Bazı üst segment araçlara bindiğinizde araç yolun üzerinde kayarak ilerliyor gibi oluyor. En ufak yol bozukluğunu, çukuru hissettirmiyor. Belli ki amortisör sistemleri çok iyi. Ortalama bir araca bu tarz kaliteli bir amortisör sistemi takarak o seviyede bir konfor elde edebilir miyiz? Mevcut aracımın (Octavia) yol konforunu olabildiğince artırmak, olabildiğince yol bozukluklarından, çukurlardan etkilenmemesini istiyorum. Bunun için neler yapabilirim? Bu konuda detaylı bilgi verebilecek birileri var mı? |
Amortisörleri değiştirerek üst segment konforu elde edilebilir mi?
-
-
Köfte yanak lastik takabilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 6 Ağustos 2021; 3:1:50 > -
Amortisörleri değiştirirseniz (km veya yıl olarak ömrünü tamamlamışsa) evet konfor elde edersiniz araç daha rijit ve güzel olur.
FAKAT;
Sonuçta üst segmente veya başka bir aracın modeline hayatta yaklaşamazsınız. Yani aracın dnasını değiştirmez amortisör değişimi sadece iyileşme yapar. Kendi audimin amortisörleri 205 bin kmye kadar fabrikasyon amortisör olarak hizmet etmiş. Biz 4 amortisör değiştirdik hissettiklerimi ve tecrübelerimi söylüyorum. Tabiri caizse araç resmen mercedes s gibi pamuk hissiyatlı, inanılmaz konforlu ve çok dengeli hale gelmişti. Yani arabaya ciddi anlamda çağ atlattı evet. Bu zamana kadar torosta geziyormuşumda modern bi arabaya geçmişim gibi hissettim.
Ama;
O hissiyat 1-2 ay sonra malesef gidiyor ve amortisör değişiminden önce araçtaki konfor hissiyatı neyse onu hissediyorsunuz Çünkü aracın dnası şasesi ve amortisör yapısı değişmiyor sadece siz yarayı iyileştiriyorsunuz daha kaslı veya daha hassas bi insan yaratmıyorsunuz hatta en nesnel yaklaşım ise şu olacak ki sizden daha konforlu daha üst segment bir aracın içinde yolculuk yapmak nasip olduğunda amortisörler daha çiçeği burnundayken bile "kanka senin araba daha konforluymuş lan"a dönüşebilir. (Başıma geldi benim jantlar 17 olmasına rağmen 18 inçlik 2017 model skoda superbde yolculuk yaptığımda direk senin araba daha pamuk gibiymiş daha konforlu bu nasıl 18 inç jant? Bile demiştim)
Tabi hissiyatınız ve sürüş keyfiniz dediğim gibi 1-2 aya gene eskisi gibi hissediceksiniz fakat araç daha güvenli ve yola oturmuş olacak. Buda tabi araç için ve alt takım parçaları içinde yararlı . Arabaya olan yararını siz hissetmeden uzunca kmlerce o hizmet edicek.
Km ve yılı gelmemişse değiştirmek fuzuli olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 6 Ağustos 2021; 3:7:28 >
-
Cok detaylı ve bilgilendirici bir cevap, teşekkür ederim. Ben de konforu sağlayan tek parametrenin amortisör olmadığını tahmin edebiliyorum. Yine de olası bir değişimin etkisini anlamaya çalışıyorum. Kullandığım araç hacimli bir araç. Hafif ve daha küçük bir araca oranla daha konforlu bir deneyim olabilir amortisör değiştirmek. Ancak yazdıklarınızdan anlayamadığım tek nokta oldu; neden birkaç ay sonra eskisi gibi hissedeceğim? Duruma mı alışacağım, yoksa amortisörler mi eski haline gelecek?
Aslında aradığım olağanüstü bir değişim değil, ama son zamanlarda aracımın çukur ve yol bozukluklarını fazlaca hissettiği yönünde bir izlenimim var. Bunu nasıl aşabileceğimi anlamaya çalışıyorum. Acaba amortisör değiştirsem birkaç gömlek iyileştirebilir miyim, onu anlamaya çalışıyorum. Aracım 200 bin'in üzerinde ve muhtemelen amortisörler şimdiye dek hiç değişmemiştir.
