Şimdi Ara

Anlayacağım Dilden Cevap Lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
46
Cevap
0
Favori
1.263
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yine yeniden merhabalar;
    Daha önce araç ihtiyacım olduğundan forumlarda bahsetmiştim.
    keseme uygun 2000 model palio 1.4 el aldım. lpg li.
    her şey gibi onu da biraz hor kullanıyorum ama bu kez sanırım benim kullanımımla alakalı değildi( öyle umuyorum)
    sabah okuldan dönerken aşırı yağmur vardı. ki ben yağmurlu havalarda özellikle dikkatli olurum aracın yol tutuşu vs. iyi değil diye.
    güzergahım gereği yolun neredeyse tamamen su olduğu bir yerden geçerken hazır köy yolundan yeni çıkmışım, araç çamur içinde, deyip suyu tam ortalayarak geçtim temizlensin tekerler falan diye. fakat 10-15 saniye sonra araç tekleyip gaz yememeye başladı. hemen sağa çektim ki kaputtan çıkan dumana gözüm ilişti. harareti falan kontrol ettim her şey yolunda görünüyordu. araçı stop ettirip kaputu açtım. beyaz, orta yoğunlukta duman ve cızırtı sesleri geliyordu. yardım isteyebilecek bir yerde değildim ve yağmur da feci yağdığı için araca geçip oturdum. 1-2 dakika sonra kontağı çalıştırdım araba hiç gaz yemedi. kesin motoru yaktım dedim. on dakika kadar bekledim tekrar ya Allah deyip çalıştırdım ve çalıştı araba. 15 km falan da kullanıp eve geldim sıkıntısız. arabayı park edip eve geldim.
    şimdi sorularıma geleyim:
    1- bu yaşadığım olay neydi? ciddi bir şey mi? tekrar eder mi?
    2-en yakın tamirci 120 km falan uzakta ve tamircilerine zerre güvenmediğim bir yerde çalışıyorum. sabah 6 akşam 16.30 okuldayım.ustaya gitmem gerekir mi?
    3- sudan geçtiğim için elektriksel bir şey olabilir mi ve eğer öyleyse araç hasar görmüş müdür?
    bu üçünü istiyorum ama bayanım bu yüzden rica ediyorum anlayacağım dilden cevap verin.
    şimdiden teşekkür ederim. :))







  • Tahminimce bujiler ıslanmıştır arabanın stop edip teklemesinin nedeni odur.
    Duman çıkmasıda bence aslında o duman değil buhardır. Sıcak motor ile su temas edince buhar yapmış olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Tahminimce bujiler ıslanmıştır arabanın stop edip teklemesinin nedeni odur.
    Duman çıkmasıda bence aslında o duman değil buhardır. Sıcak motor ile su temas edince buhar yapmış olabilir.

    önemli bir şey yoktur yani değil mi?
  • Aynı araç bende de var. Bir çok kez yüksek hızda su birikintisinden geçmek zorunda kaldım, bir sorun yoktu Palio hemen motora su kaçırmıyor, bujiler ıslanmıştır diyeceğim ancak kuruması 15 dk sürmez dumanın tam olarak nerden geldiğini biliyormusunuz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayazkafkas

    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Tahminimce bujiler ıslanmıştır arabanın stop edip teklemesinin nedeni odur.
    Duman çıkmasıda bence aslında o duman değil buhardır. Sıcak motor ile su temas edince buhar yapmış olabilir.

    önemli bir şey yoktur yani değil mi?

    Kesin birşey söyleyip yanıltmak istemem ama bence yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sensodrive

    Aşağıda ki yorumunuza göre oldukça fazla anlıyorsunuz.

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=94452302&p=1#96868551

    quote:


    Nisanda 10 bin bakıma girdi.baskı balata, debriyaj seti ve ön kulaklar değişti; bütün filtreler temizlendi. Şükür sıkıntı yok benzin pompası kaynaklı olduğunu düşündüğüm ufak bir arıza dışında. onu da değiştireceğim bu hafta. km de 22-23 kuruş yakıyor. 12 ye bırakacağım istediğim bir araç bulursam.




    arkadaşım ehliyeti bakkaldan aldım, zır cahilim demedim. android telefon kullanan herkes ustası mı yani?
    debriyajı, balatayı ve başka birçok şeyi tabii ki biliyorum. ben anlayacağım dilden anlatın dedim. mesela yukarıdaki arkadaş bujilerden olabilir demiş. bujinin ne olduğunu biliyorum ama bunun ciddi bir arıza olup olmadığı konusunda fikrim yok.
    üstelik ben yardım istedim jüri önüne çıkacak yarışmacı değilim eleştiri alayım.




