Şimdi Ara

Ankara Trafiği Kadar Rezil Trafik Görmedim (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
306
Cevap
2
Favori
10.453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ahmetgakgo23-

    Ben de babamla araba almak için Ankara'ya gitmiştim Mayıs 2011'de. Sabah 8:30'da geldik, çıkışta Eskişehir yoluna girelim derken yolu kaybettik, Eryaman tarafına girdik. Binbir güçlükle yolu bulduk çok şükür

    Valla o süre zarfında pek kötü bir trafik görmedim. Demek ki yaşamak lazımmış görmek için

    İlk yazıyı okuyunca Antalya'da yaşadığıma şükrettim gerçekten

    Antalya trafiği Türkiye'de en kötü trafik listesinde ilk 3'e girer...

    Eskiden bir reklam vardı.
    "Yok aslında birbirimizden farkımız ama biz osmanlı bankasıyız.."

    İzmir'in bir bölümünü ayrı tutarım özellikle Körfez çevresini onun dışında otomobil kullanımı temel olarak tüm ülkede aynıdır..

    Yukarıda yapılan Ankara çözümlemeleri ise toptan yanlış. Hele @vezir'e ait olan...

    Ankara 1999 depremi sonrası bu hale geldi. Özal dönemi ile deprem arasında 17 yıl var.. Bu dönemde Ankara'da önce askerlerin atadığı Süleyman ÖNDER sonrada Murat KARAYALÇIN hüküm sürmüştür. Melih GÖKÇEK ise 1994 sonrasının belediye başkanıdır.. Yani Özal zihniyeti pek nufuz edememiştir yönetime..

    Ankara'da Özal'ın çok öncesinde de gecekondu vardı. Türkiye'nin ilk gecekonduları zaten Ankara'da türemiştir. Altındağ gecekonduları 50li 60lı yıllara dayanır..

    Ankara deprem sonrası sağlam zemini ve iş olanakları ile cazibesi artan bir lokasyon oldu.

    Gerisi zaten Türkiye'min genel problemi...




  • İzmir'deydim geçenlerde İzmir çok kalabalıklaşmış trafik bazı bölgelerde çekilir gibi değil malesef
    özellikle şehir içinde.....trafik konusunda daha yapılacak çok iş var malesef Türkiye'de, özellikle büyük şehirlerde
    trafiği kaldırmıyor artık yollar......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Ankara eskiden memur kenti idi ,çünkü memmurlar zor bela biriktirdikleri parayla bir yerli araba alır gözü gibi bakarlar , tüm kurallara uyar ve uyulmasını sağlarlardı.

    Sonra Özal devri diye birşey çıktı , önce bakkal manav köşe oldu sonra ilk aldıkları şey araba oldu . Sonra onlara özenen biraz daha uyanık esnaf mahalle arası supermarketler kurdular bunlara akraba eş dost çalıştıranlar vasıtasıyla şahinler ve renault 12 veya hacı muratlar ile destek attılar .

    İlk önce park olayının kuralını bozdular kaldırım parkı yöntemi değişti , sonra araçlarıyla kuralalrı ilk çiğneyen kesim olan dolmuşçu ve minibüsçüye aşık attılar Çünkü zaten kendileri de bu kesimin para görmüş sınıf atlamış kesmiydi.

    Sonra hepmizin bildiği rant resmi makamlarca yapılmaya başladı memurların okumuşları yerine kendi hısımlarından olıuşan bir topluluk memurların yerlerini aldılar , bunlar rantiyecilere köşe dönmeyi hukuksal zemin üstünde yapılmasını sağladılar. Artık ihalelerde kazananlar ve bu paraları araba ev vs şekliyle yansıtanlar çoğaldı.

    Sonra arabalar artık alım gücünün bu şekilde artmasıyla daha rahat alınabilir oldu. Aillelerin çocukalrı okumadan iş ve araba sahibi oldular , Kuralları ilk yıkan kesim bunlar oldu. Çünkü kendi kuralları vardı ve tüm şehir bu kuralları sadece kornaya basarak değiştirme çalışıyordu o kadar...

