Şimdi Ara

astra 1.3 dizel sorusu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
7.047
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam opelciler,
    ben dizel yaris kullanıyorum ve hp si torku 1.3 astra ile aynı.200 kg daha hafif üstelik.fakat hızlanmalarda astra inanilmaz hızlı yarise göre.ilk kalkışta 1. viteste yavaş belki ama sonra resmen uçuyo.özellikle 140 da gazı kökleyince hemen tepki veriyo ve bu nasıl oluyo merak ediyorum.2 arabanın teknik verileri aynı olduğu halde nasıl bu kadar çok fark olabilir.ruhsatta yazmasa astranın 90 hp olduğuna inanmak zor.bu arada 200 e kadar çıktım.



  • arkadaşım, bu sorunun yanıtı tork değerlerinde gizli, yaristeki torku tam bilmiyorum ama sınıfı itibariyle 120-130 Nm'den fazla değildir. oysa astrada 1750 dd'de 200 Nm tork var. Tork, aracın hızlanmasında, ivmlenmesinde daha önemli bir faktör. Bu da turbo dizel motor sayesinde oluyor.2. viteste gaza yüklendiğinde koltuğuna yapıştığını hissettiriyor ki bu da çok hoş bir his veriyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawyer23

    arkadaşım, bu sorunun yanıtı tork değerlerinde gizli, yaristeki torku tam bilmiyorum ama sınıfı itibariyle 120-130 Nm'den fazla değildir. oysa astrada 1750 dd'de 200 Nm tork var. Tork, aracın hızlanmasında, ivmlenmesinde daha önemli bir faktör. Bu da turbo dizel motor sayesinde oluyor.2. viteste gaza yüklendiğinde koltuğuna yapıştığını hissettiriyor ki bu da çok hoş bir his veriyo
    quote:

    Orjinalden alıntı: lawyer23

    arkadaşım, bu sorunun yanıtı tork değerlerinde gizli, yaristeki torku tam bilmiyorum ama sınıfı itibariyle 120-130 Nm'den fazla değildir. oysa astrada 1750 dd'de 200 Nm tork var. Tork, aracın hızlanmasında, ivmlenmesinde daha önemli bir faktör. Bu da turbo dizel motor sayesinde oluyor.2. viteste gaza yüklendiğinde koltuğuna yapıştığını hissettiriyor ki bu da çok hoş bir his veriyo



    Dizel araçlardaki yüksek torkun yarattığı o hoş his, aşırı şanzıman yüklenmeleri nedeniyle masraf olarak geri dönebilir. Yüksek tork aktarma organlarını zorlar ve yıpranma hızını arttırır. Firmalar dizel araçlar için uygun şanzımanlar üretseler dert değilde çoğunda benzinli versiyonla aynı şanzıman kullanılıyor sadece vites oranlarını düzenliyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    quote:

    Orjinalden alıntı: lawyer23

    arkadaşım, bu sorunun yanıtı tork değerlerinde gizli, yaristeki torku tam bilmiyorum ama sınıfı itibariyle 120-130 Nm'den fazla değildir. oysa astrada 1750 dd'de 200 Nm tork var. Tork, aracın hızlanmasında, ivmlenmesinde daha önemli bir faktör. Bu da turbo dizel motor sayesinde oluyor.2. viteste gaza yüklendiğinde koltuğuna yapıştığını hissettiriyor ki bu da çok hoş bir his veriyo



    Dizel araçlardaki yüksek torkun yarattığı o hoş his, aşırı şanzıman yüklenmeleri nedeniyle masraf olarak geri dönebilir. Yüksek tork aktarma organlarını zorlar ve yıpranma hızını arttırır. Firmalar dizel araçlar için uygun şanzımanlar üretseler dert değilde çoğunda benzinli versiyonla aynı şanzıman kullanılıyor sadece vites oranlarını düzenliyorlar.

