Şimdi Ara

ARAÇ PİYASASI VE KREDİ FAİZLERİNE DAİR ÖNGÖRÜLERİNİZ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
2
Favori
1.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım pert oldu, karşı taraf yüzde yüz suçlu olduğundan onların sigortasından benim kaskom parayı alacak. Ben de yeni ikinci el araç alacağım ama hemen almak yerine bir süre her ay para biriktirip biraz daha iyi bir araç alayım diyorum. 2004-2005 model E120 kasa Corolla’ları almayı düşünüyorum.

    Benim çekincem, tekrardan faizlerin düşürülüp araç piyasasının eskisi gibi uçması, neticesinde paranın pul olması. Mevcut maliye bakanının ve yönetimin böyle bir şeye onay vereceğini pek düşünmüyorum, çünkü ekonominin dengelerini altüst edecek bir hamle olabilir. En başta döviz kurları ve enflasyon çok artacaktır böyle bir şey olursa. Ancak bilemiyorum, hükümet geçmişte çok defa faiz düşürdü. Yine öyle bir gelişme kısa-orta vadede gerçekleşebilir mi? Sizin öngörünüz nedir?

    Yorumunu, fikrini paylaşacak olanlara şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 21 Eylül 2024; 10:58:44 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >







  • araç alacağım için araç piyasasını takip ediyotum. 1-2 aydan beri fiyatlarda %20 ye varan birartış var. artacak gibi duruyor. paranızı faize koyarsanız zararda olmazsınız ama karda da olmazsınız gibi duruyor. işler mehmet şimşeğin iki dudagı arasında. kredi kısıtlarını kaldırır faizleri düşürürse araç fiyatları net 2 katına çıkar.

  • Kaygerya kullanıcısına yanıt
    Faize koymayı riskli buluyorum. Altın kısa vadede faiz kadar yüksek artış sağlamıyor ama dünyanın gidişatı iyi görünmüyor. Hem bir savaş vs. durumunda, hem de ülke içinde mesela faizlerin düşmesi durumunda altın fiyatları uçacak, faize yatırılarak TL’de tutulan para ise hızla devalüe olacak diye ben devletin altın sertifikasını (altins1) almayı düşünüyorum.

    Adettendir: yazdıklarım yatırım tavsiyesi değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 20 Eylül 2024; 20:42:15 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt
    Fiyatlarda gözlemlediğiniz artışı neye bağlıyorsunuz?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bütçeniz kaç hocam? Ne kadar para gelecek kaskodan? Elde nakit var mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç yetkili serviste yatıyor. Servis değişmesi gereken parçalara dair listeyi çıkardıktan sonra eksper perte ayırıp fiyat teklifinde bulunacak. Aracımın bilgileri:

    Araç Citroen C2, 1.4 benzin/LPG’li, km 232 bin. Tavan ve sol kapı orijinal gerisi boyalı. Motor rektifiyeli şanzıman da revizyonlu, belgeleri mevcut. Klima aktif, araç sorunsuz. Şase podye direkler işlemsiz. Airbagler kaza öncesinde açılmamış orijinaldi.

    Buna sigorta pert ücreti olarak ne verir sizce? Ne verirse “tamam” diyeyim?

    Aracın piyasası allak bullak 250’ye koyan da var 430’a koyan da var bakıyorum bu araçların aralarında pek fark da yok.


    https://www.sahibinden.com/s/BdA5KkIa

    Bu linkte aracın ilanları da mevcut.

    Sigorta benim aracıma kaç verirse hakkaniyetli olur bu piyasada?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 20 Eylül 2024; 21:42:42 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • H4- H kullanıcısına yanıt

    Hocam C2, ilk nesil C3, hatta eski Saxo/106 gibi klimalı arabalar en az 10 bin Dolar ediyor bizde, düz hesap 10 bin Dolar civarı bir para almaya çalışın.


    Bir de C2'yi hangi sene/ay kaç TL'ye aldınız? Dolar ve altın bazında kaç vermişsiniz?



    Firma da tanıdık varsa destek almanız iyi olur. Millet iki far değiştiriyor 200-300 bin fatura ediyor.


    250 bin liraya telefon satıyorlar, en az 10 bin Dolar almanız gerekir diye düşünüyorum.


    Oradan gelecek parayla da idareten bir araç alıp üste kalan bütçeyi başka bir yerde değerlendirilebilir.


    350 bin civarı bir para faizde aylık 15 bin getiriyor, 32 gün sonra para 365 bin oluyor, hatta birkaç ay idare etseniz paranız 400 bin olur. Para 400 olunca 150-160 binlik bir şey alıp üste kalan parayı yine çalıştırmanız mantıklı olabilir.