-
lastiklerden başlanabilir, geniş yanaklı ve yumuşak Michelin gibi lastikler konforu farkedilir düzeyde arttırır. amortisör tarafında kendi içinde yağlı tip ve gazlı tip amortisör olarak ayrılıyor, burda yağlı tipler daha konfor odaklıdır.
tabi bu noktada bişey kazanırken başka bişeyden feragat etme durumu olduğunu hiçbir zaman unutmamak gerekir. her avantajın bir dezavantajı durumu sürekli vardır. başka hiçbisey eksilmeden konforu süper yaptım deme şansınız yok maalesef. konforu arttıran yukarıdaki unsurlar en başta yol tutuşunu zayiflatacaktir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 6 Ağustos 2021; 4:19:11 > -
Lastiklerimi yeni değiştirdim; Michelin taktım ve çok memnunum. Yol sesini neredeyse sıfırladı. Aracı yumuşattı da. Ama hala hafif tümsekleri bile net hissediyorum. Ekstra bir takırtı tukurtu gelmiyor, ama araç en ufak yükseltileri, tümsekleri, çukurları net alıyor, ses ve konforsuzluk yapıyor.
-
Yapacak hicbirsey yok maalesef burçlar yalıtım helezonlarin damping oranlari kullanilan süspansiyonları kalitesi vs cok farklidir
Fakat bir nebze iyileştirmek için 10 mm spacer artı yumuşak hamurlu lastik ve düşük hava basinci bir nebze iyi gelecektir -
Duruma alışacaksınız.quote:
Orijinalden alıntı: Bukowski JRCok detaylı ve bilgilendirici bir cevap, teşekkür ederim. Ben de konforu sağlayan tek parametrenin amortisör olmadığını tahmin edebiliyorum. Yine de olası bir değişimin etkisini anlamaya çalışıyorum. Kullandığım araç hacimli bir araç. Hafif ve daha küçük bir araca oranla daha konforlu bir deneyim olabilir amortisör değiştirmek. Ancak yazdıklarınızdan anlayamadığım tek nokta oldu; neden birkaç ay sonra eskisi gibi hissedeceğim? Duruma mı alışacağım, yoksa amortisörler mi eski haline gelecek?
Aslında aradığım olağanüstü bir değişim değil, ama son zamanlarda aracımın çukur ve yol bozukluklarını fazlaca hissettiği yönünde bir izlenimim var. Bunu nasıl aşabileceğimi anlamaya çalışıyorum. Acaba amortisör değiştirsem birkaç gömlek iyileştirebilir miyim, onu anlamaya çalışıyorum. Aracım 200 bin'in üzerinde ve muhtemelen amortisörler şimdiye dek hiç değişmemiştir.
Yani ilk 1-2 ay off araba pamuk gibi çok güzel emiyor darbeleri çok konforlu diyeceksiniz. Sonra aynı logardan veya yamadan geçince "işte normal emiyor darbeleri arabanın yapısı neyse o vücudum o hisse alışmış artık pamuk hissiyatını almıyorum" diyceksiniz
Yani standartlaşıcak hissiniz. Çukurlardan geçince o ilk gün hissiyatını alamayacaksınız. Aracınız tabiki daha konforlu olacak ama siz bunu 1-2 aydan sonra her bindiğinizde bile deneyimlemeyeceksiniz.
Dediğim şey kısaca vücudun o hisse alışması.
200 bin üstüyse değiştirin
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 6 Ağustos 2021; 4:45:36 >
-
İnsan her şeye alışıyor, çok eski lastiklerin yerine pamuk gibi lastik koydum. Ona bile alıştım kısa sürede. Zaman zaman "acaba boşa mı para verdim" diye aklımdan geçmiyor değil. Ama mantıklı düşününce kesinlikle iyi yaptığımı biliyorum. Böyle düşünürsem her şeyin kötüsüne rıza göstereceğim. Eğer alıştığım nokta eskisine oranla daha iyi bir nokta ise değer. Önerebileceğiniz bir marka var mı? Biraz araştırdım, bilstein ve kyb övülmüş. Bir model önerisi var mıdır?
