Şimdi Ara

Arabada koltuğu yanlış mı ayarlıyoruz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.220
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yerinde görerek fark ettim ki yunanistan ve italya haricinde avrupada arabaları bizim gibi oturma pozisyonunda kullanmiyorlar.

    Surus esnasinda oturma tarzinin farkliligi ozellikle kuzey avrupada daha da belirginlesiyor.

    Bize kiyasla direksiyona daha yakin, ve koltuk daha dik oturuyorlar, biz ellerimizi direksiyona uzatirken onlar uzatmiyor, kolları gayet 40 derece falan duruyor.

    Bir kac tane video atayim da dedigimi anlayin:
    https://youtu.be/eMmsrc04Ezo
    https://youtu.be/Y--STIRClMg

    Ne diyorsunuz videolara? Ben kesinlikle daha yatık kullanıyorum, uzanmadan direksiyonun ust kismina bileklerimi koyamıyorum. Hayir aslinda sahinci gibi direksiyona asılıp gitmiyorum, ama bu kadar da yapisik degilim direksiyona.

    Siz nasil kullaniyorsunuz? Gordugum uzere cogu insan da benim gibi kullaniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Abartmiyorum ama bu ulkedeki suruculerin %99 u yanlis surus pozisyonunda kullaniyor.

    Sokaga ciktiginizda dikkat edin, park halinde ya da seyir halindeki araclarin koltuklari 90 derece olmasi gerekirken 120 hatta 130 derecelerde, direksiyondan cok uzak sekilde oturuyorlar.

    Hem otomobile hakimiyet hem de guvenlik acisindan dimdik oturmak gerekiyor.

    Ben kendimi alistirdim son 1 yildir dik oturuyorum.

    ilk baslarda cok zor geliyor. Hergun kademe kademe diklestirirseniz alismaniz cok daha kolay olur.

    Bir de araca hakimiyetinizin arttigini bariz sekilde hissediyorsunuz. Normaline alistiktan sonra azcik geriye (100-110 derece) yatirdiginizda, ayni emniyet kemeri takmadan kullanirmis gibi guvensizlik hissi olusuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cbascan -- 26 Kasım 2015; 11:50:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Abartmiyorum ama bu ulkedeki suruculerin %99 u yanlis surus pozisyonunda kullaniyor.

    Sokaga ciktiginizda dikkat edin, park halinde ya da seyir halindeki araclarin koltuklari 90 derece olmasi gerekirken 120 hatta 130 derecelerde, direksiyondan cok uzak sekilde oturuyorlar.

    Hem otomobile hakimiyet hem de guvenlik acisindan dimdik oturmak gerekiyor.

    Ben kendimi alistirdim son 1 yildir dik oturuyorum.

    ilk baslarda cok zor geliyor. Hergun kademe kademe diklestirirseniz alismaniz cok daha kolay olur.

    Bir de araca hakimiyetinizin arttigini bariz sekilde hissediyorsunuz. Normaline alistiktan sonra azcik geriye (100-110 derece) yatirdiginizda, ayni emniyet kemeri takmadan kullanirmis gibi guvensizlik hissi olusuyor.

    Ya bana ogretmediler bile nasil oturacagimi, ben de kendimce sey dusundum, tavandan ne kadar alcakta oturursam takla durumunda kafam o kadar korunur, vucudumun ne kadar az kismi cam hizasinda kalmazsa, kapi sacina gomulursem kapi beni o kadar korur, ne kadar b sutununa yakin olursam o kadar yandan carpmalara korunurum falan...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Peki spor arabalarda niye yatık, kontrol için onlarda da dik olması gerekmiyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bigen

    Peki spor arabalarda niye yatık, kontrol için onlarda da dik olması gerekmiyor mu?

    Benim gordugum spor arabaları da spor amaclı kullanirken gayet direksiyona yakın ve dik ayarlıyorlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jvcjvc


    quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Abartmiyorum ama bu ulkedeki suruculerin %99 u yanlis surus pozisyonunda kullaniyor.

    Sokaga ciktiginizda dikkat edin, park halinde ya da seyir halindeki araclarin koltuklari 90 derece olmasi gerekirken 120 hatta 130 derecelerde, direksiyondan cok uzak sekilde oturuyorlar.

    Hem otomobile hakimiyet hem de guvenlik acisindan dimdik oturmak gerekiyor.

