litre yağ eksilmesinin normal olduğunu söylediler, yani mümkünse haftada bir yağını-suyunu kontrol etmek lazım, kaputu bakımdan bakıma açılacak bir otomobil değil. Viraj konusunda da tavsiyem, lütfen sizi düz yolda sollayanlar virajları 60'la dönmeye çalışırken yanlarından 120 ile süzülüp geçmeyin, insanları bu kadar rencide etmenin manası yok. En azından biraz zorlanıyormuş gibi yapın |
Beyinsis her zaman ki gibi sallıyor, ciddiye almayın. Platformu Stilo platformu değil, Stilo'da önde mcphaerson arkada torsiyon çubuğu bulunur, son derece sıradan bir altyapısı vardır. 147'de önde çift salıncaklı Alfaya özel bir sistem, arkada ise mcphearson yer alır. Üzerine yapılan modifikasyon çok ağırdır, Tipo series platformu ile alakası kalmamıştır, 156 ile hemen hemen aynı altyapıdadır ve o sınıf için de pahalı bir altyapıdır. Adam gibi yol tutar, adam gibi viraj alır, sürerken keyif alırsın öyle odun Golfler A3'ler gibi bodoslama önden kaymaz, bunu da buraya expert gibi resmen yalanlar döşeyip, milleti hatalı yönlendiren konsolla sevişen alamancı tayfa anlamaz.
Ayarı bir tarafa bırakırsak 147 yüksek kaliteli bir araç değildir, fakat çıkarabileceği sorunlar ve genel kronik arızaları artık kanıksanmış bir araçtır, bunlarda genelde düşük maliyetli bilinen şeylerdir. Önemli olan iyi vakit harcayıp temizini bulmaktır. Yoksa gıcırtısı, tıkırtısı ufak tefek masrafı arızası bitmez. Özenilmiş bir araç bulursan ciddi keyif alırsın, 1.6 motor olsa da farketmez çok güzel makinadır. Yakıtı dönemin 1.6'larından 1-1.5lt kadar fazladır. Hele ki ön takımı orjinal parçalarla yapılmış, motoru yürürü düzgün bir 147'yi kullanmak günümüzdeki bütün modern hb'lerden daha zevklidir ki buna Giulietta dahil. |
Sıkıcı piyasa arabası alanlar her zaman tarzı olan arabalar için ileri geri konuşur böyle hocam arkadaş beyinsisliği ve boş konuşmasıyla tanınan biri zaten siz ona takılmayın. Ya arkadaşında olduğunu söyleyip sallayıp duruyor ya da Kendi arkadaşları bile ciddiye almamış gidip 147 yi almış siz neden ciddiye alasınız ?
Konuda bir çok gerçek kullanıcı yorum yapmış , onlarla konuşun siz . 26 bine pek araba Yok maalesef inşallah temiz bir 147 ve ya içinize sinen başka bir araba bulursunuz. |
Sen nasıl açtın wikipediyi ya aferin :)
Tekrar söylüyorum bak, sallama. Bilmediğin konularda atıp tutma, gelmiş bana wikiden laf ebeliği yapıyor. Stilo ile 147 raf kardeşidir, raftaki parçaları paylaşırlar yani Maserati Ghibli'de Dodge dart sinyal silecek kolları görmek gibi, Giulietta'da Doblo'nun direksiyon tuşlarının olması gibi, hatta Ferrari 360'da Fiat Croma dikiz aynası olması gibi. Platformlarının birbiri ile Fiat grup çatısı altında oldukları için ortak kodlama harici alakası dahi yoktur, 147 tamamen farklı bir altyapıdır (156 ve GT'de kullanılır bu altyapı), Stilo ve Delta'daki ise çoğunlukla iç hacim/kabin odaklı daha basit altyapılardır, gelmiş Golfü örnek vermiş meselenin sadece süspansiyonla hiç ilgisi yok onu senin kapasiten yetebilsin diye basitleştirdim ama yettiremedik. Stilodan çok daha sert bir direksiyon diyip neresi zevkli diyor, adamın zevk almadığı aracı anlatırken ilk yazdığı şeye bak. Mektepte okurken bir bayan arkadaşım vardı, 330ci'i kullandırmıştık hiç beğenmemişti, direksiyonu sert, koltuğu sert pedalları sert diye. Keyifli otomobilden anladığınız aşağı yukarı aynı işte, bu tarz araçlar sana uymaz, sen Golf gibi beyaz eşyalarla devam et. |
Benzer içerikler
- ford custom yakıt tüketimi
- toyota yaris yorumları
- atmosferik mi turbo mu
- suzuki vitara kronik sorunları
- suv tavsiye 2024
- uçan araba fiyatları
- renault arkana fiyat
- renault logan
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X