  • şarj dinamosuna su kaçmış olabilir.tekleme sebebi bu olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier

    Aynı araç bende de var. Bir çok kez yüksek hızda su birikintisinden geçmek zorunda kaldım, bir sorun yoktu Palio hemen motora su kaçırmıyor, bujiler ıslanmıştır diyeceğim ancak kuruması 15 dk sürmez dumanın tam olarak nerden geldiğini biliyormusunuz ?



    işin aslı benim de hep yaptığım şeydi sudan geçmek. köyde çalışıyorum ve bütün kış resmen su dolu bir çukurdan geçiyorum desem yeridir ama hiç sorun yaşamamıştım. kesin şuradan geliyordu diyemem. zaten çok yağmur yağıyordu ama sanki sağ arka taraftan gibiydi. yine de kesin diyemem. dumanın çıkmasıyla tekrar çalışması 15 dakika bile sürmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayazkafkas

    quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier

    Aynı araç bende de var. Bir çok kez yüksek hızda su birikintisinden geçmek zorunda kaldım, bir sorun yoktu Palio hemen motora su kaçırmıyor, bujiler ıslanmıştır diyeceğim ancak kuruması 15 dk sürmez dumanın tam olarak nerden geldiğini biliyormusunuz ?



    işin aslı benim de hep yaptığım şeydi sudan geçmek. köyde çalışıyorum ve bütün kış resmen su dolu bir çukurdan geçiyorum desem yeridir ama hiç sorun yaşamamıştım. kesin şuradan geliyordu diyemem. zaten çok yağmur yağıyordu ama sanki sağ arka taraftan gibiydi. yine de kesin diyemem. dumanın çıkmasıyla tekrar çalışması 15 dakika bile sürmedi.

    Şuanlık bir sorun var gibi gözükmüyor yukarda bir arkadaşın dediği gibi ,su değmiş ve buhar yapmış olabilir. Size tavsiyem aracınızı çalıştırmadan önce enjektör ışığının sönmesini bekleyin sonra çalıştırın.10 dakika çalışsın rölantide , araçta daha önce olmayan bir titreme bir ses çıkıyor mu bir bakın çıkmıyorsa sorun yoktur. Birde aklınızda bulunsun sudan geçerken frene basmayın ki bakayalar ısınıp yamulma yapmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayazkafkas

    quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier

    Aynı araç bende de var. Bir çok kez yüksek hızda su birikintisinden geçmek zorunda kaldım, bir sorun yoktu Palio hemen motora su kaçırmıyor, bujiler ıslanmıştır diyeceğim ancak kuruması 15 dk sürmez dumanın tam olarak nerden geldiğini biliyormusunuz ?



    işin aslı benim de hep yaptığım şeydi sudan geçmek. köyde çalışıyorum ve bütün kış resmen su dolu bir çukurdan geçiyorum desem yeridir ama hiç sorun yaşamamıştım. kesin şuradan geliyordu diyemem. zaten çok yağmur yağıyordu ama sanki sağ arka taraftan gibiydi. yine de kesin diyemem. dumanın çıkmasıyla tekrar çalışması 15 dakika bile sürmedi.

    Sorunun sağ tarafta olduğunu belirtmişsiniz.bildiğim kadariyla palio albea grubunda şarj dinamosu sağ ksimda olduğu için sorun büyük ihtimal dinamoya su kacmasi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dinamoya su kaçmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayazkafkas

    quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier

    Aynı araç bende de var. Bir çok kez yüksek hızda su birikintisinden geçmek zorunda kaldım, bir sorun yoktu Palio hemen motora su kaçırmıyor, bujiler ıslanmıştır diyeceğim ancak kuruması 15 dk sürmez dumanın tam olarak nerden geldiğini biliyormusunuz ?



    işin aslı benim de hep yaptığım şeydi sudan geçmek. köyde çalışıyorum ve bütün kış resmen su dolu bir çukurdan geçiyorum desem yeridir ama hiç sorun yaşamamıştım. kesin şuradan geliyordu diyemem. zaten çok yağmur yağıyordu ama sanki sağ arka taraftan gibiydi. yine de kesin diyemem. dumanın çıkmasıyla tekrar çalışması 15 dakika bile sürmedi.

