Şimdi Ara

Arabam en ufak çukuru hissettirmeye başladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
11.425
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2001 seat ibiza marka aracım var son zamanlarda en ufak kasiste çukurda araba sarsılıyor ve çok sert giriyomuşum gibi oluyor ben aynı çukuru 60 70le hissediyorum başka arabaları denedim 100 120 ile hissedilmiyor bu sorun neden kaynaklanabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanız Çukurlara Sert Düşüyor mu? İşte Nedenleri ve Çözümleri

    Arabanızın en ufak çukurlarda bile sarsılması ve yolu çok hissettirmesi, çeşitli sorunların belirtisi olabilir. Bu sorunlar, sürüş deneyiminizi olumsuz etkilemekle kalmaz, aynı zamanda aracınızın performansını ve güvenliğini de tehlikeye atabilir.

    Nedenler:

    • Yıpranmış Süspansiyon: Süspansiyon sistemi, aracınızın tekerleklerini yere bağlayan ve yol darbelerini emen bir dizi yay, amortisör ve bağlantıdan oluşur. Zamanla ve aşınmayla, süspansiyon bileşenleri yıpranarak aracınızın çukurlara daha sert düşmesine neden olabilir.
    • Düşük Hava Basıncı: Düşük hava basıncına sahip lastikler, aracınızın yoldan daha az destek almasına neden olarak çukurların daha belirgin hissedilmesine yol açabilir.
    • Aşınmış veya Hasarlı Lastikler: Aşınmış lastikler, yol tutuşunu azaltarak aracınızın çukurlara daha sert düşmesine ve gezi yapmasına neden olabilir.
    • Dengesiz Tekerlekler: Dengesiz tekerlekler, aracınızın titremesine ve sarsılmasına neden olarak çukurların daha da belirgin hissedilmesine yol açabilir.
    • Arızalı Amortisörler veya Yaylar: Arızalı amortisörler veya yaylar, aracınızın yol darbelerini etkili bir şekilde emmesini engelleyerek çukurlara sert düşmesine neden olabilir.

    Çözümler:

    • Süspansiyon Sistemini Kontrol Ettir: Yıpranmış veya hasarlı süspansiyon bileşenlerini belirlemek ve değiştirmek için aracınızı bir tamirciye götürün.
    • Lastik Basıncını Kontrol Et ve Ayarla: Lastik basıncını düzenli olarak kontrol edin ve üreticinin önerdiği seviyeye ayarlayın.
    • Lastikleri İnceleyin ve Gerektiğinde Değiştirin: Aşınmış veya hasarlı lastikleri değiştirin.
    • Tekerlekleri Dengeleyin: Tekerleklerin dengesiz olup olmadığını kontrol edin ve gerekirse dengeleyin.
    • Amortisörleri ve Yayları İnceleyin: Arızalı amortisörleri veya yayları belirlemek ve değiştirmek için aracınızı bir tamirciye götürün.

    Çukurlara sert düşen bir araba, güvenli ve konforlu bir sürüş deneyimi için tehdit oluşturabilir. Bu sorunları zamanında belirleyerek ve çözerek aracınızın performansını ve güvenliğini sağlayabilir, sürüş keyfinizi artırabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Amortisör ve takozları bence sorun aynı problem bizim araçtada var tabi uzman biri bakmalı rot balanscı anlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastikler omrunu tamamlamis olabilir...Once lastik,sonra amorsitor,salincak burclari vs..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    Amortisör ve takozları bence sorun aynı problem bizim araçtada var tabi uzman biri bakmalı rot balanscı anlar.

    Amortisör mü amortisör takozu mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet

    Lastikler omrunu tamamlamis olabilir...Once lastik,sonra amorsitor,salincak burclari vs..

    Lastikle ne ilgisi var bu durumun onu anlamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy


    quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet

    Lastikler omrunu tamamlamis olabilir...Once lastik,sonra amorsitor,salincak burclari vs..

    Lastikle ne ilgisi var bu durumun onu anlamadım

    Çok eski ise artık tahta gibi olmuştur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy


    quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    Amortisör ve takozları bence sorun aynı problem bizim araçtada var tabi uzman biri bakmalı rot balanscı anlar.

    Amortisör mü amortisör takozu mu?

    Her ikisi de amortisörlerde yağ kaçağı var ise ömrü bitmiştir .

    Gazlı ise bilemem aşırı savrulma var bizim araçtada lokur lokur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy


    quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    Amortisör ve takozları bence sorun aynı problem bizim araçtada var tabi uzman biri bakmalı rot balanscı anlar.

    Amortisör mü amortisör takozu mu?

    Her ikisi de amortisörlerde yağ kaçağı var ise ömrü bitmiştir .

    Gazlı ise bilemem aşırı savrulma var bizim araçtada lokur lokur

    Benim araçta savrulma yok virajlara falan 110 120 ile giriyorum sorun yok yolda en ufak bozuklukta araba hissediyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Lastik inceldikce cukurlari daha cok hissedersin..Takir tukur olur Alt taraf...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik amortisör ve alt taşıyıcı gurubuna bakılması lazım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Amortisörler bitikse çukurları hissetmeye başlamazsınız. Amortisör kilitlenmişse ayrı, o zaman hiç yaylanma olmaz veya çok az yaylanma olur. Aracı köşelerden bastırdığınızda aşağı bir kere inip bir kere çıkmalı. Aksi takdirde bitik amortisör ile araç daha fazla yaylanır, nispeten daha konforlu bile olur.
    Ama bitik amortisör varsa araba bozuk yerlerden pat küt geçmeye başlar. Sarsıntı olarak olmasa da ses olarak hissettirir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Amortisörler bitikse çukurları hissetmeye başlamazsınız. Amortisör kilitlenmişse ayrı, o zaman hiç yaylanma olmaz veya çok az yaylanma olur. Aracı köşelerden bastırdığınızda aşağı bir kere inip bir kere çıkmalı. Aksi takdirde bitik amortisör ile araç daha fazla yaylanır, nispeten daha konforlu bile olur.
    Ama bitik amortisör varsa araba bozuk yerlerden pat küt geçmeye başlar. Sarsıntı olarak olmasa da ses olarak hissettirir.

    Hocam benim arabada düz yolda sorun yok en ufak çukurda araba tak tuk yapıyor aynı yolda başka araçları denedim 120 ile aynı çukura girdim çukur varmı yokmu belli bile olmadı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba aynı sorunu bende yaşıyorum i20 2011 model aracım.

    Kafaya çok takmaya başladım çok konforsuz bir araç haline dönüştü sanki. En ufak bir çukurda tepki veriyor. Gidişinde, virajlarda en ufak bir sıkıntı yok sağa sola çekme yok. Dört dörtlük gidiyor.

    6-7 tane Rot-Balanscıya gösterdim. Hepsi farklı bir şey dedi. Siz sorunu nasıl çözdünüz

  • alt takımın zamanla eskimesi normal , ki zaten aracınız 2001 modelmiş, üzerinde kaçıncı çift amortisörler vardır bilinmez. Virajda problem olmazsa ses iyice artana kadar sabredin, değişim yapğtığınız zaman altta eskimiş hangi parça varsa toplu halde değiştirin derim.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.