valla yalan yok, yolda bırakmadı ya da servise sokmadı ama yine de ben arabaya mekanik olarak güvenemiyorum. +2 yıl, hatta mümkünse +3 yıl yaptıracağım ben. sürprizlere gebe gibi geliyor bana. |
Alfa Romeo Tonale (Ana Konu) (29. sayfa)
-
-
hafta sonu tonale testi için Ankara'da bulunan 2 yetkili bayiye gittim. nasıl bir şanssa her iki bayide de dizel tonale test araçları kaza yapmış. tabii kullanamadım. sadece birinde mhev olan aracı test edebildim diğerinde hiç test aracı yoktu! test aracı kaza yaptıysa yerine yenisini koymak zor olmasa gerek gerçekten ilginç bir durum.
aracı önce showroomda detaylı inceledim. Tonaleyi görsel olarak beğendiğim için iyi yönlerini görmek istesemde bazı yönleri canımı sıktı. o kadar güzel deri koltuklar ısıtma, soğutma, ve ısıtmalı direksiyon varken kapılarda kullanılan malzemeler çok sert ve basit kalmış. araç içerisinde anahtarı koyabilecek yer yok, nerdeyse torpido harici kapalı eşya gözü yok! şimdi tiguanda torpido geniş, kapı cepleri çok geniş, ön koltuk altlarında çekmece var ve sol sürücü tarafında ufak kapaklı cep var. keşke araç içinde bahsettiğim ceplerden olsaydı. ayrıca daha önce konuda bahsi geçmişti. gaz fren pedallarının açıkta durduğundan bahsetmiş kapak yokmu denmişti. baktığım tonalelerin hiçbirinde o kısımda malesef kapak yok. keşke olsaymış.
gelelim mhev tonale testime. önce sıkça bahsedilen ama tam olarak nasıl olduğunu anlayamadığım direksiyonu görmüş oldum. çok ama çok yumuşak. buda uzun yolda yüksek hızlı virajlarda endişe yaratabilir. ama alışınca sorun olmayacaktır. yoksa şehir içinde direksiyon pamuk gibi. dizelci olsamda ilk çalıştırmada ve kalkışta elektrik motoru hoşuma gitti. test esnasında anlık tüketime bakmaya çalıştım fena değildi. test aracının uzun dönem tüketimi 8,9 lt bence fena değil. çünkü herkes son sürat gaza basarak sürüyor. test esnasında dikkatimi çeken 2 nokta oldu. birincisi aracın içerisine çok ses giriyor. bu kadar ses girmesini beklemiyordum. acaba lastiklerden mi yada başka bir durum mu var bilemedim! bu konuda tonale kullananlar neder? ikinci husus 160 hp benzinli motor ve 20 hp elektrik toplam 180 hp gibi bir güce rağmen aracın hızlanmasının daha iyi olmasını beklerdim. bu konuyla ilgili testleri inceledim. teknik özelliklerde aracın son hızı 212 km/h yazıyor ama videolarda 200 km/h bile yapmıyor! mhev araç kullananlar son hız olarak deneme yaptılar mı?
son konu bagaj! kalabalık bir ailem olması nedeniyle elimde metreyle giderek bagajı detaylı inceledim ve ölçümler yaptım. tiguan aracıma göre eni 4 cm kısa, derinlik yaklaşık 6-7 cm kısa (ancak koltukla bagaj arasındaki parça sökülürse o zaman sorun olmaz diye düşünüyorum ama o parça çıkıncada kötü bir görüntü olabilir) yükseklik ise 6 cm fazla. yani tonale aracın derinlik olarak sorunu yok ama 3 adet orta boy valiz sığmayacağını düşündük.
tiguan aracımla tonale kıyaslarsam tiguan kalite ve konfor konusunda gerçekten bariz bir şekilde önde olduğunu görüyorum. ancak tonale görüntü olarak hala hoşuma gidiyor. ben dizel ve bütün opsiyonlar ekli bir araç istedim ama dizelde araçlar ya sunrooflu yada diğer opsiyonlar ekli geliyormuş. yani dizelde sunroof ve opsiyonlar ekli gelmiyormuş. eğer böyle bir araç olsaydı yinede gözümü karartmayı düşünürdüm. bu arada mhev veloce araç için liste fiyatında hatırı sayılı indirim yapıyorlar.
sonuç olarak çeşitli eksikleri olsada o eksikler araç aldırmayacak özellikte değil! benim tek takıldığım nokta aracın çok fazla ses alıyor olması. bana mı öyle geldi diyeceğim ama eşim arkada oturmasına rağmen oda sesten şikayet etti diyebilirim. bu konudaki yorumlarınızı merak ediyorum.
tüm detayları yazdım uzun oldu kusura bakmayın.
