Şimdi Ara

astra 1.6 ecotec ve twinport arasındaki farkı bilen var mı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
19.717
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • astra 1.6 ecotec ve twinport arasında nasıl bir farklılık var ? özellikle 100 km ortalama yakıt. twinport bildiğim kadarıyla 2003 de ecotecle beraber sunuldu bu doğrumudur? bilgisi ve ilgisi olan arkadaşlar yardım edebilir mi? teknik ve test verilerini verebiir misiniz?[



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Opel Astra 1.6 Ecotec ve Twinport Motorları Arasındaki Fark

    Opel Astra'nın 1.6 litrelik motor yelpazesinde yer alan Ecotec ve Twinport motorları, benzer hacimlerine ve güç çıkışlarına rağmen bazı önemli farklılıklara sahiptir. Bu farkları bilmek, sizin için en uygun motoru seçmenize yardımcı olacaktır.

    Ecotec Motor

    Ecotec motorlar, Opel'in modern benzinli motor ailesidir. Doğrudan yakıt enjeksiyonu, değişken valf zamanlaması ve hafif alüminyum yapı gibi gelişmiş teknolojilere sahiptirler. Bu özellikler sayesinde Ecotec motorlar, iyi performans, yakıt verimliliği ve emisyon seviyeleri sunar.

    Twinport Motor

    Twinport motorlar, Ecotec motorların daha eski bir sürümüdür. Giriş manifoldunda iki ayrı kanal kullanırlar, biri düşük hızlarda daha fazla tork için diğeri yüksek hızlarda daha fazla güç için. Twinport motorlar, Ecotec motorlar kadar verimli olmasa da daha düşük maliyetlidir.

    Farklar

    Ecotec ve Twinport motorları arasındaki temel farklar şunlardır:

    • Yakıt Enjeksiyonu: Ecotec motorlar doğrudan yakıt enjeksiyonu kullanırken, Twinport motorlar port yakıt enjeksiyonu kullanır.
    • Valf Zamanlaması: Ecotec motorlarda değişken valf zamanlaması bulunurken, Twinport motorlarda bulunmaz.
    • Verimlilik: Ecotec motorlar Twinport motorlardan daha yakıt verimlidir.
    • Emisyonlar: Ecotec motorlar Twinport motorlardan daha düşük emisyon üretir.
    • Maliyet: Twinport motorlar genellikle Ecotec motorlardan daha ucuzdur.

    Hangisi Sizin İçin Uygun?

    En uygun motor, bireysel ihtiyaçlarınıza ve tercihlerinize bağlıdır. Daha iyi performans, yakıt verimliliği ve emisyon seviyeleri arıyorsanız Ecotec motor daha iyi bir seçim olacaktır. Maliyet sizin için daha önemliyse Twinport motor daha uygun bir seçenek olabilir.

    Ecotec motorlar hakkında daha fazla bilgi edinmek için "opel ecotec motor yorumları" veya "ecotec motor nedir" gibi arama sorguları kullanarak çevrimiçi araştırma yapabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ecotec daha yeni ve 115 hp.Twinport yakıt düşürmek amacıyla yapılmış bir motor.Ve 105 hp.
    Ancak opel mühendisleri twinporttan daha iyi ve daha güçlü bir motor geliştirdiler.Adı Ecotec.Ayrıca yakıtıda daha düşük
  • ecotec opel'in 95 yılından bu yana motorlarına verdiği isimdir..

    ekonomik ve teknolojik olduğunu bilerten bi kısaltmadır..

    bilindiği üzere ecotec'den önce sfi motorlar kullanılırdı, ve tüketim ve emisyon açısından başarısız motorlardı..

    twinport 2002 yılında üretilmiş bi teknolojidir, o motorlar da ecotec olarak adlandırıldı..
  • ayrıca twinportlar zincirli sistemdir ecotec,ler de triger setini değiştirmen gerekiyor 60.000,de ama benim tercihim ecotec çünkü motor çok sessiz bazen çalıştığını farketmiyorsun bile
  • Opel - Motorla ilgili sorum olacağı için mevcut konudan devam etmek istedim,

    Arkadaşlar bende opel almayı düşünüyorum. Arkadaşımın 2005 yeni astrasını yokuşta denediğimde çok geri kaçtığını ve arabanın kalkarken çok zorlandığını gördüm. Sonra 2007 modelerde aracın motorunun 115 beygire çıktığını ve yokuş destek sistemi bulunduğunu öğrendir.

