bu egr valf sorunu. eger opeliniz vites degistirirken stop edip yolda kaliyorsa sorun egr valfinin degismesi ile cozuluyor. ozellikle astralarin kronik bir sorunu bu. benim basima iki-uc kere geldi ama ancak motor ikaz isigi yaninca egr valf sorununu tespit edebildik. 1.5 yildir ayni sorunla karsilasmadim. umarim da karsilasmam ve kimse karsilasmaz cunku inanilmaz tehlikeli......
Bu iyi haber işte.
2004 astra n-joy kullandım ama böyle bir sorunla karşılaşmadım hiç bence genelleme yapmak çok yanlış ama bazen böle sorunlar olabiliyor ama opel in bu hatasını kabullenip bu sorunla karşılaşan kullanıcılarına yardım etmesi gerekiyor eğer müşteriyi memnun edemezse bi daha o adam gidipde opel almazki şahsen ben olsam öle yapardım
alla alla yine mi hortladi yaw bu topic tekrar belirtiyorum 2000 model ve 150.000 km. de olan aracim 6,5 yildir boyle bir hatanin yanindan bile gecmedi. bu hata ok olabilir bir sey ama kesinlikle "astranin en buyuk hatasi" diye genellenebilecek bir sey degil... ozel bir durum, genel bir durum degildir bu...
arkadaşlar peki bunun 4. veya 5. vitesle ne alakası olabilirki. o zaman 1. 2. 3. vitestede aynı şeyin olması gerekmezmi? yani hepsindede debriyaja basıyoruz. araba boşa alınıyor.
sizden kaynaklanan sorun bizimkilerde niye yok veya başkalarında
Bu topik başlığını okuyunca bende ciddi ciddi Astraların kronik bir sorunu varda benim haberim yokmu diye düşünüyordum ki böyle saçma bir açıklama ile hayretler içinde kaldım. 2000 model Astram var ve şu an 95000 binde brakin 4 den 5e gecerken stop etmeyi 1 kere olsun yolda bile beni yolda brakmadı...
Lütfen böyle karalamalar yaparken dikkatle yazın yok arkadaşımın arabası böyle yapıyormuş yok halamın oğlunun komşusu böyle dedi gibi mesnetsiz açıklamalarla çamur at izi kalsın mantığıyla Türkiyede hala çok tutulan bir araca boyle karalamalar yapmanın insanları kandırmaktan öteye başka bir anlam taşımadığı kanısındayım.
Astra ne zaman istersen o zaman stop eder onun dışında ASLA"
Yav böyle bişey cidden varmı,yokmu... Yoksa çamur atmayınız bilmediğiniz markaya...
Benim önceki aracım 2004 model Astra N-Joy idi. Bir ay önce sattım. Aynı sorun bendede oldu.
Hakone arkadaşın dediği gibi mesele EGR valfinin türkiyedeki kirli benzine uygun olmamasıdır. EURO normuna göre üretilen tüm araçlarda bulunmakta olup çevre koruma yasaları gereği emisyon oranını otomatik olarak hep aynı seviyede tutmaya yarar. Sorun 4'den 5'e atma meselesi değil aracın ani devir kaybetmesi ile devreye girer ve benzin homojen değilse emisyon oranınındaki aşırı değişkenlik nedeniyle valf gidebileceği son noktaya kadar dayanır. Bu durum Astralarda bir mekanik tasarım hatası nedeniyle takılmayla sonuçlanıp motorun stop etmesine yol açar. Opel'in bu durum için geliştirdiği çözüm tabiki ekonomiktir ve kullanıcısını düşünmez. Opel Türkiye'ye sizin benzininiz kirli biz neyapalım diyerek bu valfin kullanımını iptal eden bir yazılım güncellemesi göndermiştir ve servisler bu arıza yüzünden servise araba gelecek diye ellerini sıvazlarlar. Çünkü hata arabada değil benzindedir ve 20 dk'lık bir işlemle yüklenen yazılımın bedeli 50 YTL'dir.
