Şimdi Ara

ARACIMA BİR ÇARE LÜTFEN SAĞA ÇEKİYOR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
4.563
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu aracı alalı 5 ay oldu aracım 2001 model polo hb 5 aydır bu sorunu çözen usta olmadı yetkili ve özel servise gitmedim nedeni yüksek fiyat söylemeleri normal bir motorcuya götürüyorum ilçede yaşıyorum bir kere ildeki sanayiye götürdüm salıncakları değiştir dedi rot ayarını öyle yapalım dedi ilçedeki usta gerek yok salıncaklarında sorun yok dedi salıncak burclarını değiştirdi sorun yine aynı o kadar olur dedi yüksek süratlere cikinca virajlı yollarda birde yanında kamyon olunca hızı düşürmesem kamyona yapışıcam yani çok sıkıntı yaratıyor 100-120 km sonrası ellerimi bıraktım anda otobanda dümdüz yolda sağa çekiyor yoldan veya lastikden değil lastikleri yeni aldım rot ayarı yapıldı rot balans ayarı yapıldı 4 kez rot balans yaptırdım salıncak burcları değiştirdim ustaya götürdüm salıncak burclarında sorun olduğunu salıncakda sorun olmadığını söyledi ama sorun hala devam ediyor bunu ben ilçede ki en iyi motorcuya götürdüm volkswagen özel servisi yada yetkili servisine hiç götürmedim çünkü yüksek fiyat söylemeleri ve en ufak bir şeye servet istedikleri için bu konuda eleştiri çok var çünkü, tavsiyeleriniz nelerdir arkadaşlar bu soruna kim çare bulabilir bu arada lastiklerin yeri değişti yine aynı, şundan yapabilir mi aracımın sağ lastik ile çamurluk arasına iki parmak giriyor diğer sol tarafa 3 parmak giriyor ama bunun sorun olmadığını söyledi ustaya göstermeme rağmen ilçede ki en iyi motorcuya götürmeme rağmen sorunum hala devam ediyor yaptığım masraf da cabası. NE YAPMAM LAZIM ARACIMIN JANTLARINA DİREKSİYONUNA ARKA lastiklerin rot balansına HİÇ BAKTIRMADIM okuduğum yorumlara göre jant yapar diyenler var bunu usta fark edemez mi böyle bir sorun olduğunda özel servise gidersem sorunum çözülürmü ne yapmam lazım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RedNeX -- 26 Temmuz 2018; 18:7:8 >







  • caspento kullanıcısına yanıt
    caspento demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: caspento

    Hocam siz beni anlamadınız.. Araç obd portuna bağlansın, açı sensörü kalibrasyonu sıfırlansın, ondan sonra rot yaptırın diyorum.

    Alıntıları Göster
    Hocam 2001 model hidrolik direksiyonlu arabada ne açı sensörü?


    @RedNeX Hocam bir rotçuya gidin, tekerleklerin konumlarına baksın. Tekerleklerden birisi (muhtemelen sağ ön) diğerinden geriye kaymış olabilir. Bu da arabayı sağa çektirir, hatta direksiyonu sağa toplama eğilimi, tam sağ manevralarda direksiyonun kendi kendine sağa dönmesine bile sebep olabilir. Tekerlek geri veya içeri girmiş olabilir diyorum. Kaldırıma çıkılmış ya da sağlam bir çukura düşülmüş olabilir sizden önce.

    Sorun büyük ihtimal dediğim yerden çıkacak. Diğer bir ihtimal ise arka dingilde olabilecek bir eğrilik aklıma gelen.
  • şase yamuk olabilir kazası var mı arabanın şaseci de bir görsün yamuk şase de sağa sola çekme yapar...
  • Hocam aracı bilgisayara bağlayın, açı sensörünü sıfırlayın, sonra rot ayarı yaptırın muhtemelen düzelecek
  • caspento kullanıcısına yanıt
    rot ayarını yaptırdım zaten rot balans da rot ayarıda yapıldı sorun başka ama nerede işte onu bulmak lazım
  • kazası yok arabayı alırken ekspertiz yaptırdım zaten ama arabayı uzak bir yerden aldım oradaki ilçede ki eksperyize götürdüm kazan sı yok ama şase baktırmadım ondan yapabilir mi ? şase motorcu mu bakar ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RedNeX

    rot ayarını yaptırdım zaten rot balans da rot ayarıda yapıldı sorun başka ama nerede işte onu bulmak lazım
    Hocam siz beni anlamadınız.. Araç obd portuna bağlansın, açı sensörü kalibrasyonu sıfırlansın, ondan sonra rot yaptırın diyorum.
  • caspento kullanıcısına yanıt
    kime götürmem lazım rotcuyamı 4 kez götürdüm pc bağladı bir şeyler yaptı ama sorun düzelmedi
  • Pc ye bağladı ama ne yaptı. Direksiyon acı sensörünü rot ayarını yaparken sıfırlamak gerek. Konusu var forumda :

