Şimdi Ara

Arabaya İkinci Akü Bağlamak...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
1
Favori
31.048
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir araca ikinci bir akü bağlamak mümkün sanıyorum. Böylece akü bitme derdi büyük ölçüde ortadan kalkar sanıyorum...

    Bunu güvenli bir şekilde ve bir akü bitmeden diğerinin kullanılmayacağı şekilde monte ettirmek mümkün mü?

    Ayrıca dikkat edilmesi gereken başka ne var? Bagaja yerleştirmek uygun olur mu?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabaya İkinci Akü Bağlama Rehberi

    Arabanıza ikinci bir akü bağlamak, ses sisteminizi güçlendirmek veya ekstra güç kaynağına ihtiyaç duyduğunuz diğer durumlar için gerekli olabilir. İşte adım adım bir kılavuz:

    1. Güvenlik Önlemleri:

    • Arabanızın park vitesinde olduğundan emin olun ve el frenini çekin.
    • Motoru kapatın ve anahtarı çıkarın.
    • Güvenlik gözlükleri takın.

    2. İlk Aküyü Bağlayın:

    • İlk akünün pozitif (+) terminaline bir kırmızı kablo bağlayın.
    • Kırmızı kablonun diğer ucunu ikinci akünün pozitif (+) terminaline bağlayın.

    3. İkinci Aküyü Bağlayın:

    • İkinci akünün negatif (-) terminaline bir siyah kablo bağlayın.
    • Siyah kablonun diğer ucunu ilk akünün negatif (-) terminaline bağlayın.

    4. Topraklama Yapın:

    • Bir üçüncü kabloyu (yeşil veya sarı) ikinci akünün negatif (-) terminaline bağlayın.
    • Üçüncü kabloyu aracınızın şasisi gibi topraklı bir noktaya bağlayın.

    5. Bağlantıları Kontrol Edin:

    • Tüm kablo bağlantılarının sıkı olduğundan emin olun.
    • Kabloların birbirine değmediğinden emin olun.

    6. Aracı Çalıştırın ve Kontrol Edin:

    • Aracınızı çalıştırın ve voltajı kontrol etmek için bir voltmetre kullanın.
    • Aküler düzgün şekilde bağlanmışsa, voltmetre 12-14 volt arasında bir okuma göstermelidir.

    İpuçları:

    • İki akünüz de aynı tip ve boyutta olmalıdır.
    • En iyi performans için yüksek kaliteli kablolar kullanın.
    • Kabloların uzunluğunu ayarlarken, aküler arasında yeterli boşluk olduğundan emin olun.
    • Arabanıza ikinci bir akü bağladıktan sonra, düzenli olarak şarj edildiğinden emin olun.

    Uygun kablolama ve güvenlik önlemleri ile arabanıza ikinci bir akü bağlayabilir ve ek güç kaynağının avantajlarından yararlanabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • araca ikinci bir akü bağlamak mümkün olsa bile bu ancak paralel bağlama şeklinde olur ki o zaman amper değeri iki katına çıkar (mesela 60A+60A=120A) böyle olunca iki aküyü de şarj edebilecek kapasitede alternatör (şarj dinamosu) takmak gerekir. sizin dediğiniz gibi biri bitince diğeri devreye girsin şeklinde yedekleme tarzı bağlantı yapılabileceğini zannetmiyorum. tabi bir de ikinci aküyü güvenle montajlayacak bir yer lazım ki bu da bence bagaj olamaz.
  • akü bitme süresi sadece iki katına çıkar bi de arabaya boşuna yük

    yani gereksiz bi uygulama olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: player_x

    akü bitme süresi sadece iki katına çıkar bi de arabaya boşuna yük

    yani gereksiz bi uygulama olur
    akülü mü aracınız? mantığını çözemedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    akülü mü aracınız? mantığını çözemedim

    Alıntıları Göster
    Mantık aracı uzun süre bıraktığımızda daha uzun süre akünün dayanması idi, fakat anlıyorum ki çok anlamlı olmayacak.

