Şimdi Ara

Astra K 1.4 Turbo 150 HP LPG Uyumu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
1
Favori
26.113
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba araştırdım ama bulamadım.

    Astra K 1.4 Turbo 150 HP LPG Uyumu konusunda bilgisi olan var mı ? LPG takılıyor mu ? Takılırsa performans nasıl ?



  • Direkt enjeksiyon sistemi nedeniyle LPG uyumu yok. Artı olarak vuruntu sebebiyle piston kırma sorunu olan bir motor, internette biraz araştırırsanız detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Amacınız ekonomiyse farklı araç bakmanızı tavsiye ederim.
  • Piston sorunu çözülmüş olsa gerek; kardeşimde 2016 modeli var sorun yaşanmasa da nadiren vuruntu oluyordu, serviste yüklenen yazılıma ilaveten yeni nesil bir yağ kullanımı ile vuruntu önlendi, yenilerde sanıyorum ki hiç sorun kalmamıştır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bendede Astra j 1. 4 140 hp var çoğu servis sorun olmuyor falan diyor ama güvenemiyorum. Bu arada yakıt tüketiminiz lazım? Şehirici şehirdisi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Astra K 1.4T 150 HP tek nokta direkt enjeksiyonlu olduğu için LPG uyumlu değil. Direkt enjeksiyonlu araçlarda Sıvı Sistem LPG uygulanıyor fakat Astra K ya uygun kitler çıkmış mıdır? Sanmıyorum. Uygun sıvı sistem kit olsa bile fiyatları çok tuzludur. 8000 TL den başlar 11-12 bine kadar çıkar. Hatta daha yüksek fiyatlı olanları bile var.



    Astra J 1.4T 140 HP ve 1.6T 180 HP motorları MPİ(Multi Point İnjection) yani çok nokta enjeksiyonludur. LPG ye tam uyumludurlar. Yalnız subaplar magnezyum alaşım olduğu için subap eritme problemi var. Subaplar kullanıma bağlı olarak 60-100 bin km de eriyor. Eriyen subapların yerine çelik subaplar takılıyor. Ortalama maliyeti 1500-2500 TL kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farfaraway21 -- 20 Haziran 2018; 23:46:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • magnezyum alasimli diye bir supap turu yok, sehir efsanesi o

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    magnezyum alasimli diye bir supap turu yok, sehir efsanesi o
    Ben de zamanında aramıştım. Bir türlü bulamadım.

    Magnezyum alaşım olduğunu söyleyen arkadaşlar, hangi "magnezyum alaşımı" olduğunu bana yeşillendirirse sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 20 Haziran 2018; 23:53:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Ben de zamanında aramıştım. Bir türlü bulamadım.

    Magnezyum alaşım olduğunu söyleyen arkadaşlar, hangi "magnezyum alaşımı" olduğunu bana yeşillendirirse sevinirim.

    Alıntıları Göster
    ben de senelerce oyle bildim, usta kismisina teknik konularda cok da guvenmemek lazim, biri birsey salliyor sonra yayila yayila gercek bilgi zannediliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    ben de senelerce oyle bildim, usta kismisina teknik konularda cok da guvenmemek lazim, biri birsey salliyor sonra yayila yayila gercek bilgi zannediliyor

    Alıntıları Göster
    Bir tez yazmak için araştırdım. Yok oğlu yok. Alüminyum bile çoook ender emme supaplarında. Varsa yoksa çelik, hatta spor motorlarda titanyum.

    Dandik çelik alaşım kullanıyorlar, sertliğini kaybedip aşınıyor. Sonra yüksek alaşım çelik takıyorlar, oldu bitti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Bir tez yazmak için araştırdım. Yok oğlu yok. Alüminyum bile çoook ender emme supaplarında. Varsa yoksa çelik, hatta spor motorlarda titanyum.

    Dandik çelik alaşım kullanıyorlar, sertliğini kaybedip aşınıyor. Sonra yüksek alaşım çelik takıyorlar, oldu bitti.