    Son perde de varoşlardaki gecekondular yıkılarak yeni apartmanlarla yer değiştirdiler. Buralarda oturanların sayısı ve içerdikleri kültür , daire sayısının artması ile katlandı. Kendi kültürleri ve kurallarını uygulamaları artık garip karşılanmıyordu , bu trafik kkurallarını değiştirmek safhasına kadar geldi .Artık sağa dönüşte kırmızının bir önemi yoktu , çünkü ha sağa dönenin id. Dolayısyla kornaya basmasının sebebi , sizin onun dönüşünü engellemeniz idi. Böylece günümüze kadar geldik.

    Özetle uzun bir geçiş oldu ancak şehir varoş yaşam kültürü ,paranın ve rantın gücüyle şehri ele geçirdi. Aslında tüm ülkeyi ele geçirdi yapacak hiç bir şey yok ,çünkü demokrosi oyununda çoğunluk kuralları koymakta .

    Tersi olmasını beklemek için tüm toplumun demokrasiden ne anladığını yeniden irdelemek gerekir.

    bu yazıyı alıntı yapayım ki atlamasın kimse. Ankara nın kulturel gelısımı tam olarak budur ıste :)

    tesekkurler.


    edit: kulturel gelısım demısım ama cok yanlıs olmus o gelısım kelımesı. kulturel donusum, degısım desem cok dogru olur. cunku olumlu yonde bır degısım soz konusu degıl...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Phantoka -- 6 Temmuz 2012; 13:08:35 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Halinize şükredin İstanbul trafiği her sene aynısı alıştık ama bıktıkda ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Ankara eskiden memur kenti idi ,çünkü memmurlar zor bela biriktirdikleri parayla bir yerli araba alır gözü gibi bakarlar , tüm kurallara uyar ve uyulmasını sağlarlardı.

    Sonra Özal devri diye birşey çıktı , önce bakkal manav köşe oldu sonra ilk aldıkları şey araba oldu . Sonra onlara özenen biraz daha uyanık esnaf mahalle arası supermarketler kurdular bunlara akraba eş dost çalıştıranlar vasıtasıyla şahinler ve renault 12 veya hacı muratlar ile destek attılar .

    İlk önce park olayının kuralını bozdular kaldırım parkı yöntemi değişti , sonra araçlarıyla kuralalrı ilk çiğneyen kesim olan dolmuşçu ve minibüsçüye aşık attılar Çünkü zaten kendileri de bu kesimin para görmüş sınıf atlamış kesmiydi.

    Sonra hepmizin bildiği rant resmi makamlarca yapılmaya başladı memurların okumuşları yerine kendi hısımlarından olıuşan bir topluluk memurların yerlerini aldılar , bunlar rantiyecilere köşe dönmeyi hukuksal zemin üstünde yapılmasını sağladılar. Artık ihalelerde kazananlar ve bu paraları araba ev vs şekliyle yansıtanlar çoğaldı.

    Sonra arabalar artık alım gücünün bu şekilde artmasıyla daha rahat alınabilir oldu. Aillelerin çocukalrı okumadan iş ve araba sahibi oldular , Kuralları ilk yıkan kesim bunlar oldu. Çünkü kendi kuralları vardı ve tüm şehir bu kuralları sadece kornaya basarak değiştirme çalışıyordu o kadar...

    Son perde de varoşlardaki gecekondular yıkılarak yeni apartmanlarla yer değiştirdiler. Buralarda oturanların sayısı ve içerdikleri kültür , daire sayısının artması ile katlandı. Kendi kültürleri ve kurallarını uygulamaları artık garip karşılanmıyordu , bu trafik kkurallarını değiştirmek safhasına kadar geldi .Artık sağa dönüşte kırmızının bir önemi yoktu , çünkü ha sağa dönenin id. Dolayısyla kornaya basmasının sebebi , sizin onun dönüşünü engellemeniz idi. Böylece günümüze kadar geldik.

