Bildirim
Alfa Romeo 156!!! Alma aşamasındayım..İyi bilen biri yokmu.
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
İnternette her araçın olumsuz yorumu vardır bunlara çok itibar etmemek lazım bence
Araç kaç binde kaç para ? -
bugün bir 156 ya bindim araç gerçekten bakımlı modelini bilmiyorum ama makyajlı kasa değildi ilk önce arka koltukta oturdum ve gayet rahattı motor sesi 4bin devire kadar gelmiyordu arkada havalandırma çıkışları vardı nereye baksam airbag yazısı vardı koltuklar rahattı sonra ön tarafa geçtim kendine özgüü bi gösterge paneli var ve çok yavaş ilerliyor gibi geliyor önceleri sanki araba birtüelü hıxlanamıyormuş gibi geliyor daha sonradan alıştım ama arac biraz hantal gibime geldi en azından bizim lacettiden ve jaguardan hantaldı çift bölgeli otomatik kliması abs si falan vardı güzel bir arabaydı yani konforluydu fakat dediğim gibi 1.6 motor olanı biraz hantal ama ben olsam e46 dan inip 156 ya binmezdim imkanınız varsa 159 almaya çalışın iyi günler
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-ata-otomotivden-alfa-romeo-53463309/detay/
araç bu galerinin sahibi arkadaşım
iyi akşamlar iyi forumlar
-
61000 de 26250 tl adamın başta çektiği fiyat ama bu aralar hastasıyım diye acelel mi ediyorum diye düşünüyorum..alfisti den almayı yeglerim sahsen biraz bekleyip..2-3 lira fazla olsun temiz olsun..quote:
Orijinalden alıntı: Losangelos
İnternette her araçın olumsuz yorumu vardır bunlara çok itibar etmemek lazım bence
Araç kaç binde kaç para ? -
159 lar da cok hoş araba yalnız benim elimde birazda para kalmasını istiyorum..2003 model koymuşsun linkte 2006 arasında cok fark varmıdır..quote:
Orijinalden alıntı: Kadıoğlu25
61000 de 26250 tl adamın başta çektiği fiyat ama bu aralar hastasıyım diye acelel mi ediyorum diye düşünüyorum..alfisti den almayı yeglerim sahsen biraz bekleyip..2-3 lira fazla olsun temiz olsun..
Alıntıları Göster -
e46 yı kullanmaya devam et . 156 e46 için değmez , sıkıntı yaratır diye düşünüyorumquote:
Orijinalden alıntı: Kadıoğlu25
159 lar da cok hoş araba yalnız benim elimde birazda para kalmasını istiyorum..2003 model koymuşsun linkte 2006 arasında cok fark varmıdır..
Alıntıları Göster -
quote:
Orijinalden alıntı: Kadıoğlu25
159 lar da cok hoş araba yalnız benim elimde birazda para kalmasını istiyorum..2003 model koymuşsun linkte 2006 arasında cok fark varmıdır..
ön tarafında değişiklikler var farlar çamurkluklar tampon vs iç mekanda ve motorda değişiklik yok sanırım. Bu 2003 modeller makyajsız kasa olarak geçiyor işte 2006 lar makyajlı olması gerekiyor forumda birkan genç bir ara kullanmıştı tam sizin istediğiniz araçtan o buralardaysa bilgi verebilir
iyi akşamlar -
1.6 motor biraz hantal kalıyor e46 da bole olunca cok yakıyor..bmw ye tup taktırmayada kıyamadım..artık alfa alınca ona taktırmayı düşünüyorum.quote:
Orijinalden alıntı: Maniac_Turk
e46 yı kullanmaya devam et . 156 e46 için değmez , sıkıntı yaratır diye düşünüyorum
Alıntıları Göster -
quote:
Orijinalden alıntı: cobra41
quote:
Orijinalden alıntı: Kadıoğlu25
159 lar da cok hoş araba yalnız benim elimde birazda para kalmasını istiyorum..2003 model koymuşsun linkte 2006 arasında cok fark varmıdır..
ön tarafında değişiklikler var farlar çamurkluklar tampon vs iç mekanda ve motorda değişiklik yok sanırım. Bu 2003 modeller makyajsız kasa olarak geçiyor işte 2006 lar makyajlı olması gerekiyor forumda birkan genç bir ara kullanmıştı tam sizin istediğiniz araçtan o buralardaysa bilgi verebilir
iyi akşamlar
ilginiz için teşekkür ederim..inşallah bi çözüme ulaşırım.. -
Forumlarda yolda giderken sunroof üzerime bile düştü diyenler var işçiliğinin çok kötü olduğunu söylüyorlar..Servisten çıkamazsın falan..Uzun süre kullanmış bir arkadaşa ulaşabilirsem..Soru işaretleri gidecek..quote:
Orijinalden alıntı: Kadıoğlu25quote:
Orijinalden alıntı: cobra41
quote:
Orijinalden alıntı: Kadıoğlu25
159 lar da cok hoş araba yalnız benim elimde birazda para kalmasını istiyorum..2003 model koymuşsun linkte 2006 arasında cok fark varmıdır..
ön tarafında değişiklikler var farlar çamurkluklar tampon vs iç mekanda ve motorda değişiklik yok sanırım. Bu 2003 modeller makyajsız kasa olarak geçiyor işte 2006 lar makyajlı olması gerekiyor forumda birkan genç bir ara kullanmıştı tam sizin istediğiniz araçtan o buralardaysa bilgi verebilir
iyi akşamlar
ilginiz için teşekkür ederim..inşallah bi çözüme ulaşırım..
