Şimdi Ara

Faiz artışı otomobil piyasasını etkiler mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.424
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba.

    22 Haziranda %8 olan faizlerin %25lere çıkacağına dair haber ve öngörüler arttı.

    Peki bu durum otomobil piyasasını nasıl etkiler sizce?


    Yorumlar için şimdiden Teşekkür ederim.




  • Benim takip ettigim kadarıyla artik bayramdan sonra ikinci el araclarin sifirdan pahali olma durumu bitecek yavas yavas ikinci el olmasi gerektigi gibi sifirdan uygun olacak diye bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Etkilemez zaten piyasada faizler %25 30 civarinda emtia her türlü daha fazla kâr ettirir bu dönem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Faiz artarsa otomobil fiyatları artar, faiz azalırsa da otomobil fiyatları artar. Otomobil fiyatlarının artması için ne olduğu önemli değil, herhangi bir şey olması yeterli

  • şu anda otomobil kredisi faizleri %2.5 den %3.5 arası değişiyor. 2.5 aylık faiz desen zaten %30 ediyor. 3,5 desen 42 oranlar bunlar zaten. zaten ulkede yaşadığımız faizler %30-40 larda. sonuc itibariyle faiz arttırımı , gerçekte olanın yasallaştırılması sadece.

  • etkilemez.

    zaten yüksek faizler normalde.


    fiyatları arttırmaz veya azaltmaz.

  • Kimi görüşler şöyle diyor;


    - Kuru yükseltmeye devam edecekler, hem ihracatçının "olması gerekenden düşük, baskılamayın" diye şikayet ettiği kur 25'lere 28'lere gelecek, yabancılar da yüksek kurdan girip, kazançlarını elde edip çıkacaklar, ülkemizde son bilmem kaç yıldır yabancıların uyguladığı oyun devam edecek, olan yine bize olacak...


    Diğer bir görüş ve benim daha mantıklı bulduğum ve sanki şu an uygulanıyor gibi görünen ise;


    - Kuru önce "bastırmayı" bırakıp hem boşa rezerv doları yakmayalım, elimizde kalsın.

    - Hem de "olması gereken" diye görünen 23-24-25 seviyelerine biraz bırakalım, Karaköy, Tahtakale piyasası ile oluşan ve kriz ortamı hazırlayabilecek olan "piyasa fiyatı" ile aradaki makası kapatalım.

    - Bu şekilde ufaktan bi oturma sağlandıktan sonra faizleri yükseltelim, piyasaya yabancı yatırımcı fonları gelsin, güven verici açıklamalar ve hamleler yapalım.

    (Ki şu anda çeşitli fonların bunu beklediği söyleniyor, halen tam güvenememiş vaziyette oldukları söyleniyor, ufak tefek birkaç hamle ve açıklama bekledikleri söyleniyor)

    - Artan faizle yatırımcıların gelişi ile borsada yükselişe devam edelim, kur da bi yandan düşsün, rezervleri artıralım.

    - Düşen kurla KKM maliyetlerini de aşağıya çekelim. (Ki bence kuru düşürmek için enflasyon haricinde en büyük faktör bu olması gerek, çünkü hazineye acayip bir yük bindiriyor kurun artması) Ancak KKM'den çıkışın da dövize tekrar geri dönmemesi lazım ki kuru artırmasın. Hoş, artan faizle kurlar düşme eğilimine girerse zaten vatandaş da "haa düşüyor" deyip girmeyebilir.

    - Düşen kurla fiyatlar da daha stabil ve nispeten daha düşük bir yerlere gelebilir. Bu da enflasyonu biraz dizginleyebilir. Girdi maliyetleri düşebilir.


    Genel hatları itibariyle böyle gibi...


    Eğer bu şekilde olursa piyasada genel itibariyle enflasyonda biraz düşüş, dolaylı olarak da fiyatlarda ufak tefek düşüşler görebiliriz.


    Ha ne olur, otomobil bayileri bunu 3-5 ay sonradan takip eder. Önce piyasaya güvenmek için beklerler, aldıkları araçların kurları düşük olsa bile, atıyorum Euro 23'ten aldığı araba 19-20'lere bile gelse, satış fiyatına hemen yansıtmaz. Bir süre 23'le hesaplayıp satmaya çalışır.


    Ancak normal şartlarda "araba yok" ayakları yapmasalar, bu durum güzel pazarlık kapıları açabilirdi. Ancak şu an hepsi Doğuş Oto gibi "araba yok" çekip, rüşvetlerle, ayak oyunları ile "aaa birinin kredisi çıkmadı, size sıra geldi, şu arabayı verebiliriz isterseniz" yapmaya bir süre daha devam edecekler.