    Özetle uzun bir geçiş oldu ancak şehir varoş yaşam kültürü ,paranın ve rantın gücüyle şehri ele geçirdi. Aslında tüm ülkeyi ele geçirdi yapacak hiç bir şey yok ,çünkü demokrosi oyununda çoğunluk kuralları koymakta .

    Tersi olmasını beklemek için tüm toplumun demokrasiden ne anladığını yeniden irdelemek gerekir.

    bu yazıyı alıntı yapayım ki atlamasın kimse. Ankara nın kulturel gelısımı tam olarak budur ıste :)

    tesekkurler.




    Herşey herkesin hakkı değildir.




  • Sincan'da yaşıyorum (malesef) burada da şahinciler ve bmw E36 cılar yoğunlukta.Sokak aralarında yanlayanlar var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: decsan

    quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ahmetgakgo23-

    Ben de babamla araba almak için Ankara'ya gitmiştim Mayıs 2011'de. Sabah 8:30'da geldik, çıkışta Eskişehir yoluna girelim derken yolu kaybettik, Eryaman tarafına girdik. Binbir güçlükle yolu bulduk çok şükür

    Valla o süre zarfında pek kötü bir trafik görmedim. Demek ki yaşamak lazımmış görmek için

    İlk yazıyı okuyunca Antalya'da yaşadığıma şükrettim gerçekten

    Antalya trafiği Türkiye'de en kötü trafik listesinde ilk 3'e girer...

    Eskiden bir reklam vardı.
    "Yok aslında birbirimizden farkımız ama biz osmanlı bankasıyız.."

    İzmir'in bir bölümünü ayrı tutarım özellikle Körfez çevresini onun dışında otomobil kullanımı temel olarak tüm ülkede aynıdır..

    Yukarıda yapılan Ankara çözümlemeleri ise toptan yanlış. Hele @vezir'e ait olan...

    Ankara 1999 depremi sonrası bu hale geldi. Özal dönemi ile deprem arasında 17 yıl var.. Bu dönemde Ankara'da önce askerlerin atadığı Süleyman ÖNDER sonrada Murat KARAYALÇIN hüküm sürmüştür. Melih GÖKÇEK ise 1994 sonrasının belediye başkanıdır.. Yani Özal zihniyeti pek nufuz edememiştir yönetime..

    Ankara'da Özal'ın çok öncesinde de gecekondu vardı. Türkiye'nin ilk gecekonduları zaten Ankara'da türemiştir. Altındağ gecekonduları 50li 60lı yıllara dayanır..

    Ankara deprem sonrası sağlam zemini ve iş olanakları ile cazibesi artan bir lokasyon oldu.

    Gerisi zaten Türkiye'min genel problemi...




    konu belediye başkanlaının yönetimi olayı değil ,

    Aslına bakılırsa rantın harbisini i.Melih Gökçek yapıyor. Öncekiler onun yanında çırak sayılır. Burada kültürel bir dönüşümden ve bunun sonrası toplum yapısının değişiminden bahsediyoruz.

    Konya yolundan Ankara'yı terkederken sol tarafın manzarası son 50 yılıdır aynı idi. Gecekondu yerleşimi vardı .

    Şimdi ise buraların hepsinden imar geçmiş yenilenmiş binalarla gecekondu yaşamı rant atlamıştır. Toplumsal çöküş ,kültürel ayrışma veya çoğalmayla başlar.

    Azınlıkların hakkı ne kadar iyi korunabilirse , çoğunluğun ilerleyebilmesinin de yolu tıkanmamış olur.

    Her şeyin başı Özal ve ince planlanmış ve dayatılmış politikalarında gizlidir.

    Konuyu belki daha detaylı, bir araştırmadan okumak isteyenler varsa ekteki yazıyı okusunlar. Ben kendi yaşadığım gördüğüm şeyi yazdım.

    http://ejts.revues.org/index85.html

     Ankara Trafiği Kadar Rezil Trafik Görmedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 6 Temmuz 2012; 13:30:31 >




  • ankarada birde yuhh yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbul sürücüsü maddi hasarlı ufak bir kazada gününün, belki haftasının berbat olacağının ayrımındadır, uyanık davranır mümkün mertebe olaylara karışmamaya çalışır. Ankara'da ise bu bilinç yoktur, aksine problem arayan tipler mevcuttur.