Alıntıları Göster
-
2004-2006 Arası Makyajlı kasa. Ben de zamanında çok istedim ama bizzat tanıdık 2004 156 sahibi satıyordu. Dedik alalım, yok tavsiye etmem dedi sıkıntı çıkarır. Halbuki istediği parayı veriyorduk. E46 dan inip ona binilmez bence de..quote:
Orijinalden alıntı: Kadıoğlu25
Forumlarda yolda giderken sunroof üzerime bile düştü diyenler var işçiliğinin çok kötü olduğunu söylüyorlar..Servisten çıkamazsın falan..Uzun süre kullanmış bir arkadaşa ulaşabilirsem..Soru işaretleri gidecek..
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: Sexuality
2004-2006 Arası Makyajlı kasa. Ben de zamanında çok istedim ama bizzat tanıdık 2004 156 sahibi satıyordu. Dedik alalım, yok tavsiye etmem dedi sıkıntı çıkarır. Halbuki istediği parayı veriyorduk. E46 dan inip ona binilmez bence de..
Farzet ki ilk defa araba sahibi oluyorum..Bu karizma için alınmaz mı -
quote:
Orijinalden alıntı: Kadıoğlu25
quote:
Orijinalden alıntı: Sexuality
2004-2006 Arası Makyajlı kasa. Ben de zamanında çok istedim ama bizzat tanıdık 2004 156 sahibi satıyordu. Dedik alalım, yok tavsiye etmem dedi sıkıntı çıkarır. Halbuki istediği parayı veriyorduk. E46 dan inip ona binilmez bence de..
Farzet ki ilk defa araba sahibi oluyorum..Bu karizma için alınmaz mı
Alınır, ama 5 bin fazla verip çok daha karizmatikleride alınır
-
quote:
Orijinalden alıntı: Sexuality
quote:
Orijinalden alıntı: Kadıoğlu25
quote:
Orijinalden alıntı: Sexuality
2004-2006 Arası Makyajlı kasa. Ben de zamanında çok istedim ama bizzat tanıdık 2004 156 sahibi satıyordu. Dedik alalım, yok tavsiye etmem dedi sıkıntı çıkarır. Halbuki istediği parayı veriyorduk. E46 dan inip ona binilmez bence de..
Farzet ki ilk defa araba sahibi oluyorum..Bu karizma için alınmaz mı
Alınır, ama 5 bin fazla verip çok daha karizmatikleride alınır
Hangi marka modeli kastediyosun ?
-
quote:
Orijinalden alıntı: Kadıoğlu25
quote:
Orijinalden alıntı: Sexuality
quote:
Orijinalden alıntı: Kadıoğlu25
quote:
Orijinalden alıntı: Sexuality
2004-2006 Arası Makyajlı kasa. Ben de zamanında çok istedim ama bizzat tanıdık 2004 156 sahibi satıyordu. Dedik alalım, yok tavsiye etmem dedi sıkıntı çıkarır. Halbuki istediği parayı veriyorduk. E46 dan inip ona binilmez bence de..
Farzet ki ilk defa araba sahibi oluyorum..Bu karizma için alınmaz mı
Alınır, ama 5 bin fazla verip çok daha karizmatikleride alınır
Hangi marka modeli kastediyosun ?
Hocam illa karizmatik araç olcak dersen tercihler arrtırılabilir.
Ben 30 bin küsüre 2008 model Volvo c30 aldım, bana göre 156 dan daha çekici bir araç.
Onun dışında 99 model civarı Mercedes slk olabilir 2 kişilik uygun dersen, Bmw 1 serisi olabilir. Tabi bu fiyatlara alcağın bmw ve mercedeslerde alfa kadar masraf açabilir. 3 kapı araç uygun dersen c30 bakmanı tavsiye ederim yaşında gençse.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Sexuality
quote:
Orijinalden alıntı: Kadıoğlu25
quote:
Orijinalden alıntı: Sexuality
quote:
Orijinalden alıntı: Kadıoğlu25
quote:
Orijinalden alıntı: Sexuality
2004-2006 Arası Makyajlı kasa. Ben de zamanında çok istedim ama bizzat tanıdık 2004 156 sahibi satıyordu. Dedik alalım, yok tavsiye etmem dedi sıkıntı çıkarır. Halbuki istediği parayı veriyorduk. E46 dan inip ona binilmez bence de..
Farzet ki ilk defa araba sahibi oluyorum..Bu karizma için alınmaz mı
Alınır, ama 5 bin fazla verip çok daha karizmatikleride alınır
Hangi marka modeli kastediyosun ?
Hocam illa karizmatik araç olcak dersen tercihler arrtırılabilir.
Ben 30 bin küsüre 2008 model Volvo c30 aldım, bana göre 156 dan daha çekici bir araç.
Onun dışında 99 model civarı Mercedes slk olabilir 2 kişilik uygun dersen, Bmw 1 serisi olabilir. Tabi bu fiyatlara alcağın bmw ve mercedeslerde alfa kadar masraf açabilir. 3 kapı araç uygun dersen c30 bakmanı tavsiye ederim yaşında gençse.