Bir de 4 süspansiyonu da değiştirmem mi lazım, yoksa sadece ön iki süspansiyonu değiştirsem yeterli olur mu? Mantık olarak 4'ünü de değiştirmem gerekiyor gibi hissetsem de, bilenlere sorayım istedim.
-
4 ünü değiştirmek mantıklı. Lastiği nasıl 4 ünü birden değiştiriyorsak 4 lastikte nasıl yol şartlarına maruz kalıyorsa 4 amortisörde aynı şartlara maruz kalıyor.quote:
Orijinalden alıntı: Bukowski JRİnsan her şeye alışıyor, çok eski lastiklerin yerine pamuk gibi lastik koydum. Ona bile alıştım kısa sürede. Zaman zaman "acaba boşa mı para verdim" diye aklımdan geçmiyor değil. Ama mantıklı düşününce kesinlikle iyi yaptığımı biliyorum. Böyle düşünürsem her şeyin kötüsüne rıza göstereceğim. Eğer alıştığım nokta eskisine oranla daha iyi bir nokta ise değer. Önerebileceğiniz bir marka var mı? Biraz araştırdım, bilstein ve kyb övülmüş. Bir model önerisi var mıdır?
Bir de 4 süspansiyonu da değiştirmem mi lazım, yoksa sadece ön iki süspansiyonu değiştirsem yeterli olur mu? Mantık olarak 4'ünü de değiştirmem gerekiyor gibi hissetsem de, bilenlere sorayım istedim.
Alıştığınız nokta eskisine göre çok daha iyi olacak tabi ama o ilk 1-2 aylık kaymaklı ballı efsane ötesi tatlı dillere destan noktayı hissetmeyeceksiniz.
Bilstein eğer orjinalse olabilir. Kyb japon menşeiliymiş ama kalitesini bilemem.
Ben amortisör tercihimi Sachs/Boge den yana kullandım. İkisi aynı marka zaten. Çok memnunum
-
Yeterince uzun bir kaldıraç verin dünyayı yerinden oynatayım demiş Arşimet.
Amotisörler harmonik hareket sönümleyicilerden başka bir şey değil. Bu zavallı komponentlerin aslında kendileri yara bandı bir çözümdür. Süspansiyon sistemi yeterince iyi tasarlanabilse, iyi bir harmonik analiz yapılsa teorik olarak amortisörlere de ihtiyaç olmazdı. (Bunun için kompozit (fiberglas) yaylar denenmişti).
Yolda süzülüyormuş hissini en iyi veren arabalarda yeni amortisörler de, lastikler de çok az bir farka neden oluyor, önceki amortisör istediği kadar eski, lastik de sert olsun. Konfor yönünden değişen sadece sesler oluyor. En kötü süspansiyonlarda da lastik veya amortisör değişimiyle gidişin sanki dünyası değişiyor. Şimdi burda bir paradoks var, amortisör değişimiyle konfor sınıf atlayacaktı ise zaten ilk sınıfa ait değil.
* *
Kara mizah gibi fotografların kusura bakmayın ama süspansiyon kollarını hızlı görmek için bir yol... Motor ve yerleşim kısıtı olmadığında süspaniyon kollarının en iyi leveraj için birbirlerine ne kadar yaklaştırıldığına dikkat edin. Süspansiyonlara bir de bu açıdan bakın. Kaldıraçlara, leveraj noktalarına.
Yani iyi ve konforlu sürüş, yapısal bir şey. Bir iki komponent değiştirmekle pek olacak gibi değil. Yine de süspansiyonu çok iyi analiz edip bir iki küçük dokunuşla da değişebilir. Bazı modellerde ABD pazarı için yaptıkları gibi. Ama bu bir iki komponentin ne olacağı ve ne kadar değiştirileceği analiz istiyor. Bazen daha yumuşak burç lastikleri, çok az alçaltılmış veya daha ince terazi kolları ve yaylar olur. Bazen amortisörlere "jounce" ve "bounce" için farklı valving verirler, kolay alçalır, yavaş yükselir. Viraj kararlılığını etkilemez ama tümsek ve çukur çıkışlarında daha yumuşak olur.