    Ben kendimi alistirdim son 1 yildir dik oturuyorum.

    ilk baslarda cok zor geliyor. Hergun kademe kademe diklestirirseniz alismaniz cok daha kolay olur.

    Bir de araca hakimiyetinizin arttigini bariz sekilde hissediyorsunuz. Normaline alistiktan sonra azcik geriye (100-110 derece) yatirdiginizda, ayni emniyet kemeri takmadan kullanirmis gibi guvensizlik hissi olusuyor.

    Ya bana ogretmediler bile nasil oturacagimi, ben de kendimce sey dusundum, tavandan ne kadar alcakta oturursam takla durumunda kafam o kadar korunur, vucudumun ne kadar az kismi cam hizasinda kalmazsa, kapi sacina gomulursem kapi beni o kadar korur, ne kadar b sutununa yakin olursam o kadar yandan carpmalara korunurum falan...

    Evet bunun egitimi maalesef verilmiyor hic bi yerde. Muhtemelen avrupa da filan veriliyordur.

    Bu arada ben de alcakta oturuyorum. Sadece sirtlik dik oluyor.

    Yuksekik ayari en asagida oldugundan tavana uzagim, sirtlik da dik olunca kor noktam da kalmiyor boylelikle.

    Bir de bilirsiniz olasi bi takla veya savrulma aninda milisaniyeler icinde emniyet kemeri geriliyor zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bigen

    Peki spor arabalarda niye yatık, kontrol için onlarda da dik olması gerekmiyor mu?

    O kisiye kalmis birsey. Normal bineklerde oldugu gibi ister yatik kullanirsin ister dik. Spor arabayi da cogu kisi dik kullanir herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan


    quote:

    Orijinalden alıntı: jvcjvc


    quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Abartmiyorum ama bu ulkedeki suruculerin %99 u yanlis surus pozisyonunda kullaniyor.

    Sokaga ciktiginizda dikkat edin, park halinde ya da seyir halindeki araclarin koltuklari 90 derece olmasi gerekirken 120 hatta 130 derecelerde, direksiyondan cok uzak sekilde oturuyorlar.

    Hem otomobile hakimiyet hem de guvenlik acisindan dimdik oturmak gerekiyor.

    Ben kendimi alistirdim son 1 yildir dik oturuyorum.

    ilk baslarda cok zor geliyor. Hergun kademe kademe diklestirirseniz alismaniz cok daha kolay olur.

    Bir de araca hakimiyetinizin arttigini bariz sekilde hissediyorsunuz. Normaline alistiktan sonra azcik geriye (100-110 derece) yatirdiginizda, ayni emniyet kemeri takmadan kullanirmis gibi guvensizlik hissi olusuyor.

    Ya bana ogretmediler bile nasil oturacagimi, ben de kendimce sey dusundum, tavandan ne kadar alcakta oturursam takla durumunda kafam o kadar korunur, vucudumun ne kadar az kismi cam hizasinda kalmazsa, kapi sacina gomulursem kapi beni o kadar korur, ne kadar b sutununa yakin olursam o kadar yandan carpmalara korunurum falan...

    Evet bunun egitimi maalesef verilmiyor hic bi yerde. Muhtemelen avrupa da filan veriliyordur.

    Bu arada ben de alcakta oturuyorum. Sadece sirtlik dik oluyor.

    Yuksekik ayari en asagida oldugundan tavana uzagim, sirtlik da dik olunca kor noktam da kalmiyor boylelikle.

    Bir de bilirsiniz olasi bi takla veya savrulma aninda milisaniyeler icinde emniyet kemeri geriliyor zaten.

    Sanirim benim de koltugu biraz kaldırmam yetecek. Gostergedeki toplam km ekranını göremediğimden yanlış sürdüğümü anlıyordum aslında da, ama koltugu yukarı mı kaldırsam, sırtlığı mı kaldırsam yoksa direksiyonu mu asagi indirsem bilemiyordum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Neredeyse 10 yıldır uzmanların belirttiği şekilde kullanıyorum.

    Başta biraz baston yutmuş hissi oluşsa da kesinlikle "yapamıyorum - alışamıyorum" dedirtecek bir zorluğu da yok.