yaş 24. e46 ya bindikten sonra bmw mercedesten daha cok değişik stili olan alfa lar cekti ilgimi.yani anlayacağın arabaya biraz da mest oldum onunda etkisi var. sen oluru varmı o arabanın onu söyle
-
ALFA ROMEO 156 1.6 TS kullanıyorum ve çok memnunum.Hiç ALFA koltuğuna oturmayanların ve yanlış , kulaktan dolma bilgilerle bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan yüzlerce internet kullanıcısının (söz meclisten dışarı) yorumlarına takılmamanı tavsiye ederim.Ben bir Alfisti'yim ve ALFAmı satmayı düşünüyorum..Satmak istememin tek bir nedeni var, daha yeni bir ALFA almak..Zaten ALFA koltuğundan indikten sonra damağınızda kalan alfa tadını asla unutamıyorsunuz..başka bir arabaya bindiğiniz zaman arabanız bir araç, makina oluyor sizin için, çünkü araba,''ruhu yoksa sadece bir makinadır''...quote:
Orijinalden alıntı: Kadıoğlu25quote:
Orijinalden alıntı: Sexuality
quote:
Orijinalden alıntı: Kadıoğlu25
quote:
Orijinalden alıntı: Sexuality
quote:
Orijinalden alıntı: Kadıoğlu25
quote:
Orijinalden alıntı: Sexuality
2004-2006 Arası Makyajlı kasa. Ben de zamanında çok istedim ama bizzat tanıdık 2004 156 sahibi satıyordu. Dedik alalım, yok tavsiye etmem dedi sıkıntı çıkarır. Halbuki istediği parayı veriyorduk. E46 dan inip ona binilmez bence de..
Farzet ki ilk defa araba sahibi oluyorum..Bu karizma için alınmaz mı
Alınır, ama 5 bin fazla verip çok daha karizmatikleride alınır
Hangi marka modeli kastediyosun ?
Hocam illa karizmatik araç olcak dersen tercihler arrtırılabilir.
Ben 30 bin küsüre 2008 model Volvo c30 aldım, bana göre 156 dan daha çekici bir araç.
Onun dışında 99 model civarı Mercedes slk olabilir 2 kişilik uygun dersen, Bmw 1 serisi olabilir. Tabi bu fiyatlara alcağın bmw ve mercedeslerde alfa kadar masraf açabilir. 3 kapı araç uygun dersen c30 bakmanı tavsiye ederim yaşında gençse.
yaş 24. e46 ya bindikten sonra bmw mercedesten daha cok değişik stili olan alfa lar cekti ilgimi.yani anlayacağın arabaya biraz da mest oldum onunda etkisi var. sen oluru varmı o arabanın onu söyle
Alıntıları Göster
Daha önce de forumda benzer bir konuda paylaştığım bir yorumu burada da paylaşmak isterim;
Bir Alfa kullanıcısı olarak noktasına vilgülüne kadar doğruluğuna katıldığım bir yorum...
Alfa Romeo'yu çok beğeniyorsunuz, belki de satın almak istiyorsunuz. Alfa Romeo'nun sportif başarılar ile dolu geçmişini belki duydunuz, belki duymadınız. Fakat bildiğiniz birşey var: Trafikte diğer araçların arasında ne kadar farklı, ne kadar estetik, ne kadar karizmatik değil mi? Eee, siz de farklı bir kişisiniz, sıradan olmak istemiyorsunuz. Eh, hem sıfır fiyatları hem de 2. el fiyatları gayet makul gözüküyor. Ama Alfa hakkında hiçbir bilginiz yok.
Ne olur ne olmaz diye birilerine danışmak istersiniz herhalde, değil mi?
Bu düşüncenizi arabalardan anlayan bir tanıdığınıza açtınız….Ve müthiş bir tepkiyle karşılaştınız: "Sen deli misin, Alfa'lar benzini su gibi içer, para yetiştiremezsin. Hem yedek parça sıkıntısı da had safhadadır, en ufak bir şey için 3 ay beklersin, araban serviste çürür. Üstelik Alfa bizim memlekete uymaz, çünkü dayanıksızdır, hemen bozulur. Sen aklını peynir ekmekle mi yedin??????".
Moraliniz bozuldu değil mi? Hayalinizdeki o yırtıcı bakışlı arabanın bu kadar sorunlu olduğunu bilmiyordunuz. Başka marka araba bakacaksınız mecburen. Eh, o markalarda herkeste olan modeller var. Herkesin hemfikir olduğu gibi sağlam, ekonomik, hızlı…ve fena halde sıkıcı! İçinize sinmiyor bir türlü. Gözünüzü kapadığınızda Alfa Romeo'nun beyinlere kazınan üçgen ızgarası ve tatlı hırıltılarla çalışan italyan motorunun sesi gelip beyninize yerleşiyor.
Peki bu tanıdığınız acaba gerçekten sizi doğru mu yönlendiriyor, ne dersiniz? İnternette bir sürü Alfa fanatiği olduğunu duyuyorsunuz, alfisti mi ne diyorlar kendilerine, neden bu kötü arabalara böyle aşkla bağlılar acaba?
Sahi, sizin bu tanıdık var ya, hiç Alfa kullanmış mı yoksa "amcasının oğlunun ortağı kullanıyordu da" ondan mı duymuştu?
Gelin kulaktan dolma bilgileri boşverin, gerçek Alfa kullanıcılarından bu iddiaların asıllarını dinleyin:
Öncelikle, Alfa bir UFO değildir. Bugün üretimde olan tüm modelleri, aynı sınıflarda üretilen modellere rakip olarak tasarlanmaktadir. Ancak Alfa, modellerini, pekçok rakibinde bulamayacağınız bazı baharatlarla önümüze sunmaktadir. Tasarım, imaj, kullanım özellikleri, Alfa'yı rakiplerinden biraz ayırır. Bu ayrım, oldukça ince karar bir ayrımdır. Güncel Alfa modelleri, belirli bir performans payı da katılan, fakat konfor özellikleri de gayet yerinde olan araçlardır. Bu otomobiller, sadece sürat tutkunlarını tatmin edecek şekilde değil, aileleri de mesud edecek şekilde şekillendirilmektedirler.
