asfalt dışı arazi çalışmalarında,gezilerde, seyahatlerde,avlarda araç kullanırken doğal cevreye ve araca karşı bazı uyulması gerekli temel kurallar var. bu kuralların dışında arazi aracı kullandığımızda, bazen kendimize ve araca, çoğuzamanda dogal cevreye çok hasar verebiliyoruz. bu nedenle arazide,kendimize,cevreye ve aracımıza karşı temel kuralların üzerine konuşulması,tartışılması nasıl olur?
Araziye ister av ister gezi ister araştırma-keşif isterse offroad amaçlı cıkalım herzam yanımızda şunları bulunduralım 1----------------------------Çekme halatı 2--------------------------- Kürek(katlanabilir küçük bişeyde olur) 3-------------------------- -cep telefonu-yada 2 telsiz 4----------------------------iklime uygun giysi 5---------------------------- Doğru ayakkabı 6---------------------------- gps 7 -----------------------------yada konum belirleyecek harita-pusula 8---------------------------- Gıda ve su 9---------------------------- belki fazlaca yakıt gibi şeyleri araziye cıkmadan listesini hazırlamalı vede çek etmeli
arzide sıklık ile araç kullanıyorsak zorunlu yada kısmı olarak araziye keyif için cıksak bile, kullandığımız aracı 1-yerdende yüksekliğini 2-ağırlığını, 3-genişliğini 4-uzunluğu 5-aracın yaklaşma ve ayrılma açısının ne olduğunu 6-rampa açısı ve yerden yüksekliği 7-maksimum su geçiş seviyelerini ve aracın gücünü Bilmek Zorundayız. Eğer bu ve benzeri bilgilerden yoksun arazide araç kulllanırsak sorun yakamızı bırakmıyor. aracın neresinden nerede sorun cıkacağını öm görenede en iyi Şöför diyorlar
Kayalık zeminde En iyi vites seçimi ne olmalı.? 1. vites firene mümkün olduğınca basılmıyor özellikle kayalık bir yamaçtan inerken
yumuşak zeminlerde 2. yada 3. viteste kullanılmalı. tekerler dişli olursa daha rahat yol alınır.
Kayalık zemin. 1. vites. Yumuşak bir zemin.2. veya 3. vites. Buz ve kar. Koşulları için mümkün olan en yüksek vitesi iyi sonuç verir
Yamaçda Tırmanmanırken ise 1.vites en yüksek tork vites değiştirmezseniz güvenli olur
teşekkürler hocam. bende off road yapmayı çok seviyorum. verdiğiniz bilgiler işimize yarayacak.
gevşek veya ıslak yüzeyli arazilerde araç kulanırken bu tip zeminlerin kavrama düzeyinin az olduğunu aklınızdan cıkarmayın. bu tip zeminlerdeki sürüşlerde çok dikkat harcanmalı
Zor arazi tiplerinde vites değişimleri yapmaktan kaçınılımalı
Arazideki her tip engel gecilirken engel araçtan inilerek incelemeli, zemin hakkında yürüyerek bilgi almalı, Yaklaşım hesaplamalı Çapraz şekilde en az üç tekerleğin her zaman yerle temas etmesine dikkat edilmeli
arazide her zaman, bazı engeller karşısında yenilgiyi kabul etmeye hazırlıklı olunmalı
arazideki su geçişlerinde nasıl bir yol izlenmeli?
Askerliğimi yapımış olduğum Siirt/Aydınlar'da (Ağustos 1998 - Ekim 1999 arası) 1992 model Land Rover 110 kullandım. Kuzey Irak sınırına kadar gittim Land ile. Arkası brandalıydı bizimkilerin, göreve asker taşıyordum. Arazi ve engebeli, kayalıklı yollardan çok gittim. Hatta kimi zaman gece far yakmadan gittiğimiz de oldu. 1. vites bizim resmen can damarımızdı. Arazi takviye'ye çok takmadım. Ama kayalık ve dik yokuşlu bir iki yolda takviye'ye takınca banamısın demezdi. Hatta o tarz yerlerden inişi de takviye + 1. vites olarak frene basmadan yapardım. Kullanımı çok zevkliydi. İlk kullandığım zamanlar normal araba gibi görüp çukurlardan vs. yavaşlayarak geçiyordum. Sonra yanımda ki rütbeli "oğlum bu arazi arabası, bu yollar için tasarlanmış, bas geç" demişti ve harbiden de o yollar için biçilmiş kaftandı.
CAD34 paylaşımıza teşekkürler
Mükemmel konu takipteyim
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme