Şimdi Ara

Astra H 2008 Çıkan Hata Kodları Bakar mısınız?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
6.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba
    2008 Model 1.6 Astra 115Hp sahibiyim. Araçta gaz frene basıp kontağı çevirince 3 adet arıza çıkıyor. Bunlar:
    P0621:Alternatör kontrol sisteminde lamba devresinde arıza
    P0650:Arıza Göstergesi Devre Arızası
    P0597:Termostat Isıtma kontrol Devresi Açık
    Bu hataları ne sebep oluyor? Birkaç dikkatimi çeken şeyi sizinle paylaşayım belki sorunu tahmin etmede yardımı olur.
    Araç çalışırken durduğu yerde akü voltajı 13.2 volt,Hareket ederken 12,8 voltlara kadar düşüyor.
    Araç geç ısınıyor,Sıcaklık durduğu yerde 95 derece civarı,Hareket ederken 70 80 arası.
    Arabayı yeni aldığım için yakıt tüketimini bilmiyorum.
    Bu arada tüm arıza lambaları kontağı çevirirken yanıyor.
    Teşekkürler.



  • Hangi cihaz ile bağladınız acaba? Mümkünse op-com ile arızaları okuyun.
    Aracızın şarzında sıkıntı var duruyor.Akü lambanız yanık kalıyor mu? Araç çalışırken 14 volt falan bir voltaj görmeniz gerekiyor.Bunun altı veya üstü alternatörde yada tesisatında sıkıntı oldugunu gösterir.Büyük ihtimal alternatörün içindeki voltajı ayarlayan parça yani konjektörünüz arızalı.
    Termostat hakkında bilgim yok tamircilik bir iş.Termostatın üzerinde müşür var sanırım onu mu arıza vermiş acaba? Arızaları sildiğinizde tekrardan verdi mi?
  • Termostatınızda arıza var. 200 lira civarı masrafı olur. En alttaki bu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Josepth kullanıcısına yanıt
    merhaba hocam;
    herhangi bir cihaz kullanmadım. Araçta gaz frene basıp kontağı marştan önceki konuma getirice arızalar sırası ile kod olarak çıkıyor. Ordan okuyup google'dan karşılığına baktım.
    akü lambam araç çalıştıktan sonra yanmıyor. Ayrıca tüketicilerde (elektrikli tavan,elektrikli direksiyon) hiç bir sıkıntı yok. Gaza ne kadar yüklenirsem yükleneyim 13.2 voltun üstüne çıkmıyor.
    Termostatın bozuk olduğuna karar verdim. Yakın zamanda onu değiştittireceğim. Konjektör çok masraflı mıdır?


    edit: Ayrıca aracın arıza kodlarını oğrenmeniz için debriyaj ve gaza aynı anda basın anahtarı kontağa cevirip start a hazır hale getirin ,marştan bi onceki konum(bu arada ayaklarınız gaz ve FREN pedalına basılı olmalı)km gostergesinin bulunduğu bolgedeki kucuk lcd ekranda 6 haneli ECN ile başlayan kodlar goreceksiniz bunlar hata kodlarıdır bunları internette arattırıp aracınızın olası arızaları hakkında bilgi edinebilirsiniz.
    Böyle diyordu hocam böyle yaptım. Bu hatayı alanlar genelde alternatörü değiştirmiş. Çok pahalı mı olucak acaba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi healemdar -- 29 Aralık 2018; 19:21:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sanki Bana Pele

    Termostatınızda arıza var. 200 lira civarı masrafı olur. En alttaki bu.
    Hocam en yakın servis 60 km uzakta. Böyle götürsem sorun olur mu?
  • Hocam bu arıza kodlarından anlaşılan alternatörde ve termostadda sıkıntı var gibi zira aracın geç ısınması termostad arıza kodunu destekliyor aracı fazla kullanmadan servise götürün derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence alternatör sorunu çözülürse gerisi düzelir gibime geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    jimhendrix kullanıcısına yanıt
    @otomobilci_x
    Hocam ayın 1 ine kadar resmi tatil. Daha sonra ilk fırsatta götüreceğim. Tahmini maliyeti hakkında fikriniz var mı acaba?



    @jimhendrix
    Hocam 2 gün önce aküyü değiştirdim orjinal 10 yıllık aküsüydü. Bu aküyü de 12.2 12.3 volta kadar şarj ediyor yolda bırakır mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi healemdar -- 29 Aralık 2018; 22:50:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: healemdar

    @otomobilci_x
    Hocam ayın 1 ine kadar resmi tatil. Daha sonra ilk fırsatta götüreceğim. Tahmini maliyeti hakkında fikriniz var mı acaba?



    @jimhendrix
    Hocam 2 gün önce aküyü değiştirdim orjinal 10 yıllık aküsüydü. Bu aküyü de 12.2 12.3 volta kadar şarj ediyor yolda bırakır mı?
    Maliyet hakkında bilgim yok hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • healemdar H kullanıcısına yanıt
    ben akü eski olduğundan ve alternatör sarj edemediğinden, akü zayıflamış ve o nedenle gerilimi düşmüş ve araba çeşitli hatalar çıkarıyor diye düşündüm.
    internetten baktıım kadarıyla voltaj gene de düşük, yolda kalma konusuna pek bir şey diyemiyorum malesef.
    tek marş ile klima, radyo, kabin içi ışık kapalı olarak belki gidilir de 60km de az değilmiş.
  • Alternatör yeterli şarj etmediğinden dolayı aküyü tam olarak doldurmuyor.Aslında eski akünüz sağlam bile olabilirdi ama 10 yıllık akünün değişmesi iyi olmuş.Dediğim gibi yüksek olasılıkla konjektör değişicek komple alternatörü değiştirmenize gerek yok.Fiyatı hakkında kesin bilgim yok 150-300 arasıdır.100tl falanda usta alır.Konjektörü bosch marka alın kesinlikle.