    Alıntıları Göster
    yarisin de torku 200




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berxx1

    yarisin de torku 200

    Alıntıları Göster
    ben benzinli yaris diye düşünmüştüm, iyi okumamışım. E bu durumda fark neden meydana geliyor ben de merak ettim şimdi.
    special123456, bu dediğini öğrendiğim iyi oldu, ama bunu önleyebilmek için ne yapmak gerekiyor. gaza birden yüklenmemek sakin gitmek çözüm olabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawyer23

    ben benzinli yaris diye düşünmüştüm, iyi okumamışım. E bu durumda fark neden meydana geliyor ben de merak ettim şimdi.
    special123456, bu dediğini öğrendiğim iyi oldu, ama bunu önleyebilmek için ne yapmak gerekiyor. gaza birden yüklenmemek sakin gitmek çözüm olabilir mi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: lawyer23

    ben benzinli yaris diye düşünmüştüm, iyi okumamışım. E bu durumda fark neden meydana geliyor ben de merak ettim şimdi.
    special123456, bu dediğini öğrendiğim iyi oldu, ama bunu önleyebilmek için ne yapmak gerekiyor. gaza birden yüklenmemek sakin gitmek çözüm olabilir mi?



    Sadece dizellerde değil tüm araçlarda geçerli bir durum. Sadece dizeldeki yüksek tork riski daha da arttırıyor.

    Özellikle araç yüklü iken veya rampa çıkarken gazı köklemek, aktarma organlarında yüklenmeye yol açar. Böylece aşınma normale göre çok artar. Haliyle şanzıman sorunları çok daha erken ortaya çıkar. Hatta diş kırabilir. Kırılan parça mekanizmayı kililtleyebilir, diğer dişlileri kırabilir.

    Zaten bu yüzden spor kullanılmış araçların değeri düşüktür. Bayandan satılık araç olayının esprisi budur. Bayanlar sakin kullanır (istisnalar kaideyi bozmaz). Motoru şanzımanı zorlamaz.

    Ben şahsen benzinli aracımda sollamalar hariç gazı köklemem. Araç doluysa, rampa çıkıyorsam motoru şanzımanı hızlanmaya zorlamam. Tabi spor kullanım merakı olanlar için kolay bişey değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    quote:

    Orjinalden alıntı: lawyer23

    ben benzinli yaris diye düşünmüştüm, iyi okumamışım. E bu durumda fark neden meydana geliyor ben de merak ettim şimdi.
    special123456, bu dediğini öğrendiğim iyi oldu, ama bunu önleyebilmek için ne yapmak gerekiyor. gaza birden yüklenmemek sakin gitmek çözüm olabilir mi?



    Sadece dizellerde değil tüm araçlarda geçerli bir durum. Sadece dizeldeki yüksek tork riski daha da arttırıyor.

    Özellikle araç yüklü iken veya rampa çıkarken gazı köklemek, aktarma organlarında yüklenmeye yol açar. Böylece aşınma normale göre çok artar. Haliyle şanzıman sorunları çok daha erken ortaya çıkar. Hatta diş kırabilir. Kırılan parça mekanizmayı kililtleyebilir, diğer dişlileri kırabilir.

    Zaten bu yüzden spor kullanılmış araçların değeri düşüktür. Bayandan satılık araç olayının esprisi budur. Bayanlar sakin kullanır (istisnalar kaideyi bozmaz). Motoru şanzımanı zorlamaz.

    Ben şahsen benzinli aracımda sollamalar hariç gazı köklemem. Araç doluysa, rampa çıkıyorsam motoru şanzımanı hızlanmaya zorlamam. Tabi spor kullanım merakı olanlar için kolay bişey değil.

    Alıntıları Göster
    hımm, teşekkür ederim.bunu öğrendiğim iyi oldu. Bu arada sen de astra cdti almayı düşünüyordun, karar verdin mi? yardımcı olabildim mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawyer23

    hımm, teşekkür ederim.bunu öğrendiğim iyi oldu. Bu arada sen de astra cdti almayı düşünüyordun, karar verdin mi? yardımcı olabildim mi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: lawyer23

    hımm, teşekkür ederim.bunu öğrendiğim iyi oldu. Bu arada sen de astra cdti almayı düşünüyordun, karar verdin mi? yardımcı olabildim mi?