-
Hocam merhaba, ben kendi gözlemlerimi ve deneyimlerimi iletmeye çalışayım
Araçtaki 'yumuşak' plastikler gerçekten oldukçta sert. Ancak malzeme olarak kötü hissettirmiyor genelde kalite anlamında. Ön konsoldoki kaplama, ambiyans aydınlatması vs toparlıyor durumu
Diğer konu saklama gözleri. Tonalenin bu konuda iddalı olması beklenmemeli bence. Ancak kapı içinin falan kadife kaplamalı olmasını beklerdim. Torpido gözü corsanınkinden küçük bu arada. Bagaj için çift kademeliydi, bunu görüp değerlendirmişsinizdir diye düşünüyorum. Ancak yine de tiguan, tucson, sportage gibi araçlarla yarışamaz. Ama 3008 ile kıyaslayınca falan normal gibi :)
Performans konusunda n modundaki laga denk geldiniz büyük ihtimalle. Keşke d modunda kullansaydınız, çok farkediyor. N modunda da aslında iyi gidiyor ama biraz gecikmeli :) Yakıt konusunda genelde memnunuz, muadil ağırlıkta ve performanstaki araçlara göre 1-2lt az yakıyor gerçekten. 1.5tsi Cupra formentorden 1lt az yaktığını rahatlıka söyleyebilirim. Şehir içi trafik arttıkça makas daha da açılır hatta
Yalıtım konusunda tam karar veremiyorum. Toyota chrdan geçtiğim için her türlü daha iyi ancak bazen beklentimin altında kaldığını hissediyorum. Hatta bazen diğer aracım corsa daha iyi gibi geliyor. Bu arada benim jantlar 20inc, bunun da kötü etkisi vardır. İmkanım olsa 18inc ile değiştirmek isterdim
Bu aracı değiştirme sebebim kesinlikle direksiyon olacak. Şehir içinde kullananlar için çok sorun olmuyor ama ben genelde çevreyolunda kullanıyorum. Canımı sıkıyor açıkçası. Bu zamana kadar kullandığım en ucuz ve kalitesiz araçlardan bile kötü hissettiriyor
Bu arada mhev veloce için kaça düşüyorlar?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Direksiyonun o yumuşak pamuk gibi hissini ben nedense çok sevdim, zevkler ve renkler diyelim.
Ama ses konusunda şöyle bir gözlemim var:
Yol iyiyse ya da hız düşükse ses pek yok, ama yol kötüleşince ses lineer değil exponential artıyor, yani benim tahminim lastik sesi gibi sanki.
Yüzlerce araba kullanmadım 10 civarı falandır, ama düşük hızlarda, kullandığım diğer araçlara göre sessizken (hatta motor sesini hemen hiç duymuyorsunuz 3000 devir altında neredeyse), yüksek hız pütürlü yolda bir çoğundan sesli gibi geliyor bana.
Bir de arada pütürlü yollarda sanki trim sesi var gibi, ama sürekli değil nereden olduğunu da anlayamıyorum, bazen var bazen yok.
Saklama alanı konusunda da iddialı değil, ben en azından gözlük kutusu beklerdim.
Allahtan çocukları büyüttük sayılır da bagaj ve iç alan saklaması artık önceliğim değil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suphion -- 20 Kasım 2023; 10:19:46 > -
Yol sesi büyük ihtimalle büyük lastik ebatları ile ilgili. 19 inç üstü jantlarda bir miktar gürültü gelmesi normal. Özellikle stok gelen turanzaların da gürültülü olduğunu düşünüyorum. Ben turanzadan kışlıklara geçince daha sessiz geldi ki 20 derecelerde kış lastiğinin uğultu yapması lazım. O yüzden yaz için ultracontact siparişi geçtim. Piyasadaki en sessiz lastiklerden birisi. Fark yaratacaktır.
