Bildirim
Araba yokuş aşağı boşta inerken neden rölantide yaktığı değerden fazla yakar?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Boşta inerken motor kendini rölanti devrinde döndürmek için mazot/benzin çekerek durur haldeymişsiniz gibi kendini boşta çevirmeye devam eder. Fakat uygun viteste inerseniz motor kendini döndürmek için çok daha az uğraşır, tekerler yer çekimiyle beraber oluşan dönmeyle motordaki hareketli aksamları döndürmeye başlar, böylece motor mazota/benzine pek ihtiyaç duymaz ve daha az tüketim ile rampa inişini tamamlamış olursunuz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dj batuhan -- 25 Ağustos 2016; 23:41:57 > -
Nasil yani araba boşta iken benzinmi yakiyor ?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Boşa alınca adı üstünde tekerleklerin dönmesi de boşa ama viteste motora da vurur
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Adorer
Nasil yani araba boşta iken benzinmi yakiyor ?
evet -
quote:
Orijinalden alıntı: Adorer
Nasil yani araba boşta iken benzinmi yakiyor ?
tabikide.
yokuş aşağı inerken (eğer doğru viteste iseniz ) muhtemelen devir 2000 3500 dolaylarında olur . buda motorun rölantide çevirdiği değerin çok daha üstündedir (900-1000 rpm ) sonuç olarak tekerler motora , motorun rölanti için gerek duyduğu gücü fazlasıyla ilettiği için motor ekstra yakıta ihtiyaç duymaz . -
Hocam insan gibi düşün. sen otururken enerji
Yada salla gitsin bu sefer olöadı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bazı dik yokuşlarda motor ve şanzuman sürtünmelerinden kurtulup daha iyi hızlanabilmek için boşa alıyorum ben.asıl merak ettiğim aracın normalde rölantide beklerkenki durumu ile boşta inerkenki durumu arasında bir fark yok bence .sadece tekerler ve aks dönüyor birinde.motor rölanti devrini koruyabilmek için durma vaziyetindeki durmundan farklı miktarda yakıtı niçin yakar ki?hele ki bazen 7-8 lt yazıyor.arkadasta caddy var onda da 13 lt yaziomus cok degil mi?aklıma bir sey geldi c-max in devir dalgalanıyor bu tür durumlarda acaba rüzgarla bir ilgisi olabilir mi ki motor soğuyor diye falan? -
viteste inersen yakmazquote:
Orijinalden alıntı: mr.gündüz
Bazı dik yokuşlarda motor ve şanzuman sürtünmelerinden kurtulup daha iyi hızlanabilmek için boşa alıyorum ben.asıl merak ettiğim aracın normalde rölantide beklerkenki durumu ile boşta inerkenki durumu arasında bir fark yok bence .sadece tekerler ve aks dönüyor birinde.motor rölanti devrini koruyabilmek için durma vaziyetindeki durmundan farklı miktarda yakıtı niçin yakar ki?hele ki bazen 7-8 lt yazıyor.arkadasta caddy var onda da 13 lt yaziomus cok degil mi?aklıma bir sey geldi c-max in devir dalgalanıyor bu tür durumlarda acaba rüzgarla bir ilgisi olabilir mi ki motor soğuyor diye falan? -
Hocam pistonlar boş inip çıkıyor yalnız .ortada sürtünme var viteste inerken boşta sadece teker ve aks sürtünmesi var. boş ile daha hızlı iniyor olması lazım bence. -
Böyle olunca mecburen viteste iniyorum yakıt yakmasın diye.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: mr.gündüz
Hocam pistonlar boş inip çıkıyor yalnız .ortada sürtünme var viteste inerken boşta sadece teker ve aks sürtünmesi var. boş ile daha hızlı iniyor olması lazım bence.
tam olarak anlamadım ama şöyle söyleyeyim; yokuş aşağı inerken motoru döndürecek gücü, viteste olduğu durumda tekerlerden gelen enerji ; boştayken rölantinin getirdiği yakıt enerjisi sağlar. 1. durumda motorun çevirecek enerji arabanın kinetik enerjisinden sağlanır . 2. durumda ise arabanın kinetik enerjisi kullanılmadan gerekli enerji rölantinin sağladığı güç ile motor döndüğü için hızlanma daha yüksek olur . -
quote:
Orijinalden alıntı: mr.gündüz
Böyle olunca mecburen viteste iniyorum yakıt yakmasın diye.
