Şimdi Ara

ARAÇDAN LPG SÖKÜLÜRSE ARAÇ ORJİNALE DÖNERMİ PROSÜDÜR NEDİR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
9.479
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    2008 Ford Mondeo almayı düşünüyorum 134binde 1.6benzinli Atiker tüp takılı.Cok yol yapan biri değilim yakıt sorun değil.Tüpün araçda olması beni tedirgin edecek çok sıcak bakmıyorum lpgye .

    Tüp sökülürse araç orjinale dönermi bana sorun çıkarırmı tüp kaynaklı yapılan işlemlerden dolayı.

    Lpgnin komple kaldırılıp ruhsata işlenmesi prosüdürü nedir
    Maliyet olarak ne yansır.

    Tüp kalsın benzinle kullan mademmi dersiniz .Boş tüpün patlama riski nedir .Ayda 300-400km yol yapacagım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Boş tüpün patlama ihtimali 0 hocam.

    Söküm ücreti tadilat projesi hazırlanması vs 300-500 arası bir fiyat çıkar sana lpg servisinden.
    Tekrardan tuvtürk muayenesi yapılacak egzosla birlikte 330 küsür tl
    Lpg rıhsattan kaldırılacak 170tl

    Bide lpg nin izleri kalacak delikler vs yapılacak kaportacı bir fiyat verir.


    www.videoindirelim.com
    Lpg tankı ve benzin tankına tabanca ile ateş edilirse ne olur - Video İzle - İndir | videoindirelim.com
    https://www.videoindirelim.com/lpg-tanki-ve-benzin-tankina-tabanca-ile-ates-edilirse-ne-olur-1220713.html


    Lpg nin kendi güvenlik sistemi var lpg tankı benzin tankından çok daha dayanıklı lpg den tedirgin olmak çok saçma geliyor. Heleki günümüz kitlerinde...


    ARAÇDAN LPG SÖKÜLÜRSE ARAÇ ORJİNALE DÖNERMİ PROSÜDÜR NEDİR

    Şunuda atmadan geçmeyeceğim aracınızda lpg var mı diye bakmaktansa sonradan taktırılmış ses sistemi uyduruk multimedya aygıtı çin işi led farlar vs var mı diye kontrol edin aracın yanma ihtimali onlarda daha yüksek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 25 Eylül 2019; 23:29:20 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Boş tüpün patlama ihtimali 0 hocam.

    Söküm ücreti tadilat projesi hazırlanması vs 300-500 arası bir fiyat çıkar sana lpg servisinden.
    Tekrardan tuvtürk muayenesi yapılacak egzosla birlikte 330 küsür tl
    Lpg rıhsattan kaldırılacak 170tl

    Bide lpg nin izleri kalacak delikler vs yapılacak kaportacı bir fiyat verir.


    https://www.videoindirelim.com/lpg-tanki-ve-benzin-tankina-tabanca-ile-ates-edilirse-ne-olur-1220713.html

    Lpg nin kendi güvenlik sistemi var lpg tankı benzin tankından çok daha dayanıklı lpg den tedirgin olmak çok saçma geliyor. Heleki günümüz kitlerinde...




    Şunuda atmadan geçmeyeceğim aracınızda lpg var mı diye bakmaktansa sonradan taktırılmış ses sistemi uyduruk multimedya aygıtı çin işi led farlar vs var mı diye kontrol edin aracın yanma ihtimali onlarda daha yüksek.
    Sanırım sözelcisiniz ,

    Sıvılaştırılmış gaz bulunan tüplerde sıvı miktarı ne kadar fazla ise patlama riski o kadar azdır. Bu nedenle boş tüp dolu tüpten daha tehlikelidir.Bahsettiğiniz boş tüp öyle bir patlar ki, aklınız almaz.




  • Dj_Gençkan D kullanıcısına yanıt
    bilmediğimden soruyorum boş alüminyum/çelik hangi durumda patlar?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kısmen tuttu hocam sözel değil tm @Dj_Gençkan


    Lpg sisteminde tankta bir valf bulunur basınç seviyesi riskli bir noktaya ulaşırsa bu valf ile lpg tahliye edilir. Alınan güvenlik tedbirleri ile tüpün patlaması heleki kendi kendine olması ihtimali yok gibi bir şey
    https://www.youtube.com/embed/pUAg5XQ7igo