Bir defa bu yüzden az kalzın büyük kaza geçiriyordum. Bursa'da yaşayanlar varsa bilirler, Gemlik Bursa arasında Dürdane rampası diye bir yer vardır. Rampayı çıkarken en sol şeritten ilerliyordum (Yol 3 şeritli) Bir viraj dönerken önüme sağ şeritten birisi geçti ve bende aniden yavaşladım. Daha önce düşük devirlerde toparladığını bildiğim için vites değiştirme ihtiyacı duymadım. Ve araba stop etti. Aracın hızıyla yokuş yukarı çıktığım için ancak orta şeride geçebildim ve kaldım. Yokuş yukarı, gece saatleri, viraj çıkışı, kamyon geçişlerinin olduğu bir yol ve orta şeritte çalışmayan bir araba.
Arabada bulunan arkadaşlardan birisi arabadan indi ve geri geri sağ şeride salabilmek için arabanın arkasına geçti. Arkadan gelen bir kamyon bizi ve arkadaşı farketmeyip az daha arkaşı araya alıp bize çarpacaktı. Kıl payı kurtardı. Allah korudu.
Arkadaşlar 5. vitesin hakkını wermiosunuz buyüzden sorun yaşıosunuz.. Adamlar 5i. vitesi yapmışlar takın 5 e gazı kökleyin bak istopediomu. Hakkını werin vitesin hakkını..
quote:
Orjinalden alıntı: Outbreak
Arkadaşlar 5. vitesin hakkını wermiosunuz buyüzden sorun yaşıosunuz.. Adamlar 5i. vitesi yapmışlar takın 5 e gazı kökleyin bak istopediomu. Hakkını werin vitesin hakkını..
Aracı stop edenlerin hiç biri bunu akıl edememişti...
komik olmayalım
benim dayımda da vardı fakat elektironik ağrızası dışında böyle bir sorunla hiç karşılaşmadı
soalaun bilgiler için:D
abi benim opeli ayaklar altına almıyorum ama bi yerde de insan kendi doğrularını söleyince bu sefer millet benim açığımı yakalamaya çalışıyo bende bunu sevmiyorum ama bu olay gerçekte yaşanmış olay ve bütün forum sitelerinde şikayet sitelerinde bu böle araştırın gelin bi allahın kullu da sen komple yalan atıyosun desin ben yalansam bütün milletdemi yalan adam sırf opeli övmek için otoban girişinde 2. vitesden 5. vitese takıyom dio ya alla alla ya doğru söleyeni 9 köyden kovarlarmış zaten
NORMAL: ASTRA 1.6 16 V BIRAK 2 DEN 5 E 1. VITESTEN BILE ATARSIN 5. VITESE AMA DUZ YOLDA İSPAT :ARAC 2.VITESTE 80 VURUYO EE BUNDAN SONRA 5 VİTESE ATMAKTA Bİ SAKINCA YOKTUR HERHALDE
4.maddedeki sorun lakluk arkadaşımızın bahsettiği sorun olabilir..
Şikayetin içeriği de aynen şöyle:
OPEL Aracımın Bıktıran Arızası! sevketata [06 Ekim 2006, 09:00] 2002 model Opel astra 1.6 comfort (40.000 kilometrede, trafiğe çıkış tarihi: 29.05.2002 ) aracın sahibiyim. Aracımın bakımlarını 27.02.2004 tarihine kadar İzmir Opaz yetkili servisinde düzenli olarak yaptırdım. 27.02.2004 tarihinde arıza lambası yandı. Bunun üzerine aynı servise gittim ve bana “beyin arızalı” dendi. 2 yıllık araç olduğu için garanti kapsamında değiştirilmesini istedim. Ancak Opel yetkili servisi bunu kabul etmedi. 20 aylık aracın beynini ben nasıl bozabilirim? Fabrika çıkışı bir arıza olamaz mı? Ya da yanlış bir teşhis olabilir diye düşündüm. Daha sonra gösterdiğim Opel servislerinde “beyinde problem yok” dendi.