    Alıntıları Göster
    aslında dandikliğinden değil, manganez bronz alaşımlı supap mesela o eriyor denen supaplar, genelde değişince de yine aynısı takılıyor ve yanlış lpg ayarıyla, yağlama kiti diye satılan aslında zarar veren aparatlarla da aynı sürede tekrar zarar görüyor

    bir de mesela en büyük yanlışlardan biri ki bunu ben de yapıyordum, subap denmesi

    doğrusu supap senin de dediğin gibi

    ha bir de supaplar zarar gördükten sonra değişmesi de gerekmiyor, zaten oluşan durum erime değil uzama, traşlama ile düzeltilebiliyor, tabi para kazanmak için ustaların hepsi direk supap değişimine gidiyor, hatta canlı canlı yaşadığım onlarca örnekten de şunu diyebilirimki supap problemi iddiasıyla değişim yapılan araçların yüzde 90 ında supap sorunu yok




  • Astra 1.4t 140 hp var. Landirenzo takildi. 3950 tl. 159 hp farki varmi bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Magnezyum alasimli celik subaplar hafif diye yeni nesil araclarda kullaniliyor fakat yuksek isi altinda surtunmeye dayanikli degil kaldiki standart celik subaplar cok daha ucuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mevcutta 1.4 t turbo 140hp de landirenzo lpg li kullanıyorum zaten , bir problem de yaşamadım.

    ama bu motor uyumlu değilmiş sanırım. teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Magnezyum alasimli celik subaplar hafif diye yeni nesil araclarda kullaniliyor fakat yuksek isi altinda surtunmeye dayanikli degil kaldiki standart celik subaplar cok daha ucuz
    yazilani okudun mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    Yaziyi okudumda acaba sen benim soyledigimi anladinmi analitik dusunursek eger magnezyum alasimli subaptada celik subaptada bu sorun cikacak yani uzun sure lpg li kullanamazsiniz illa herseyi detaylica yazalimmi is guc var 😄

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Yaziyi okudumda acaba sen benim soyledigimi anladinmi analitik dusunursek eger magnezyum alasimli subaptada celik subaptada bu sorun cikacak yani uzun sure lpg li kullanamazsiniz illa herseyi detaylica yazalimmi is guc var 😄
    dikkatlice oku bakalım tekrar

    magnezyum alaşımlı supap diye birşey yok, varolmayan birşey üzerinden neyin analitik düşüncesi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    magnezyum alasimli diye bir supap turu yok, sehir efsanesi o
    Sehir efsanesi sensin bak bakalim neymis.



    SUPAP

    İçten yanmalı motorlarda farklı iki tipte supap kullanılır. Emme supabı olarak adlandırılan supap silindirlere taze hava/yakıt karışımının alınmasını sağlar. Bu işlemi emme portunu açıp kapatarak yerine getirir. Egzoz supabı olarak adlandırılan diğer supap ise yanmış gazların silindir dışına atılmasını sağlar. Bu işlemi eksoz portunu açıp kapatarak yerine getirir.



    SUPAPLARDA YAPILAN ÖZEL İŞLEMLER:

    A/S: İki Parçalı Supaplar

    Supapların çalışma ömrünü oldukça artırdığı için özellikle eksoz supapları iki parçalı yapılmaktadır. Bu tür supapların baş kısmı hararete, korozyona oldukça iyi dayanan, mekanik zorlamalara ve aşınmaya dayanıklı östenitik çelikten sap kısmı ise normal hararetlere aşınmaya mukavim martensitik çelikten imal edilmektedir.



    Na: Sodyum Dolgulu Supaplar

    Çok zor şartlarda ve uzun süre yüksek hızda çalışan motorlarda supap kafasının sıcaklığını düşürmek için supapların içi sodyum ile doldurulur. Bunun neticesinde çatlak, korozyon ve distorsiyon ihmali azalır.