    Şuanlık bir sorun var gibi gözükmüyor yukarda bir arkadaşın dediği gibi ,su değmiş ve buhar yapmış olabilir. Size tavsiyem aracınızı çalıştırmadan önce enjektör ışığının sönmesini bekleyin sonra çalıştırın.10 dakika çalışsın rölantide , araçta daha önce olmayan bir titreme bir ses çıkıyor mu bir bakın çıkmıyorsa sorun yoktur. Birde aklınızda bulunsun sudan geçerken frene basmayın ki bakayalar ısınıp yamulma yapmasın.

    hmm. benim o enjektör ışığım hiç sönmüyor ya. :/
    birkaç kişiye sordum lpg göstergesi bozuk olduğundan kaynaklanır dedi ben de önemsemedim. önemli bir şey mi o




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pokezoom

    Dinamoya su kaçmış.

    ciddi bir problem midir peki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayazkafkas

    quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayazkafkas

    quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier

    Aynı araç bende de var. Bir çok kez yüksek hızda su birikintisinden geçmek zorunda kaldım, bir sorun yoktu Palio hemen motora su kaçırmıyor, bujiler ıslanmıştır diyeceğim ancak kuruması 15 dk sürmez dumanın tam olarak nerden geldiğini biliyormusunuz ?



    işin aslı benim de hep yaptığım şeydi sudan geçmek. köyde çalışıyorum ve bütün kış resmen su dolu bir çukurdan geçiyorum desem yeridir ama hiç sorun yaşamamıştım. kesin şuradan geliyordu diyemem. zaten çok yağmur yağıyordu ama sanki sağ arka taraftan gibiydi. yine de kesin diyemem. dumanın çıkmasıyla tekrar çalışması 15 dakika bile sürmedi.

    Şuanlık bir sorun var gibi gözükmüyor yukarda bir arkadaşın dediği gibi ,su değmiş ve buhar yapmış olabilir. Size tavsiyem aracınızı çalıştırmadan önce enjektör ışığının sönmesini bekleyin sonra çalıştırın.10 dakika çalışsın rölantide , araçta daha önce olmayan bir titreme bir ses çıkıyor mu bir bakın çıkmıyorsa sorun yoktur. Birde aklınızda bulunsun sudan geçerken frene basmayın ki bakayalar ısınıp yamulma yapmasın.

    hmm. benim o enjektör ışığım hiç sönmüyor ya. :/
    birkaç kişiye sordum lpg göstergesi bozuk olduğundan kaynaklanır dedi ben de önemsemedim. önemli bir şey mi o

    tek nokta enjeksiyon sistemi olduğundan dolayi enjektor benzini puskurtuyor o isik sonene kadar ve bu sekilde arac daha rahat ve hizli çalisiyor. 15 sn beklerseniz sonmesi lazim eğer sonmuyorsa bilemiyorum sorunu,ayrica o isik yanarken enjektorden ses gelir motoru acip bakin uzun sure calistirmaz iseniz puskurttugu yakiti geri ceker. bu arada araciniz 25 kr mu yakiyor sanki yazinizda oyle yazmissiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayazkafkas

    quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayazkafkas

    quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier

    Aynı araç bende de var. Bir çok kez yüksek hızda su birikintisinden geçmek zorunda kaldım, bir sorun yoktu Palio hemen motora su kaçırmıyor, bujiler ıslanmıştır diyeceğim ancak kuruması 15 dk sürmez dumanın tam olarak nerden geldiğini biliyormusunuz ?



    işin aslı benim de hep yaptığım şeydi sudan geçmek. köyde çalışıyorum ve bütün kış resmen su dolu bir çukurdan geçiyorum desem yeridir ama hiç sorun yaşamamıştım. kesin şuradan geliyordu diyemem. zaten çok yağmur yağıyordu ama sanki sağ arka taraftan gibiydi. yine de kesin diyemem. dumanın çıkmasıyla tekrar çalışması 15 dakika bile sürmedi.

