Şimdi Ara

Araçlarda neden akü göstergesi yok !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
0
Favori
3.135
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Neden benzin hararet vs gibi veya dijital olarak bir akü göstergesi yok !,


    Ne kadar kaldığını ,ne durumda olduğunu neden göremiyoruz.


    Geçen gün yolda kaldım rezil oldum hiçbir uyarıda vermedi araç




  • StaatSanWalt kullanıcısına yanıt
    StaatSanWalt demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: StaatSanWalt

    Merhaba hocam, egea'da bulunduğuna dair birşey bulamadım ama bununla ilgili bir haber veya kaynak var mı acaba. Benim bildiğim seri üretim hiçbir araçta yok çünkü.
    Araçlarda neden akü göstergesi yok !

    Boş haldeki akü voltaj değerleri akünün doluluk oranını gayette gösterir. Cep telefonlarındaki mantıkla yine aynı şekilde çalışır. Cep telefonunda 3.7 volt tam dolu bataryayı ifade eder. Voltaj azaldıkça doluluk düşer. Araç aküleri yeni sarjdan çıktıysa daha yüksek voltaj (13v+) değerleri görülebilir ancak kısa sürede yine normal aralığa iner. Voltaj doğrudan akü sağlığını belirlemez yük altında ne kadar voltaj kaybı kontrol edilerek anlaşılabilir. En basit örnek marş yaparken akü voltajı 8v altına iniyorsa o akü ölmüş denilebilir. Aşağıda ortalama voltaj-akü doluluk oranları görülebilir. Saygılar.

    12.70V %100

    12.50V %90

    12.42V %80

    12.32V %70

    12.20V %60

    12.06V %50

    11.90V %40

    11.75V %30

    11.58V %20

    11.31V %10

    10.50V %0

    Cunku akunun sadece voltajini olcmek yaniltici olur. Araba zaten ozellikle yeni modelse akuyu takip eder, ona gore stop/start ozelligini kapatir, akuyu korumaya calisir. Akunun sagligini anlamak icin akunun yuk altindaki voltajini olcmek gerekir. Gostergede 12.5v yazsa bile aku arabayi calistirmayabilir. Bazi araclarin gizli menulerinde aku voltaji okunabiliyor ama gostergede yok.

    Ornek: arabayi calistirdik, gittik bir yere, arabanin icinde oturduk birinin gelmesini beklerken radyo dinledik adam gecikti. O arada aku zaten zayifsa kapasitesi baya dutu. Sonra mars basmadi. Aku degismesi gerekir. Bir de standart akuler haddinden fazla desarj olursa omrunun onemli bir kismini yitirir.

    Aku zayifsa pat diye bitebilir aman dikkat.

    Benzer sekilde bazi araclarda hararet gostergesi yok. Hararet yapinca uyari veriyor sadece. Termostat acik konumda takili kaldiginda motor isinmaz ve arac cok yakar. Hararetin normal seviyeye cikip cikmadigini goremezsin mesela.
  • Cunku akunun sadece voltajini olcmek yaniltici olur. Araba zaten ozellikle yeni modelse akuyu takip eder, ona gore stop/start ozelligini kapatir, akuyu korumaya calisir. Akunun sagligini anlamak icin akunun yuk altindaki voltajini olcmek gerekir. Gostergede 12.5v yazsa bile aku arabayi calistirmayabilir. Bazi araclarin gizli menulerinde aku voltaji okunabiliyor ama gostergede yok.

    Ornek: arabayi calistirdik, gittik bir yere, arabanin icinde oturduk birinin gelmesini beklerken radyo dinledik adam gecikti. O arada aku zaten zayifsa kapasitesi baya dutu. Sonra mars basmadi. Aku degismesi gerekir. Bir de standart akuler haddinden fazla desarj olursa omrunun onemli bir kismini yitirir.

    Aku zayifsa pat diye bitebilir aman dikkat.