Stabilize yollar dışında çok yol gürültüsü duymuyorum ben premium markaların giriş araçları daha gürültülü. Alfa tonale yi premium sınıfta pazarlıyor ama belirttiğiniz gibi bazı noktalardaki malzeme kalitesi premium sınıfta değil.
Direksiyon konusunda toplam 10 bin km'yi geçmiştir tonale kullanımım ben alıştım tepkilerine artık başka bir araca geçince çok ağırmış gibi geliyor. Diğer kullanıcıların yaşadığı sorunlar muhtemelen direksiyon tepkisi dışında problemler.
Belirtildiği gibi özellikle 1.5 lerin performansını dinamik modda denemek lazım. Artık vanos mu açıyor ne yapıyorsa baya tepkili.
Muhtemelen trim seslerinin önemli bir kaynağı sunrooflu modellerde mekanizma tertibatı olabilir. Diğer vag grubu araçlarımda şu sunroof tıkırtısından çok çektim.
Yaz ve kış aylarına girmeden bir şişe wd 40 ı mekanizmanın içerisine bocalıyordum sesi öyle kesiyordum. Tonalede de birkaç ufak tıkırtı duydum sunroof tan açıp kapayınca
geçti.
Ben de bugüne kadar kullandıkça gördüğüm olumlu yönlerinden bahsedeyim aracın,
-1.5 mhev lerde de böyle mi bilmiyorum ama phev modelde klima ısıtma tertibatı motordan bağımsız doğal olarak.
Klimayı açar açmaz neredeyse sıcak hava üfürmeye başlıyor. Özellikle dizel araçlarda motor ısınana kadar yol bitiyordu. Kış günlerinde çok rahat oldu.
-Uzun yolda ani bir manevra yapmam gerekti. Yolu ayıran kuka devrilmiş. Çok güvenli bir şekilde manevrayı yapabildim herhangi bir savrulma kayma olmadı. Yol tutuşu da
kışlıklar takılı olmasına rağmen güven verdi.
-Şehir içinde önümdeki araç köpek çıktığı için ani fren yaptı. Uyarı sesiyle bende frene asıldım ama sistem devreye girmişti. Güvenli bir şekilde durmam mümkün oldu.
-Nazar değmesin android auto sorunsuz çalışıyor. Güncelleme sonrası mı oldu yoksa android auto güncellemesinden sonra mı bilemiyorum. Donma v.s. olmuyor.
-Şehir içi elektrik menzili çok iyi. Günde yaklaşık 30 km yol yapıyorum. İki günde bir şarj etmek yeterli oluyor. Şarj ederken batarya %10 civarı.
-Matrix farların gece aydınlatması çok çok iyi. Uzun moduna alınca çok iyi ayarlıyor. Yol kenarını aydınlatması başarılı. Özellikle geceleri aydın-denizli yolunda kenarlardan
ne çıkacak diye hep tedirgin kullanırdım, yol görüşümü epey rahatlattı.
Bugüne kadar servise 4 kere uğradım;
Birincisi iç aydınlatmaların yanmaması nedeniyle oldu. Bir soket mi ne gevşemiş sıkıntısız çözüldü.
İkincisi geri çağırma nedeniyle oldu. Batarya bağlantılarında civataların kontrolü ile ilgili.
Üçüncüsü geri çağırma nedeniyle oldu :) Yapılan işlemle birlikte yazılım güncellemesi yapıldı sonrasında araç tüm ışıklarını yaktı.
Dördüncüsü soğutma suyu genleşme kabında su damlandığını gördüm. Hortumun bağlantısı değişti.
Genel olarak büyük bir problem yaşamadım. Araçtan memnunum. İkinci el değer kaybı biraz can sıkıyor ancak her modelde durum böyle.
