Arkadaşlar merhaba, Araç üzerinde kışlık lastikler mevcut. Ankara Mamak'tan, İstanbul Ataköy'e gideceğim. Güzergah olarak (İstanbula vardığımda) nereleri kullanmak mantıklı? Tünel mi, köprü mü? İlk defa gidiyorum, önceden aldığım HGS kartımda yüklü 50,00 TL var, gidiş ve dönüş için toplam yol, köprü, tünel v.s. ne kadar masrafım olur, ne kadar daha yükleme yapmalıyım? Şimdiden teşekkürler. GÜNCEL; Arkadaşlar tekrar merhaba, Ankara Mamak'tan 25.12.2021 saat 05:50 gibi yola çıktım ve Batıkent'ten bir akrabamı da aldıktan sonra Anadolu otoyolu üzerinden İstanbul Ataköy 2. Kısım hedefime gittim. Gidişte yol çok güzeldi, her yer açıktı, kar ve buzlanma yoktu. Rahat bir yolculuk oldu. Yolun %80 gibi büyük bir bölümünü hız sabitleyici ile katettim. 110 km/s sabit hızla, bazı yerlerde 120 km/s sabit hızla İstanbul'a vardığımda ortalama hız 97 km/s ve yakıt tüketimi 6.2 lt gösteriyordu. Araçta 3 yetişkin, 2 orta valiz ve 2-3 el çantası malzeme vardı. Bu noktada navigasyon uygulamaları ile seyahat etsem mutlaka Kuzey marmara otoyoluna yönlendiriyordu, tabelalar ile gittim. İstanbul ş.içinde bir miktar yolculuk sonrası ki burada tüm navigasyon uygulamalarına sövdüm, tamamı bizi tünele yönlendirmek için elinden geleni yaptı, özellikle 1. köprüden geçmeyi istiyorduk. Kenara çekiyorum, navigasyonu baştan balatıp, varış noktasına 15 Temmuz köprüsü yazmamıza rağmen bizi tünele yönlendiriyordu. Baktık olacak gibi değil (İstanbul'u bilmiyoruz) telefonla sora sora yol tarifi ile köprüye ulaştık, sonrası kolay oldu, navigasyon varacağımız yere götürdü. Ataköy'den akşam saatlerindeki tören için Bahçeşehir'e gitmemiz gerekiyordu, yine navigasyonların azizliğine uğradık, geçtiğimiz yerleri birkaç kez tekrar tekrar geçmemiz gerekti. İlginç bir şekilde Ataköy taraflarında mobil internet çok sık kesiliyor ve bu esnada navigasyonlar duraksadığı için sık sık yolu kaçırdım ve aynı yerlerden birkaç kez geçmemiz gerekti. Ertesi gün öğleden sonra Ankara'ya dönüş yolculuğumuz başladı ve lanet olası federaller (Navigasyon uygulamaları) bizi yine tünele sokmak için her türlü Ali Cengiz oyununa başvurdular, epey dolaştıktan sonra ve telefonla tarif ala ala nihayet 1. köprüye ulaştık ve sonrası zaten sıkıntısız şekilde Anadolu otoyolu üzerinden Ankara'ya döndük. Dönüş yolu yine tertemizdi, kar, yağmur ve buz v.s. gibi risklerden uzak güzel bir dönüş yolculuğu oldu. Dönüşte yine yolun çok büyük kısmında hız sabitleyiciyi bu sefer 115 km/s olarak ayarladım ve arada 120 km/s - 130 km/s gibi hızlarlada geldiğim kısımlar oldu. Ankara gişelerden geçtiğimde ortalama hız 103 km/s ve ortalama tüketim 6.4 lt olarak gösteriyordu ama yakıt fiyatlarının yüksekliği nedeniyle seyahat epey pahalıya mal oldu. Anadolu otoyolunun Ankara-Bolu arasında asfalt güzel, neredeyse halıda gider gibi gidiyor araba ama Bolu'dan sonra dişli takır tukur ve bir otoyolda olmaması gereken şekilde çok fazla çukur ve bozuk satıh var. Resmen kafa ütülüyor, dönüşte yine aynı şekilde Bolu'ya yaklaştıkça yol güzelleşti ve sessiz sessiz geldik. Ama İstanbul çıkışından sonraki yolun büyük kısmı dişli asfalt, araç