Şubat 2004’ten sonra aracımın bakımlarını Egesan/Bornova’da yaptırdım. Eylül 2005’te egr valfı değiştirildi, yakıt sistemi temizlendi. 6 Ağustos 2006 ve Eylül 2006’da aracımda (yüksek devirden sonra frene basıldığında stop ediyor) probleminden dolayı yakıt sistemi ve bujiler temizlendi. 1 Eylül 2006’da Karabağlar Ege Güven’de tekrar yakıt sistemi temizlendi. Problem hala devam ediyor. “Motorda kurumlaşma” var deniyor. Yakıttan kaynaklandığı söyleniyor. Shell’den benzinimi alıyorum.
Geriye dönük inceleme yaptırdım. “Benzinde bir problem yok” dendi. Opel marka araçların egr valflarında üretim problemi olduğu söylendi daha sonra ki Opel modellerinde egr valfları kaldırılmış. Benim aracım hala arızalı. Egr valfını değiştirmiş ve diğer yakıt sistemi temizlenmiş durumdadır. Şu an “motorda kurumlaşma ve beyinde problem var” denmektedir. Onarımı oldukça maliyetli olan bu arızaların bedelini karşılamak zorunda mıyım? Neden Opel bana bozuk bir aracı sattı? Günümüzde satılan araçların garantisi 5 yıla kadar olabilmektedir. Benim aracım 1,5 yaşından itibaren sürekli sorun çıkarmaktadır. Türkiye Opel’e müracaat ettim. Problemimi çözemediler.
Opel Türkiye genel müdürlüğü tarafından ben 03.10.2006 saat 09.50’de arandım.
1. Opel aracımın 2003 yılındaki beyin arızası problemi aracımın garantisi bir yıl olduğu için garanti kapsamında değiştirilemediği söylendi. 1,5 yıllık aracımda ve benim aracım gibi arızalı Opellerde; neden böyle teknik bir arızayı araştırmıyor? Neden müşterisine ek fatura yüklüyor? Opel’in böyle araçları toplatması gerektiğini düşünüyorum.
2. Yetkili servis dışındaki bakım ve sorunlarınız bizi ilgilendirmez deniyor. 27 Şubat 2003 tarihinde beyni arızalı denen araç Eylül 2005’e kadar nasıl çalıştı? Eylül 2005 de egr valfı değiştirildikten sonra 06.06.2006 tarihine kadar nasıl çalıştı. Ancak 06.06.2006 tarihinden sonra şu anki yakıt sistemi arızası tekrar ortaya çıktı. Acaba aracın beyni arızalı değil mi sorusu akla gelmiyor mu?
İşte bu durum (dürüst, kabiliyetli, bilgili ustalara sahip) yetkili olmayan Opel servislerine arızalı araçların yönlenmesini sizce sağlamaz mı? Beyin arızası olan Opel astra 2,5 yıl çalışır mı? Bundan dolayıdır ki diğer servislerdeki ustalar TC sertifikalı, diplomalı ustalar değil mi? Acaba yetkili servisteki ustalar başka diplomaları mı var? Onlar da TC usta sertifikalı değil mi? Değilse neden o zaman yetkili olmayan servislere Opel yedek parça satmaktadır? Neden bu ustalara tamir imkanı sağlamaktadır? Benim güvendiğim ustaları ve servisleri seçme hakkım yok mu?
3. Opel 2002 modellerde mevcut egr valfını yeni modellerde kaldırmış. Bunun da teknolojik gelişmelere bağlı bir yenilik olduğunu söylendi. Bence bu bir teknolojik yenilik evet ama sık arıza çıkaran parçanın kaldırılmasıdır. Egr valfı problemi Opellerde bilinen bir gerçektir. Gerek size gelen şikayetler gerekse servislerdeki tamirde kullanılan egr valfı yedek parça Türkiye satışlarından aşikardır. Opel 2002 gibi (benim aracım halen 40000 kilometrede bir kez egr valf değişmiş ve motorda da kurumlanma var) önceki modellerindeki bu arızalanan parça ve buna bağlı motorda kurumlanma gibi oldukça masraflı arızalar için neden müşterisine ek fatura yüklüyor? Ve bu arızalı araçlar neden toplatılmıyor? Opel tarafından incelenmeye alınmıyor mu?
