Arkadaşlar, Bendeki arabalardan ilki 2003 honda civic'te 130'dan sonra, 2005 nissan primera'dada 140-150'den sonra kafadan gezinme başlıyor. Bazen ciddi olarak şerit atlatacak şekilde oluyor, sıkı tutmayıp ince düzeltme yapılmadığında ciddi sıkıntı yaratıyor.Araçların rot ayarları ve lastik balansları normal,hatta hondaya yol tutuşun iyileşmesi için bile 17 jantla beraber potenza re040 lastik takıldı. Primerada da dunlop sp sport+16 jant mevcut. Rüzgarada olup olmamasına dikkat ediyorum ama rüzgarsız zamanlardada oluyor. Yandan biz arabayı otobanda 150 ile düz tutmaya çalışırken bir tane micra 160 ile stabil bir şekilde geçince adamın sinirini bozuyor. Ne yapmak lazım, bu arabaları iyice yere mi yaklaştırsak?
arabayı hiç oynamasaydın şmdi o araba düz giderdi bence...
quote:
Orijinalden alıntı: okyaypay
arabayı hiç oynamasaydın şmdi o araba düz giderdi bence...
sorun bence sende
bir tanesi geziyor. ikinciside mi geziyor. bence yaptığın değişiklikler faydalı olamamış.
lastik havalarını kontrol ettir.
quote:
Orijinalden alıntı: E.A.K.K
sorun bence sende
bir tanesi geziyor. ikinciside mi geziyor. bence yaptığın değişiklikler faydalı olamamış.
lastik havalarını kontrol ettir.
Alıntıları Göster
bende çok gezdiriom yaf ama ben tecrübesizlikten
quote:
Orijinalden alıntı: E.A.K.K
sorun bence sende
bir tanesi geziyor. ikinciside mi geziyor. bence yaptığın değişiklikler faydalı olamamış.
lastik havalarını kontrol ettir.
Alıntıları Göster
Arkadaşlarım, biraz dikkatli okuyun, lastiklere bu kadar dikkat ediyorsam havalarınada bakılıyor herhalde. İkincisi primera orijinal, ve eşimin, başka şehirdeydi, araç 10 bin km'de ve ilk kez bu süratlerde kullanıldı. Hondanında bu şikayeti aracı aldığımdan beri az çok var zaten, lastik değişimi bir nebze durumu iyileştirdi ancak tam çözüm olmadı. Suç sende deyip kestirip atmayın. Varsa aklınızda olası başka bir sebep veya çözüm lütfen o şekilde katkıda bulunun.
quote:
Orijinalden alıntı: E.A.K.K
sorun bence sende
bir tanesi geziyor. ikinciside mi geziyor. bence yaptığın değişiklikler faydalı olamamış.
lastik havalarını kontrol ettir.
Alıntıları Göster
bu tip gezinmeler ön takım ayarlarındaki yanlışlıktan kaynaklanır....her iki araçta yol tutuş bakımından sorun yaratmayan araçlardır.hele ki maksimum 150 km hızlarda bu iki aracında gezinmesi normal şartlar altında mümkün değildir..kesinlikle her iki aracında ön takım ayarlarında bir sorun olduğunu düşünüyorum..araçları alçaltmanız sorunu çözmeyeceği gibi ek sorunlara da neden olabilir....
quote:
Orijinalden alıntı: türbülans
bu tip gezinmeler ön takım ayarlarındaki yanlışlıktan kaynaklanır....her iki araçta yol tutuş bakımından sorun yaratmayan araçlardır.hele ki maksimum 150 km hızlarda bu iki aracında gezinmesi normal şartlar altında mümkün değildir..kesinlikle her iki aracında ön takım ayarlarında bir sorun olduğunu düşünüyorum..araçları alçaltmanız sorunu çözmeyeceği gibi ek sorunlara da neden olabilir....
rot,balans,ön disklerin yamulması,direksiyon burçlarının aşınması,lastiklerdeki dengesiz hava basıncı vs vs..sonuç olarak bir çok sebebi olabilir..dediğim gibi normal şartlarda honda ve nissan nın 150 km hızda yolda gezinmesi mümkün değil..balans bozukluğu yolda gezinmeye yol açmaz...olay büyük ihtimalle rot ayarı bozukluğundan veya ön diskler-direksiyon sisteminden kaynaklanmakta...
yapma hocam civic araç ile düz yolda 180 gibi bir hızla gittiğimde araç gayet dengeli bir şekilde gidiyor.. arabayla hiç oynamadım herşeyi orjinal.. sadece gezindiği nokta yolun kamyonlardan hasar aldığı göçük yollarda yüksek hızla giderken çok geziniyor buda normal bişey ztn ..
quote:
Orijinalden alıntı: anshered
yapma hocam civic araç ile düz yolda 180 gibi bir hızla gittiğimde araç gayet dengeli bir şekilde gidiyor.. arabayla hiç oynamadım herşeyi orjinal.. sadece gezindiği nokta yolun kamyonlardan hasar aldığı göçük yollarda yüksek hızla giderken çok geziniyor buda normal bişey ztn ..