    Sağolasın, sen ve diğer arkadaşlar tecrüblerinizle bayağı yardımcı oldunuz. Aklım mantığım astra 1.3 cdti diyor demesine de, gönül razı değil. 2007 baharına zaten planlar. Bakalım, daha zaman var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    quote:

    Orjinalden alıntı: lawyer23

    hımm, teşekkür ederim.bunu öğrendiğim iyi oldu. Bu arada sen de astra cdti almayı düşünüyordun, karar verdin mi? yardımcı olabildim mi?


    Sağolasın, sen ve diğer arkadaşlar tecrüblerinizle bayağı yardımcı oldunuz. Aklım mantığım astra 1.3 cdti diyor demesine de, gönül razı değil. 2007 baharına zaten planlar. Bakalım, daha zaman var.

    Alıntıları Göster
    BENDE ŞEKİL OLARAK ASTRA HASTASIYIM AMA TOYOTA COROLLA D-4D ALDIM TERCİH MESELESİ, HEPİNİZE HAYIRLI OLSUN KAZASIZ BELASIZ KULLANIN İNŞALLAH




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NIGHTBOY

    BENDE ŞEKİL OLARAK ASTRA HASTASIYIM AMA TOYOTA COROLLA D-4D ALDIM TERCİH MESELESİ, HEPİNİZE HAYIRLI OLSUN KAZASIZ BELASIZ KULLANIN İNŞALLAH

    Alıntıları Göster
    aman aktarma organlarına bişey olmasın..arabayı alın sakın kullanmayın aktarma organları eskir..yada kullanın ama 40 km i geçmeyin ..gaza cok yavaş dokunun mazallah aktarma organları yıpranır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: happycar

    aman aktarma organlarına bişey olmasın..arabayı alın sakın kullanmayın aktarma organları eskir..yada kullanın ama 40 km i geçmeyin ..gaza cok yavaş dokunun mazallah aktarma organları yıpranır..

    Alıntıları Göster
    konu açılalı bayaaa bi olmuş ama görmemiştim, şimdi yazayım bari..

    astra cdti'daki performansın, ara hızlanmaların nedeni, 6 ileri vitesli kısa oranlı şanzımanı...

    o yüzden ara hızlanmalarda çok daha atak bi araç..

    ayrıca nedenini bilmiyorum ama, opel'in cdti'larında turbo devreye girdikten sonraki ataklık diğer dizellerden daha fazla, opel'in kalkışları diğerlerinden daha yavaş, ama turbo'dan sonra daha atak...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fircam

    konu açılalı bayaaa bi olmuş ama görmemiştim, şimdi yazayım bari..

    astra cdti'daki performansın, ara hızlanmaların nedeni, 6 ileri vitesli kısa oranlı şanzımanı...

    o yüzden ara hızlanmalarda çok daha atak bi araç..

    ayrıca nedenini bilmiyorum ama, opel'in cdti'larında turbo devreye girdikten sonraki ataklık diğer dizellerden daha fazla, opel'in kalkışları diğerlerinden daha yavaş, ama turbo'dan sonra daha atak...


    Alıntıları Göster
    Bazı arkadaşlar 1.3 cdti rampalarda kullanmakta zorluk çektiklerini belirtmişler, ama eski bir transit sürücüsü olarak bu sorunun dizel araç kullanımındaki acemilikten kaynaklandığını düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alsidoga

    Bazı arkadaşlar 1.3 cdti rampalarda kullanmakta zorluk çektiklerini belirtmişler, ama eski bir transit sürücüsü olarak bu sorunun dizel araç kullanımındaki acemilikten kaynaklandığını düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: alsidoga

    Bazı arkadaşlar 1.3 cdti rampalarda kullanmakta zorluk çektiklerini belirtmişler, ama eski bir transit sürücüsü olarak bu sorunun dizel araç kullanımındaki acemilikten kaynaklandığını düşünüyorum.


    slm.. ben de astra cdti almayı dusunuorum.. fakat dizele alısık degilim.. sizce ne gibi farklılıklar vardır??