4. Benim aracımın hızı 80 kilometre/saat üstünde silindirlerde tekleme yapıyor ve frene bastığımda stop ediyor. Bu tür teknik arızalar garanti kapsamıyla alakası olmayan teknik arızalar olduğunu, bu problemi Opel Türkiye’nin çözümlemesini istiyorum.%
OPEL Aldığıma Pişman Oldum! murdeniz [04 Ağustos 2006, 09:00] 10 F 5556 plakalı Opel Enjoy astra sahibiyim. 21.07.2006 tarihinde trafikte seyir halindeyken arabam stop etti, direksiyon kilitlendi, frenler boşaldı ve ben ve eşim büyük bir kaza yapmaktan büyük bir şans eseri kurtulduk. Daha sonra kasko arabamı en yakın Opel servisine (Manisa İncim Otomotiv) çekti, arabadaki arızanın "motor beyninin bozulduğu" olduğu söylendi, siparişi verildi(sözde). Bugün ben servisi arıyorum ve aldığım cevap bilmiyoruz ne zaman gelir oluyor. Ben Opel aldığıma pişman oldum servisten çıkınca da satıp başka bir marka araba almayı düşünüyorum.%
2005 mayıs ayında halen kullanmakta olduğum 1994 Opel Corsa 1.2 Swing otomobilimin ekzantrik mili kırıldı...Şimdiye kadar başına gelen var mı?...Bana ilginç geldi...Kapalı ve muhafazalı bir ortamda çalışan ve üzerine yük binmeyen bir parça nasıl kırılır...Şimdi Opel ile ilgili bu konuyu görünce aklıma geldi...Buyrun resimler...
kırılır arkadaşım kırılır herşey olur bende de corsa vardı bir zamanlar araç dümdüz giderken stop ederdi , kenara çekip 15 dk dinlendirirdim çalışırdı :) yoruluyodu benim araba, 2 sene bende kaldı alet 3.5 milyar para harcadım ama problem çözülemedi , izmir , muğla , bodrum bulamadı arızayı :)
eh ben daha ne diyim opellll!!!!!!!!
LAKLUK DENEN ARKADAŞ BURAYI MSN ZANNETTİ HERHALDE..YA DA KENDİ RÜTBESİNİ YÜKSELTMEK İÇİN BİZLE DALGA GEÇİO. AYRICA ŞU ANDA 2000 MODEL 2000 EDİTİON IRMSCHER ÇIKIŞ ASTRAMIZ VAR.ŞU AN 170000LERDE FALAN.ARACI ŞU AN KULLANMIYORUZ.GARAJDA EMEKLİYE AYRILDI.ARAÇ 3 SEBEPTEN DOLAYI CANIMIZI SIKTI, 1-SERVİSLERİ ÇOK PAHALI(HATTA VWDEN DE) 2-SON ZAMANLAR TRİM PROBLEMLERİNDEN ARABADA DURULMAZ OLDU 3-120-130DAN SONRA ARABA İÇİNE ÇOOK FAZLA SES ALIYOR. AMA GENEL İTİBERİYLE SORUNSUZ BİR ARAÇTI.YOK BURASI DEĞİŞTİ,YOK ŞURASI YÜZÜNDEN SERVİSTEN ÇIKAMADIK DERSEM YALAN OLUR.
@lakluk benimde 10 yasında astram var
ama sunu diyeyim senin o bindigin 206 ya yanasmam bile astra cok kotu bir araba olabilir sana gore bana gore ise mukemmel fanatikligi yapilacak birsey degil atın eşeğin modern hali ama soylemeden gecemeyeceğim cnaım 206 ile yapabilecegin en ii seyde takla atmaktir virajda ayrıca cok guvensiz bir araba hatta tipi itibari ile ne kadar modlansada b.ktan bir arabadir araba deil adeta konserve kutusudur taklacıdır güvercin gibi atar atar durur cok sever alkış alır çokcana bu yüzden satarken güvercin pazarına götürde ederinde gitsin bari
arkadaşlar her araçta bazı kronik sorunlar ya da kullanım şartlarıyla ilgili muhtemel arızalar olabilir bu hiçbir aracı kötülemek için gerekçe değildir,her aracın artıları ve eksileri olabilir..