    Ni: Nitrülenmiş Supaplar

    Supap çeliğinin mukavemetini korozyona dayanıklılığını ve aşınma mukavemetini artırmak için supaplara nitrürasyon işlemi uygulanır. Supap üzerindeki nitrürlü tabaka kırılgan değildir ve dökülmez. Nitrürasyonla yüksek alaşımlı çeliklerde % 80 Krom –Nikel oranı % 8-18 olan çeliklerde % 40 yorulma ömrü artışı sağlanabilir. Bu işlem sürtünme katsayısını düşürür, korozyona karşı direnci artırır. Nitrürleme bir yağlayıcı madde bulunmaması halinde dahi supap yapışma özelliğini azaltır. Nitrürleme ile sağlanan bu özellikler supabın ömrünü uzatır.



    ST: Stellitli Supaplar

    Eksoz supaplarında ve bazı emme supaplarında, supap oturma yüzeylerinde ve sap uçlarında aşınma mukavemetini ve korozyona karşı dayanıklılığını artırmak için stellit dolgu yapılır.



    Y: Oturma Yüzeyleri Sertleştirilmiş Supaplar

    Özellikle emme supaplarında supap oturma yüzeyinin aşınmasını önlemek için indüksiyonla sertleştirme yapılır.



    Cr: Krom Kaplı Supaplar

    Supap sapları yüzey sertliğini artırmak ve aşınmaya en aza indirmek için krom ile kaplanır. Bu işlem korozyona karşı sap direncini oldukça artırmakta aynı zamanda fonksiyonel kuvvetleri azaltarak supap ile gayd nitesinin ömrünü uzatmaktadır.



    Ph: Fosfat Kaplı Supaplar

    Supapları korozyondan korumak ve sap kısmının yağ tutucu özelliğini arttırmak için fosfatla kaplanır.



    Supap Hammaddeleri

    N Normal şartlarda çalışan emme supaplarında ve bimetal supapların sap kısmında kullanılır. Korozyona karşı dayanıklı bir malzemedir.



    S (CrSi) Krom silisyum alaşımlı martensitik supap malzemesidir. Yüksek ısı, aşırı direnç ve korozyona karşı dayanıklı bir malzemedir. Normal şartlarda çalışan emme supaplarının üretiminde kullanılır.



    O (CrMo) Krom – Molibden – Vanadyum alaşımlı bir supap malzemesidir. Martensitik grubunun en dirençlisidir. Yüksek stres altında çalışan emme ve eksoz supaplarının üretiminde kullanılır.



    A (CrNiMn) Krom, Nikel, Mangan alaşımlı bir supap malzemesidir. Yüksek stres altında çalışan eksoz supaplarında kullanılır. Yanma ve korozyona karşı son derece dirençlidir. Kurşunlu yakıttan etkilenmez. Östenitik grubuna girdiği için mıknatıs tutmaz.



    R (CrMoMn) Ostenitik yapılı standart Krom Nikel Mangan alaşımlı bir supap malzemesidir. Isıya, yanmaya ve korozyona karşı dayanıklıdır. Yüksek stres altında çalışan emme supaplarında kullanılır.



    I Nikel alaşımlı bir malzemedir. Ağır şartlar altında çalışan büyük dizel motorlarda eksoz supaplarının yapımında kullanılır.



    X (CrSi) Standart östenitik malzemeye nitrojen ilavesi ile yüksek sıcaklıktaki mukavemeti, sertliği ve korozyona karşı direnci arttırılmıştır. Normal şartlarda çalışan eksoz supaplarının üretiminde ve ağır şartlarda çalışan emme supaplarının imalinde kullanılır.



    Zaten lpg egzos subaplarina zarar verir emisyon isi ve hafiflik amaciyla alasimli subaplar kullanilir. Benzinle lpg yanma isi degerleri farkli oldugundan sorunlar olabilir.