    Sormak istediğim; 115 hp`lik yeni motorun 105 hp`lik motora göre yakıt-performans açısından çok farkı varmıdır? Teknolojisi nasıldır? triger kayışı varmı yoksa zincirlimi?

    Cevaplayacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ergin967

    ayrıca twinportlar zincirli sistemdir ecotec,ler de triger setini değiştirmen gerekiyor 60.000,de ama benim tercihim ecotec çünkü motor çok sessiz bazen çalıştığını farketmiyorsun bile

    Twinportların triger seti kayıştır, onu da 60.000 de değişmek gerekiyor, 1.4 benzinlisi de kayıştır,zincir olan 1.2 benzin motorudur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umit -- 27 Eylül 2007; 19:22:20 >
  • quote:

    Opel - Motorla ilgili sorum olacağı için mevcut konudan devam etmek istedim,

    Arkadaşlar bende opel almayı düşünüyorum. Arkadaşımın 2005 yeni astrasını yokuşta denediğimde çok geri kaçtığını ve arabanın kalkarken çok zorlandığını gördüm. Sonra 2007 modelerde aracın motorunun 115 beygire çıktığını ve yokuş destek sistemi bulunduğunu öğrendir.

    Sormak istediğim; 115 hp`lik yeni motorun 105 hp`lik motora göre yakıt-performans açısından çok farkı varmıdır? Teknolojisi nasıldır? triger kayışı varmı yoksa zincirlimi?

    Cevaplayacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler
    ,

    Arkadaşlar yardımcı olabilecek kimse yokmu? 115 bg`lik motoru kullanan, karşılaştırma yapabilecek birisi yokmu?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Astralarda yokuş destek sistemi sadece easytronic sanzıman ile birlikte alınabiliyor, motor gücü açısından farklılığı ne ölçüde bilemiyorum , ama baskı balatada herhangibir iyileştirme yapılmadığı için(aynı baskı balata tipini kullanmaya devam ediliyor) astranın kalkıştaki kavrama sorunlarının devam edeceğini söylemek zor olmaz.
  • 1.6 Twinport Easytronic kullanıyoruz abartıldığı gibi düz viteste olan kaçırmalar olmuyor. Çok rahat kalkıyor. geriye kaçma oluyor ama Wasytronic vites manuel kökenli otomatik vitestir. Yani bir robot sizin yerinize debriyaja basar ve vitesi değiştirir. Bizimkinde 1 - 2 cm geriye kaçma oluyor. Ama abartıldığı üzere 3 - 4 cm gittiğini pek görmedim. Zaten ayağını frenden kaldırıp gaza basman 1 sn alıyor. bu sürede de araç geriye kaçmaz pek.