    350 bine alıp, 1 TL masraf etmeyip 1 ay sonra 365 bin edecek bir araba yok piyasada.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • H4- H kullanıcısına yanıt

    öncelikle kamyonet sınıfı bir araç bakıyorum.

    1-2 ay once 440 bine 460 bine tata xenon 4X4 araçlar vardı. bunların fiyatları 600-650 tl ye cıktı. evet artışlar düşük fiyatlı araçlarda daha hissedilir durumda.

    sonra 650 bin bu tataya vereceğime ssangyong korando sports alayım dedim ve 600-650 ye bulunan korando sportslar 750-850 bandına cıktı.

    hatta bu kadar çıkmısken ben de musso grand alayım dedim.

    aşağıdaki ilanları gecmisi.com.tr adresinden sorgulayabilirsiniz. korando sportslarım ilandan kalkmıs. ama bu araclar size fikir verebilir.


    1191653491

    1141380961

    1149608903

    1149608903

  • Faizler fazla düşmez yakın gelecekte. En az bir yıl

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ben doviz bazinda artacagini dusunmuyorum. kasim ve aralikta faiz dususu bekleniyor benim takip ettigim kadariyla. abdnin faiz dusurmesine ragmen dolar 34 uzerini garantiledi gibi.


    cok ilginc piyasa gercekten, iki aydir ilanda olan araba icin galerici aldi. yani neredeyse binici fiyatina galerici ile anlastim.

  • 2.el taşıt kredisini min 3.77 oranla bulabildim. Bilmiyorum yakın zamanda düşer mi düşerse araba fiyatları aynı oranda uçar kaçar mı fikri olan dostlar öngörülerini bizimlede bilgilendirebilir mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OrQuN kullanıcısına yanıt

    Konut kredisi faizindeki düşüşte yapılan haberler bile piyasayı hemen üste çekmeye yetiyor. Nasıl bir ülkeyiz anlamadım adam bir günde %20 fiyat arttırmış.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-EC8695C07

    Hocam C2, ilk nesil C3, hatta eski Saxo/106 gibi klimalı arabalar en az 10 bin Dolar ediyor bizde, düz hesap 10 bin Dolar civarı bir para almaya çalışın.


    Bir de C2'yi hangi sene/ay kaç TL'ye aldınız? Dolar ve altın bazında kaç vermişsiniz?



    Firma da tanıdık varsa destek almanız iyi olur. Millet iki far değiştiriyor 200-300 bin fatura ediyor.


    250 bin liraya telefon satıyorlar, en az 10 bin Dolar almanız gerekir diye düşünüyorum.


    Oradan gelecek parayla da idareten bir araç alıp üste kalan bütçeyi başka bir yerde değerlendirilebilir.


    350 bin civarı bir para faizde aylık 15 bin getiriyor, 32 gün sonra para 365 bin oluyor, hatta birkaç ay idare etseniz paranız 400 bin olur. Para 400 olunca 150-160 binlik bir şey alıp üste kalan parayı yine çalıştırmanız mantıklı olabilir.


    350 bine alıp, 1 TL masraf etmeyip 1 ay sonra 365 bin edecek bir araba yok piyasada.

    Sağolun yorumunuz için. Dört küsür yıl önce aracı aldığımda 5300 dolara almışım ama Covid sonrası araçların fiyatı ülkemizde dolar bazında çok arttı. Hatta C2, piyasası olmadığından değeri diğer araçlara kıyasla çok az artan bir araç oldu. Galiba şu anda aracımın değeri için 330-340 bandında bir parayı sigorta şirketi en azından öderse hakkaniyetli olur diye düşünüyorum? Sahibinden’e de bakınca.

    Ben gerekirse sigortadan gelecek olan parayı 6 ay değerlendirip, üstüne her ay da kendim ekleme yapıp sonrasında araç alayım diyorum. Yine eski araç alacağım için bu sefer daha az masraflı olacağı düşüncesiyle E120 kasa corolla’lara bakıyorum.

