Şimdi Ara

Aracın değişeni boyası nasıl anlaşılır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
2
Favori
37.367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2.el araç alırken malum bu değişen-boya olayı önemli.Sizin bunları anlama konusunda tecrübeleriniz nelerdir?Ben kendi bildiklerimi yazayım;

    -En klasik boya anlama yöntemi rengin tutmamasıdır.Yanyana duran iki parça renk olarak direkt sırıtır
    -Kapı sacı değişmişse kapıyu açtığınızda bakarsınız kapının kapı kolu hizasındaki iç kısmında kesik gibi bir kısım olur.Genelde macunla kapatılır ama tam tutmaz.Bu da kapı sacı değişimini belli eder.
    -Tavanda boya varsa genelde dalga dalga olur.Çünkü büyük yüzeyleri düzgün boyayamıyorlar.
    -Aracın kapılarında boya varsa genelde kapı kolunun üzerinde boya partikülleri olur.Tam köşelerinde,burayı da pek iyi beceremiyorlar.

    Bunlar benim bildiklerim.Sizlerde bildiklerinizi paylaşırsanız sevinirim.



  • boyada dalga olayına katılıyorum.benim araca rüzgarda düşen parçalar olmuştu.tavanı vs. çizen komple boya istedik kaskodan ve yaptırdık.güzel boyandı ancak dalga dalga durumları vardı.
  • Panellerin birbirine yakın durduğu ya da birleştiği noktalar kazalı araçlarda eskisi gibi olmaz, yamuk, yan, açık durabilirler...

    Eğer pedal lastikleri değişmemişse genel olarak debriyaj lastiği eskimişse araç sıklıkla şehir içinde kullanılmıştır derler. Uzun yolda çok km geçmiş araçlarda debriyaj o kadar aşınmayabiliyor.

    Fiyatı piyasasına göre anlamlı oranda düşük araçları, o markanın servisinde iyice inceletmek yerinde olur.

    Elinizdeki küçük bir parça bir buzdolabı mıknatısı da boyayı incelemeye yardımcı olur, macun-dolgu vs. yemiş bölgelere mıknatıs yapışmaz-çok zor yapışır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lrfan -- 30 Ocak 2010; 10:43:55 >
  • Evet mıknatıs olayı gerçekten basit ve etkili bir yöntem.

    Bir de benim bir arkadaşım var kendisi arabanın etrafında her yerine eliyle tıklayarak dolaşıyor.Direkt exprertiz raporunu çıkarıyor :) Ciddi anlamda doğru sonuçlar buluyor ama.
  • Bizim bi usta vardı arabayı adam okşuyordu boya olup olmadığını anlardı. Ne fantezi vardı adam da be.
  • valla sağlam bir ustanın elinden çıksın feriştahı gelsin bakmayla anlayamaz...en kesin ve garanti yol boyanın kalınlığını ölçmek
  • Göz aşinalığı olan bir usta tek bakışta boya olup olamadığını anlar.Normal bir insansa sürekli o işle meşgul olmadığı için gözünden bazı şeyler kaçabilir.Ancak bariz renk değişikliklerini farkedebilir.Okşama tekniği ise yine ustaların sıklıkla uyguladığı bir yöntemdir eliyle kaportaya dokunduğunda boya olup olmadığını anlar.Orjinal boyaya sahip kaporta elinizin altında kayarken boya olan kaporta parçası biraz takılır.Yine normal bir insanın bu tür durumlarla fazla aşinalığı olmadığı için farketmeyebilir.Ama iyi bir usta sanki aracı kendi boyamış gibi boyalı parçaları tek tek çıkarır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Göz aşinalığı olan bir usta tek bakışta boya olup olamadığını anlar.Normal bir insansa sürekli o işle meşgul olmadığı için gözünden bazı şeyler kaçabilir.Ancak bariz renk değişikliklerini farkedebilir.Okşama tekniği ise yine ustaların sıklıkla uyguladığı bir yöntemdir eliyle kaportaya dokunduğunda boya olup olmadığını anlar.Orjinal boyaya sahip kaporta elinizin altında kayarken boya olan kaporta parçası biraz takılır.Yine normal bir insanın bu tür durumlarla fazla aşinalığı olmadığı için farketmeyebilir.Ama iyi bir usta sanki aracı kendi boyamış gibi boyalı parçaları tek tek çıkarır.


