Şimdi Ara

Almanya ve AB'nin içten yanmalı motor gerilimi: Elektrikli otomobillere e-yakıt alternatifi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
3
Favori
4.991
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ApsinteX kullanıcısına yanıt

    Araçlar en büyük kirlilik kaynaklarından birisi ve kontrolü en zor çünkü her bireyin sınırsız sayıda sahip olma hakkı var. Fabrikalar için de önlemler alınıyor. Yeterlidir değildir tartışılır ama o alanda da önlemler alınıyor.


    Uçak, gemi vs gibi araçlar çok güçlü motorlar kullandıkları için teknolojinin geldiği son noktada elektrikli motorlar henüz o verimliliğe ulaşılabilmiş değil. Ama çok kısa sürede tır, otobüs gibi nispeten daha büyük taşıtların bile artık bu kapsama alınabilmiş olması teknolojini bu alanda hızla geliştiğini gösteriyor ve daha büyük araçlar için de ümit veriyor.


    Evet yarı iletken üretiminin su kullanması gibi ciddi sorunlar maalesef var. Ama bir sorun diğer sorunu mübah kılmıyor. Onunla da mücadele edelim. O alanda da daha çevreci teknolojiler geliştirelim.


    Vallaha gezegen bizimle ya da bizsiz her türlü yoluna devam eder, daha önce 5 kez kıyamet diyebileceğimiz şekilde büyük yok oluşlarla üzerinde yaşayan türlerin neredeyse tamamını yok etti. Biz genellikle sadece 65 milyon yıl önce gerçekleşen ve dinozorları da yok eden en son büyük yokuluşu biliriz ama öncesinde çok daha ciddi şekilde hatta neredeyse yaşayan canlıların yüzde 99'unu yok etti. Eğer bu dünyada bir tür olarak yaşamak istiyorsak, kendi elimizle 6. kıyameti hazırlamasak iyi olur diyorum. İklim değişikliği kitlesel yok olmanın en büyük adaylarından birisi. Bu tür gelişmeleri canı gönülden her insanın desteklemesi gerektiğine inanıyorum.





  • CrimsonBlade C kullanıcısına yanıt

    E yakıtın ne olduğunu araştırsaydınız keşke. Amaç zaten hızlıca geçebilmek, dünya 2035’e kadar elektrikli mobiliteye %100 geçemeyecek. Ne öyle bir üretim kapasitesi var ne de öyle bir madencilik. Var olan araçları ve üretim bantlarını karbon nötr yeni nesil yakıtlarla herhangi bir değişim yapmadan çevreci hale geçirmek daha tasarruflu ve mantıklı. Boş popülizm ve tekil çözümlerle hiçbir şeyi çözemezsiniz, herkesin ulaşabileceği birden fazla seçenek olmalı ki geçiş sancısız olsun. Bataryalı araçlar, hidrojen yakıtlı araçlar, sentetik yakıtlı araçlar.. bunların hepsi karbon nötr ve tüketici ihtiyacına göre cevap verebilecek çevreci ürünler. Gelecekte de tek tip yerine birden fazla farklı yakıt kullanan araçlar göreceğiz tüketiciler ve üreticiler durum ve ihtiyaca göre bir tarafa ağırlık verecek ya da vermeyecek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Hocam Çin'in hem Kyoto protokolünde hem de Paris anlaşmasında imzası var. ABD'de Clinton Kyoto protokolünü imzaladı önce ama sonra senato red etti. Paris anlaşmasından da Trump çekildi. Evet ABD maalesef bulunduğu pozisyona hiç yakışmayacak sorumsuzluk örneği göstererek Afganistan, Andorra, Eritre, Güney Sudan ve Libya gibi neredeyse karbon salınımı en düşük olan diğer 5 tane 3. dünya ülkesi ile Kyoto protokolünü imzalamayan ülkeler arasında bulunuyor. Ama bir çok uzman ABD gibi dünyanın 1 numaralı ekonomisinin dünyadaki bu olumlu gelişmelerden geri kalamayacağını söylemişlerdi ki gelişmeler de onu gösteriyor. Şu anda en çok elektrikli araç bulunan ve en büyük elektrikli araç üreticisi durumunda olan ülke malum ABD. Ayrıca bu anlaşmalarda olmaması, rakibi durumundaki Çin'in bu masalarda daha söz sahibi olacağı için daha fazla sorumluluk alacağı yorumunu yapan uzmanlar da olmuştu. Tabi Amerikanın bu sorumsuzluğu diğer ülkelerin de aynı yaklaşımda bulunmasını gerektirmez.