bencede honda 170-180 lerde baya stabil yani bi sikayetim yok clio symbol'le 160 bastıgımda bile öle gezinme olayı fln yaşamadım. sorun arbada heralde cunku her gun 120-130la gıdıoruz hondayla lastıklerde 185-65 14R bi problem olmuyo yani sende neden böle sorun olmuş ilginç.
quote:
Orijinalden alıntı: Tacarsoy
bencede honda 170-180 lerde baya stabil yani bi sikayetim yok clio symbol'le 160 bastıgımda bile öle gezinme olayı fln yaşamadım. sorun arbada heralde cunku her gun 120-130la gıdıoruz hondayla lastıklerde 185-65 14R bi problem olmuyo yani sende neden böle sorun olmuş ilginç.
Alıntıları Göster
ilk önce amortisörler sağlam mı baktırmak lazım .Genelde büyük çukurlara girince amartisörler patlar veya sızdırma yapar buda ön tarafın süspansiyonunu bozar .Yüksek sürattede gezinme yapabilir.
Eğer amrtisörler sağlamsa , rotillere bakılsın bu da sağlam ise direksiyon milinde boşluk var mı kontrol edilsin .daha çok şey var Önce ön amortisörlerden başlansın.
quote:
Orijinalden alıntı: Tacarsoy
bencede honda 170-180 lerde baya stabil yani bi sikayetim yok clio symbol'le 160 bastıgımda bile öle gezinme olayı fln yaşamadım. sorun arbada heralde cunku her gun 120-130la gıdıoruz hondayla lastıklerde 185-65 14R bi problem olmuyo yani sende neden böle sorun olmuş ilginç.
Alıntıları Göster
ANLADIĞIM KADARIYLA ARAÇLARDA ÖNCEDEN BİR KAZA DURUMU YOK... YANİ ROT VE ROTBAŞLARINDA 10 BİNDEKİ BİR ARAÇ İÇİN BOZULMA OLMASI ÇOK ZOR... GEZİNMENİN SEBEBİ OLABİLECEK 2 ŞEY KALIYOR. 1. LASTİK HAVALARI. (KONTROL ALTINDA OLDUĞUNU YAZMIŞ ARKADAŞ) BENCE BAŞKA BİR KOMRESÖR VE HAVA ÖLÇER İLE BAKMAKTA FAYDA VAR. BASINÇLAR ORJİNAL DEĞERİNDE OLMALI... 2. BOZUK AMORTİSÖR...
140-150 VE SONRASI HIZLARDA, RÜZGAR DİRENCİ ARACIN ÖNÜNÜN ADETA YERE YAPIŞTIRIR. BAHSEDİLDİĞİ GİBİ DÜŞÜK YANAKLI LASTİKLERLE (BASINÇLARI UYGUNSA) ARAÇ, ORJİNAL LASTİKLERE GÖRE DAHA İYİ YOL TUTACAKTIR. AMA AMORTİSÖRLERDEKİ PROBLEM, RÜZGARIN UYGULADIĞI YERE BASMA KUVVETİNİ DENGESİZLEŞTİREBİLİR...
quote:
Orijinalden alıntı: roverci
ANLADIĞIM KADARIYLA ARAÇLARDA ÖNCEDEN BİR KAZA DURUMU YOK... YANİ ROT VE ROTBAŞLARINDA 10 BİNDEKİ BİR ARAÇ İÇİN BOZULMA OLMASI ÇOK ZOR... GEZİNMENİN SEBEBİ OLABİLECEK 2 ŞEY KALIYOR. 1. LASTİK HAVALARI. (KONTROL ALTINDA OLDUĞUNU YAZMIŞ ARKADAŞ) BENCE BAŞKA BİR KOMRESÖR VE HAVA ÖLÇER İLE BAKMAKTA FAYDA VAR. BASINÇLAR ORJİNAL DEĞERİNDE OLMALI... 2. BOZUK AMORTİSÖR...
140-150 VE SONRASI HIZLARDA, RÜZGAR DİRENCİ ARACIN ÖNÜNÜN ADETA YERE YAPIŞTIRIR. BAHSEDİLDİĞİ GİBİ DÜŞÜK YANAKLI LASTİKLERLE (BASINÇLARI UYGUNSA) ARAÇ, ORJİNAL LASTİKLERE GÖRE DAHA İYİ YOL TUTACAKTIR. AMA AMORTİSÖRLERDEKİ PROBLEM, RÜZGARIN UYGULADIĞI YERE BASMA KUVVETİNİ DENGESİZLEŞTİREBİLİR...