yokuş aşağı zaten boşta inilmesi tavsiye edilmez . doğrusu bu -
quote:
Orijinalden alıntı: mr.gündüz
Bazı dik yokuşlarda motor ve şanzuman sürtünmelerinden kurtulup daha iyi hızlanabilmek için boşa alıyorum ben.asıl merak ettiğim aracın normalde rölantide beklerkenki durumu ile boşta inerkenki durumu arasında bir fark yok bence .sadece tekerler ve aks dönüyor birinde.motor rölanti devrini koruyabilmek için durma vaziyetindeki durmundan farklı miktarda yakıtı niçin yakar ki?hele ki bazen 7-8 lt yazıyor.arkadasta caddy var onda da 13 lt yaziomus cok degil mi?aklıma bir sey geldi c-max in devir dalgalanıyor bu tür durumlarda acaba rüzgarla bir ilgisi olabilir mi ki motor soğuyor diye falan?
dururken tabiki yakıt oranı yükselir . diyelim ki durduğu yere kadar araç 100 km gelmiş , ve 6lt yakmış . durduğunda yakmaya devam ediyor ama km değişmiyor . bu durumda ne olur ? 6lt olan grafik yukarı doğru gitmeye başlar . araç koklasa dahi durum değişmez . düşünün , araç çalışır vaziyette bırakılıyor ve günlerce yakıt harcıyor . bu durumda km hala 100 iken sarf edilen yakıt 6 lt nin üstüne ekleniyor . durum bu .
-
Eğer tekerleklerden gelen güç motoru daha yükdek rpm de çalışmaya zorluyorsa motor bu güce karşı yani hızlandırmak yerine yavaşlatmak için enerji harcar bu enerji o enerji işte.
Eğer çok absürt bir durumsa yani motor yüksek devirlere çıkıyorsa böyle yakıt tüketmesi bence normal.
Eğer motorun dönme enerjisi tekerleklerden gelen güç ile karşılanıyorsa uygun donanımlar ile yakıt tüketimi çok azaltılabilir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynı fikirdeyiz hocam ben motoru ve sanzumanı da yıpratmamak için de bu yöntemi seçiyorum rutin yolumda.fren balatası nasıl olsa değişecek.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.gündüz -- 26 Ağustos 2016; 0:27:15 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Araba boşta giderken 7-8 litre yakamaz. Hele ki yokuş inerken. Volvomuzda bu rakam 0.5-0.4 gibi bir şey.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: mr.gündüz
Aynı fikirdeyiz hocam ben motoru ve sanzumanı da yıpratmamak için de bu yöntemi seçiyorum rutin yolumda.fren balatası nasıl olsa değişecek.
yalnız ben boşta inilmemesi gerektiğini söylüyorum -
1. konu yanlış yerde seni otomobil genel e alalım.quote:
Orijinalden alıntı: ArchloveKilled
Araba boşta giderken 7-8 litre yakamaz. Hele ki yokuş inerken. Volvomuzda bu rakam 0.5-0.4 gibi bir şey.
2. anlık tüketim 2-3 kmh altında olmadığın sürece saat olarak göstermez, 100km bazında gösterir. Yani diyelim hızın 5kmh yokuş iniyorsun yavaş yavaş fren yapa yapa ve sana diyor ki anlık tüketimde, o 5kmh hızla 100km boyunca gidersen 8lt yakmış olacak aracın. Çünkü aracın şuan boşta ve yakıt yakıyor, anlık tüketimde hareket halinde olduğun için 100km bazına gösteriyor ve durunca saat olarak gösteriyor tüketim değerleri o yüzden 0.5L felan görüyorsun.Şimdi sen dur orada o gösterge saat olarak göstermeye başlicak, çünkü hareket etmiyorsun.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 26 Ağustos 2016; 0:34:20 > -
Benim dediğim anlık tüketim yalnız 100 km/lt değil
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Benzer içerikler
- uyurken tükürmek
- mesai saatleri dışında aranmak
- en iyi şalgam markaları
- banka yakın izleme süreci nedir
- eriyen dikiş kaç günde iyileşir
- çay emojisi
- penis nakli
- telegram indirim kanalları
- prompt mühendisliği nedir
- exxen de neler var
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X