    Piyasa da bu süreçte biraz daha stabil hale gelebilirse, enflasyon dizginlenebilirse, arabadan para kazanma işi biraz sonlanır, galeriler al-satçılar da bir süre sonra zaten doymuş hale gelecek, bu iştah sonsuza kadar devam edemez.


    Sonuç olarak faiz artışı doğrudan etkilemez ama bu faktörler dahilinde, ciddi ekonomi politikaları düzgün uygulanırsa 1 yıl içerisinde otomobil piyasasında düzelmeler görebiliriz belki.


    En kısa sürede "araba yok, bilmemne boya koruma film basamak paketini 50 bin liraya alacaksınız, 1 TL inmeyiz" ayağındaki "Yetkili" bayilerin de araba satmak için yalvarır hale gelmesini bekliyoruz.


    Amin  





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 2025'e kadar piyasayı toparlayamazlar...

    bu enflasyon kolay kolay yola gelmez...


    hele hele küresel piyasaya karışı gelen dünya 5 'ten büyüktür diyen bir politika ile...


    bu süreçte olada dolar 30-35'e oturur...enflasyon hayat pahalılığı devam eder... işsizlik rakamlarına yansır bu durum...

    durgunluk yaşanır ve fiyatlar bundan sebep hareket etmez olduğu yerde kalır...


    piyasanın iştahı belirler bu durumu.... Sıfır araç satışları özellikle son 1 ayda durma noktasında 6.ay ortasındayız 435bin araç satılmış...


    bu pahalılık yine iyi rakamlar...ama sürdürülebilir değil...


    özetle sıkıntısı bitmez bu memleketin... beklenti içinde olmamak lazım...


    elindeki varsa tamir ettir devam et...

  • Etkilemez son 5 yil icinde 10 tane arac alip sattim hicde bana krediyla alma teklifi gelmedi alan insan tum birikimiyle arac aliyor.
    Araç fiyatlari hic bir sekilde dusmez suanda paranin degerini korumak icin en mantikli yatirim arac hem paranin degerini dolar euro bazinda koruyorsun hemde dolar euro enflasyonunu karsiliyor doviz bazinda deger kazaniyor.Ustelikte aracini kullaniyorsun.Suanda ev al 100.000 dolar olsun 2 yil sonra anca 100.000 dolara satarsin.Ama 70.000 dolara 0 araba al 2 yil sonra o arac en kotu 90.000 dolar.Ben neden ev alayim veya parami dolarda tutayim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben bu ülkede hiç bir şeyin fiyatının düştüğünü görmedim.

  • Etkiler şu an piyasanın bu durumda olmasının sebebi yatrım amacı ile araba alanlar, yoksa bu kadar talep normal değil. Bankalar %50-60 faiz vermeye başlarlarsa, yatırım amaçlı araç alanların elinde patlayacak.

  • Faiz artırımda elbette piyasayı dizginleyecek, döviz kısmen sabit kalacak ve baskılamayı azaltıp rezerv yakmayacaklar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bankalar 43,5 44 faiz vermeye başladılar.1.5 milyona 32 güne 57000 veriyor tatlı para.Senede bileşik faiziyle 800000 faiz yapar.Araç fiyatları pik yaptı bana göre bundan sonra yüzde 9-12 arası düşüş öngörüyorum.

  • hala politika faizi ile mevduat/kredi faizi farkini bilmeden yorum yazanlar var. ilginc...

    su an politika faizi dusuk ancak mevduat/kredi faizi yuksek. Yani bankalarin kar edebilmesi icin arada zaten bir fark olmasi gerekiyor. Eger iddia edildigi gibi %8 den %25e cikarsa bankalarda faizlere radikal artis yapar. Ancak MB nin tek seferde boylesine bir artis yapmasi bence mumkun degil, yavas yavas artar.


    mevduat/kredi faizi artarsa tabii ki talep azalir ve bir yerden sonra fiyat duser.

  • Nasıl bir ilüzyon içinde yaşıyor bazıları anlamıyorum. 5 sene hiçbir şeyin fiyatı, 1 lira bile düşmeyecek 1111. Yazın artık şunu bir yere de unutmayın.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 2015 yılından beri ne yaptılarsa araba fiyatının hiç düştüğünü görmedim ben.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesela faiz yuzde 30 oldu ama sen arabayi 500 bine almistin ve acil satman gerek faiz artti diye 350 ye satarmisin

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  •  


  • < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.