Alıntıları Göster
Bende eski sirket arabası 98 corolla'da da aynı problem vardı. Arac 120 gectikten sonra tatlı tatlı ön taraf gezmeye baslıyordu. Serviste rot balansa bakıldı, ön takım kontrol edildi jantlar kontrol edildi sonra degistirildi lastikler yenilendi gene de düzelmemisti. Araba kazalı veya vurukta değildi. Ilk ben kullandım. Sonucta baska toyota sahipleri ile konusurkende aynı sikayeti alıyordum. Sonra alıstım arabanın gezinmesine eski Türk filimlerindeki amerikan otomobiller gibi devamlı karsılıyordum. Herhangi bir tehlike arz etmiyordu rüzgarlı havalarda ;özellikle yan rüzgarlarda; kamyon otobüs sollarken haric. O zaman arabanın kafası surat fazla ise serit degistirecek kadar atıyordu. Su an ki ford aracımda öyle bir problem yok. Aklıma aerodinamik problemler geliyor. Cünkü bircok firma Türkiye'ye ithal edilen araclarını standartdan yüksek sekilde ayarlayıp satıyor. Yol kosullarından dolayı.
quote:
Orijinalden alıntı: Hasanka
Bende eski sirket arabası 98 corolla'da da aynı problem vardı. Arac 120 gectikten sonra tatlı tatlı ön taraf gezmeye baslıyordu. Serviste rot balansa bakıldı, ön takım kontrol edildi jantlar kontrol edildi sonra degistirildi lastikler yenilendi gene de düzelmemisti. Araba kazalı veya vurukta değildi. Ilk ben kullandım. Sonucta baska toyota sahipleri ile konusurkende aynı sikayeti alıyordum. Sonra alıstım arabanın gezinmesine eski Türk filimlerindeki amerikan otomobiller gibi devamlı karsılıyordum. Herhangi bir tehlike arz etmiyordu rüzgarlı havalarda ;özellikle yan rüzgarlarda; kamyon otobüs sollarken haric. O zaman arabanın kafası surat fazla ise serit degistirecek kadar atıyordu. Su an ki ford aracımda öyle bir problem yok. Aklıma aerodinamik problemler geliyor. Cünkü bircok firma Türkiye'ye ithal edilen araclarını standartdan yüksek sekilde ayarlayıp satıyor. Yol kosullarından dolayı.
Alıntıları Göster
herşey tamamsa lastik jant rot balans vs... tek seçenek rüzgar kalıyor yol durumuda etkiler arabayı,kamyon göçükleri yamalı yol vs
quote:
Orijinalden alıntı: obt
herşey tamamsa lastik jant rot balans vs... tek seçenek rüzgar kalıyor yol durumuda etkiler arabayı,kamyon göçükleri yamalı yol vs
Alıntıları Göster
cevaplayan herkese teşekkürler. Araba şimdi bakımda. Sonucuna bakacağız.
quote:
Orijinalden alıntı: allforone
cevaplayan herkese teşekkürler. Araba şimdi bakımda. Sonucuna bakacağız.
Alıntıları Göster
aklınızda olsun, lastik büyüklüğünü ve genişliğini arttırmak arabanın daha fazla gezinmesine neden olur.
quote:
Orijinalden alıntı: allforone
cevaplayan herkese teşekkürler. Araba şimdi bakımda. Sonucuna bakacağız.
Alıntıları Göster
sonucunu yazarsınız artık
quote:
Orjinalden alıntı: allforone
cevaplayan herkese teşekkürler. Araba şimdi bakımda. Sonucuna bakacağız.
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
sonucunu yazarsınız artık
quote:
Orjinalden alıntı: allforone
cevaplayan herkese teşekkürler. Araba şimdi bakımda. Sonucuna bakacağız.
Alıntıları Göster
Spoilerin yüksek hızlarda düz gidişe olumlu etkisi olduğunu biliyorum. Benim araç 99 Accent bir keresinde deneme amaçlı 185 yapmıştım. Normalde hafif ve boyutları küçük bir araç. Rot-balans ayarlarıda yapılmıştı. Spoilerli bu hızda ip gibi gitmişti. Spoiler faydalı olabilir bence.
quote:
Orijinalden alıntı: hkngzr
Spoilerin yüksek hızlarda düz gidişe olumlu etkisi olduğunu biliyorum. Benim araç 99 Accent bir keresinde deneme amaçlı 185 yapmıştım. Normalde hafif ve boyutları küçük bir araç. Rot-balans ayarlarıda yapılmıştı. Spoilerli bu hızda ip gibi gitmişti. Spoiler faydalı olabilir bence.
Alıntıları Göster
Arabayla ben ilgilenemedim, başka şehirde servise girdi, sorunlarını ilettirdim ama adamlarla birebir konuşma şansım olmadı. Neyse, bu haliyle gelince araba tekrar otobana çıkacağım, o zaman halen devam ediyorsa artık ben vakit ayırıp izmirde kendim ilgileneceğim.
quote:
Orijinalden alıntı: allforone
Arabayla ben ilgilenemedim, başka şehirde servise girdi, sorunlarını ilettirdim ama adamlarla birebir konuşma şansım olmadı. Neyse, bu haliyle gelince araba tekrar otobana çıkacağım, o zaman halen devam ediyorsa artık ben vakit ayırıp izmirde kendim ilgileneceğim.
Alıntıları Göster
yüksek süratlerde lastiklerin yerle olan teması azalır,araçda bu yüzden gezinir..