-
Sadece amortisör değil alt takımda bir çok parça var o üst segment araçlarda , arabanız biraz eski olsa yeni tip gazlı amortisör takın vs derler monroe markasınada yumuşak derler , kalın yanak lastik ile fark eder mi evet konfor artar ama araba yolda virajda yüksek hızda şerit değiştirirken vs saç jölesi gibi dans eder/edebilir kısaca yol tutuş düşer çok oynarsanız orjinali ile çok daha kötü olabilir.
-
Yaylar konforu daha çok etkiler,aftermarket sert yay var ama özel yumuşak yay varmı bilemedim,bilstein ın kaliteli amortisörleri vardı tercih edilebilir ama iyi para.
-
@M3 CSL Sadece yayları değiştirerek bir mesafe kat edilebilir mi? Bir de yaylar zamanla arabanın yüküyle esnekliğini kaybetmiş olabilir mi?
@MeGaDave06 Üretildiği ülkede yaşıyorum ve orjinaline erişimim daha kolay. Eğer sadece süspansiyon ile belirgin bir mesafe katedebileceğime ikna olursam bu markayı alabilirim. Araştırdığım kadarıyla mercedes gibi lüks markalara üretim yapıyormuş ve şu siteye göre "dünyanın en iyi amortisör markası" imiş. Ben internette bu markanın ürettiği başka oto parçalara denk geldiğimde bana vasat bir marka gibi geliyordu oysa.
@Karbon 12 Amortisör/süspansiyon ayrımını çok iyi bilemiyorum. İkisi aynı şey midir, yoksa amortisör süspansiyonun bir bileşeni midir emin değilim. Hayatımda ilk kez ilgi duyduğum bir konu. Ama benim bildiğim bir helezonik yay var, bir de içinde süspasiyon var. Amacım bunları revize ederek ekstra konfor sağlamak. Sizin dediğinize göre bu çok geçici(yara bandı) bir çözüm. Benim anlamaya çalıştığım ise bu yatırıma değip değmeyeceği. Yani eğer hatırı sayılır ve sürdürülebilir (kısa bir süre sonra teknik olarak etkisini yitirmeyecek) bir konfor elde edebileceksem buna para yatırabilirim. Elbetteki bir tek süspansiyon/amortisör güncellemesi ile premium bir noktaya erişemeyeceğimi tahmin ediyorum. Ama bir şekilde güncellenecek parçanın sürüş konforunun temel bir bileşeni olduğu düşünüldüğünde, araç konforunda hissedilir bir ilerleme yaratacağı fikri aklıma son derece yatkın geliyor.
-
kesinlikle amortisor değiştirerek çok konforlu çok iyi yol tutuşu çok daha güvenli bir araca sahip olabilirsiniz.
Bose suspansiyon alabilirsiniz. aşağıdaki videoyu izleyebilir,
bose 2020 de seri üreitme geçecekti.
https://ototeknomobil.com/2021/01/22/bose-suspansiyon-sistemi/
buradan da az biraz detay elde edebilirsiniz. bose olmasada alternatif markalara yönelebilirsiniz. .
CNETyoutubeBose's new beat - http://www.cnet.com/news/bose-behind-the-scenes/ Bose spent years developing the ultimate suspension system that offered a super smooth, magic-carpet like ride. It was a technical success but a commercial flop. See why. Subscribe to CNET: http://bit.ly/17qqqCs Watch more CNET videos: http://www.cnet.com/video Follow CNET on Twitter: http://twitter.com/CNET Follow CNET on Facebook: http://www.facebook.com/cnethttps://www.youtube.com/watch?v=3KPYIaks1UY
-
yolcu otobüslerindeki gibi havalı süspansiyon takın, çıs çıs yumuşak şekilde gidersiniz. -
quote:
Orijinalden alıntı: Bukowski JR@M3 CSL Sadece yayları değiştirerek bir mesafe kat edilebilir mi? Bir de yaylar zamanla arabanın yüküyle esnekliğini kaybetmiş olabilir mi?
