Merhabalar arkadaşlar. Şu an 160 bin kmde olan astra h 1.6 axer benzin-lpg aracıma geçen Mayıs ayında bakım yaptırıp lpg enjektörlerini değiştirdiğimden bu yana bir çok sorun yaşadım. Öncelikle araç lpgye geçerken şiddetli sarsılmaya başladı, ancak bir süre kullanınca bu durum azaldı ve geçti. Sonra aracın çekişten düştüğünü farkettim. Yakıt tüketimi lpgde arttı. Sabahları ara ara çiğ benzin kokusu gelmeye başladı. Daha sonra bir lpg ayarı daha yaptırdım. Performans bir tık arttı tüketim biraz daha iyi oldu. Bu şekilde bir süre kullandım. Ancak burada dikkatimi çeken başka bir durum aracı bir süre sadece benzinde kullanınca lpgye geçişte sarsıntılar daha belirgin oluyor, sadece lpgde bir süre kullanınca ise azalıyor. Normalde sabahları işe giderken aracın rölantide ısınıp lpgye geçmesini beklerim, yazın sabahları hep böyle kullandım. Ancak bir kaç defa işim acele olduğundan doğrudan benzinle hareket ettim, aracın düşük hızlarda 2. vitese atınca stop etmeye çalıştığını ve gaz yemediğini farkettim. Havaların soğuduğu bu günlerde bu durum daha belirgin oldu; sabah benzinde kullanımda motor soğukken aracım kasislerden geçerken stop etmeye başladı, tekrar marş almakta da zorlanıyor. Diğer taraftan motor sıcakken aracı benzinde kulanırken dahi rölantide teklemeler ve öksürmeler olduğunu farkettim ama sabahları olduğu gibi düşük hızda stop etme tekleme yok. İşin tuhaf tarafı araç rölantide ısınıp lpgye geçince bu sorunları yaşamıyorum, çalışma normal, stop etme yok.Ateşleme sistemiyle ilgili bir problem olsa lpgde de aynı sorun olurdu ancak motor sıcaklığı 50 civarı iken benzinde stop ediyor tekliyor, lpgde kullanınca ise sorun yok. Lpg ayarına bağlı zengin fakir karışım tarzı bir durum desem üç defa ayar yaptırdım, Kayseride Lanzirenzo servisinde bile gösterdim, bilgisayara bağlayınca sorun yok. Bu durumda aklıma gelen ilk sorun benzin pompası. Ancak şunu da belirteyim motor sıcakken uzun yolda ara sıra benzine alıyorum, devirlenme hızlanma fena değil. Bu durumun sadece sabahları olması dikkatimi çekti, sizin görüşleriniz nedir? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nemo84 -- 11 Ekim 2023; 15:39:7 > |
Astra h benzinde stop etme sorunu
-
-
sabahları hava soguk oksijen oranı yuksekdir. bu yuzden sabahları fakir karışıma düşüp tekleyip oksurmesi , hava akışının lpg ye gore ayarlı olmasından mutevellittir. lpg beyni yuksek oksijeni algılayıp uygun miktarda lpg veriyor olabilir ancak anladıgım kadarıyla araç beyni aynısını benzinde yapamıyor.
-
Arıza kodlarını kontrol ettirdiniz mi ?
-
Hocam benzer sorunları bende yaşamıştım lpgci benzinciye benzinvcş lpgden kaynaklı demişti enjektörler, akü bobin vs değişti ama işin içinden çıkamadık. Bu araç malum ssübaplar 100000 km eriyor o yüzden tez zamanda süpabları değiştirmen lazım aksi halde yağ da yakar motor yatak da sarar haberin olsun.. Sorun sübap kapağı kaynaklı...
-
Motor ışığı hiç yanmadı, arıza kodu kontrol ile ilgili yetkili servise götürmeyi düşünüyorum ama bulunduğum yerde yetkili servis yok.
-
Sübapla ilgili olsa lpgde kullanımda da aynı sıkıntı olmaz mıydı? Termostat 40a gelince lpgye geçiyor, sabahları rölantide lpgye geçinceye kadar bekleyip lpgde kullanınca sorun yok ama doğrudan benzinde iken hareket edince termostat 50-55teyken bile düzensiz çalışma ve stop etme var.
-
Hocam bu sabah problemi daha net gözlemledim, aracı uzun süredir sadece benzinde kullanıyorum. Gözlediğim sorunları net olarak belirteyim ki tecrübesi olan arkadaşlar arıza hakkında daha net fikir yürütebilsin:
-Öncelikle sabah veya gün içinde marş alırken yani marş sesi bazen kısa geliyor, ama hiç uzun gelme veya marş almama durumu yok.
-Sabahları marştan sonra rölantide motor sesli çalışıyor. Bu sıralar daha net farkettim motordan pata pata pata şeklinde kesintili bir ses geliyor, hatta 1. ve 2. vitesteyken seyir halinde boşa alınca da aynı ses farkediliyor. Silindirlerden bazısı çalışmıyor gibi hissettiriyor. Havalandırmayı açınca aynı kesintili ses havalandırma üzerinden geliyor.
-Her sabah geçtiğim yolda hafif yukarı eğimli bir yerde kasis var hep oradan geçerken stop ediyor; boşa alıp kasisten geçerken stop etmiş oluyor, yani vitese atıp tekrar kalkarken bile değil.
-İşyeri mesafesi kısa, işyerine ulaştığımda termostat 75 gösteriyor. Öğlen tekrar eve dönerken aracı çalışırdığım esnada termostat 40-50 civarı oluyor ve bu yazdığım problemlerin hiç birini gün içinde tekrar yaşamıyorum.
-Daha önce söylediğim gibi aracı sabahları rölantide lpgye geçene kadar bekleyip lpgde kullanınca yine bu problemler yok.
Ayrıca son olarak belirteyim, bu yaz aracı klimada kullandığım sıralar lpgde kullanımda da ateşleme bobini arızasına benzer şekilde kesik gaz yeme, gaz tepkimesinde geikme, silkeleme gibi sorunlar oluyordu.Şimdi klimasız kullanımda ise bu sorunlar yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nemo84 -- 17 Ekim 2023; 12:4:53 >
-
Işık yakmayan arıza kodları da olabiliyor, cihazla bakıldığında çıkıyor, bunun için sormuştum.
Şudur budur diye sizi uğraştırmamak için fikir beyan etmiyorum da en azından arıza kodu üzerinden bir şey elde edilebilir diye sormuştum.
-
Hocam, yazıkların benim sorunlarımın aynısı.. iyi bir usta bul araba orda yatacak motor sogukken usta binip bakınca anlayacak zaten. astra h subap erimesi yaz zaten googleda benzer bir çok sonuç çıkacak. Aliminyum alaşımlı oldugu için eriyor zamanla o yüzden onlar çıkarıkıp çelik subap takılması geregiyor ancak öyle düzelir. Usta usta gezip deneme yanılma yönetemi ile aracın parçasını değiştirme derim.
-
Çok net bir şekilde sübap. Akşamdan servise bırakın, sabah usta test etsin. Teşhis koyması 10 dk sürmez. Sübap takımı değişecek.
-
Hocam buji ve bobininiz eskiyse sübaptan önce onları deneyin derim.. yani araç ısındığında olmaması nedense sübap mevzusunu eliyor benim açımdan..
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X