    Kırmızı ışıkta sağa dönüşü kapatırsanız ışık ihlali yapan ayıların hışmına uğrarsınız. Eninde sonunda başınız belaya girer.Işıklı kavşakta sağa dönecek olsam bile ben orta şeritte bekliyorum, sağda kalmak zorundaysam hafif kaldırıma yanaşıyor (duruma göre kaldırıma çıkarak) beklemeye çalışıyorum. Böylece ayılar beklemeden boşluktan sağa geçebiliyor.

    Ayrıca; Mamak ve Sincan'da araç kullananlar kefen sabun cepte geziyor kesinlikle bunun bilincinde olsunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 6 Temmuz 2012; 13:39:54 >
  • Kendi kurallarının olduğuna bir örnek..Geçenlerde yaşadım aklıma geldi yazayım..Birde resim ekleyim..

    Şimdi benim aracım A aracı.Yolun karşısına geçip sola döneceğim.Diğer mahlukta B aracı.Fiorino takım elbiseli güneş gözlüklü bir tip. Bunun geçip yolun soluna doğru gitmesi gerekiyor çünkü yol tek yön.Bu uzakta olduğundan ve ortada durmak sakat olduğundan ben arabayı yolun yarısına getirmişim ve sola dönmek için önümdeki araçların geçmesini bekliyorum çünkü bunun gitmek istediği istikamete gidebilmesi için benim yolu yarılamam ve onu arkamdan geçirmem lazım,başka türlü geçmek mümkün değil iki yönde tıkanıyor.sağımdakiler Tam geçtiler dedim dönüşü yapıyorum bu dangalakla ters şeritte burun buruna geldik.Tabi araçlar sağımdan geldiğinden sağa bakıyorum.Bu başladı atar yapmaya bende ne yapıyorsun gibisinden.açtı camı yanında bayan var dedi.Eee dedim nolmuş bayan olmasa ne çıkar senden, dana ters yöne gidiyorsun dedim.

    Bana verdiği cevap biz terstende gideriz..Bende s. git ozaman dedim..

    bu ağzını topla gel toplasana derken bununla biz başladık su kaynatmaya,hayır 90 kilo iri yarıyımda arabada belli olmuyor.Öle boğuşmayıda sevmem kafa göz girerim.Sonuç girdimde...Taksiciler ayırdı..Gerizekalı ısrarla ters yöne gitmekte ısrar ediyor hatasınıda kabul etmiyor fiorino ile sanıyor kendisini trafikte Polat Alemdar..Hayır gittin senin gibi öküzler olduğunu bildiğinden hergün trafik orda bir araç bekletiyor akşama kadar mesai bitince gidiyorlar,gelene geçene bir güzel döşüyor malldığın alemi ne ? Yedinde cezayı biliyorum içim serinledi en azıdan..Buda krokisi olayın..

     Ankara Trafiği Kadar Rezil Trafik Görmedim




  • ankara'da kaldırımda yürürken bile metro çukuruna düşüp ölebiliyorsunuz arkadaşlar, trafiğinden ne bekliyordunuz ki?
  • Ankarayı çok güzel anlatmışsınız gerçekten tebrik ederim. Doğma büyüme Ankarada yaşıyorum, bir çok şehir gezdim ama Ankaranın halkı kadar kaba ve görgüsüz insanların olduğu bir şehir görmedim, eğitim seviyesi çoğu şehirden düşük, lise mezunu kırılagidiyor. Üniversite mezunlarınında Ankarada lise zihniyetinden farkı yok açıkçası. Bir çok kişinin aracında döner bıçağı, sallama, sopa vb. aletler bulunuyor. şerit anlayışı yok. İstanbuldan gelen yakın arkadaşım, Ankarada trafiğin İstanbuldan berbat olduğunu söylemişti inanmaşıtım. Ama İstanbula gittiğimde durumun söylediği gibi olduğunu anladım.