    Şuanlık bir sorun var gibi gözükmüyor yukarda bir arkadaşın dediği gibi ,su değmiş ve buhar yapmış olabilir. Size tavsiyem aracınızı çalıştırmadan önce enjektör ışığının sönmesini bekleyin sonra çalıştırın.10 dakika çalışsın rölantide , araçta daha önce olmayan bir titreme bir ses çıkıyor mu bir bakın çıkmıyorsa sorun yoktur. Birde aklınızda bulunsun sudan geçerken frene basmayın ki bakayalar ısınıp yamulma yapmasın.

    hmm. benim o enjektör ışığım hiç sönmüyor ya. :/
    birkaç kişiye sordum lpg göstergesi bozuk olduğundan kaynaklanır dedi ben de önemsemedim. önemli bir şey mi o

    tek nokta enjeksiyon sistemi olduğundan dolayi enjektor benzini puskurtuyor o isik sonene kadar ve bu sekilde arac daha rahat ve hizli çalisiyor. 15 sn beklerseniz sonmesi lazim eğer sonmuyorsa bilemiyorum sorunu,ayrica o isik yanarken enjektorden ses gelir motoru acip bakin uzun sure calistirmaz iseniz puskurttugu yakiti geri ceker. bu arada araciniz 25 kr mu yakiyor sanki yazinizda oyle yazmissiniz.

    aracım lpg li. aracı çalıştırınca benzinde kalmasın diye rolantide gaz verip devri yükseltince gaza geçiyor ve kendimce tasarruf ediyorum. :)
    bir de enjektör sesi nasıl bir şey onu da bilmiyorum
    gaz fiyatları düşünce daha da az yakar oldu. şuan burada gazın litresi 2 lira benim araç 19la 22 kuruş arasında değişiyor.




  • ayazkafkas A kullanıcısına yanıt
    Sayın Ayazkafkas,aracinizdan çıkan beyaz duman su birikintisinden motora sıçrayan suyun buharlasmasi neticesinde oluşur..Tekleme olmasıysa,tesadüf de olabilir yahut buji kablosunun islanmasiyla da olabilir..Kablo kuruyunca normale dönmüş olabilir..Bunlar olasılıklar,aracinizin hali hazırda çalışıyor olmasıysa araçta bir problem olmadığını gösteriyor..Endişe etmemelisiniz zira problem olsaydı arac bunu belli ederdi..En azından calismayarak:) Gelelim enjektör lambasının sonmemesine: tek nokta enjeksiyonlu araçlara uygulanan lpg kitlerinde,arac benzinden gaza geçtiği anda benzin pompasini devre dışı bırakan bir röle takılmaktadır.Bu sebeple devre dışı kalan benzin pompası enjektore yakıt göndermemekte ve sistem bunu bir arıza olarak algılayıp,gösterge panelinde enj.lambası yakarak sürücüyü uyarmaktadir..Bu lamba kontak açıldığında yanar,motor çalışınca söner fakat lpgye gecince arac lpgde olduğu sürece lamba yanmaya devam eder..Dogru uygulamanın pompayi durdurmak yerine enjektoru uyutacak bir emulator bağlantısı olduğu söylenir konunun uzmanlarınca fakat bu 5-10 liralık emulatoru bağlamak bircok lpg dönüşüm ustasına zor geliyor olacak ki bunu bağlamak yerine benzin pompasini durdurmayı tercih ederler arac gaza gecince..Endişe etmeyin arzu ettiğiniz takdirde bahsettiğim emulatoru uygun fiyata iyi bir lpg dönüşüm bayiine taktirabilir yada böyle sürmeye devam edebilirsiniz..Kolaylıklar dilerim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayazkafkas

    quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayazkafkas

    quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayazkafkas

    quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier

    Aynı araç bende de var. Bir çok kez yüksek hızda su birikintisinden geçmek zorunda kaldım, bir sorun yoktu Palio hemen motora su kaçırmıyor, bujiler ıslanmıştır diyeceğim ancak kuruması 15 dk sürmez dumanın tam olarak nerden geldiğini biliyormusunuz ?



    işin aslı benim de hep yaptığım şeydi sudan geçmek. köyde çalışıyorum ve bütün kış resmen su dolu bir çukurdan geçiyorum desem yeridir ama hiç sorun yaşamamıştım. kesin şuradan geliyordu diyemem. zaten çok yağmur yağıyordu ama sanki sağ arka taraftan gibiydi. yine de kesin diyemem. dumanın çıkmasıyla tekrar çalışması 15 dakika bile sürmedi.