    Teşekkürler bilgilendirme için...
  • merhaba :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spontane89

    merhaba :D
    Aslında benim kafamda benzer bir proje vardı ama, olabilir yani olmaması için sebep yok.
    Araçta 2 tane akü bulunacak. Tabi 2 akünün de şarj edilmesi zaten bir sıkıntı gibi gözükebilir lakin:
    Akülerden bir tanesinin tek görevi marş motorunubeslemek olacak. Yani sadece aracı çalıştıracak. Diğer akü de far, teyp, buji, silecek, fan v.b diğer tüm yardımcı sistemleri besleyecek.
    Yani teybi v.b açık unutup akünün bitmesi derdi pek kalmayacak.
    Ayrıca tek şarj dinamosu iki aküyü şarj edecek olsa bile, araca binecek yük değişmeyecektir (Sonuçta ilk akü marşını yaptıktan sonra kısa sürede tekrar şarj olup akım çekmeyi bırakacak) diğer akü de araçtaki dahili tek akünün bindirdiği yükü bindirecek.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Çok güzel bi fikir ama olabilitesi düşük...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UçKutusundakiDelik

    Çok güzel bi fikir ama olabilitesi düşük...

    Neden olmasın ki? Ayrı bir akü ve sigorta kutusu sadece marş motoruna gidecek. Aynı kontak iki aküyü de aktif edecek. Yani sonradan sanayide uygulanması bile bir şekilde mümkün iken, donanım satmanın araba satmaktan daha önemli hale geldiği günümüzde opsiyon olarak satılabilecek ve bence işe yarayacak bir sistem olurdu.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Okuyunca olur gibi geliyor ama sarj dinamosu iki aküyü birden şarj etme konusunda bazılarının olumsuz yorumları var olmaz, çalışmaz tarzında...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UçKutusundakiDelik

    Okuyunca olur gibi geliyor ama sarj dinamosu iki aküyü birden şarj etme konusunda bazılarının olumsuz yorumları var olmaz, çalışmaz tarzında...

    İcabında 2. bir şarj dinamosu da olabilir. Sonuçta aküyü beslemediği sürece araca yük de bindirmeyecektir.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    2. sarj dinamosu bence olmaz. Ama şarj dinamosundan paralel kablo çekip 2 aküde şarj edilebilir gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UçKutusundakiDelik

    2. sarj dinamosu bence olmaz. Ama şarj dinamosundan paralel kablo çekip 2 aküde şarj edilebilir gibi.

    Yani ilk seferde öyleydi ama siz deyince iki akü de şarj olmayabilir diye, dinamo sayısını artırdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: UçKutusundakiDelik

    2. sarj dinamosu bence olmaz. Ama şarj dinamosundan paralel kablo çekip 2 aküde şarj edilebilir gibi.

    Yani ilk seferde öyleydi ama siz deyince iki akü de şarj olmayabilir diye, dinamo sayısını artırdım.

    Alıntıları Göster
    İki aküyüde şarj etme konusunda bir problem olmaz. Birçok otomobilin alternatörü 100 Amperin üzerinde akım verir.

    Asıl sorun eşit şekilde eskimeyecek akülerin paralel şekilde şarj edilmesidir. Aküler şarj olurken birbirinden izole olmalı. Aksesuarlara bağlı olan akü alternatöre direk bağlı iken diğer akü akım kontrollü bir şarj devresi üzerinden şarj edilmeli.

    Sistemin gerekliliği tartışılır bir konu.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    İki aküyüde şarj etme konusunda bir problem olmaz. Birçok otomobilin alternatörü 100 Amperin üzerinde akım verir.

    Asıl sorun eşit şekilde eskimeyecek akülerin paralel şekilde şarj edilmesidir. Aküler şarj olurken birbirinden izole olmalı. Aksesuarlara bağlı olan akü alternatöre direk bağlı iken diğer akü akım kontrollü bir şarj devresi üzerinden şarj edilmeli.

    Sistemin gerekliliği tartışılır bir konu.

    Saygılar...

    Adı üzerinde proje hocam. Farlar açık kaldı, iç lamba açık kaldı akü bitti derdi olmaz en azından.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    İki aküyüde şarj etme konusunda bir problem olmaz. Birçok otomobilin alternatörü 100 Amperin üzerinde akım verir.