    Düzlerde ise debriyaj ve vites sizdedir. Yarım debriyaj yaparsın kalkarken araba boğulmaya başladığı anda frenden çekip gaza basarsın kaldırırsın arabayı. Arkan boşsa bırak kaçsın geriye. Ama düz viteslerde yokuş kalkış desteği yoktur. Sadece Easytronic viteslerde vardır.
  • arkadaşlar iki motor arasında ne fark var tam olarak anlatabilecek bir arkadaş yok mu?hangi motor daha iyi.
  • Ecotec,twinport ve son çıkan 115hp lik motor aynı blok üzerinde fakat farlı kumanda ve besleme sistemleriyle tüketimi ve performansı optimize etmek için her geçen safhada yeni kumanda ve daha hassas olarak yapılan sübap zamanlamalarıyla blok geliştirilmiştir.Blok dökme demir olup silindir kafası alaşımdan imaldir.Aslen cosworth kökenli bir motordur.
    Ecotec olarak adlandırılan motor ilk olarak çok sübablı bir silindir kafasıyla yüksek performans ve düşük tüketim için geliştirilmiştir.Daha sonra astra g ile birlikte değişken emme manifoldu kullanılarak ki bu düşük devirlerde daha basınçlı bir hava girişini sağlamaktadır ve bu devirlerde daha fazla performansı bu şekilde ortaya çıkarmaktadır ,bu uzun yol 3800 devirden itibaren 360mm daha kısa olacak şekilde manifolttaki kapaklar vasıtasıyla daha kısa yola geçerek yüksek devirlerdeki fazla hava ihtiyacını karşılayarak performansı yüksek devirlerde arttırmaktadır.
    Bu motor tüketim daha da düşürmek için belli devirlerde sadece emme sübaplarından birini açarak ki silindir girişi farklı dizayn edilerek düşük devirlerde bir nevi elektrik motoru vasıtasıyla tek emme sübabı kapatıp bir kelebek havanın tek bir yerden girip bir nevi silindir içinde takla attırılarak silindir içinde istenilen yerde yani ateşlenebilecek karışımı tam olarak bujinin önüne toplayarak silindirin kalanındaki fakir karışıma rağmen burada işlemi gerçekleştirebilerek düşük devirlerde fakir karışımlada çevrimi gerçekleştirebilmektedir.Yüksek devirde ise kelebek yatay pozisyona alıp diğer emme sübabıda açılır pozisyona geldikten sonra değişken emme manifoldununda yardımıyla performansı arttırıcı şekilde çalışmaya başlamaktadır.
    Şu an üretilen motor ise emme ve egzoz egzantrikleri devamlı yani kademesiz olarak değişken olup gerektiğinde ki özellikle performansı arttırmak için yüksek devirlerde sübap bindirmeleri gerçekleştirilir.Düşük devirlerde ise sübaplar çok az açılarak daha az karışım la ki bu şekilde ekonomiyi sağlar ;motrun çevriminiçok daha hassas bir şekilde sağlayabilmektedir.egzantrikler 40derece rötar ve avans arasında gereken performans ve düşük tüketimi hassas oalrak sağlamaktadırlar.Bu işlemi ise yıllardır kullanılan değişken emme manifoldun kullanmayarak başarmıştı.
    Arkadaşın yazdığı sfı ise sıralı benzin enjeksiyonunu kısaltmasıdır.Bu gibi farklı besleme sistemleri vardır.
    Diğerleri ise çok noktalı olarak adlandırılan yani tüm sübaplara aynı anda enjeksiyon işlemini yapan sistemdir eski 1.6 toyota motorları(114,110hp) bu sistemle çalışmaktadır.
    senkronize olarak adlandırılan sistem ise ikişerli olarak enjeksiyon işlemini yapmaktadır.Yani emme zamanı gelen süpaplara bağlı enjektörler işlemleri gerçekleştirirler.Örnek olarak megane 1 deki 90hp lik 1.6 motor.
    Sfi ise sıralı benzin enjeksiyonu olarak açılımı yapılmakta her valfe tam gerektiği anda enjeksiyon işlemi yapılarak çok daha hassas şekilde besleme yapılmaktadır.




  • 2005 astra h twinport kullanıyorum,easytronic,yokus kalkıs destegi varda yok gibi...ayrıca motorun cok da sessiz oldugunu söyleyemem ve aracım 115 beygir,biraz hız yapıyım dersen aracını ısıt ve sonra hızlan bildigin gibi ecotech motorlar ısındıkça performans artışı sağlıyor,105 beygir ve 115 beygir arasında bi kıyaslama istemişsin tercih senin sonuç olarak basınca giden bir araç biraz tatmin ediyor insanı,Ünal'ında dedigi gibi cok az bi geriye kaçış oluyo gaza da yokuşa göre ayarlayıp basabiliceğini umuyorum,ayrıca hızı seviyosan makas atmayı eğlenceli hale getirebilen bir araç,kısa neredeyse hafif sayılabilir ve küçük modifiyelerle de çok sağlam hale getirebilirsin,0-100 12-13 saniye arasında sport'tayken ama dedigim gibi buji değişimi,chıp tuning(pek tavsiye edilmiyo cünkü küçük bi artış olduğu söyleniyor'benzinlilerde') vs. 2 aydır kullanıyorum eğlenceli bir araç 6-7 km test sürüşü yap seveceğinden eminim velhasıl gelelim verdiğin paraya değer mi ? ben 24.000 tl ye aldım bir tanıdıktan fakat piyasasına bakarsan 26.000tl civarında değişir sen bu paraya gidip tam otomatik tsı golf 5 kasa alabilirsin,ikisinide bir test sürüşü yap karar ver ama illede astra dersen bilmiyorum gördün mü opel kampanyada 2012 astra h kasa 32.000 tl civarında gidip ondan alabilirsin hiç değilse 0 araca binmiş olursun için rahat olur ek olarak landirenzo marka lgp kullanıyorum 100 tl gaz la 495km yol yaptım mantıklı bir araç bu açıdanda (golf TSI motorlara lpg takılmıyor bildigin gibi)
    iyi günler.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.