    Katılıyorum iyi bir usta gündüz gözüyle bakar ve bilir.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: feylesof2150


    quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Göz aşinalığı olan bir usta tek bakışta boya olup olamadığını anlar.Normal bir insansa sürekli o işle meşgul olmadığı için gözünden bazı şeyler kaçabilir.Ancak bariz renk değişikliklerini farkedebilir.Okşama tekniği ise yine ustaların sıklıkla uyguladığı bir yöntemdir eliyle kaportaya dokunduğunda boya olup olmadığını anlar.Orjinal boyaya sahip kaporta elinizin altında kayarken boya olan kaporta parçası biraz takılır.Yine normal bir insanın bu tür durumlarla fazla aşinalığı olmadığı için farketmeyebilir.Ama iyi bir usta sanki aracı kendi boyamış gibi boyalı parçaları tek tek çıkarır.


    Katılıyorum iyi bir usta gündüz gözüyle bakar ve bilir.

    Bende Katılıyorum.En iyisi Tanıdık İyi Bir Ustagya Götürmektir




  • yetkili servise giderek
  • Yetkili serviş işi sakat. Çünkü adam da o servise gidiyorsa oradakileri bağlamış olabilir. Tabi yapılan her aracın kaydı kuydu varsa birşey yapamaz ama kaydı yapanı bağlarsa o zaman durum değişir. Ben de özellikle kaza geçirip geçirmediğini anlayabiliyorum. Önden, yandan, arkadan ve çaprazdan birer kere bakmam yetiyor. Ayrıca çamurluk vb değişimlerde kaynaklar fabrika kaynağı gibi olmuyor. Puntolar daha büyük ve dağınık oluyor. İstanbul Anadolu yakasındaki Minibüs caddesindeki galerilerde araba bakarken "değişen yok orjinal" dedikleri bütün arabalarda bu değişmiş diye söylediğimde her satıcının yüzü kızarmış ya da bembeyaz olmuştu.
  • Panellerin birbirine oturmaması kazalı olduğu anlamına gelmez. Tam tersi mesela 10 yaşında bir araba hiçbir tarafı değişmemişse, tampon falan kalk gidelim, kaput .ok yeme otur der. Plastik zamanla gevşiyo kendini bırakıyor. Ayar yapılmayan kapılarda düşük oluyor, buda arabayı sanki kazalıymışta toplanamamış gibi gösteriyor. Kaput, kapı ayarı yine yapılıyor ama tampon falan için ordan burdan ekstra vida atmak gerekiyor.
  • Orjinal fabrikasyon boya ile sonradan yapılan boya da ton farkı da olur. Bazen çok belirgin ve bazen ise aşırı dikkatli bakınca belli oluyor.
  • ne kadar dikkat ederseniz edin yine de gözünüzden kaçan kısımlar olacaktır. ben sanayideki kırk yıllık ustaların bile pert araca temiz dediklerini çok gördüm. o yüzden siz bence öyle mıknatısla, dokunmayla, okşamayla, bakmayla uğraşmayın da en iyisi aracı alıp en yakın yetkili servise götürün. onlar herşeyini söylerler. derim!!
  • En mantıklısı boya kalınlığını ölçtürmek. Garanti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    En mantıklısı boya kalınlığını ölçtürmek. Garanti

    Herkes birşeyler söylemiş ama ben size kitabın son sayfasından konuşayım.

    Aracınızı alıp 3 nokta kontrolü yapan bir yere götürün , bu yerlerden çok fazla var. Unutmayın sizin istediğiniz bir yere.
    1-Kaporta-boya kontrolü
    2-Fren amortisör "
    3-Motor değerleri "

    İkna olmamışsanız başka bir yere yine sizin bildiğiniz bir yere götürün ve bu testleri orada yine yaptırın. Koporta boyada bir şey varsa 100 de 99 çıkacaktır. Motorda km düşürme olayı varsa, raporda motor değerleri ile km karşılaştırması birbirini tutmayacaktır. Yani Motor beygir gücü aracın 150 000 de olduğunu söylüyors ave aracın üzerindeki km de 50 000 gösteriyorsa sakatlık var demektir. 10 000 km oynama çok şey ifade etmez.

    Bu olay size 50 tl , 2. serviste 50 tl ye malolacak.

    Aracın bakımları hangi serviste yapmışsa(yetkili servis tercih edilir) tüm kayıtlarını tarih sırasına göre kontrol edin ve Bilgisayardan çıktılarını alın km lere özellikle dikkat edin.