    Asıl sorun eşit şekilde eskimeyecek akülerin paralel şekilde şarj edilmesidir. Aküler şarj olurken birbirinden izole olmalı. Aksesuarlara bağlı olan akü alternatöre direk bağlı iken diğer akü akım kontrollü bir şarj devresi üzerinden şarj edilmeli.

    Sistemin gerekliliği tartışılır bir konu.

    Saygılar...

    Adı üzerinde proje hocam. Farlar açık kaldı, iç lamba açık kaldı akü bitti derdi olmaz en azından.

    Ben şöyle bir sistem düşünmüştüm sonradan yapmaktan vazgeçtim,

    Arabanın marş motorunu döndürebilecek bir motorsiklet aküsü alıp akü ayırma şalteri ile(veya güçlü bir röle ile) asıl aküye bağlayıp araç yolda kalırsa küçük aküyü devreye alıp aracı çalıştırmayı düşünmüştüm. Sonradan vazgeçtim.

    Fikir verir diye ekleyeyim dedim bunuda. Zaman ayarı konulup sürekli olarak esas aküye paralel kalmasının önüne geçilebilir. Farklı önlemlerde alınabilir. Akü ufak olduğundan şarj konusu problem olmaz.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    İki aküyüde şarj etme konusunda bir problem olmaz. Birçok otomobilin alternatörü 100 Amperin üzerinde akım verir.

    Asıl sorun eşit şekilde eskimeyecek akülerin paralel şekilde şarj edilmesidir. Aküler şarj olurken birbirinden izole olmalı. Aksesuarlara bağlı olan akü alternatöre direk bağlı iken diğer akü akım kontrollü bir şarj devresi üzerinden şarj edilmeli.

    Sistemin gerekliliği tartışılır bir konu.

    Saygılar...

    Adı üzerinde proje hocam. Farlar açık kaldı, iç lamba açık kaldı akü bitti derdi olmaz en azından.

    Ben şöyle bir sistem düşünmüştüm sonradan yapmaktan vazgeçtim,

    Arabanın marş motorunu döndürebilecek bir motorsiklet aküsü alıp akü ayırma şalteri ile(veya güçlü bir röle ile) asıl aküye bağlayıp araç yolda kalırsa küçük aküyü devreye alıp aracı çalıştırmayı düşünmüştüm. Sonradan vazgeçtim.

    Fikir verir diye ekleyeyim dedim bunuda. Zaman ayarı konulup sürekli olarak esas aküye paralel kalmasının önüne geçilebilir. Farklı önlemlerde alınabilir. Akü ufak olduğundan şarj konusu problem olmaz.

    Saygılar...

    Alıntıları Göster
    Araçla kampa gidiyorum. Geceleri aydınlatma vs için elektrik kullanacağım. Bunu daha önce bahsedilen sebeplerden aracın aküsünü kullanarak yapmak istemiyorum. Tasarladığım proje şöyle:

    Veriler:
    -Akü alternatör veya şarj dinamosu tarafından şarj edilir. Araç marş motoru ile çalıştırılır. Akü çalışma esnasında gerekecek akımı sağlar. Araç çalıştıktan sonra motorun çalışmaya devam edebilmesi için akü'ye gerek yoktur. Yani aküyü araç çalıştıktan sonra sökebilirsiniz bile. Ancak Araç çalışırken farlar silecek vs elemanlarda çalıştırılırsa (örneğin geceleri) alternatör yetmeyecek farlar zayıf yanacaktır.
    -Sistem Komponentleri mevcut:
    Alternatör: 12V 70 A
    AKÜ: 12v 64 VEYA 52 AH (Araçüzerindeki akü bunlardan biri, kontrol edeceğiz.)
    Marş Motoru: 12V 2.2 kW

    AMAÇ: Araç durduğunda (Geceleri) aydınlatma, tel. lptop şarj, 12V araç buzdolabı çalıştırma için araçta mevcut Aküyü kullanmadan elektrik sağlanması.