-
Sabah arabayı park yerinden çıkarırken bahsetmiş olduğum tak sesini kaydetmeye çalıştım. Montum biraz hışırdamış ama duyuluyor yine de. Normalde bundan daha gürültülü bir ses çıkıyor ama:
-
Böyle bir sesi hiç farketmedim, biraz kulak kabartayım bakalım var mıymış
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam fark etmemek pek mümkün değil. Hem ses yüksek çıkıyor hem de arabanin hareketi biraz baltalaniyor gibi.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam serviste rot başı ayarı ve yağlama yapılmıştı şu gıcırtı sorunu için. Şimdi farkettim 120 den sonra titreme başlamış direksiyonda. Bozdular sanırım yine ayarı. Sendeki süreci hatırlıyor musun? Sende de rot başından ötürü bozmuş olmasınlar ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bendeki süreç şöyle oldu; arabayı ilk aldığımda gacırtı sorununu gösterdim, 15 dk falan kabaca yagladilar ve sorun bir süreliğine geçti. 1-2 ay sonra tekrar gacırtı olunca bu sefer daha detaylı yagladilar (birleşme noktasında bir somun mudur nedir basit bir parça yalama olmuş diye bir de onu degistirdiler). Sonra da biri sanayide biri servisye olmak üzere iki kez rot ayarı yaptırdıktan sonra bir daha kurcalatmadim. Direksiyon titremesi ise arabayı aldığımdan beri var sanırım. Acaba titreme sorunu rotil ve rot başı ile mi ilgili ya, sanayide bundan anlayan birine göstermek lazım. Bende de 120'den sonra dikkate değer bir hale geliyor titreme sorunu.
Bendeki direksiyon titremesi yol hafif pütürlüyken karıncalanma şeklinde ve yol cok pütürlüyken gözle görülür şekilde. Sizde de mi öyle?
Bir de cayyolundaki servise mi gittiniz yine
2024 modeller çıkip parçalar yenilendikten sonra sonra rotil değişimi talep etmek lazım artık sanırım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abandonware -- 21 Kasım 2023; 9:16:54 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Çayyolundaki servis hocam evet. Karıncalanma zaten oluyordu ve bence tüm araçlarda var ama şu an 120 den sonra ciddi titriyor, elimi titretiyor yani şu durumda uzun yol yapılmaz
Rot başı ayarının düzgün yapılmamasının titremeye neden olacağı yazıyor. Sebep olan şey bu olsa gerek çünkü en son bunun ayarı yapıldı. Perşembeye randevu aldım tekrar gideceğim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bende yola bağlı olarak 130'dan sonra falan gözle görülür titreşim oluyor. Rot ayarı dediğimiz olay, rot başı ayarını da kapsıyor mu? Titreme sorununun rot başı ile ilgili olabileceğini öğrenmek iyi oldu yalnız. Balansla falan ugrasacaktim yoksa (gerçi hala vakit ayiramadim ya neyse).
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Rot ve balans yapılmıştı, ufak karıncalanma dışında sorunum yoktu. Son serviste gacırtı sorunu için rot başı ayarı ve yağlama yapıldığı, sorun devam ederse garantiden parça değişimi için başvuru yapılacağı söylendi. O günden sonra da ilk defa bugün kullandım aracı ve titreme sorunu başladı. Başka şüpheli bir durum yok yani, eminim denilebilir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Anladım iyiymiş. Bunun üzerine yürürüm ben sanayide o zaman. Rot başı ayarı zor ve hassas bir şey değildir inşallah
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
teşekkürler cevabınız için
-
235/45 r19 tonale veloce
-
hocam cevapların için teşekkürler. genel olarak bahsettiğim unsurların bana özgü olmadığını görmüş oldum.
aracı hem N, hem de D modunda kullandım. D modda araç atikleşiyor fakat yinede 160 hp gibi hızlanmadığını hissettim. bununla ilgili youtube videolarına baktım. teknik verilerde 212 km/h son hız diyor ama videoda 190 km/h hızı araç geçemedi. buda ilginç bir durum. ayrıca mhev araç şehir içinde daha az yakacağı kesin ama uzun yolda otoban sürüş hızlarında (140-150 km/h) ne kadar yakıt tüketir onu kestiremiyorum.
ses konusuna tam emin olamadım. tekrardan test sürüşü yapsam iyi olacak. bu sefer dizel test aracı isteyeceğim. bakalım onda durum nasıl olacak. Bence Tonaleye 18" jant yakışmıyor!
direksiyon bu aracın en zayıf noktası. nasıl böyle oluyor anlamadım. kullanan herkes şikayetçi ama çözüm bulunamıyor mu? bugün youtube sinan koç tonale dizel testi yaptı. olumsuz anlamda 2 noktaya dikkat çekiyor. iç kalite premium değil, direksiyon alfa için tepkisiz diyor. acaba 2024 model araçlarda direksiyonda güncelleme olur mu? bayi veloce full donanım 2.3 k istiyor.
