Şimdi Ara

Araç yakıt tüketiminde ki değişim neden kaynaklı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
1
Favori
451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar sorumu mitsubishi lancer bölümünde de sordum ama pek bir hareket olmadığı için cevap alamadım. Tecrübeli arkadaşların yardımını bekliyorum.
    2015 Kasım ayından beri 2009 model 1.5 AT mitsubishi lancer sahibiyim. Aldığımda araca LPG 3-4 ay önce takılmış. Aracı 55bin km de aldım araç şu an 80binde. Benim ilk arabam olduğu için ilk başlarda pek dikkat etmesemde 31-32 lt LPG ile 350-380 km gidiyordu. Hergün 3.5 km işe gidiş sonra dönüş. Haftada bir 20 km gidiş ve sonrasında dönüş. Tüketim ilk bir iki ay böyleydi. Sonra yavaş yavaş bir depo LPG ile gidilen km 280-300 km arasına düştü. Kış aylarında 280 civarında yaz aylarında ise 300 km civarı. Yakıt tüketimi artınca 60bin bakımınada yaklaşmam sebebi ile servis bakımına girdim. Bakımdan sonra da tüketimde bir değişim olmadı. Aracı aldığımın 2 nci yılında 1500 km bir uzun yol yaptım. Geri dönerken bir depo LPG ile kaç km gidecek diye depoyu doldurup sayacı sıfırladım ve 380 km gitti. Hızım 120-140 arasında idi. Aracı günlük olarak İşe gidip gelirken kullanıyorum hergün toplam 7 km yapıyor haftada bir günde ilçe pazarına gidip geliyorum, 40 km yapıyorum. Ve 31-32 litre LPG ile şu an 360km yapıyor.
    Sorum şu arkadaşlar araba ilk alındığında bir depo ile 2015 in Kasım ve Aralık ayında 350-380 km yapıyordu. Sonra bu üçüncü aydan itibaren 280-300 km ye düştü. 2017 nin Eylül ayına kadar tüketim hep böyleydi. 2017 Eylül ayında Uzun yol yaptıktan sonra araç bir depo ile daha fazla gitmeye başladı 2017 aralık ayı itibariyle bir depo ile 361km gittim. Biri bana bunu açıklaya bilirse sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Zam+soğuk hava

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şamandırada arızadan dolayı fazla litre alabiliyor olabilir ilk önce onu kesinleştirin. Bazı yerlerde basınc fazla olduğu için şamandırayı zorlayıp fazla girebiliyor tanka. (Örn 40 lık tank max 32 alır gibi)

    Uzun yolda biraz bastıysanız motor açılmıştır . Zamanla sağırlaşabiliyor araçlar.
  • günde 7 km yol yapan arabayı lpg ye emanet etmezdim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her pompanın basınç ayarı farklı olabiliyor. Çok ucuz ve bilinmedik markalardan gaz almamak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 30 litre LPG'ye 300 km gidiyorsan 10 litre yakıyorsun kabaca.

    LPG 3.20. 100 km maliyetin LPG'de 32 TL

    Aracın en iyi kalibrasyonda olduğunu düşünüyorum benzinde kullansan ortalama 8 litre benzin yakardın. İdeal kalibrasyonda 1.25 katı LPG tüketilir.

    Benzin de 5.60TL 8x5.60=45 TL

    100km'deki LPG karın 13TL. Buna benzinde çalışma ve soğuk havadan dolayı LPG'ye geç geçme olayları dahil değil. Onu da dahil etsek 10-11 TL karınız var.

    Değer mi? Bence değmez. Son zamlardan sonra LPG'nin avantajı pek kalmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhanc64 -- 16 Aralık 2017; 23:42:59 >
  • Arkadaşlar öncelikle cevaplar için teşekkür ederim. Vermiş olduğunuz cevaplara istinaden bende bazı açıklamalarda bulunayım.

    LPG depom dikkat ederseniz 31-32 litre alıyor diye yazdım. Yani bu aradaki 1 litre pompanın basınç farkından olsun. 1 litre ilede 11 - 12km fazla gitsin diyelim. Yakıt alımlarımı genelde LPG bitince yapıyorum ve her seferinde pompanın kaç litre doldurduğunu takip ediyorum.

    Bende benzinle kullanmayı düşündüm ve bunun için benzini tam doldurdum. Bunuda aracı aldıktan 4 yada 5 ay sonra denedim. Araç benzin tankı 59 litre tam 30 litre benzinle 375 kilometre yaptım. Sonra gittim tekrar depoyu tam doldurdum 30 litre aldı. 12.5 litre yaktığını görünce vazgeçtim benzinle kullanmaktan. Fazla yakıyor bari LPG kullanayım dedim. 😀

    Aslında benim sormak istediğim. Ne olduda araç aynı miktar yakıt ile daha uzun km yapmaya başladı. 80 ile 100 km daha fazla gidiyor. Kullanım tarzı aynı. Sakin kullanıyorum 2000 - 2500 devirin üstüne pek çıkmıyorum.

    Aslında kronolojik olarak yazarsam daha net anlaşılır.

    2015 kasım ve Aralık ayı 31 litre LPG ile ortalama 370 km.

    2016 Ocak ve şubat ayı 31 litre LPG ile ortalama 290 km.

    59500 km de bakım, yağ ve filtreler orijinal olarak değişti

    Tüketim de azalma yok. 31 litre LPG ile ortalama 290km. Yaz aylarında 300km olarak 10 km lik artış.

    2017 70000 bakımı 10w-40 yağ yerine 5w-30 yağ konuldu. İridyum bujiler yenisi ile değişti. Filtreler orjinal olarak değişti. 2017 Ocak Şubat Mart ayı Tüketim aynı ortalama 290km. 2017 Eylül ayı 3000 km lik bir uzun yol. Ve dönüşte 31 litre LPG 380 km mesafe yaptı. Araç normale döndü. En son ölçümler 2017 Kasım 31.5 lt LPG 358km. 2017 aralık 31.5lt LPG 361km. Son iki ölçüm daha öncede yazdığım gibi günlük 7 km kısa sürüş ve haftasonu bir kez 40km yapılarak elde edilen değerler. Son iki ölçümde birer kezde hasta ziyareti için yapılan 100 km yolda var. Öğrenmek istediğim bir araç durup dururken bir depo ile neden daha az km yapar. Sonra 2 yıl geçip bir uzun yol yapınca normale döner? Biraz uzun bir yazı oldu kusura bakmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Evoser -- 17 Aralık 2017; 3:20:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Mantıklı geldi bana araç köreldi ve sonrasında açıldı peki bunun sebebi nedir? Neden körelir, sonra neden açıldı. Bunun için alınacak bir önlem varımdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.