    Yazınızın son paragrafına katılıyorum. Zaten araç piyasası hem eski araçlar çok masraflı olduğundan, hem de faizler yüksek olduğundan düştü. İnsanlar araç almak yerine paralarını değerlendirmeyi tercih ediyorlar. Temel mesele, bu tasarruf devri ne kadar sürecek? Son birkaç gündür her yerde TCMB’nin faizleri tekrar düşüreceğini okuyorum. Böyle bir şey bence enflasyonu daha da arttırır ama bilmiyorum, yapabilirler de. Faizler anlamlı bir ölçüde düşer düşmez araç piyasası uçup bizim Türk lirasındaki biriktirdiğimiz paramız pul olabilir. Gerçekten çok kötü bir döneme denk geldik. Bu belirsizlikler en başta ekonomiyi kötü etkiliyor bence.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • SBM’nin sitesinde aracın rayiç bedeli bulunabiliyor dedi bir arkadaş ama ben bulamadım. Bilenler siteden 1.4 benzinli Citroen C2’nin rayiç bedeli olarak ne belirlenmiş bakıp yazabilir mi? Çok teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 23 Eylül 2024; 6:42:34 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt
    Hocam gönderdiğiniz ilanları ilk paylaştınız gün inceledim, şimdi yazabiliyorum. Her ne kadar araçlar boya değişen vb. anlamında temiz olsalar da ben açıkçası galeriden araç almazdım. Güvenmiyorum. Sel yemiştir, ekspertiz firması da anlamaz çok sıkıntı olur. Veya örneğin araçta boya değişen kaza vs yoktur ama motor conta yakmıştır, blokta çatlak oluşmuştur. Çatlağı İran yapıştırıcısı ile yapıştırıp geçiyorlar, üstüne de zımparalayıp blokla aynı boya sürüyorlar; görünmeyen fark edilmeyecek bir yerdeyse eksperin anlaması zor. Veya yağ yakıyordur adam yağ yakmayı kesen katkı + 10w60 yağ koyar yağ değişimine kadar anlamanın yolu yok. Sonra dava açsanız bilirkişi masrafı şusu busu aldığınız para iade olsa dava sürecek uzun süre para pul olacak…

    Ha, bu saydıklarım binicinin sattığı araçta da olabilir elbet, ancak risk daha düşük. Ben genelde uzun süredir aracı kullanan ve güven veren binicisinden almayı tercih ederim. Veya eş-dosttan almayı.

    Bunun haricinde, kazanın olduğu gün sanayiden arkadaşlarla konuşuyorduk. Dedik ki aslında bir pickup alacaksın, önüne arkasına çelik bariyerler. Bilindik mevzu işte. Ondan sonra trafikte daha bir rahat sürersin geyiği. O bir tarafa, içimde hep bir pickup sevgisi oldu. Ben de bir zamanlar almayı düşündüm. Özellikle 2005 model civarı hiluxlar mazdalar. Çok da araştırma yaptım bunlarla ilgili. Şehir içinde uzunluğu, park yeri sorunu, manevra kabiliyetinin düşüklüğü, arka koltukların konforsuzluğu, vergisi şusu busu değil de beni vazgeçiren büyük hacimli dizel motorun şehir içi kullanımdaki yakıt masrafı oldu. O olmasa muhtemelen alırdım bir tane hilux.

    Umarım temiz, içinize sinen bir araç bulursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 26 Eylül 2024; 19:59:37 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: H4-

    Faize koymayı riskli buluyorum. Altın kısa vadede faiz kadar yüksek artış sağlamıyor ama dünyanın gidişatı iyi görünmüyor. Hem bir savaş vs. durumunda, hem de ülke içinde mesela faizlerin düşmesi durumunda altın fiyatları uçacak, faize yatırılarak TL’de tutulan para ise hızla devalüe olacak diye ben devletin altın sertifikasını (altins1) almayı düşünüyorum.

    Adettendir: yazdıklarım yatırım tavsiyesi değildir.
    Son 2-3 günde altının yükselişi, öngörümü doğrular nitelikte.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • H4- H kullanıcısına yanıt

    pickup araçları hep 2. araç olarak aldım. yani bu tarz bir araç alıyorsanız, yanına ya elektrikli spring, şehir küçüks ede ami tarzı bir araç almalısınız yoksa heryere kocaman araba cok mantıklı değil.


    ben artık istanbulda yasamıyorum. kopru otopark vs derlerim yok. istanbulda kazandıgım parayla belki imara girer diye aldıgım zeytinliklerin de yasalar ile imara açılmayacağını oğrendikten sonra geçenyıl hafiften bu yıl oldukça ve onumuzdeki yıl ciddi manada çiftçilik yapmayı planlıyorum. bu yuzden de ya traktor ya da bu tarz bir araç almayı düşünüyorum. bu yuzden bu araçları takip ediyorum.


    misal daha once sahip oldugum korando sports kamyoneti, eşimin bornova -pınarbası arasında hep kamyonların kullandıgı bir yolda diğer araçların bocek gibi ezen tırlarla dolu bir yolda ne kadar rahat kullandıgına şahit olduktan sonra, olay budur dedim.ozellikle ışıklarda vs ani kalkıs gerektiren durumlarda 100 km ye kadar torku ve gücü ile baş edebilecek emsal araç çok az.


    anck bu araç buyuk sehirlerde otopark sıkıntısı olan yerlerde vs oldukca sıkıntılı. ben bu dertleri hiç yaşamadım . benım kasaya 2-3 kişi bindirip 3-5 alet alıp , 5-10 kasa zeytin vs taşıma durumum oldugu için alıyorum. almak konusunda en büyük çekincem ise eşim . o çökecek diye korkuyorum :D