  • BroteinCi kullanıcısına yanıt
    Hocam e yakıtı araştırmama gerek yok, ne olduğunu çok iyi biliyorum. Kendim Kimya mühendisiyim ve o presesteki organik tepkime mekanizmalarına kadar biliyorum. Ben zaten electrofuel konusunda herhangi olumsuz birşey demedim, kaldı ki zaten bu konuda da uzlaşmaya varmışlar. Benim yorumun sürekli yer altından çıkarıp da atmosfere saldığımız ve yüz milyonlarca yılda dengelenmiş karbon dengesini 100 yıl gibi kısa bir sürede bozmamıza sebep olan fosil yakıtlar. Evet mevcut salınım durdurulduktan ve çok daha verimli teknolojiler geliştirildikten sonra atmosferdeki mevcut fazla karbon oranını azaltmak için belki e-fuel'den de kurtulmak gerekecek ama o uzun vadedeki plan olabilir diye tahmin ediyorum.

  • CrimsonBlade C kullanıcısına yanıt

    Haklısınız hocam, ben ilk yorumunuzda e fuel’e karşısınız gibi bir izlenim elde ettim o yüzden biraz sert çıkmış olabilirim kusura bakmayın ;)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 300-500 km menzillerle zaten bu geçiş saçmalık. ancak hibrit sistemleri güzel bir geçiş süreci yaratabilir.

    küçük içten yanmalı motorlar (2-3 silindirli) kullanıma devam ettirilebilir,dizeller hariç.

    tabi bu da araba satış fiyatlarını kötü etkileyebilir. her iki motora sahip batarayalı hibrit sistemler tek tip sistemlere göre daha pahalı olabilir.

  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    Bunu düşünmüyorlar işte

  • CrimsonBlade C kullanıcısına yanıt

    Doğa bir şekilde kendi kendini temizliyor

  • Bana giren çıkan yok araç alamıyorum. Kokmuş halk otobüsüne biniom.

  • Icten yanmali motorlar terk edilmemeli.. Gercek hibrit araclara gecis yapilmali..

    Nasil yani derseniz: toyotanin sattigi gibi 20 yil oncesinin teknolojisi motor ile hibritten bahsetmiyorum… Zaten karbon salinimi az olan, yeni nesil motorlara hibrit sistemi entegresinden bahsediyorum.. Ve 0 dan 30-40km/h ye hizlanirken aracin deli gibi yakit yakip deli gibi karbon salinimi yaptigi sirada motoru devreye sokmayip elektrik ile yuruyen, hem yakit tuketimi hem karbon salinimi anlaminda cok cok daha basarili araclardan bahsediyorum (mesela vagin 1.4 tsi ve yeni yeni 1.5 tsi motor ile hibrit urettigi araclar avrupada satiliyor) ha burada yakiti benzin degil cng olur, sifira yakin zararli salinim yapar orasi ayri mesele.. Ama sadece elektrik veya sadece benzin olmasi surekli bir konuda eksiklik yasamaya sebep.. 2 teknolojiyi de uc kalitede barindiran, tek tip yakita bagimliligi olmayan araclar benim gozumde degerli olanlar..