    https://forum.donanimhaber.com/rot-ayarlari-hakkinda-tum-kullanicilara-onemli-uyari--119105858
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RedNeX

    kime götürmem lazım rotcuyamı 4 kez götürdüm pc bağladı bir şeyler yaptı ama sorun düzelmedi
    Önce elinde cihaz olan bir atölye veya özel servise uğrayın, 10tl verin 2dk sıfırlasınlar, sonra rotcuya gidip rot ayarları yaptırın hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caspento

    Hocam siz beni anlamadınız.. Araç obd portuna bağlansın, açı sensörü kalibrasyonu sıfırlansın, ondan sonra rot yaptırın diyorum.

    Alıntıları Göster
    Hocam 2001 model hidrolik direksiyonlu arabada ne açı sensörü?


    @RedNeX Hocam bir rotçuya gidin, tekerleklerin konumlarına baksın. Tekerleklerden birisi (muhtemelen sağ ön) diğerinden geriye kaymış olabilir. Bu da arabayı sağa çektirir, hatta direksiyonu sağa toplama eğilimi, tam sağ manevralarda direksiyonun kendi kendine sağa dönmesine bile sebep olabilir. Tekerlek geri veya içeri girmiş olabilir diyorum. Kaldırıma çıkılmış ya da sağlam bir çukura düşülmüş olabilir sizden önce.

    Sorun büyük ihtimal dediğim yerden çıkacak. Diğer bir ihtimal ise arka dingilde olabilecek bir eğrilik aklıma gelen.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Evet aracım 17 yaşında ne acı sensöründen bahsetti arkadaş anlamadım herhalde yazdığım yazıyı tam okumadı, sizin dediğiniz gibi lastiklerin açılarına baktırmam lazım bunun için özel servise gideceğim artık parası neyse vereceğim, volkswagen özel servisi bu işi çözer gibime geliyor ama rotcuya gidiniz dediniz önce oraya gidip durumu söylemem lazım, hiç bir usta lastik açılarına bakmadı, bir tanesi baktı ama onu ben yapamam dedi motorcuya gitmen lazım dedi. Aracın sağ tekerliği ile çamurluk arasına 2 parmak sol tarafına ise 3 parmak giriyor bunu söylememe rağmen motorcu normal dedi demek ki normal değil sorunun bundan olduğu yada arka tekerleklerin rot ayarına bakılması lazım onlara hiç baktırmadım yada bakmadılar sonucda ben rotcu değilim onu ustası yapması lazım ama yapmıyorlar nedense dediğim gibi iyi bir rotcuya götürmem lazım durumu iza etmem lazım virajlarda kamyona çarpmamak için hızı resmen 50 kadar düşürüyorum çok riskli bir durum gerçekten u dönüşü yaparken gerçekten zorlanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RedNeX -- 26 Temmuz 2018; 21:8:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RedNeX

    Evet aracım 17 yaşında ne acı sensöründen bahsetti arkadaş anlamadım herhalde yazdığım yazıyı tam okumadı, sizin dediğiniz gibi lastiklerin açılarına baktırmam lazım bunun için özel servise gideceğim artık parası neyse vereceğim, volkswagen özel servisi bu işi çözer gibime geliyor ama rotcuya gidiniz dediniz önce oraya gidip durumu söylemem lazım, hiç bir usta lastik açılarına bakmadı, bir tanesi baktı ama onu ben yapamam dedi motorcuya gitmen lazım dedi. Aracın sağ tekerliği ile çamurluk arasına 2 parmak sol tarafına ise 3 parmak giriyor bunu söylememe rağmen motorcu normal dedi demek ki normal değil sorunun bundan olduğu yada arka tekerleklerin rot ayarına bakılması lazım onlara hiç baktırmadım yada bakmadılar sonucda ben rotcu değilim onu ustası yapması lazım ama yapmıyorlar nedense dediğim gibi iyi bir rotcuya götürmem lazım durumu iza etmem lazım virajlarda kamyona çarpmamak için hızı resmen 50 kadar düşürüyorum çok riskli bir durum gerçekten u dönüşü yaparken gerçekten zorlanıyorum.
    Araçta virajlara dalma da var mı? Yani siz direksiyonu düz tuttuğunuz halde sağlı veya sollu virajlarda yolun eğiminin etkisiyle araç viraja dalıyor mu? Dediğim durumda siz direksiyona hiç müdahale etmeden araç virajı dönüp çıkmalı. Hatta virajın eğimine göre sağa virajda sola direksiyon vermeniz bile gerekebilir.