    Sonra değişen ve boyanan parça varsa içinize siniyorsa ve tüm kayıtlar birbirini tutuyorsa bu zorlu süreç sonunda istediğiniz kadar içiniz rahat araca binebilirsiniz. Ben 2. elin riskine girmedim 3 yıl önce sıfır aldım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguz1 -- 1 Şubat 2010; 9:33:17 >




  • arabadan anlamıyorsanız kesinlikle kendiniz anlamaya kalkışmayın!!!! ilkönce bir ustaya götürün. baktırın ve okey alırsanız eğer, kapora mapora vermeden hemen bir de YETKİLİ servise götürün.(özel servislere güvenemiyorum pek.galericilerin tanıdığı ve anlaştığı servisler ve ustalar oluyor.... bunu bizzat benim galerici bir akrabam söylediii.. sen daha ustaya veya özel servise varmadan telefon oraya varır.sana arabayı bir güzel överler. paranı da alıp gönderirler. sen de ustaya veya servise gösterdim, araba 4-4 lükmüş diye sevine sevine çürük arabayı alırsın dedi. Hele hele galericinin benim bir tanıdık usta var ona götürüp gösterelim demesine hiç kanmayın...
    1. ilk olarak bir ustaya baktırın.
    2. eğer almaya karar verirseniz bir de yetkili servise götürün. geçmişine bir baktırın ve ayrıntılı bir ekspertiz raporu alın.
    3. Eğer araba servis bakımlı değilse mutlaka tramer kayıtlarından ve sigortacı bir tanıdığınızdan arabanın geçmişini kazsaı olup olmadığını bir araştırın.
    Artık kimseye güvenilmiyor.haram helal (güzel ahlak ve etik) mefhumu kalmamış. adamın gözünün yaşına bakmıyorlar. zorla kazandığımız parayı bir arabayla çöpe atmayalım.ben sahibine inandığım ve servise göstermeden 18 bine aldığım arabayı 13 bine zor sattım. usta bana 2 parça boya var dedi. arabayı saterken öğrendik ki komple boyalıymış. 98 bin olan km, 350 bini aşmış....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghostdriver26 -- 1 Şubat 2010; 11:20:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sironbullx

    ne kadar dikkat ederseniz edin yine de gözünüzden kaçan kısımlar olacaktır. ben sanayideki kırk yıllık ustaların bile pert araca temiz dediklerini çok gördüm. o yüzden siz bence öyle mıknatısla, dokunmayla, okşamayla, bakmayla uğraşmayın da en iyisi aracı alıp en yakın yetkili servise götürün. onlar herşeyini söylerler. derim!!


    aynen..

    aynı aracı 10 farklı ustaya görütün 10 taneside farklı şeyler söyler..
    ha arada doğru söyleyen çıkmazmı? tabi çıkar ama iyi yapılmış bir işçiliği el-göz yordamıyla anlamak her baba yiğidin harcı değil..

    daha 2 ay önce başımıza geldi, sol arka kapısı boyalı kartal. bende dahil 5 kişi inceledik, ki ikisi ustayım diye geçinen tipler, bi halt anlamadık, ha boyalı olduğunu nerden biliyoruz? aracı alırken eski sahibi söylemiş alan kişiye..

    nereye anlıyorlar öyle okşamayla öpmeyle




  • yetkili servisler yukarıda yazılan risklere girmezler,girenlerde iş ahlakı olmayan şerefisizlerdir
    1.si ben yetkılı servıse araç goturecegım ve bana diyeceklerkı bu araç expertiz sonucu şu
    yarın satarken yıne yetkılı servıse goturecegım ve dıyecekkı şusuda degişmiş
    işte orda mahkemenın yolu gorunuz.Nerden bılıyorum yetkılı servıste çalışıyorum ve kesınlıkle yukarıda bahsedılen olaylar gerçekleşmiyor
    kimse o riske girmez.Diyeceksınızkı mahkemede siz alırken 3 parçası boyalı expertiz çıkmış,satarken 2 de degısenı çıkmış
    yanı aldıktan sonra siz kaza yapıp degiştirdiniz diyecekler.İşte burda bilirkişi devreye girer ve eger haklıysanız yine servisi mahkemelerde süründürürsünüz
  • Bizim emmi oğlu özel bir poşet almış ele takılan onunla kaportayı komtrol edince anlaşılıyormuş boya düzltme varmı diye. Köyde o şekilde kontrol ediyorlar pazarda filan.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.