yalıtımı da üst seviye olmayınca kafa ütülüyor. Sanırım zamanla bu yolu iyice bakımsız hale getirerek insanları Kuzey Marmara otoyolunu kullanmaya mecbur etmeye çalışıyorlar. Ankara'da yola çıkmadan çeyrek depodan biraz fazla yakıt vardı, 330,00₺ ye (yaklaşık 28 lt) doldurdum depoyu ve İstanbul'dan yola çıkmadan da (yine çeyrek depoya yakın yakıt vardı) 390,00₺ ye (yaklaşık 33 lt) depoyu doldurdum, eve vardığımda çeyrek depo yakıt kalmıştı. Yani toplamda 3 kişi istanbul seyahati bana 720,00 TL gibi yaklaşık bir rakama maloldu. Yol üzerindeki tesislerin büyük çoğunluğu bana hitap etmeyen yerler, oturup ızgara-mangal yemeyi tercih etmiyorum uzun yoldu, aperatif şeylerle geçiştirmek istiyorum, giderken highway tüm ihtiyacımızı gördü ama dönüşte highway tesislerini kaçırdığım için bu tarz başka tesis bulamadım. Çamlıdere'ye yaklaşırkendi sanırım, ikbal tesislerine girdim ve bu tür yerlere girmeyerek ne denli doğru bir iş yaptığımı anladım. Sucuk ekmeğe 58 ₺, köfte ekmeğe (içinde 3 evet sadece ÜÇ tane köfte var) 34 ₺ fiyat istiyorlar ama mecburen 1 er köfte ekmek (ki yenecek gibi değil, hazır köfte) yemek zorunda kaldık. Bir daha bu yola giderken, evden böreğimizi, çayımızı yanımıza almaya karar verdik. HGS hesabıma bugün sabah itibariyle baktığımda ücretler aşağıdaki resimde göründüğü gibi olmuş; Gidiş ve dönüş olmak üzere (İstanbul içinde alınan ücretler hariç) 88,25 ₺ Otoyol ve köprü ücreti ödedim. Ek: Navigasyon kullan öyle git diyen arkadaşlara da verdikleri akıl için teşekkür ediyorum. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 28 Aralık 2021; 9:45:50 > |
Ankara'dan İstanbul'a Nasıl Gidilir (Gittim, Geldim)
Ankara'dan İstanbul'a gitmenin birkaç yolu bulunmaktadır. En popüler seçenekler kara yolu, hava yolu ve demir yoludur.
Kara Yoluyla:
Ankara'dan İstanbul'a kara yoluyla gitmek için iki ana yol vardır:
- Otoyol 4 (O-4): Ankara'dan Eskişehir, Bursa ve İzmit üzerinden İstanbul'a uzanan yaklaşık 450 kilometrelik bir otoyoldur. Yaklaşık 5-6 saat sürmektedir.
- Eski Ankara Yolu (D-100): Ankara'dan Bolu, Düzce ve Sapanca üzerinden İstanbul'a uzanan yaklaşık 550 kilometrelik bir yoldur. O-4'ten daha uzun sürer ancak manzaraları daha güzeldir.
Ankara'dan İstanbul'a giderken hangi yoldan gideceğinize karar verirken satıh buzlanma riskini göz önünde bulundurmalısınız. Kış aylarında O-4 daha güvenli bir seçenektir.
Hava Yoluyla:
Ankara'dan İstanbul'a gitmenin en hızlı yolu hava yoludur. Ankara Esenboğa Havalimanı'ndan (ESB) İstanbul Havalimanı'na (IST) veya Sabiha Gökçen Havalimanı'na (SAW) düzenli uçuşlar vardır. Uçuş süresi yaklaşık 1 saat 15 dakikadır.
Demir Yoluyla:
Ankara'dan İstanbul'a demir yoluyla gitmek de mümkündür. Ankara Garı'ndan İstanbul'un Halkalı, Pendik ve Gebze istasyonlarına trenler hareket etmektedir. Yolculuk süresi tren tipine göre değişmekle birlikte yaklaşık 5-7 saattir.
Geçilen Şehirler:
Ankara'dan İstanbul'a kara yoluyla giderken şu şehirlerden geçersiniz:
- Eskişehir
- Bursa
- İzmit (O-4 yolu için)
- Bolu
- Düzce
- Sapanca (D-100 yolu için)
İstanbul'dan Ankara'ya giderken de aynı şehirlerden geçilir.