    Benzer sekilde bazi araclarda hararet gostergesi yok. Hararet yapinca uyari veriyor sadece. Termostat acik konumda takili kaldiginda motor isinmaz ve arac cok yakar. Hararetin normal seviyeye cikip cikmadigini goremezsin mesela.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi electrun -- 4 Şubat 2021; 9:13:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pahalı arabalarda olduğunu görmüştüm.

  • Vw grup ta sanırım açılabiliyordu göstermesi. Misal egea da gösteriyor urban sonrasında. Ancak bu akü sağlığı açısından net bilgi veremeyeceği için tüm araçlarda gösterilmeyebilir. Akünün performansını ancak yük altında ölçerseniz öğrenebilirsiniz. Yük altında ölçüm içinde akü test cihazları var.
  • VW golf 7 kadrandaki tuştan yüzde olarak ne kadar dolu olduğunu gösteriyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değil hararet göstergesi, aracında devir göstergesi bile olmayan biri olarak elim kolum bağlı konuyu takip ediyorum  


    not: 30 liraya bir avometre aldım aküyü ayda bir ölçüyorum  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnderGelişenOsasunaAtağı -- 4 Şubat 2021; 11:27:3 >
  • Bu 2 video yeterince açıklayıcı




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LampdaLamp -- 4 Şubat 2021; 11:31:51 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • kendiniz ölçü aleti (avometre) ile yada çakmaklığa takılan aparat ile ölçebilirsiniz ama ölçtüğünüz besleme gerilimi değerinin çok bir anlamı yoktur. asıl lazım olan cep telefonundaki gibi akünün doluluk oranının yüzde kaç olduğunu görebilmektir. buda çoğu araçta yok maalesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt

    Yaris mi Aveo mu? 

  • The Handsome Family kullanıcısına yanıt
    twingo
  • Hocam keyifli arabadır.... 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Golfte var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gerek yok çünkü sabah bir marşta alır akü akşam basmaz arada ölçülebilir bir tepki vermez.

  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    Boş haldeki akü voltaj değerleri akünün doluluk oranını gayette gösterir. Cep telefonlarındaki mantıkla yine aynı şekilde çalışır. Cep telefonunda 3.7 volt tam dolu bataryayı ifade eder. Voltaj azaldıkça doluluk düşer. Araç aküleri yeni sarjdan çıktıysa daha yüksek voltaj (13v+) değerleri görülebilir ancak kısa sürede yine normal aralığa iner. Voltaj doğrudan akü sağlığını belirlemez yük altında ne kadar voltaj kaybı kontrol edilerek anlaşılabilir. En basit örnek marş yaparken akü voltajı 8v altına iniyorsa o akü ölmüş denilebilir. Aşağıda ortalama voltaj-akü doluluk oranları görülebilir. Saygılar.

    12.70V %100

    12.50V %90

    12.42V %80

    12.32V %70

    12.20V %60

    12.06V %50

    11.90V %40

    11.75V %30

    11.58V %20

    11.31V %10

    10.50V %0


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Beğenilmeyen Egea'da mevcuttur.

  • Bende bir ara araştırdım Aku seviyesini ölçmek için ekstradan bir sürü ekipman gerekiyor ( öyleyken bile tam doğru ölçümü yapabilmesi mümkün değil) bu da arac maliyetine ekstradan bayağı bir yük demek. Sonuçta 3-5 yılda bir kere aklına gelecek bir olay için adamlar maliyetine sevmeyeceğim düşünüp koymuyorlar.
  • powermoon kullanıcısına yanıt
    Merhaba hocam, egea'da bulunduğuna dair birşey bulamadım ama bununla ilgili bir haber veya kaynak var mı acaba. Benim bildiğim seri üretim hiçbir araçta yok çünkü.
  • Öncelikle böyle bir özelliğin akünün kendisinde olması lazım. Sonra da aküler ile araç arasında standard bir protokol belirlenip, akünün sunduğu bu bilginin bir bğlantı ile arabaya aktarılması lazım, vs. vs. yani çetrefilli iş. Dünyanın bir sürü ülkesinde yüzlerce akü markası var.





  • Benimkimde var.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.