    Bak kardeşim bu videoda söz ettiğim valf ile yangında tahliye yapılıyor ve tank patlamıyor. Basıncı o kadar yükseltmek için arabayı kendin yakman lazım. Darbe testide var. Arabadan lpg söktürmekle uğraşmak para harcamak değmez. Düşündüğün gibi bir risk yok ortada genede ben lpg sevmiyorum dersen aynı aracın lpg takılmamışı var mı bir bak kesin çözüm lpg siz olanlardan birini al...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 26 Eylül 2019; 0:28:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    bilmediğimden soruyorum boş alüminyum/çelik hangi durumda patlar?
    fark etmez patlama boş tanklarda en zayıf yerden şarapnel gibi patlar, dolu tanklarda ise oksijen ile temasta bomba gibi patlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Kısmen tuttu hocam sözel değil tm @Dj_Gençkan


    Lpg sisteminde tankta bir valf bulunur basınç seviyesi riskli bir noktaya ulaşırsa bu valf ile lpg tahliye edilir. Alınan güvenlik tedbirleri ile tüpün patlaması heleki kendi kendine olması ihtimali yok gibi bir şey
    https://www.youtube.com/embed/pUAg5XQ7igo

    Bak kardeşim bu videoda söz ettiğim valf ile yangında tahliye yapılıyor ve tank patlamıyor. Basıncı o kadar yükseltmek için arabayı kendin yakman lazım. Darbe testide var. Arabadan lpg söktürmekle uğraşmak para harcamak değmez. Düşündüğün gibi bir risk yok ortada genede ben lpg sevmiyorum dersen aynı aracın lpg takılmamışı var mı bir bak kesin çözüm lpg siz olanlardan birini al...
    farkındaysanız ben içindekinin patladığı söylemiyorum, basınç farkından dolayı patlıyor. sizin ilk değiniz şey boş tankın patlama olasılığı 0 ( yazı ile sıfır ) bende diyorum ki boş tankın patlama olasılığı dolu tanktan daha yüksektir. Ben yanarak bomba gibi patlar demiyorum, basınç farkından dolayı boş tank en zayıf yerden patlar diyorum, valf falan filan hikaye, benim bahsettiğim durum içinde LPg olmayan, ateş ihtiva etmeyen bir durum, o yüzden valf falan filan bahsettiğim durumda bir değişken değil.

    Siz hala çarpma anında dolu tank videosu atıyorsunuz ? Yine tekrarlıyorum sizin cümleniz boş tankın patlama ihtimalinin sıfır olması ki bu büyük bir yanlıştır, insanları buna inandırarak hayatları ile oynamayın.

    konu sahibi arkadaş söktür LPg sistemini boş tank ile dolaşma, tank içindeki basınç ile atmosfer basınçı arasında fark olduğu için dışa doğru büyük bir patlama, tankın en zayıf yerinden olabilir.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    TURBOSU BOZUK ARAÇ KULLANILIR MI?
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Videoyu sizin önermenize karşılık atmadım hocam konu sahibine ithafen yazdım kuruntulu olduğunu düşünüyorum. Boş tankın dolu tanka göre tehlikesinin fazla olduğu kimya açısından doğru olabilir. Ama lpg tankı basit bir tank değil hesaplara bunuda dahil edelim tankı delecek basınç farkı kolay oluşacak birşey değil. @Dj_Gençkan


    Burdan itibaren genel olarak yazıyorum;

    Bir kitin üreticisi malzemesini her zaman kullanım amacını zorlayacak koşullarda test eder. Üstüne bu kitlerin piyasaya girmesi için temel güvenlik protokolleri vardır. Bu aşamaları tamamlayan lpg kitini anlaşmalı servis takar ve projeyi bu işin mühendisi onaylar. Sonra Tuvtürkte tadilat muayenesi yapılır gene mühendis kişilerce kontrol edilir. Yönetmeliğimize uygunsa onaylanır.

    Bu kitin üretici firma mühendisleri , projeyi hazırlayan mühendis , tuvtürk görevli mühendisleri patlama olayından habersiz ancak sağda solda lpg li araç patlar denildiği zaman ben şaşırıyorum. Tuvtürkte lamban bozuk olunca bile geçemiyorsun ama araç patlayabilirde seni idare mi ediyorlar.

    İlk mesajımda bir görsel var trt nin 2018 yılında o günün tarihine kadar yangınların çıkma sebeblerinin toplam dökümü sebebi lpg olanların toplam içinde oranı %0,4 (binde 4) benzinli bir araç yanınca lpg lidir yav diyen kişiler oranıda yorumlar. Eğerki temmuz ayında günlük güneşlik havada yağmur yağar diye yağmurluk şemdiye taşıyacak kadar pimpirikliyseniz lpg li araçlara yaklaşmayın yanma tehlikesi oransal olarak birbirine yakın...