@MeGaDave06 Üretildiği ülkede yaşıyorum ve orjinaline erişimim daha kolay. Eğer sadece süspansiyon ile belirgin bir mesafe katedebileceğime ikna olursam bu markayı alabilirim. Araştırdığım kadarıyla mercedes gibi lüks markalara üretim yapıyormuş ve şu siteye göre "dünyanın en iyi amortisör markası" imiş. Ben internette bu markanın ürettiği başka oto parçalara denk geldiğimde bana vasat bir marka gibi geliyordu oysa.
@Karbon 12 Amortisör/süspansiyon ayrımını çok iyi bilemiyorum. İkisi aynı şey midir, yoksa amortisör süspansiyonun bir bileşeni midir emin değilim. Hayatımda ilk kez ilgi duyduğum bir konu. Ama benim bildiğim bir helezonik yay var, bir de içinde süspasiyon var. Amacım bunları revize ederek ekstra konfor sağlamak. Sizin dediğinize göre bu çok geçici(yara bandı) bir çözüm. Benim anlamaya çalıştığım ise bu yatırıma değip değmeyeceği. Yani eğer hatırı sayılır ve sürdürülebilir (kısa bir süre sonra teknik olarak etkisini yitirmeyecek) bir konfor elde edebileceksem buna para yatırabilirim. Elbetteki bir tek süspansiyon/amortisör güncellemesi ile premium bir noktaya erişemeyeceğimi tahmin ediyorum. Ama bir şekilde güncellenecek parçanın sürüş konforunun temel bir bileşeni olduğu düşünüldüğünde, araç konforunda hissedilir bir ilerleme yaratacağı fikri aklıma son derece yatkın geliyor.
amortisör ve yay süspansiyon sisteminin ana bileşenleridir, kollar burçlar vs de diğer parçalarıdır. aracın süspansiyon karakteristiğini öncelikle tasarımı belirler. Yani araçta bozuk parça olmadığını varsayarsak amortisör değiştirmekle çok bir şey elde edemezsiniz. ancak amortisörleriniz eski veya bozuksa kayda değer fark hissedersiniz. ayrıca bir parçayı tasarlandığından çok farklı bir noktaya getirmek her şeyi çok daha kötü yapabilir. Yani komplike bir sistemin parçası olan amortisörü ekstra yumuşak bir alternatifi ile değiştirirseniz mesela hiç beklemediğiniz bir virajda spin atabilirsiniz.
burada muayenede ve ekspertizlerin çoğunda amortisör testi yapıyorlar, darbe uygulayıp salınımı kontrol ederek.
Ayrıca,
herhangi bir dış etken yoksa (kaza, pres vs) yaylara bir şey olmamıştır, değiştirmenize gerek yok.
ses, boşluk hissi vs yoksa burç rotil vs de iyidir bence.
-
@Kaygerya Video için teşekkürler, benzer birkaç video daha izlemiştim. Gerçekten çok etkileyici. Fakat şunu anlayamıyorum; @OzzY® ve bazı diğer arkadaşlar biraz daha farklı bir argüman savunuyor. Tek başına süspansiyon sistemini değiştirmenin bu derece konfor sağlayabileceği konusunda şüpheliler. Oysa bu video aksini söylüyor. Eğer aracımın süspansiyon güncellemesi ile paylaşılan videodaki kadar harika yol tutuşu ve konforuna sahip olacağını bilsem, kesinlikle bu yatırımı yaparım, ki o araba baya eski bir araba. Ben arabamdan çok memnunum. Fakat son zamanlarda daha hissedilir olan "en ufak" çukuru dahi hissettirmesi biraz beni soğuttu araçtan. Şu aralar arabamı satıp yeni araba alacak durumum yok. En azından küçük bir yatırımla sorunlarını halletmeye çalışıyorum. Bu videodan etkilendim. Eğer BOSE bulamazsam benzer etki yaratacak marka/model tavsiyeniz var mı @Kaygerya ?