  • İki ucu açık bu durumun. Erdoğan aday olmak istiyorsa erken seçim yapmalı. Muhalefet kasım 2025 den sonra onay vermiyoruz diyor. Kasım 2025 seçimi olacaksa mayıs gibi faiz indirimleri biter piyasaya deli gibi para girer ama bu cinayet olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt
    Benim pert olan 3 kapılı b segment hatchback aracım şehiriçi kullanım anlamında çok iyiydi. 4 yıl kullandım bu aracı ve bir kez olsun otopark ücreti ödemedim. Ankara’nın en işlek bölgelerinde en yoğun saatlerde dahi park edebilecek uygun bir yer bulabiliyordum. Şimdi corolla gibi C segment sedana geçince eski aracın bu özelliğini özleyeceğim. Eski aracın bir diğer iyi yanı, pandizotu sökmüştüm ve arka koltuklar full yattığından arkaya ciddi miktarda ve büyük, uzun yük yükleyebiliyordum. Araç ticari, van gibi oluyordu. Sedan aslında görüntü, çok kişi binecekse rahatlık, ve aerodinamik gibi parametrelerde başarılı. Bu kadar. Haricinde kullanışlı bir kasa değil; özellikle de şehir içinde.

    Zeytin üretimi meselesi için, umutlarınızı kırmak istemem, ancak mutlaka araştırmanızı çok iyi yapın. Eğer hobi amaçlı yapacaksanız, anlamlı bir kazanç elde etme beklentiniz yoksa sonuna kadar yapın elbette; ancak öbür türlüsünü spesifik şartlar haricinde önermem. Ülkemizde tarımdan para kazanmak için ya çok büyük toprağınız olmalı ki sürümden kazanasınız, ya kendi toprağınız haricinde büyük miktarda toprağı kiralamalısınız, ya üretimi yapan köylüden mahsulü uyguna alıp işlemeli ve satmalısınız. Bir de ek olarak bu tür işleri tek başına yapmak da bazı zorluklara gebedir; ailede güveneceğiniz, ortakça yapabileceğiniz kardeşleriniz veya başka yakınlarınız varsa ciddi anlamda sizi rahatlatır, ayrıca riskleri de azaltır.

    Küçük veya orta ölçekte, sadece kendi toprağınızla vs. bu işlerden anlamlı bir kar elde etme imkanı çok düşük. Tarımsal üretimin gider kalemleri, küçük ve orta ölçekli üretimde elde edilen cirodan düşüldüğünde bütün uğraşı anlamsız hale getirir.

    Köyle bağlantısı olan, bu işlerin içinden gelmiş, bu işleri yapan insanlarla sohbetler ederseniz ifade ettiklerim daha yerli yerine oturabilir.

    Ülkemizde üretim, bu tarımsal veya başka materyal üretimi de olabilir kafa üretimi de olabilir, maalesef görmesi gereken değeri görmüyor. Üretim değerli bir uğraş, ancak maddi amaçlı yapacaksanız koşulları iyi bilmekte fayda var.

    İşçilik maliyetlerini, tohum/fidan, ziraat müh, ilaç, gübre, mazot, temel inşaat, araç maliyetlerini, depolama, güvenlik, kolileme, elektrik, su ve diğer gider maliyetlerini, mahsulün zarar görmesi durumunda yaşayacağınız kaybın boyutlarını, çeşitli riskleri, bu risklere karşı önlemleri iyi araştırmanızı tavsiye ederim. Ayrıca laboratuvar ölçümlerinde tatmin edici kalitede zeytinyağı elde etmek için üretim, toplanma, mahsulün ulaşımı, hava koşulları, sıkım, depolama gibi parametrelerde sıkı koşulları sağlamak gerekiyor ki bu da maliyeti ve stresi arttıran bir unsurdur. Birikim gerektirir.

    Eğer hobi amaçlı, mümkün olduğunca organik, sağlıklı olarak zeytin ve zeytinyağı üreteyim, hem kendim kullanırım hem eş dosta veririm, kalanı da butik olarak satarım diyorsanız, ciddi kazanç elde etme hırsınız yoksa o zaman iyi bir uğraş olabilir.

    Tabi ben koşullarınızı bilmeden bu yorumu yapıyorum. Büyük çaplı yapacaksanız durum farklı. Bir de bir ara ceviz gibi bazı ürünlere devlet desteği veriliyordu. O türden konuları da araştırmak fayda sağlayabilir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • OrQuN kullanıcısına yanıt

    hocam aracınız hayırlı olsun. 3.77 oranı hangi bankadan aldınız.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.