    60km elektrik tüketimini minimum düzeyde tutarak gidebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Josepth -- 29 Aralık 2018; 23:30:13 >
  • @otomobilci_x
    Tamam hocam çok teşekkür ederim.

    jimhendrix
    Hocam 12.3 12.4 voltta sabit kalıyor sanki azalsa da umarım gider... Yardımınız için teşekkür ederim ayrıca.

    @Josepth
    Hocam o akü zaten baya isteksizdi marşta değişmesi bence baya iyi oldu. Eksik doldursa da şu bir kaç gün idare etse yeter. Konjektör Alternatörün 3te 1 fiyatına umarım öyledir. 180 lira civarı bu arada orjinal bosch. Bu arada aracı 2 gün arızadan haberim olmadan kullandım çünkü herhangi bir ışık yanmıyor sadece elle sorgulayınca çıkıyor.
    Umarım idare eder. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.




  • P0621 : anladığım kadarıyla kesin çözüm.https://www.drive2.ru/l/9490862/

    https://www.drive2.ru/l/467180017814601907/

    P0650 : kayda değer bişey bulamadım, linkteki tüm forumları okuman lazım.https://www.google.com/search?client=ms-android-lenovo&biw=360&bih=560&hl=tr&ei=L_UnXLKJNoiesAG5_JjgAg&q=Отказ+opel+astra+H+p0650&oq=Отказ+opel+astra+H+p0650&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.12..35i39.25610.25610..27078...3.0..0.256.256.2-1......0....1j2.......5.9dcHJhhriLk

    0597 : bunlar da kesin çözüm gibi duruyor, ya termostadın içindeki elektronik parça, yada o-ring.https://www.drive2.ru/l/3774923/
    https://www.drive2.ru/l/474980228179952163/
    youtube
    Опель Астра h ремонт термостата z16xer
    https://youtu.be/BavQSW9oEaQ

    Linkleri Chrome ile açarsan otomatik çevirir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 30 Aralık 2018; 1:38:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Hocam ilk verdiğiniz linkteki adam batarya lambasının yandığını söylüyor;Benim aracımda lamba yanmıyor ben gizli test menüsünden voltaj düşüklüğünü görüyorum sadece.
    3.linkte termostat oringinden bahsetmiş, evet bence de termostatta kesin sorun olsaydı ya hep açık kalırdı yada hep kapalı benimki 65 70 arası sabit tutuyor, ilginç.
    2.linkin yönlendirmesi çalışmadı direk ana sayfaya gitti ama ben onunla alakalı araştırma yaptım. Ya kopuk bir sigorta var (ki Torpidonun ışığı yanmıyor bugün farkettim) Yada akü voltajı düşük diye veriyor.
    Yardımınız için teşekkür ederim hocam; Gelişmeleri konuya yazacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: healemdar

    Hocam en yakın servis 60 km uzakta. Böyle götürsem sorun olur mu?

    Alıntıları Göster
    Serviste yaptırmanıza gerek yok bunu. En yakın sanayide hallettirin derim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim 2009 1.3cdti astra dada termostat sorunu var.

    Şöyle ki hararet hiçbir zaman 90 küsüre yaklaşmıyor bile yokuş yukarı yada düzde biraz basınca artıyor.Fakat yokuş aşağı yada genel olarak aracı saldığında direk düşüyor.

    Sonuç termostat açık kalmış.Araç ideal çalışma sıcaklığına ulaşamadığı için sürekli zengin karışımda çalışıyor ve yakıt tüketimi olması gerekenden biraz fazla.

    Parça siparişini bugün verdim bakalım. Orjinal Behr 195 TL değiştirmesi basit 20-30 tl işçilik
  • Termostat sorun 2010 öncesi astra h larda kronik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam hataları sildirdim cihazla 2 si gitti yalnızca termostat açık kalıyor 1 gün kullandıktan sonra gene geldi. Termostat değişecek artık yapacak bir şey yok. Alternatörü de ölçtürdüm akü yeni olduğu için dediler zaten tamirciye vardığımda 14.4 volt olmuştu. Yardımlarınız için teşekkürler.



    @Holigannn Aynı benim araç hocam. Ama astra h de hararet göstergesi olmadığı için ben test menüsünden gördüm. Yoksa ne bir ışık ne başka bir şey hatası veriyor araç. Değişik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi healemdar -- 2 Ocak 2019; 0:51:12 >
  • healemdar H kullanıcısına yanıt
    ikaz vermesi için fazla yükselmesi lazım, başka arıza olmaması sevindirici.
  • Merhaba, daha sonradan görecekler için sorunların çözümlerini yazayım dedim.

    P0621 ve P0650 arızalarını yalnızca aküyü değiştirerek çözdüm. Herhangi ek bir şey yapılmadı sadece arızalar sıfırlandı.

    P0597 için ise Termostat değişimi yapıldı. Şuan sıcaklık sabit 99-101 aralığında. Sorun çözüldü.

    Akü voltajı konusu akü değişiminden sonra düzeldi.

    Yakıt Tüketimi şehir dışı 5.5Litre (90-100km)

    Şehir içi 8.5 litre (35-45km)

    Üzerinde İngiliz anahtarı olan uyarı lambası artık araç çalışmadan önce sönüyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.