-
direksiyonun pamuk gibi olması şehir içinde avantaj resmen tüy gibi ama yüksek hızlarda araç altından kayacakmış gibi bir hissiyat oldu bende. dediğim gibi alışkanlık isteyecektir. fakat Alfanın buna çözüm bulmaması saçma! ses konusunda tam net değilim. bu nedenle tekrardan test sürüşü yapmak isteyeceğim. sanırım o zaman daha net bir fikre sahip olurum.
-
detaylı bilgi paylaşımınız için teşekkürler.
test aracının jantları açıkçası 18" mi 19" mi hatırlamıyorum. ses konusunda emin değilim. araçta ses vardı ama ben mi fazla hissettim dikkat kesildim bilmiyorum ama eşimde sesten şikayet etti. tekrardan test sürüşü yapmak istiyorum. o zaman daha net bir fikre sahip olacağımı düşünüyorum. bu arada tonaleye 18" jant bence yakışmıyor seste olsa 19" jant olmalı.
direksiyona alışmanız sizi araca bağlar zevkle kullanırsınız. fakat tonale sonrasında hangi araca geçerseniz geçin direksiyon size sert gelecektir. direksiyonla ilgili yaşanan sıkıntıların haricinde test aracında benim hissiyatım, virajdan ortalama hızla dönerken araç altımızdan kayıyor mu ne oluyor yahu şeklinde bir hissiyattı. tabiki araçta herhangi birşey olmadı sadece direksiyon tepkisiyle alakalı bir hissiyat ve sizin gibi kullanımla alışma durumu olacaktır. bugün youtube sinan koç dizel tonale test etti. araçla ilgili 2 olumsuzluktan bahsetti. birincisi aracın içi Premium değil! ikincisi tonaleye bu direksiyon olmamış. oda bahsetti neden bu kadar yumuşak diye ama herhangi bir cevabıda yoktu. aslında bu cevabı Alfanın vermesi lazım. 2024 model gelecek araçlarda direksiyon hissiyatının artırılacağını ümit ediyorum.
aracı hem N, hem de D modda denedim. D modda araç atikleşiyor fakat ben altımda 160 hp varmış gibi hissetmedim ki test sonrasında youtube mhev araçların speed videolarına baktım. aracın teknik verileri 212 km/h olmasına rağmen 190 km/h üzerine çıkamıyor. mhev kullananlar illaki son hız denemesi yapmışlardır. onların görüşlerini de merak ediyorum.
sizin de bahsettiğiniz gibi pek tabiki aracın olumlu yanları da var. en başında dış görsel ve tasarım bence çok güzel. zaten bu kadar güzel bir aracın eksikleri olması can sıkıyor. keşke aracın içi premium kalitede olsaydı direksiyon hissiyatı olsaydı tadından yenmezdi
bu arada ben phev düşünmüyorum. herşeye rağmen tercihim tonale dizel olacaktı fakat tüm opsiyon paketleri ile sunroof beraber ekli gelmiyormuş! ya sunroof ya opsiyonlar deniyor! aslında premium sınıfta gösterilen tonale dizel olarak bence rakipsiz. çünkü hem dizel hem otomatik araç seçeneği nerdeyse kalmadı. ama ondada hem veloce donanım yok hemde Ti donanımda tüm opsiyonlar ve sunroof eklenmiyor. araç almak karar vermez zor insan bunalıyor hayırlısı bakalım zaman ne gösterecek...
-
O hissiyat ilk başlarda bende de vardı ama bi birkaç bin km sürünce tamamen alıştım, şu an dünyanın en normal şeyi gibi geliyor. İlk baslarda dynamic moda aldığımda direksiyonun sertleşmesi için "hah işte keşke normalde de böyle sert olsa direksiyon" diye düşünürken, şimdi ise şehir içinde dynamic moda alınca "direksiyon da ne ağırlaştı be, yumuşakken daha iyiydi" moduna giriyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X