@OzzY® Bu arada, gerçekten tümsek sarsıntıları dışında duyduğum, hissettiğim ekstra bir ses, boşluk hissi yok gibi. Sadece aracta; kalkışlarda ve frenlerken, mesela parktan çıkarken ya da park ederken, direksiyonu sağa sola çevirirken balata gıcırtısı gibi bir gıcırtı duyuyorum. Amotisör takozundan şüphelendim, ama elle test ettiğimde pek bir sorun olmadığına dair bir kanaat elde ettim. Birkaç gün içinde balatalarımı değiştireceğim, hala o ses devam ederse belki de amortisör takozundan şüphe etmeye devam etmeliyim. Ayrıca yine birkaç gün sonra rot ayarlarını da yeniden yaptıracağım ve o sırada alt takımları da kontrol ettireceğim. Yol konforunu bozacak bir sorun tespit edilirse buraya gelip yazarım mutlaka.
-
2.0 citroen c5 almak dışında hiç bir çıkar yol yok.
-
inan bilmiyorum. sonucta yaptırmadıgım bi süspansiyon. ama anlatmak istediğim süspansiyon değiştirilerek araçta olumlu şeyler olabileceğiydi.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Yeterince uzun bir kaldıraç verin dünyayı yerinden oynatayım demiş Arşimet. Amotisörler harmonik hareket sönümleyicilerden başka bir şey değil. Bu zavallı komponentlerin aslında kendileri yara bandı bir çözümdür. Süspansiyon sistemi yeterince iyi tasarlanabilse, iyi bir harmonik analiz yapılsa teorik olarak amortisörlere de ihtiyaç olmazdı. (Bunun için kompozit (fiberglas) yaylar denenmişti). Yolda süzülüyormuş hissini en iyi veren arabalarda yeni amortisörler de, lastikler de çok az bir farka neden oluyor, önceki amortisör istediği kadar eski, lastik de sert olsun. Konfor yönünden değişen sadece sesler oluyor. En kötü süspansiyonlarda da lastik veya amortisör değişimiyle gidişin sanki dünyası değişiyor. Şimdi burda bir paradoks var, amortisör değişimiyle konfor sınıf atlayacaktı ise zaten ilk sınıfa ait değil. * * Kara mizah gibi fotografların kusura bakmayın ama süspansiyon kollarını hızlı görmek için bir yol... Motor ve yerleşim kısıtı olmadığında süspaniyon kollarının en iyi leveraj için birbirlerine ne kadar yaklaştırıldığına dikkat edin. Süspansiyonlara bir de bu açıdan bakın. Kaldıraçlara, leveraj noktalarına. Yani iyi ve konforlu sürüş, yapısal bir şey. Bir iki komponent değiştirmekle pek olacak gibi değil. Yine de süspansiyonu çok iyi analiz edip bir iki küçük dokunuşla da değişebilir. Bazı modellerde ABD pazarı için yaptıkları gibi. Ama bu bir iki komponentin ne olacağı ve ne kadar değiştirileceği analiz istiyor. Bazen daha yumuşak burç lastikleri, çok az alçaltılmış veya daha ince terazi kolları ve yaylar olur. Bazen amortisörlere "jounce" ve "bounce" için farklı valving verirler, kolay alçalır, yavaş yükselir. Viraj kararlılığını etkilemez ama tümsek ve çukur çıkışlarında daha yumuşak olur. |
Benzer içerikler
- egea motor arıza lambası sarı yanıyor
- araba alırken açıklamaya ne yazılır
- infiniti fx30d kullanıcı yorumları
- tiguan 2.0 tdi 4motion yorum
- cam filmi çekildikten sonra dikkat edilmesi gerekenler
- yeni ev6
- 2025 transporter
- en ucuz engelli araç fiyatları 2024
- renault espace 2024
- bmw x5 2024 fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X