  • Bol gaz, bol vites.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alsidoga

    Bol gaz, bol vites.
    bir de çalıştırmadan önce ızgaranın sönmesini beklemek gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A-nf-A

    bir de çalıştırmadan önce ızgaranın sönmesini beklemek gerekiyor.

    Alıntıları Göster
    teşekkürler.. peki bakımları nasıl?? yani maliyeti ne kadar???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A-nf-A

    bir de çalıştırmadan önce ızgaranın sönmesini beklemek gerekiyor.

    Alıntıları Göster
    ızgara değil de resistans desek?
    quote:

    Orjinalden alıntı: A-nf-A

    bir de çalıştırmadan önce ızgaranın sönmesini beklemek gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mstf.ky

    teşekkürler.. peki bakımları nasıl?? yani maliyeti ne kadar???

    Alıntıları Göster
    Corsa CDTi için bakım masrafları rakibi fiesta ile kafa kafaya, sadece triger kayışı değişimi masrafının cdti motorda olmaması OPEL grubu için bir avantaj. Yanlış hatırlamıyorsam 240 - 260 ytl civarında 15, 30 ve 45000 bakımları var. Şu anda aracım 52000 km'de, garantisi bitti, götürdüğüm özel servis servisde yapılan bakımı 190ytl'ye yapıyor ama artık aracın motor ömrünü uzatmak için 10000km'de bir servise götürmek gerekiyor.

    Şunu söylemek lazım, cdti motor gerçekten çok problemsiz ve ekonomik bir motor, kullanısı olarak tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A-nf-A -- 31 Ocak 2007; 17:24:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    ızgara değil de resistans desek?
    quote:

    Orjinalden alıntı: A-nf-A

    bir de çalıştırmadan önce ızgaranın sönmesini beklemek gerekiyor.


    Alıntıları Göster
    Anlatabilmişim ama kabul et
    quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    ızgara değil de resistans desek?
    quote:

    Orjinalden alıntı: A-nf-A

    bir de çalıştırmadan önce ızgaranın sönmesini beklemek gerekiyor.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: A-nf-A

    Corsa CDTi için bakım masrafları rakibi fiesta ile kafa kafaya, sadece triger kayışı değişimi masrafının cdti motorda olmaması OPEL grubu için bir avantaj. Yanlış hatırlamıyorsam 240 - 260 ytl civarında 15, 30 ve 45000 bakımları var. Şu anda aracım 52000 km'de, garantisi bitti, götürdüğüm özel servis servisde yapılan bakımı 190ytl'ye yapıyor ama artık aracın motor ömrünü uzatmak için 10000km'de bir servise götürmek gerekiyor.

    Şunu söylemek lazım, cdti motor gerçekten çok problemsiz ve ekonomik bir motor, kullanısı olarak tavsiye ederim.

    Alıntıları Göster
    teşekkürler...

    quote:

    Orjinalden alıntı: A-nf-A

    Corsa CDTi için bakım masrafları rakibi fiesta ile kafa kafaya, sadece triger kayışı değişimi masrafının cdti motorda olmaması OPEL grubu için bir avantaj. Yanlış hatırlamıyorsam 240 - 260 ytl civarında 15, 30 ve 45000 bakımları var. Şu anda aracım 52000 km'de, garantisi bitti, götürdüğüm özel servis servisde yapılan bakımı 190ytl'ye yapıyor ama artık aracın motor ömrünü uzatmak için 10000km'de bir servise götürmek gerekiyor.

    Şunu söylemek lazım, cdti motor gerçekten çok problemsiz ve ekonomik bir motor, kullanısı olarak tavsiye ederim.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.