1. Alfa'lar çok benzin yakar. Sen o kadar zengin misin?
Madem öyle alın işte size kendinizi zengin göstermek için fırsat: Özellikle 1,6 lt hacimli twinspark motorlar standart kullanımda aynı sınıfta ve benzer ağırlıktaki rakiplerinden çok farklı bir tüketim değerine sahip değillerdir. 2004 model 1,6 156 sadece İstanbul şehir içi dur-kalk trafiğinde kullanıldığında yakıt tüketimi 10lt/100 km civarındadır. Bu, araçlardaki yol bilgisayarından alınmış bir veridir. Otoban kullanımında ise bu rakam 6lt civarlarına doğru düşmektedir.
Fakat yukarıdaki bu iddiayı doğrulayacak durumlar da olacaktır. Alfa'nın kalbi herşeyden önce sportif ruha sahip motorudur. Devir arttıkça hırçınlaşan motor sesi sizi daha fazla gaza basmaya teşvik edecektir. Elinizin altında devir kesiciye girerken bile hala hızlanmaya devam eden bir makine varken makul bir kullanım tarzı belirlemek tamamen sizin sabrınıza ve kulaklarınızı ne kadar tıkalı tutabileceğinize bağlıdır.
2. Alfa Romeo'nun yedek parça sıkıntısı vardır. Araban serviste çürür bak.
Bunu diyenin otomotiv sektörü ile olan ilgisinden kuşku duyun. Alfa Romeo distribütörlüğünün 2001 yılında Zeytinoğlu Grubu'ndan TOFAŞ'a geçmesinden sonra bu konuda hiç bir sıkıntı kalmamıştır.
Yetkili servislerin dışında Alfa'nın Türkiye'deki ilk modellerinden beri hizmet veren özel servisler de gayet kaliteli hizmetlerini sürdürmektedirler. Eğer bir Alfa sahibi, aracının uzun süredir parça beklediğinden bahsediyorsa bilin ki standart olmayan, aksesuar grubuna giren bir parça yüzündendir.
3. Alfa'lar dayanıksızdır, hemen bozulurlar. Aldıktan 3 gün sonra bozulan Alfa'lar varmış.
Vardır muhtemelen ama onlar da kaza yapmıştır herhalde. Fakat, özellikle yeni nesil Alfa'ların resmi otoritelerin kayıtlarına giren arıza istatistikleri bu iddiaları çürütmektedir.
Her ne kadar Alfa'ların üretim kalitesi Japonlar kadar olmasa da Alfa'ların bu suçlamayla karşılaşmasının ana nedeni kullanılan malzemeden çok işçilik problemleridir.
Her marka araçta olduğu gibi elbette Alfa'larda da bazı kronik sorunlar ve hassas parçalar vardır. Twinspark motorlar için başı çeken sorun varyatör adı verilen motor parçasıdır. Motorun torkunu belli bir devir aralığında düzenli dağıtmayı ve çekiş gücünün devamlılığını sağlamayı amaçlayan bu parça yağsız kaldığı durumda bozulmaktadır. Her ne kadar bu parçanin bozulmasi motorun işleyişini ve performansını etkilemese de ilk çalışma anında çıkardığı ses rahatsız edebilmektedir. Ancak bu sorunda çözülmüştür.. Varyatör değişiminde servislerin taktıkları "Valf" sayesinde Varyatörün ömrü 50.000 km. ve üzerinde seyretmektedir..
Alfa modellerinin bir diğer hassas noktası ön takımlardır. Yüksek hızlarda rakipsiz bir stabilite ve viraj hakimiyeti sağlayan süspansiyon geometrisi ülkemiz şartlarında yol bozukluklarından olumsuz etkilenebilmektedir. Ancak bozuk satıhlarda özenli kullanımda süspansiyonlarla ilgili önemli herhangi bir şikayet oluşmamaktadır.
4. Alfa servisleri yetersizdir, bilgisizdir, kara cahildir vs.
Haddimize değil TOFAŞ'ı savunmak ama yetkili servisler düzenli olarak TOFAŞ tarafından eğitimden geçirilmektedir. Yeni nesil (147-156-166-159) Alfa'lar konusunda münferit olaylar dışında önemli bir şikayet duyulmamıştır. . Hatta normalde fren balatalarının garanti kapsamının dışında olmasına rağmen sırf fren yaparken "gıcırtı" sesi gelmesi nedeniyle Tofaş'ta garanti kapsamına sokulup yetkili servisler tarafından değiştirilmektedir...
Ayrıca unutulmamalıdır ki yeni alınan tüm Alfa Romeo modelleri 2 yıl mekanik garantiye sahiptir, ve bu garanti cüzi bir miktar ile 4 yıla kadar uzatılabilmektedir..
Ayrıca Birmot'lar servis bölümlerini FIAT ve Alfa Romeo için ayırma çalışmalarına başlamış olup, Alfa sahiplerine verilecek hizmet kalitesinin de arttırılması planlanmaktadır.
5. Alfa'lar güvensizdir. Sakın kaza yapma! Aman diyeyim…
2001 yılında yapılan Euroncap testlerinde Alfa'nın 147 modeli çarpışma testlerinde beş üzerinden üç yıldız almıştır. Bu skor bazı rakiplerden kötüdür ancak yandan çarpma testlerinde 147 beş üzerinden beş yıldız almıştır. 147 makyajlandıktan ve ekstra güvenlik donanımları eklendikten sonra tekrar bu teste sokulmamıştır.
156 modelinin euroncap tarafından yapılmış resmi bir testi bulunmamaktadır. 159 modeli ise testleri beş yıldız alarak tamamlamıştır.
Burada unutulmaması gereken nokta euroncap testlerinde, kaza olduktan sonra aracın gördüğü hasar üzerinden aracın ne kadar güvenli olduğunun belirlendiğidir. Yani, pasif güvenliğin dışında aktif güvenlik unsurları bu testlerde dikkate alınmamaktadır. Daha önce bahsedilen dengeli yapısı ve süspansiyon geometrisi ile Alfa'lar yıllardır yol tutuş konusunda haklı bir üne sahiptir. Standart haliyle bile bir Alfa'nın viraj kabiliyeti rakiplerinden kat kat üstündür ve yoldan çıkarabilmek özel beceri ister.
6. Alfa'nın 2. eli yoktur, alırsan elinde kalır.
İtalyan arabalarının 2. elde diğer markalardan biraz daha fazla değer kaybettiği bir gerçektir. Ancak giderek kötüleşen 2. el piyasasında artık diğer markaların da Alfa'dan aşağı kalır yönü kalmamıştır.
Alfa'lara 2. elde çok talep olmamasının nedenleri sizin de şahit olduğunuz kalıplaşmış düşüncelerdir. Alfa hiçbir zaman Türkiye'de geniş kitlelere satılmamış, dolayısıyla çok net bir kullanıcı görüşü oluşmamıştır. Çoğu bilgi kulaktan dolmadır. Eski modellerde yaşanan sorunlar ve üzerine Zeytinoğlu Grubu'nun düştüğü finansal darboğaz nedeniyle yedek parça temininde yaşanan sıkıntılar insanların kafasındaki Alfa imajını hakettiği yerin çok altına atmıştır.
7. Alfa'lar yürümez. ben pejom ile Alfa'yı geçmiştim biliyormusun?
Allah iyiliğinizi versin. Kamera şakasıdır o.
Yine de en azından bu iddianın ilk kısmına ciddi bir cevap verelim: Alfa'ların motorları sınıflarının en yüksek beygir gücü değerleri arasındadır. Fakat bir aracın performansını belirleyen başka unsurlar vardır, aktarma organları, vites oranları ve ağırlık gibi. Bu unsurlar gözetilerek üretilen arabalarda başka konularda fedakarlık yapmak gerekir, ki konfor bunların başında gelir. Unutmayın ki Alfa'ların top modelleri dışında kalan modeller sadece performans amaçlı değildir. Alfa Romeo modellerinde performans/konfor dengesi iyi ayarlanmıştır. Ama sadece performans arıyorsanız yanlış yerdesiniz demektir.
Her üretici, ürettiği modellere bazı karakteristik özellikler atar. Genel olarak konuşursak Japon üreticilerde sorunsuzluk ön plana çıkar, Alman'larda konfor, İtalyan'larda ise hiç kuşkusuz estetik. İşte, Alfa Romeo'da üretim felsefesi de atak ve estetik araçlar yaratmak şeklindedir.
Sonuç olarak siz bir Alfa Romeo'yu beğendi iseniz bu arabayı gönül rahatlığı ile satın alabilirsiniz.. Bu arabayı aldığınızda dünya otomotiv tarihinden bir parça satın aldığınızı zamanla anlayacaksınız.. Aldığınız arabanın 1900'lü yıllarda hangi arabadan, hangi konseptten esinlendiğini hissedeceksiniz.. Buda size anlatılmaz bir haz verecek, Alfanızı daha çok seveceksiniz…
Sahi, Alfa Romeo'nun kullandığı "Cuore Sportivo" sloganının ne anlama geldiğini hiç bu açıdan düşünmüş müydünüz?
Yazar : Neanderthal
Orjinal alıntı yapılan forum adresi:http://forum.donanimhaber.com/m_7407277/mpage_4/***_/tm.htm
--------------------------------------------------------------------------------
-
bende ilk araç olarak alfa 156 yı çok istemiştim. gerçekten hayrandım o arabaya. ancak 2. el piyasasının iyi olmaması ve forumlardan ve çevreden duyduğum yorumlardan sonra vazgeçtim almaktan, hatta tam alacakken potadan döndüm..aslında ben çok fazla araç bakmıştım. ama çevremdeki insanlar her modele bir kulp takıyordu.. sonra çıtayı biraz yükseltip passat aldım. 1,5 yılı geçti ve passatı hala kullanıyorum. passata hiç kimse hiçbir eleştiri yapamıyor. kullandığım araç kesinlikle mükemmeldir demiyorum. ancak aldıktan sonra passat hayranlığımın nekadar artığını anlatamam size.quote:
Orijinalden alıntı: gardi35
ALFA ROMEO 156 1.6 TS kullanıyorum ve çok memnunum.Hiç ALFA koltuğuna oturmayanların ve yanlış , kulaktan dolma bilgilerle bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan yüzlerce internet kullanıcısının (söz meclisten dışarı) yorumlarına takılmamanı tavsiye ederim.Ben bir Alfisti'yim ve ALFAmı satmayı düşünüyorum..Satmak istememin tek bir nedeni var, daha yeni bir ALFA almak..Zaten ALFA koltuğundan indikten sonra damağınızda kalan alfa tadını asla unutamıyorsunuz..başka bir arabaya bindiğiniz zaman arabanız bir araç, makina oluyor sizin için, çünkü araba,''ruhu yoksa sadece bir makinadır''...
Daha önce de forumda benzer bir konuda paylaştığım bir yorumu burada da paylaşmak isterim;
Bir Alfa kullanıcısı olarak noktasına vilgülüne kadar doğruluğuna katıldığım bir yorum...
Alfa Romeo'yu çok beğeniyorsunuz, belki de satın almak istiyorsunuz. Alfa Romeo'nun sportif başarılar ile dolu geçmişini belki duydunuz, belki duymadınız. Fakat bildiğiniz birşey var: Trafikte diğer araçların arasında ne kadar farklı, ne kadar estetik, ne kadar karizmatik değil mi? Eee, siz de farklı bir kişisiniz, sıradan olmak istemiyorsunuz. Eh, hem sıfır fiyatları hem de 2. el fiyatları gayet makul gözüküyor. Ama Alfa hakkında hiçbir bilginiz yok.