    Türkiyenin başkeni olan bu koca köy, Ankara; kendini yenileyememiş, zihin yapısı sincan ve mamaktan oluşan ve bu zihin yapısı tüm ilçelere tezahür eden bir şehirdir. Ankarada yaşamak, Hz. Eyüp sabrı ister...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abavf

    çok önemli maddeleri unutmuşsunuz. Ankara da ;

    - 4 şeritli bir yolda sağa dönüşler sol 3. şeritten yapılır ve bu mallık yüzünden 4 şeritli yol oluverir 1 şerit ve az araba ile bile uçak pisti gibi yol kapanır

    - alt geçitli kavşaklarda üst tarafta 2 şerit yüzlerce metre kuyruk varken uyanıklar alt geçitin şeritinden tüm kuyruğu yandan geçerek ön taraftan kuyruğa kaynak yapar. Bu mallların çoğalmasıyla birlikte bir bakmışsınız ki alt geçidin sağ şeridinde durmuş o şeriti iptal eden araçlar var. Kaynakçı mallar toplululuğu normal akması gereken alt geçit geçişini de zorlaştırır.

    - Eğer araç kuyruğu alt geçitte ise bu sefer tam alt geçide girene kadar üst tarafda tüm araçlar geçilerek sağdan kaynak yapılır.

    Ankara memur kenti olmasına rağmen kendini uyanık zanneden bir sürü HANZO var.

    +21324
    normalde akacak trafiği kitlerler :)




  • Türkiye'deki eğitim sistemi "eğitim" içermeyip, sadece "öğretim" odaklı olduğundan, eğitim düzeyi ile insanlık ve görgü seviyesi arasında maalesef bir bağlantı yok. Bireylerin davranışları tamamen aileden ve çevreden alınan terbiye ile şekilleniyor. Ben Bilkent Cyberpark'da çalışırken, hergün engelli yerinde normal plakalı veya "park etmeyiniz" tabelasının altında araçlar görüyor, 2-3 günde bir ters şeritten gelen bir öküzle burun buruna geliyordum. Orada çalışan kişilerin neredeyse tamamı üniversite mezunu ve çoğunlukla da iyi üniversitelerin, iyi bölümlerinden mezun...
  • Bunun genel olarak Ankara ile alakası yok. Trabzona da gitsen, İzmire de aynı trafik kurallarına uymayan palyaçolarla karşılaşırsın.
  • Doğma büyüme Ankara'da yaşıyorum..

    Bahsettiklerinize katılıyorum sonuna kadar ama şöyle bir baktım düzen(sizliğin) bir parçası olmuşum..

    Kırmızı ışık ve hız sınrı ihlalini yapıyorum malesef.. Sağa dönüşde ortalık boşsa en sağa geçip duranlara ben korna sellektör yapıyorum..

    Kimisi geçiyor ben öyle yapınca, kimiside ışığı gösteriyor o zaman adam haklı diyerek ben özür diliyorum..

    Çarkın bir dişliside biz olmuşuz demek..

    Ama elimden geldiğince yol veririm, hızıma uygun şeritte, nizami şerit takibiyle giderim, sağa solak oynak karı gibi atlamam..
  • Alisirsiniz siz de merak etmeyin ilk geldigimde bende cok sikayet ettim ama asimile oldum nihayetinde :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ankaraya hoş geldiniz hocam
  • Ankarada en sinirimi bozan şey memurların ve çalışanların dağıldığı saatler..Birde ulus ve kızılaydaki koyun yayalar.
    Dolmuşçu ve taksicler var birde..Fakat onlarda bilerek yapmıyor sonuçta ekmek parası peşinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arian Galatian -- 6 Temmuz 2012; 16:06:00 >
  • istanbulun şöförlerine kurban olayım ankarayı gördükten sonra nasıl ehliyet almışlar bilmiyorum adamlar bildiğin 4 ayaklılar gibi araba kullanıyor saygı yok düşünce yok hiç birşey yok
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.