    YAPILACAK:
    1. 2.ci akü (Alternatörün şarj edebileceği 12V 70 A uygun (tercihan jel akü) bir akü bagaja monte edilecek.
    2. Alternatörün çıkışından Şoför mahalline hat çekilecek.
    3. Şoför mahalline monte edilecek bir 2 yönlü şalterle Alternatörden gelen akımın istenildiğinde ana aküye istenildiğğinde yedek aküye verilmesi sağlanacak.
    4. Şoför mahalline monte edilecek 2 gösterge ile akülerin durumu izlenecek.

    Sistemi çözdük, yapımı için epey kablo işi var.
    1. Bagajdaki aküye 12 V çıkışlar 2 adet bagaj cidarına monte edilecek. Bagajdaki aküden şoför mahallindeki şalter ve gösterge için 2 hat çekilecek.
    2. Alternatörden ana aküye giden orjinal hat iptal edilecek, şoför mahallindeki şaltere hat çakilecek.
    3. Ana aküden şaltere ve göstergeye hat çekilecek.

    SONUÇ:
    Araçta mevcut elektrik sistemi aynı kalmak şartıyla, bağımsız çalışabilen 2nci bir besleme sistemimiz var. Ancak gözle izlenebiliyor ve kontrol tamamiyle manuel olarak yapılıyor

    Eğer elektrik müh. olsaydım, ektronik komponentler şarj korumalı röle vs kullanarak aynı sistemi şalter ve göstergeler olmadan otomatik çalışacak şekilde yapardım (çok kolay olduğuna eminim, belki maliyet daha fazla olur)

    Önce bunu uygulayıp ilerde yedek sistemi Alternatörden bağımsız araç tavanına monte edeceğim bir solar panelle besleyeceğim.

    Gelişmeler konusunda bilgi vereceğim.

    Saygılar




  • Eğer ahmetözalp arkadaşınki bir durum Mevzu bahis değilse kesinlikle gereksiz bir durum 2. Akü zira akü zaten senelerce giden bir yedek parça. Ayrıca hesap etmediğiniz bir durum daha var akü senelerce aynı durumunu muhafaza edecekmi, geçen gün bir aracın garajda aküsü patladı yani her zaman karşılaşılan bir durum değil ama olabiliyor. Ayrıca akünün belli bir ömrü vardır bunu geçirmemek lazım. Ha diyorsunuzki yolda kalmayayım. İyide birçoğunuz aracınızı servise götürüyor aküleriniz test ediliyor dolayısı ile size akünüzün durumu hakkında bilgi veriliyor dolayısı ile bir sıkıntı olacaksa size bildirilir. Bunları servis yedek parçadan çalışmış biri olarak ifade ettim. Dediğim gibi özel bir takım zevkleriniz yoksa 2. Akü kesinlikle gereksiz bir yük olacaktır aracınıza.
  • 1996-2006 yılları arasında oto müzik sistemleriyle çok ilgileniyordum + elektronik teknisyeniyim.
    Şu imzamdaki renault 12'ye çift akülü bir sistem yapmıştım.
    İkinci akü müzik sistemini beslemek içindi ve aracın aküsüyle birkaç röle vasıtasıyla birleştirilip ayrılabiliyordu.
    İstediğim zaman bir düğmeye basarak ikinci aküyü sisteme dahil edip şarj ediyordum, kontağı kapattığım zaman ise ikinci aküyü aracın elektrik sisteminden ayırıp güvenle müzik dinleyebiliyordum.
    Böylece aracın kendi aküsü asla bitmiyor, ve asla yolda kalmıyordum.

    İhtiyacı olan buna benzer sistemler geliştirebilir ve kendi aracına uygulayabilir. Çok zor değil.
  • Bir hesapta dinamo uzerinden yapilmali diye dusunuyorum, siz yolda giderken farlariniz, teybiniz, klimaniz, silecekleriniz lcd navigasyon acik ve buna ayriyetten yedek ve aracin akulerinin amperini ekliyorsunuz uzun sureli cekilen bu amper, dinamoyu elimize almamiza neden olabilir, o zamanda bizi yolda kalmaktan hicbirsey kurtaramaz,
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.