    Şuanlık bir sorun var gibi gözükmüyor yukarda bir arkadaşın dediği gibi ,su değmiş ve buhar yapmış olabilir. Size tavsiyem aracınızı çalıştırmadan önce enjektör ışığının sönmesini bekleyin sonra çalıştırın.10 dakika çalışsın rölantide , araçta daha önce olmayan bir titreme bir ses çıkıyor mu bir bakın çıkmıyorsa sorun yoktur. Birde aklınızda bulunsun sudan geçerken frene basmayın ki bakayalar ısınıp yamulma yapmasın.

    hmm. benim o enjektör ışığım hiç sönmüyor ya. :/
    birkaç kişiye sordum lpg göstergesi bozuk olduğundan kaynaklanır dedi ben de önemsemedim. önemli bir şey mi o

    tek nokta enjeksiyon sistemi olduğundan dolayi enjektor benzini puskurtuyor o isik sonene kadar ve bu sekilde arac daha rahat ve hizli çalisiyor. 15 sn beklerseniz sonmesi lazim eğer sonmuyorsa bilemiyorum sorunu,ayrica o isik yanarken enjektorden ses gelir motoru acip bakin uzun sure calistirmaz iseniz puskurttugu yakiti geri ceker. bu arada araciniz 25 kr mu yakiyor sanki yazinizda oyle yazmissiniz.

    aracım lpg li. aracı çalıştırınca benzinde kalmasın diye rolantide gaz verip devri yükseltince gaza geçiyor ve kendimce tasarruf ediyorum. :)
    bir de enjektör sesi nasıl bir şey onu da bilmiyorum
    gaz fiyatları düşünce daha da az yakar oldu. şuan burada gazın litresi 2 lira benim araç 19la 22 kuruş arasında değişiyor.

    Sanırım araçlarımız aynı değil benim aracım 2000 model 1.4el. Sızın aracınız bellki de çok noktadır ,ama bu tip motora sıralı sistem LPG olmuyor diye biliyorum mıkserli olması lazım yani elle değiştirilen. Ayrıca o sesi kapıyı açıp dinlemeniz lazım öyle çıkar o ses. Eğer degerleriniz gerçekse çok güzel bir rakkam benim aracım 30 33 krş yakıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aracı hiç stop ettirmeden devam etseydiniz daha iyi olurdu. durunca neyse ki birkaç denemede çalışmış. kurumasaydı yolda kalabilirdiniz. muhtemelen cazırtı ve buhar manifold çıkışının ıslanmasından kaynaklanıyor. çalışmama buji, bobin ıslanması, şarj dinamosu vs gibi elektrik sisteminden kaynaklanıyor olabilir. normal şartlarda birşey olmaz diyebiliriz. ancak su çok soğuk, metal çok sıcaksa bazı eskiyecek bölümlerde çatlama veya conta atması yapabilir. anlamak için araç sıvılarını gözle kontrol edin. yerlerde damlama çekişten düşme vs yoksa. hiç keyfinizi bozmayın yola devam. araç önceden kazalıysa çamurluk içlerinden su alması kolay oluyor. alttan yandan gözle bir bakın boşluk var mı.
  • araçtan duman çıkmasına sebep olacak yerler belli manifold, egzoz, motor bloğu,frenler.Bunların tamamınında su birikintisinden nasibini alabileceğini düşünürsek soğuk hava sıcak aksamlar buhar çıkması gayet normal.Bujilere kadar su alabilmesi için kaputu açtığınızda kaputun altına kadar su gelmiş olması gerekir leke yoksa bujiden değildir büyük ihtimal dinamo devirdaimi kestiği için ateşleme yapamadı ve marş basmadı.Tavsiyem bir oto yıkamacı yada benzinlikte araca hava tutturun
  • bedaesoldier kullanıcısına yanıt
    Tek nokta enjeksiyonlu araçlara takilan lpg kitleri elektronik elektro valf ile donatilmistir.yakit secici anahtar gazla calistirmaya musade etmemektedir..Neden? Cunku arac her seferinde benzin ile calisir,3000 dv/dk ya gelince gaza gecer..Boyle ayarlanmistir sistem.Olmasi gereken budur cunku..ama bunu tersine sekilde aracin gazla da ilk calismayi yapacagi sekilde ayarlatmayi basaranlar da var..ama yanlis..once benzinle calisip motor isininca Gaza gecmek dogru olan..ayrica benzin enjektorunu calisma esnasinda duyarsiniz,citir citir sesli calisir..motor kompresyona dusunce yani ayagini gazdan cekince ses kesilir cunku yakit beslemesi kesilir..Gaza gecincede enjektor devre dışı kaldigindan yine ses duyamazsiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0A14CAF8E -- 10 Şubat 2015; 18:23:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.