    Mesela vw id4 tr ye gelse cok ilgilenmem ama bahsettigim sekilde 1.4-1.5 tsi + plug in hybrid elektrikli bir tiguan satilsa ciddi ciddi ilgilenirim..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    O yakıtkar ürettiğin enerji yakıtı yaktığında üretilen enerjiden düşükse olmaz işte.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • eapantherea kullanıcısına yanıt

    Bu mümkün değil.. kağıt üzerisi temennisi böyle şeyler.


    Ben olsam 2.0 200hp dizel değil de, 1.6 200hp dizel yaparım, 5 litre yaktırım demek gibi, gerçekte tabanı olmayan temenniler.


    Gerçek paralel hybrid sistem doğal beslemeli atkinson motora ihtiyaç duyuyor, çünkü yola güç aktardığı kadar pili de yüksek ısıl verimle şarj etmesi gerekiyor, sürekli anlık devreye girip çıkabilmesi ve pürüzsüz aktarma yapabilmesi gerekli..


    Bunu 1.4-1.5 tsi gibi yalnız çalışması için dizayn edilmiş bir motorla yapamazsınız. Toyota'nın 1.8 ve 2.0 litre atkinson motorları ultra modern, temiz ve başarılı motorlar zaten.. bunların gücü neymiş torku neymiş diye hacmi neymiş diye bakılmaz.. Toyota da bunları söylemez, toplam sistem değerlerine bakılır..


    Nasıl yaparsınız, plug-in hybrid olarak.. zaten yapıyorlar da. 1.4 tsi'ın plug'inler var.. motoru da pili de şarj ediyorlar.. ama bu yeni bir teknoloji değil bu bir kaçış sistemi. çok zor ve geç şarj ediyorlar, piller çok çook büyük Toyota'ya göre ve maliyet-ağırlık-fiyat herşey çok daha yüksek. en önemlisi de dışarıdan şarja ihtiyaç duyuyorlar.. yani priz meselesi giriyor işe.


    Bu yüzden Toyota'nın sistemi dahice, geniş kitlelerce ulaşılabilir ve bu kadar başarılı iş yapıyor, tutuluyor..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVeloceJota -- 24 Mart 2023; 18:3:55 >




  • dünyayı en çok KANADA kirletiyor ÇİN değil...

  • CrimsonBlade C kullanıcısına yanıt

    avrupanin kendisi gibi çevrecilik edebiyatı da tamamen iki yüzlü.

    rusyaya cephe alma ayağına kömür santrallerini bile tekrar açmaya başladılar.

    dünyanın uzun vadede tek kurtuluşu ormanlasma ve su reformu.

    zaten nüfus sorununu hastalıklar deprem afet savaş kendiliğinden çözecek




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 24 Mart 2023; 20:31:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Bilindiği üzere Formula 1'de zaten sentetik yakıtlar kullanılıyor ve F1 motorları oldukça verimli ve temiz.


    Düzeltme yapalım, Formula 1 de şu an %90 fosil, %10 Etanol karışımı yakıt kullanılıyor; %100 sürdürülebilir yakıtlara geçiş 2026 sonrası için hedeflenmekte....

  • aniceman kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler, 2026'da gelecek yeni düzenlemelerle karıştırmışım. Yazının o bölümünü düzelttim.

  • AB en az 10 sene daha yasaklayamaz...   

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Tabani olmayan diyorsunuz ama kendinizin de sonradan bahsettigi vag araclari var, bu araclarin kullanim videolarini (mesela a3 40 tfsi e pov videolara bakinabilirsiniz) izlemenizi tavsiye ederim.. Bahsettiginiz kadar asiri pahali da degiller. Sadece ve sadece elektrikliye bagimli da degiller. Turkiye sartlarinda en az 15 yil tutulacak motor secenegi bu motorlar olacak diye dusunuyorum onumuzdeki surecte..

    Bu arada 1.5 tsi motorlar miller cycle, yani atkinson cycle gibi. Fakat henuz 1.4 tsi (otto) ile sunuluyor cogu modelin hibridi. Onu da arastirmanizi tavsiye ederim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.