    Ben kendi lpg araştırmamı bildiklerimi aktarıyorum kimsenin hayatıyla oynayacak bişeyde yazmıyorum. Yazanlar testler , videolar , haber kaynağı , mevzuat hükümlerinin derlenmesinden ibaret bunlar fanteziyse ülkedeki bütün lpg projelerine onay veren mühendisler tüm tuvtürkte çalışan mühendisler milyon dolarlık lpg üretici firma çalışan mühendisleride ne yaptığının farkında değil. Dinamitleri takıp takıp insanları piyasaya sürüyorlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Videoyu sizin önermenize karşılık atmadım hocam konu sahibine ithafen yazdım kuruntulu olduğunu düşünüyorum. Boş tankın dolu tanka göre tehlikesinin fazla olduğu kimya açısından doğru olabilir. Ama lpg tankı basit bir tank değil hesaplara bunuda dahil edelim tankı delecek basınç farkı kolay oluşacak birşey değil. @Dj_Gençkan


    Burdan itibaren genel olarak yazıyorum;

    Bir kitin üreticisi malzemesini her zaman kullanım amacını zorlayacak koşullarda test eder. Üstüne bu kitlerin piyasaya girmesi için temel güvenlik protokolleri vardır. Bu aşamaları tamamlayan lpg kitini anlaşmalı servis takar ve projeyi bu işin mühendisi onaylar. Sonra Tuvtürkte tadilat muayenesi yapılır gene mühendis kişilerce kontrol edilir. Yönetmeliğimize uygunsa onaylanır.

    Bu kitin üretici firma mühendisleri , projeyi hazırlayan mühendis , tuvtürk görevli mühendisleri patlama olayından habersiz ancak sağda solda lpg li araç patlar denildiği zaman ben şaşırıyorum. Tuvtürkte lamban bozuk olunca bile geçemiyorsun ama araç patlayabilirde seni idare mi ediyorlar.

    İlk mesajımda bir görsel var trt nin 2018 yılında o günün tarihine kadar yangınların çıkma sebeblerinin toplam dökümü sebebi lpg olanların toplam içinde oranı %0,4 (binde 4) benzinli bir araç yanınca lpg lidir yav diyen kişiler oranıda yorumlar. Eğerki temmuz ayında günlük güneşlik havada yağmur yağar diye yağmurluk şemdiye taşıyacak kadar pimpirikliyseniz lpg li araçlara yaklaşmayın yanma tehlikesi oransal olarak birbirine yakın...

    Ben kendi lpg araştırmamı bildiklerimi aktarıyorum kimsenin hayatıyla oynayacak bişeyde yazmıyorum. Yazanlar testler , videolar , haber kaynağı , mevzuat hükümlerinin derlenmesinden ibaret bunlar fanteziyse ülkedeki bütün lpg projelerine onay veren mühendisler tüm tuvtürkte çalışan mühendisler milyon dolarlık lpg üretici firma çalışan mühendisleride ne yaptığının farkında değil. Dinamitleri takıp takıp insanları piyasaya sürüyorlar...
    hala yangın diyorunuz, tankı delecek etken diyorsunuz. Bende diyorum ki boş tank, durduk yerde bile patlayabilir.

    Ayrıca bahsettiğim patlama sizin yazdığınız gibi kimyasal değil, fiziksel basınç farkından oluşur, boş basınçlı kabın, hiç bir yanıcı etken olmaksızın, dışarı doğru parçalanıp (lpg tankı burada parçalanıyor) şarapnel ( umarım anlamışsınızdır) gibi dışa doğru patlıyor. Patlama derken sinema filmlerindeki gibi alevli falan hayal edebilrisiniz ama içerisinde ykıt olmadığı için airbag açması gibi bir patlama oluyor.

    Zaten dolu tankın patlaması diye bir şey yoktur sızan gaz, ateş kaynağı ile buluştuğunda patlama olur ki , bu da ortama yayılmış gazın aniden alev alması ile bomba şeklinde bir patlama olur.




  • Bende farkındayım dediğiniz durumun diyorumki normal koşullarda tüpün şarapnel etkisi yaratarak basınç farkını nasıl yaratabiliriz? Bu tanklar ısıya ve darbeye dayanıklı saç kalınlıkları benzin deposundan katıyla daha fazla;

    Bir tüpü patlatan dış etkenler ne yüksek ısı , güneş altında kalma bizi lpg de ilgilendiren yüksek ısının sağlayacağı basınç farkı,

    https://www.ayarotolpg.com/sikca-sorulan-sorular.html
    Aynı siteden lpg güvenlik protokollerini inceleyin bu testler geçilmeden üretim hattından kit çıkmaz.
    quote:

    Tanklar 30 bar işletme, 67,5 Bar patlama basıncına sahiptir.