    Faydalı başlık olmuş teşekkürler. Kim bilir; yüzlerce kişi ders alır da belki bu sayede ölümcül bir kazadan kurtulurlar belli mi olur!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jvcjvc


    quote:

    Orijinalden alıntı: bigen

    Peki spor arabalarda niye yatık, kontrol için onlarda da dik olması gerekmiyor mu?

    Benim gordugum spor arabaları da spor amaclı kullanirken gayet direksiyona yakın ve dik ayarlıyorlar...

    Mesela bir Lamborghini de koltuklar yatık pozisyonda tasarlanmıyor mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bigen


    quote:

    Orijinalden alıntı: jvcjvc


    quote:

    Orijinalden alıntı: bigen

    Peki spor arabalarda niye yatık, kontrol için onlarda da dik olması gerekmiyor mu?

    Benim gordugum spor arabaları da spor amaclı kullanirken gayet direksiyona yakın ve dik ayarlıyorlar...

    Mesela bir Lamborghini de koltuklar yatık pozisyonda tasarlanmıyor mu ?

    Hayatımda bu arabaya dokunmak bile nasip olmadı da bence koltukları gayet ayarlanıyor. İnternetteki resimler spor dursun diye sanirim.
     Arabada koltuğu yanlış mı ayarlıyoruz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  •  Arabada koltuğu yanlış mı ayarlıyoruz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tanidiklarim var resmen ustune yorgan atsan uyar yani. Sanki yatar gibi kullaniyorlar. Oysa cok tehlikeli. Dogrusu:

     Arabada koltuğu yanlış mı ayarlıyoruz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben ne çok dik ne de yatık kullanıyorum.
    Tahminen 100-105 derecelik bir açı oluyor direksiyona. Araca böyle daha çok hakim oluyorum sanki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 90 derecede ayarlarsam kesinlikle rahat olamam. Direksiyona yakin olmayi da sevmiyorum. dirseklerimi kirmayacak sekilde bir mesafe birakiyorum. Koltuk 100 derece civari bir aciyla yatik duruyor. Sahsen kendimi en rahat hissettigim ve araci en iyi sekilde kontrol edebilecegimi dusundugum ayar bu.
    Bence bu ayar meselesi biraz da kisisel. Adamin boyu kisa olur farkli ayarlar. Kilolu olur mesela cok dik oturamaz vs. vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yatarak kullanılan arabalar:

    bütün coupe ve cabrio serileri.

    bugüne kadar gördüğüm tüm tek kapı araç kullanan insanlar resmen yatıyor.
  • Benim abimde yatarak kullanıyor. Birde aşağıya doğru iyice kaykılıyor. boyumuz aynı olmasına rağmen ondan sonra direksiyona geçince koltuğu ileri çekiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • önceleri koltuğu çok geride ve normalden daha yatık olarak kullanıyordum. Daha ferah hissediyordum ama manuel vitesli araçta sürekli kolumu uzatmak zorunda kalıyordum. İleri sürüş eğitimlerinden öğrendim ki ciddi hata içerisindeyim, son 2 yıldır olması gerektiği gibi kullanıyorum. Eşime de öğrettim, o da aynı benim gibi kullanıyor, diğer cahil kadınlar gibi direksiyona sarılmıyor.
  • spor otomobilller yere çok yakın pozisyonda ya,
    bizim akıllılarda koltuğu arabanın zeminine yaklaştırınca. arabanın içine gömülünce,
    aracın da zemine yaklaştığını ve daha spor bir otomobil olduğunu düşünüp,
    daha güvenli sürdüğünü zannediyorlar gaaliba.
    koltuk dik ve direksiyona yakın olur, güvenli olan budur.
    astronot gibi araç sürmenin anlamı yok, hatta komik bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniarius

    90 derecede ayarlarsam kesinlikle rahat olamam. Direksiyona yakin olmayi da sevmiyorum. dirseklerimi kirmayacak sekilde bir mesafe birakiyorum. Koltuk 100 derece civari bir aciyla yatik duruyor. Sahsen kendimi en rahat hissettigim ve araci en iyi sekilde kontrol edebilecegimi dusundugum ayar bu.
    Bence bu ayar meselesi biraz da kisisel. Adamin boyu kisa olur farkli ayarlar. Kilolu olur mesela cok dik oturamaz vs. vs.



    Hocam mesele bu, surus guvenligi icin o dirseklerin kirik durmasi gerekli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.