Ne olur ne olmaz diye birilerine danışmak istersiniz herhalde, değil mi?
Bu düşüncenizi arabalardan anlayan bir tanıdığınıza açtınız….Ve müthiş bir tepkiyle karşılaştınız: "Sen deli misin, Alfa'lar benzini su gibi içer, para yetiştiremezsin. Hem yedek parça sıkıntısı da had safhadadır, en ufak bir şey için 3 ay beklersin, araban serviste çürür. Üstelik Alfa bizim memlekete uymaz, çünkü dayanıksızdır, hemen bozulur. Sen aklını peynir ekmekle mi yedin??????".
Moraliniz bozuldu değil mi? Hayalinizdeki o yırtıcı bakışlı arabanın bu kadar sorunlu olduğunu bilmiyordunuz. Başka marka araba bakacaksınız mecburen. Eh, o markalarda herkeste olan modeller var. Herkesin hemfikir olduğu gibi sağlam, ekonomik, hızlı…ve fena halde sıkıcı! İçinize sinmiyor bir türlü. Gözünüzü kapadığınızda Alfa Romeo'nun beyinlere kazınan üçgen ızgarası ve tatlı hırıltılarla çalışan italyan motorunun sesi gelip beyninize yerleşiyor.
Peki bu tanıdığınız acaba gerçekten sizi doğru mu yönlendiriyor, ne dersiniz? İnternette bir sürü Alfa fanatiği olduğunu duyuyorsunuz, alfisti mi ne diyorlar kendilerine, neden bu kötü arabalara böyle aşkla bağlılar acaba?
Sahi, sizin bu tanıdık var ya, hiç Alfa kullanmış mı yoksa "amcasının oğlunun ortağı kullanıyordu da" ondan mı duymuştu?
Gelin kulaktan dolma bilgileri boşverin, gerçek Alfa kullanıcılarından bu iddiaların asıllarını dinleyin:
Öncelikle, Alfa bir UFO değildir. Bugün üretimde olan tüm modelleri, aynı sınıflarda üretilen modellere rakip olarak tasarlanmaktadir. Ancak Alfa, modellerini, pekçok rakibinde bulamayacağınız bazı baharatlarla önümüze sunmaktadir. Tasarım, imaj, kullanım özellikleri, Alfa'yı rakiplerinden biraz ayırır. Bu ayrım, oldukça ince karar bir ayrımdır. Güncel Alfa modelleri, belirli bir performans payı da katılan, fakat konfor özellikleri de gayet yerinde olan araçlardır. Bu otomobiller, sadece sürat tutkunlarını tatmin edecek şekilde değil, aileleri de mesud edecek şekilde şekillendirilmektedirler.
1. Alfa'lar çok benzin yakar. Sen o kadar zengin misin?
Madem öyle alın işte size kendinizi zengin göstermek için fırsat: Özellikle 1,6 lt hacimli twinspark motorlar standart kullanımda aynı sınıfta ve benzer ağırlıktaki rakiplerinden çok farklı bir tüketim değerine sahip değillerdir. 2004 model 1,6 156 sadece İstanbul şehir içi dur-kalk trafiğinde kullanıldığında yakıt tüketimi 10lt/100 km civarındadır. Bu, araçlardaki yol bilgisayarından alınmış bir veridir. Otoban kullanımında ise bu rakam 6lt civarlarına doğru düşmektedir.
Fakat yukarıdaki bu iddiayı doğrulayacak durumlar da olacaktır. Alfa'nın kalbi herşeyden önce sportif ruha sahip motorudur. Devir arttıkça hırçınlaşan motor sesi sizi daha fazla gaza basmaya teşvik edecektir. Elinizin altında devir kesiciye girerken bile hala hızlanmaya devam eden bir makine varken makul bir kullanım tarzı belirlemek tamamen sizin sabrınıza ve kulaklarınızı ne kadar tıkalı tutabileceğinize bağlıdır.
2. Alfa Romeo'nun yedek parça sıkıntısı vardır. Araban serviste çürür bak.
Bunu diyenin otomotiv sektörü ile olan ilgisinden kuşku duyun. Alfa Romeo distribütörlüğünün 2001 yılında Zeytinoğlu Grubu'ndan TOFAŞ'a geçmesinden sonra bu konuda hiç bir sıkıntı kalmamıştır.
Yetkili servislerin dışında Alfa'nın Türkiye'deki ilk modellerinden beri hizmet veren özel servisler de gayet kaliteli hizmetlerini sürdürmektedirler. Eğer bir Alfa sahibi, aracının uzun süredir parça beklediğinden bahsediyorsa bilin ki standart olmayan, aksesuar grubuna giren bir parça yüzündendir.
3. Alfa'lar dayanıksızdır, hemen bozulurlar. Aldıktan 3 gün sonra bozulan Alfa'lar varmış.
Vardır muhtemelen ama onlar da kaza yapmıştır herhalde. Fakat, özellikle yeni nesil Alfa'ların resmi otoritelerin kayıtlarına giren arıza istatistikleri bu iddiaları çürütmektedir.
Her ne kadar Alfa'ların üretim kalitesi Japonlar kadar olmasa da Alfa'ların bu suçlamayla karşılaşmasının ana nedeni kullanılan malzemeden çok işçilik problemleridir.