    Ve tabii tekerleğin geride olması da hayli etkiler. İyi bir rot makinesi olan bir ustadan çıktı alıp şaseciye götüreceksiniz. Motrocu ya da özel servisle işi yok aracın.

    Yukarıda yazdığım belirti varsa o da eğer akslar daha önce tamir ya da değişim yaşadıysa aksın kafasındaki segman takılmamışsa yukarıda bahsettiğim sorunu yapar.




  • Direksiyon kutusu da aklınızda bulunsun.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    yok o şekilde dalma yok düz yolda bıraktığım zaman yavas yavaş sağa doğru kayıyor ama virajları dönerken ben sağa direksiyonu kırdığımda kamyona doğru hafif kayıyor yani bir ara carpma riski bile yaşadım yani dar yollarda sıkıntı yaşıyorum demek istediğim o yani araç sağa doğru kayıyor ve yüksek süratte bunu kontrol etmek benim elimde direksiyonu iki elle tutmak zorunda kalıyorum araç sağa doğru kaymasa rahat döneceğim ama sağa kaydığı için dar yolda sıkıntı yaşamam ve hatta kamyonun geçmesini bekliyorum sıkıntım bu yani araçda bir soru nvar ve bunu hala çözemediler dediğim gibi iyi bir rotcuya götürüp durumu iza etmem lazım özellikle lastik açılarına ve ön takıma baktırmama rağmen sorun çözülmedi lastik açılarından arkadaşın dediği gibi direksiyon dada sorun olabilir çünkü direksiyon kendini sağa doğru atıyor frene basınca çok hafif bir sağa dönme oluyor yani atıyor derken abartmayayım direksiyon sağa hareket ediyor 5 milisantim kadar frene basınca direksiyonda bir anormal durum da söz konusu yani demek istediğim bu araç iyice bir testten geçmesi gerekli bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RedNeX -- 26 Temmuz 2018; 22:13:8 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RedNeX

    yok o şekilde dalma yok düz yolda bıraktığım zaman yavas yavaş sağa doğru kayıyor ama virajları dönerken ben sağa direksiyonu kırdığımda kamyona doğru hafif kayıyor yani bir ara carpma riski bile yaşadım yani dar yollarda sıkıntı yaşıyorum demek istediğim o yani araç sağa doğru kayıyor ve yüksek süratte bunu kontrol etmek benim elimde direksiyonu iki elle tutmak zorunda kalıyorum araç sağa doğru kaymasa rahat döneceğim ama sağa kaydığı için dar yolda sıkıntı yaşamam ve hatta kamyonun geçmesini bekliyorum sıkıntım bu yani araçda bir soru nvar ve bunu hala çözemediler dediğim gibi iyi bir rotcuya götürüp durumu iza etmem lazım özellikle lastik açılarına ve ön takıma baktırmama rağmen sorun çözülmedi lastik açılarından arkadaşın dediği gibi direksiyon dada sorun olabilir çünkü direksiyon kendini sağa doğru atıyor frene basınca çok hafif bir sağa dönme oluyor yani atıyor derken abartmayayım direksiyon sağa hareket ediyor 5 milisantim kadar frene basınca direksiyonda bir anormal durum da söz konusu yani demek istediğim bu araç iyice bir testten geçmesi gerekli bence.
    Frene basınca direksiyonun sağa gitmesi de aynı şeyin belirtisi. Bende de vardı aynı şikayetler. Kasisten, bozuk yoldan geçerken falan da direksiyon sağa doğru gidiyor.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Siz bu şikayetten nasıl kurtuldunuz rotcu işinizi halletimi ben bu sorunu halledemezsem ne yapmam lazım eğer götürdüğüm rotcu da yapamaz sa ne yapabilirim
  • Teker eksantrik açılarına baktırın. Ayrica amortisör patlak, zayıf ya da takozunda bir sorun varsa çekme yapar.
  • Frene basınca direksiyona tepki gibi bişey gelyosa rotlarda ve ön takımda sorun vardır.
  • zaten tekerlerde dengesizlik varmış birine 3 parmak digerine 2 parmak giriyormuş bu sorunu arştırdınmı rotcular tamirciler ne diyor bu işe bu ilk önce bu sorunun üstüne gidilmeli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz006 -- 27 Temmuz 2018; 0:58:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RedNeX

    Siz bu şikayetten nasıl kurtuldunuz rotcu işinizi halletimi ben bu sorunu halledemezsem ne yapmam lazım eğer götürdüğüm rotcu da yapamaz sa ne yapabilirim
    Dediğim gibi rotçudan kağıt alıp şaseciye.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.