Şimdi Ara

asfalt dışı araç kullanmayı sevenler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • asfalt dışı arazi çalışmalarında,gezilerde,
    seyahatlerde,avlarda araç kullanırken
    doğal cevreye ve araca karşı bazı uyulması
    gerekli temel kurallar var.
    bu kuralların dışında arazi aracı kullandığımızda,
    bazen kendimize ve araca, çoğuzamanda
    dogal cevreye çok hasar verebiliyoruz.
    bu nedenle arazide,kendimize,cevreye ve aracımıza
    karşı temel kuralların üzerine konuşulması,tartışılması nasıl olur?




     asfalt dışı araç kullanmayı  sevenler







  • Araziye ister av ister gezi ister araştırma-keşif isterse offroad amaçlı cıkalım
    herzam yanımızda şunları bulunduralım
    1----------------------------Çekme halatı
    2--------------------------- Kürek(katlanabilir küçük bişeyde olur)
    3-------------------------- -cep telefonu-yada 2 telsiz
    4----------------------------iklime uygun giysi
    5---------------------------- Doğru ayakkabı
    6---------------------------- gps
    7 -----------------------------yada konum belirleyecek harita-pusula
    8---------------------------- Gıda ve su
    9---------------------------- belki fazlaca yakıt
    gibi şeyleri araziye cıkmadan listesini hazırlamalı vede çek etmeli

     asfalt dışı araç kullanmayı  sevenler




  • arzide sıklık ile araç kullanıyorsak zorunlu
    yada kısmı olarak araziye keyif için
    cıksak bile,
    kullandığımız aracı
    1-yerdende yüksekliğini
    2-ağırlığını,
    3-genişliğini
    4-uzunluğu
    5-aracın yaklaşma ve ayrılma açısının ne olduğunu
    6-rampa açısı ve yerden yüksekliği
    7-maksimum su geçiş seviyelerini
    ve aracın gücünü
    Bilmek Zorundayız.
    Eğer bu ve benzeri bilgilerden
    yoksun arazide araç kulllanırsak
    sorun yakamızı bırakmıyor.
    aracın neresinden nerede sorun cıkacağını öm görenede
    en iyi Şöför diyorlar

     asfalt dışı araç kullanmayı  sevenler




  • Kayalık zeminde
    En iyi vites seçimi ne olmalı.?
    1. vites
    firene mümkün olduğınca basılmıyor
    özellikle kayalık bir yamaçtan inerken

     asfalt dışı araç kullanmayı  sevenler
  • yumuşak zeminlerde
    2. yada 3. viteste
    kullanılmalı.
    tekerler dişli olursa
    daha rahat yol alınır.

     asfalt dışı araç kullanmayı  sevenler
  • Kayalık zemin. 1. vites.
    Yumuşak bir zemin.2. veya 3. vites.
    Buz ve kar. Koşulları için mümkün olan en yüksek vitesi
    iyi sonuç verir


     asfalt dışı araç kullanmayı  sevenler
  • Yamaçda Tırmanmanırken ise 1.vites en yüksek tork
    vites değiştirmezseniz güvenli olur


     asfalt dışı araç kullanmayı  sevenler
  • Çamurda 2. vites.
    kumda 3. vites yada 4. vitesi deneyebilirsiniz

     asfalt dışı araç kullanmayı  sevenler
  • teşekkürler hocam. bende off road yapmayı çok seviyorum. verdiğiniz bilgiler işimize yarayacak.
  • gevşek veya ıslak yüzeyli arazilerde araç kulanırken
    bu tip zeminlerin
    kavrama düzeyinin az olduğunu aklınızdan
    cıkarmayın.
    bu tip zeminlerdeki
    sürüşlerde çok dikkat harcanmalı

     asfalt dışı araç kullanmayı  sevenler
  • Zor arazi tiplerinde
    vites değişimleri yapmaktan
    kaçınılımalı

     asfalt dışı araç kullanmayı  sevenler
  • Arazideki
    her tip engel gecilirken
    engel araçtan inilerek incelemeli,
    zemin hakkında yürüyerek bilgi almalı,
    Yaklaşım hesaplamalı
    Çapraz şekilde
    en az üç tekerleğin her zaman
    yerle temas etmesine dikkat edilmeli

     asfalt dışı araç kullanmayı  sevenler




  • arazide her zaman,
    bazı engeller karşısında
    yenilgiyi kabul etmeye hazırlıklı olunmalı

     asfalt dışı araç kullanmayı  sevenler
  • arazideki su geçişlerinde
    nasıl bir yol izlenmeli?


     asfalt dışı araç kullanmayı  sevenler
  • Askerliğimi yapımış olduğum Siirt/Aydınlar'da (Ağustos 1998 - Ekim 1999 arası) 1992 model Land Rover 110 kullandım. Kuzey Irak sınırına kadar gittim Land ile. Arkası brandalıydı bizimkilerin, göreve asker taşıyordum. Arazi ve engebeli, kayalıklı yollardan çok gittim. Hatta kimi zaman gece far yakmadan gittiğimiz de oldu. 1. vites bizim resmen can damarımızdı. Arazi takviye'ye çok takmadım. Ama kayalık ve dik yokuşlu bir iki yolda takviye'ye takınca banamısın demezdi. Hatta o tarz yerlerden inişi de takviye + 1. vites olarak frene basmadan yapardım. Kullanımı çok zevkliydi. İlk kullandığım zamanlar normal araba gibi görüp çukurlardan vs. yavaşlayarak geçiyordum. Sonra yanımda ki rütbeli "oğlum bu arazi arabası, bu yollar için tasarlanmış, bas geç" demişti ve harbiden de o yollar için biçilmiş kaftandı.
  • CAD34 paylaşımıza teşekkürler

     asfalt dışı araç kullanmayı  sevenler
  • Mükemmel konu takipteyim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.