Her marka araçta olduğu gibi elbette Alfa'larda da bazı kronik sorunlar ve hassas parçalar vardır. Twinspark motorlar için başı çeken sorun varyatör adı verilen motor parçasıdır. Motorun torkunu belli bir devir aralığında düzenli dağıtmayı ve çekiş gücünün devamlılığını sağlamayı amaçlayan bu parça yağsız kaldığı durumda bozulmaktadır. Her ne kadar bu parçanin bozulmasi motorun işleyişini ve performansını etkilemese de ilk çalışma anında çıkardığı ses rahatsız edebilmektedir. Ancak bu sorunda çözülmüştür.. Varyatör değişiminde servislerin taktıkları "Valf" sayesinde Varyatörün ömrü 50.000 km. ve üzerinde seyretmektedir..
Alfa modellerinin bir diğer hassas noktası ön takımlardır. Yüksek hızlarda rakipsiz bir stabilite ve viraj hakimiyeti sağlayan süspansiyon geometrisi ülkemiz şartlarında yol bozukluklarından olumsuz etkilenebilmektedir. Ancak bozuk satıhlarda özenli kullanımda süspansiyonlarla ilgili önemli herhangi bir şikayet oluşmamaktadır.
4. Alfa servisleri yetersizdir, bilgisizdir, kara cahildir vs.
Haddimize değil TOFAŞ'ı savunmak ama yetkili servisler düzenli olarak TOFAŞ tarafından eğitimden geçirilmektedir. Yeni nesil (147-156-166-159) Alfa'lar konusunda münferit olaylar dışında önemli bir şikayet duyulmamıştır. . Hatta normalde fren balatalarının garanti kapsamının dışında olmasına rağmen sırf fren yaparken "gıcırtı" sesi gelmesi nedeniyle Tofaş'ta garanti kapsamına sokulup yetkili servisler tarafından değiştirilmektedir...
Ayrıca unutulmamalıdır ki yeni alınan tüm Alfa Romeo modelleri 2 yıl mekanik garantiye sahiptir, ve bu garanti cüzi bir miktar ile 4 yıla kadar uzatılabilmektedir..
Ayrıca Birmot'lar servis bölümlerini FIAT ve Alfa Romeo için ayırma çalışmalarına başlamış olup, Alfa sahiplerine verilecek hizmet kalitesinin de arttırılması planlanmaktadır.
5. Alfa'lar güvensizdir. Sakın kaza yapma! Aman diyeyim…
2001 yılında yapılan Euroncap testlerinde Alfa'nın 147 modeli çarpışma testlerinde beş üzerinden üç yıldız almıştır. Bu skor bazı rakiplerden kötüdür ancak yandan çarpma testlerinde 147 beş üzerinden beş yıldız almıştır. 147 makyajlandıktan ve ekstra güvenlik donanımları eklendikten sonra tekrar bu teste sokulmamıştır.
156 modelinin euroncap tarafından yapılmış resmi bir testi bulunmamaktadır. 159 modeli ise testleri beş yıldız alarak tamamlamıştır.
Burada unutulmaması gereken nokta euroncap testlerinde, kaza olduktan sonra aracın gördüğü hasar üzerinden aracın ne kadar güvenli olduğunun belirlendiğidir. Yani, pasif güvenliğin dışında aktif güvenlik unsurları bu testlerde dikkate alınmamaktadır. Daha önce bahsedilen dengeli yapısı ve süspansiyon geometrisi ile Alfa'lar yıllardır yol tutuş konusunda haklı bir üne sahiptir. Standart haliyle bile bir Alfa'nın viraj kabiliyeti rakiplerinden kat kat üstündür ve yoldan çıkarabilmek özel beceri ister.
6. Alfa'nın 2. eli yoktur, alırsan elinde kalır.
İtalyan arabalarının 2. elde diğer markalardan biraz daha fazla değer kaybettiği bir gerçektir. Ancak giderek kötüleşen 2. el piyasasında artık diğer markaların da Alfa'dan aşağı kalır yönü kalmamıştır.
Alfa'lara 2. elde çok talep olmamasının nedenleri sizin de şahit olduğunuz kalıplaşmış düşüncelerdir. Alfa hiçbir zaman Türkiye'de geniş kitlelere satılmamış, dolayısıyla çok net bir kullanıcı görüşü oluşmamıştır. Çoğu bilgi kulaktan dolmadır. Eski modellerde yaşanan sorunlar ve üzerine Zeytinoğlu Grubu'nun düştüğü finansal darboğaz nedeniyle yedek parça temininde yaşanan sıkıntılar insanların kafasındaki Alfa imajını hakettiği yerin çok altına atmıştır.
7. Alfa'lar yürümez. ben pejom ile Alfa'yı geçmiştim biliyormusun?
Allah iyiliğinizi versin. Kamera şakasıdır o.
Yine de en azından bu iddianın ilk kısmına ciddi bir cevap verelim: Alfa'ların motorları sınıflarının en yüksek beygir gücü değerleri arasındadır. Fakat bir aracın performansını belirleyen başka unsurlar vardır, aktarma organları, vites oranları ve ağırlık gibi. Bu unsurlar gözetilerek üretilen arabalarda başka konularda fedakarlık yapmak gerekir, ki konfor bunların başında gelir. Unutmayın ki Alfa'ların top modelleri dışında kalan modeller sadece performans amaçlı değildir. Alfa Romeo modellerinde performans/konfor dengesi iyi ayarlanmıştır. Ama sadece performans arıyorsanız yanlış yerdesiniz demektir.
Her üretici, ürettiği modellere bazı karakteristik özellikler atar. Genel olarak konuşursak Japon üreticilerde sorunsuzluk ön plana çıkar, Alman'larda konfor, İtalyan'larda ise hiç kuşkusuz estetik. İşte, Alfa Romeo'da üretim felsefesi de atak ve estetik araçlar yaratmak şeklindedir.