    Yangın testi atmamın sebebi normal koşullarda bu kadar basınç farkını oluşturmak imkansız basıncı riskli seviyelere çıkarmak için dışarıdan yangın çıkartılıyor. Multivalf 27 barda çalışmaya başlıyor. Hava sıcaklığı ortam koşulları tek başına tank boş bile olsa arada patlama olmasını sağlayacak kadar tehlikeli bir senaryo oluşturamaz.

    https://www.atiker.com.tr/HaberDvm.asp?Dil=0&HiD=68

    quote:

    Bir tankın +20 derece sıcaklıktaki depo iç basıncı yaklaşık 4,5 atmosferdir.Bu değer LPG tankının test basıncının %10"una tekabül etmektedir.


    quote:

    TS 55 normlarına göre imal edilen tüplerin minimum patlama basıncı 80 bar olmalıdır


    Tank boş varsayılım içinde 5atm basınç var. TS55 standartları olmasın patlama basıncı 67,5 bara yangın vs olmadan sadece hava koşullarında yükselmesi ciddi bir ihtimalmiş gibi konuşuluyor ben açıkçası mantığını çözemedim.

    Benim net fikrim budur. Lpg tankı durduk yere patlıyorsa benim ispat istemek hakkım yazdıklarım okuduklarım böyle bir şeyin olmaması için önlemlerin olduğunu tankın içeriden veya dışarıdan kuvvetlere dayanıklılığını gösteriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dj_Gençkan D kullanıcısına yanıt
    Tüpün üstündeki valf sökülüp atmosfere açık hale getirildikten sonra patlama mümkün değil ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Tüpün üstündeki valf sökülüp atmosfere açık hale getirildikten sonra patlama mümkün değil ki?
    aynen valf kısmını sökün, ağzı açık kavanoz misali kalsın... sıfır risk...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    Hatalı bilgi var. LPG söküm projesi LPG'yi söküp takan servisçe yapılmaz.

    Araç tadilat projeleri yapan mühendislik büroları hazırlar. TSE onaylar. Daha sonrasında Tüv'e gidilir. En son noterde ruhsatta silinir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Tüpün üstündeki valf sökülüp atmosfere açık hale getirildikten sonra patlama mümkün değil ki?
    Valfin çıkarılacağını belirtmediği için uyarmak istedim. Valf çıkarsa sorun olmaz dediğiniz gibi.
  • Projeyi onlar yapmıyor tabi orası yanlış anlaşılmasın. Kastım lpg servisinin sistemi söküp gerekli belgeleri hazırlayıp eline teslim etmesi mühendislik onayıyla vs kişi uğraşmaz en azından ben taktırdığım yerde ve tanıdıkların araçlarına takılan yerlerde belgeleri lpg servisi hazırlayıp vermişti.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takip ettiğim araç satılmış .Aynı aracın LPG takılmamış olanını bulmaya çalışacağım teşekkür ederim msj yazan arkadaşlara.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Projeyi onlar yapmıyor tabi orası yanlış anlaşılmasın. Kastım lpg servisinin sistemi söküp gerekli belgeleri hazırlayıp eline teslim etmesi mühendislik onayıyla vs kişi uğraşmaz en azından ben taktırdığım yerde ve tanıdıkların araçlarına takılan yerlerde belgeleri lpg servisi hazırlayıp vermişti.
    Siz ne zaman yaptınız bu işi bilmiyorum ancak LPG firması bir mühendislik firmasına projeyi hazırlatmış olabilir haklısınız.

    Ancak sizin aracınızı önce TSE Araç Kontrol Merkezlerine götürüp inceletmeniz gerekiyor. Bu işlemler son 2 sene kadardır bu şekilde yürüyor.
  • Sökme işlemindeki masrafınız takma işlemindekiyle aynı. Sökünce götürüp proje çizdirmeniz gerekiyor ona belge veriliyor sonra ruhsata işleniyor en son muayeneden geçiyorsunuz bitiyor. Toplam 1-1.5 bın çıkıyor cebınızden bende araştırdım ordan bılıyorum. Bence boşa ipta lettirmeyin tedirgin olacakta birşeyi yok zaten doldurun lpg yı gezin
  • Lpg boşken patlar diyen genç arkadaş ağır saçmalamış inanmayın böyle hurafelere neymiş doluyken tehlike daha azmış bu aynı hızda otobüsler 100 kmh de binek araçlardan daha hizlı gider muhabbetine benziyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En son bu sene temmuzda prins tecnhomax montajlandı aile aracımıza galiba bizim tüm işlemleri onlar yaptılar bildiğimiz yere yaptırdığımız için arabayı bıraktık işler bitince aradılar araba ile belgeleri aldık testini yaptık sonraki güne tuvtürk randevusu aldık...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.