Sonuç olarak siz bir Alfa Romeo'yu beğendi iseniz bu arabayı gönül rahatlığı ile satın alabilirsiniz.. Bu arabayı aldığınızda dünya otomotiv tarihinden bir parça satın aldığınızı zamanla anlayacaksınız.. Aldığınız arabanın 1900'lü yıllarda hangi arabadan, hangi konseptten esinlendiğini hissedeceksiniz.. Buda size anlatılmaz bir haz verecek, Alfanızı daha çok seveceksiniz…
Sahi, Alfa Romeo'nun kullandığı "Cuore Sportivo" sloganının ne anlama geldiğini hiç bu açıdan düşünmüş müydünüz?
Yazar : Neanderthal
Orjinal alıntı yapılan forum adresi:http://forum.donanimhaber.com/m_7407277/mpage_4/***_/tm.htm
--------------------------------------------------------------------------------
Alıntıları Göster
bence ütopik söylemlere çok kapılmayıp ülkemizdeki gerçekler doğrultusunda seçim yapmakta fayda var.
ama yinede 2. el araç almak şans işidir. umarım iyi bir seçim yapıp sizi üzmeyecek ve gerçekten temiz olan bir araç bulursunuz.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Kadıoğlu25
61000 de 26250 tl adamın başta çektiği fiyat ama bu aralar hastasıyım diye acelel mi ediyorum diye düşünüyorum..alfisti den almayı yeglerim sahsen biraz bekleyip..2-3 lira fazla olsun temiz olsun..
2007 model 40 ve 35 binlerde lpgli 147 ve 156 var 26 27 bin tl ye biraz araştırma yapmanı öneririm 2006 model kasko değeri 24 25 arasıdır ve 26 ya 2007 model de piyasada var
60 binde ağır bakımı gelir 156 ların triger gibi yapılmışmı bakımları
benzinde çok yakar araç basınca basmadan kimse o aracı kullanamaz lpgsiz kullanılmaz lpglimi
sevis bakımlımı servis ve alfaya bakan hariç kimse anlamaz berbat eder başka biryerde tamir bakım gördüyse alınmaz
alfa 164 156 146 145 spider bir çok alfyı kullandım 156 2005 ve 147 2006 sonrasında büyük sorun yaşayan pek görmedim sorunlu olanlar aşırı zorlanan bakımı aksatılan ve altlarındaki alfaların sesinden etkilenip ferrari sana ve aracı zorlayanlar sayesinde alfalar masraflı araç sanılır ama bir hondadan bir astradan bir volswagen ile sanzımanı olsun motoru olsun parça fiyatları nerdeyse aynıdır 2005 2007 kasa 156ların 147lerin
Bugun bir 2006 model passatın otomatik arızası 14 15 bin tl ama bir alfa formula sleespeed sanzımanın arızası 2 3 bin tlye yapılabiliyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unixslax -- 22 Temmuz 2011; 4:19:48 >
-
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-alfa-bayrak-2006-156-dist-sunroof-mukembel-temizlikte-54735178/detay/quote:
Orijinalden alıntı: unixslaxquote:
Orijinalden alıntı: Kadıoğlu25
61000 de 26250 tl adamın başta çektiği fiyat ama bu aralar hastasıyım diye acelel mi ediyorum diye düşünüyorum..alfisti den almayı yeglerim sahsen biraz bekleyip..2-3 lira fazla olsun temiz olsun..
2007 model 40 ve 35 binlerde lpgli 147 ve 156 var 26 27 bin tl ye biraz araştırma yapmanı öneririm 2006 model kasko değeri 24 25 arasıdır ve 26 ya 2007 model de piyasada var
60 binde ağır bakımı gelir 156 ların triger gibi yapılmışmı bakımları
benzinde çok yakar araç basınca basmadan kimse o aracı kullanamaz lpgsiz kullanılmaz lpglimi
sevis bakımlımı servis ve alfaya bakan hariç kimse anlamaz berbat eder başka biryerde tamir bakım gördüyse alınmaz
alfa 164 156 146 145 spider bir çok alfyı kullandım 156 2005 ve 147 2006 sonrasında büyük sorun yaşayan pek görmedim sorunlu olanlar aşırı zorlanan bakımı aksatılan ve altlarındaki alfaların sesinden etkilenip ferrari sana ve aracı zorlayanlar sayesinde alfalar masraflı araç sanılır ama bir hondadan bir astradan bir volswagen ile sanzımanı olsun motoru olsun parça fiyatları nerdeyse aynıdır 2005 2007 kasa 156ların 147lerin
Bugun bir 2006 model passatın otomatik arızası 14 15 bin tl ama bir alfa formula sleespeed sanzımanın arızası 2 3 bin tlye yapılabiliyor
Alıntıları Göster
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-temiz-jarama-siyahi-prins-lpg-50447130/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-cok-temiz-156-40-000-km-de-53095777/detay/
40 60 bin km arası lpgli 26 ya alabilirsiniz 2006 model 156 biraz zorlarsanız 2007 model lpgli 147 ve 156 27 28 bin tl ye satan lar var
metalik gri sahibnden sitesin deki 156 lar içinde en temizi ve diğer 40 bin km deki
Benzer içerikler
- temizlik boyası nedir
- plaka netleştirme
- opel mokka 1.4 enjoy yorumları
- opel astra hararet göstergesi
- toyota yaris en çok tutulan modeli hangisi
- golf 7.5 ne zaman çıktı
- 35 tfsi ne demek
- uçan araba fiyatları
- renault logan
- cupra terramar ne zaman gelecek
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X