    Kaynak:gunesenginevalves.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    Sesli guldum sayenizde aracinizin kaportasindaki sac levhada bile eser miktarda magnezyum alasimli celik var ataleti yenmek subaplari ve diger motor parcalarini hafifletmek icin sadece magnezyum orani artti celikteki yoksa saf magnezyum ne subap yapiminda kullanilit nede bi makine elemaninda kullanildigini duydum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DooD_Rox

    Sehir efsanesi sensin bak bakalim neymis.



    SUPAP

    İçten yanmalı motorlarda farklı iki tipte supap kullanılır. Emme supabı olarak adlandırılan supap silindirlere taze hava/yakıt karışımının alınmasını sağlar. Bu işlemi emme portunu açıp kapatarak yerine getirir. Egzoz supabı olarak adlandırılan diğer supap ise yanmış gazların silindir dışına atılmasını sağlar. Bu işlemi eksoz portunu açıp kapatarak yerine getirir.



    SUPAPLARDA YAPILAN ÖZEL İŞLEMLER:

    A/S: İki Parçalı Supaplar

    Supapların çalışma ömrünü oldukça artırdığı için özellikle eksoz supapları iki parçalı yapılmaktadır. Bu tür supapların baş kısmı hararete, korozyona oldukça iyi dayanan, mekanik zorlamalara ve aşınmaya dayanıklı östenitik çelikten sap kısmı ise normal hararetlere aşınmaya mukavim martensitik çelikten imal edilmektedir.



    Na: Sodyum Dolgulu Supaplar

    Çok zor şartlarda ve uzun süre yüksek hızda çalışan motorlarda supap kafasının sıcaklığını düşürmek için supapların içi sodyum ile doldurulur. Bunun neticesinde çatlak, korozyon ve distorsiyon ihmali azalır.



    Ni: Nitrülenmiş Supaplar

    Supap çeliğinin mukavemetini korozyona dayanıklılığını ve aşınma mukavemetini artırmak için supaplara nitrürasyon işlemi uygulanır. Supap üzerindeki nitrürlü tabaka kırılgan değildir ve dökülmez. Nitrürasyonla yüksek alaşımlı çeliklerde % 80 Krom –Nikel oranı % 8-18 olan çeliklerde % 40 yorulma ömrü artışı sağlanabilir. Bu işlem sürtünme katsayısını düşürür, korozyona karşı direnci artırır. Nitrürleme bir yağlayıcı madde bulunmaması halinde dahi supap yapışma özelliğini azaltır. Nitrürleme ile sağlanan bu özellikler supabın ömrünü uzatır.



    ST: Stellitli Supaplar

    Eksoz supaplarında ve bazı emme supaplarında, supap oturma yüzeylerinde ve sap uçlarında aşınma mukavemetini ve korozyona karşı dayanıklılığını artırmak için stellit dolgu yapılır.



    Y: Oturma Yüzeyleri Sertleştirilmiş Supaplar

    Özellikle emme supaplarında supap oturma yüzeyinin aşınmasını önlemek için indüksiyonla sertleştirme yapılır.



    Cr: Krom Kaplı Supaplar

    Supap sapları yüzey sertliğini artırmak ve aşınmaya en aza indirmek için krom ile kaplanır. Bu işlem korozyona karşı sap direncini oldukça artırmakta aynı zamanda fonksiyonel kuvvetleri azaltarak supap ile gayd nitesinin ömrünü uzatmaktadır.



    Ph: Fosfat Kaplı Supaplar

    Supapları korozyondan korumak ve sap kısmının yağ tutucu özelliğini arttırmak için fosfatla kaplanır.



    Supap Hammaddeleri

    N Normal şartlarda çalışan emme supaplarında ve bimetal supapların sap kısmında kullanılır. Korozyona karşı dayanıklı bir malzemedir.



    S (CrSi) Krom silisyum alaşımlı martensitik supap malzemesidir. Yüksek ısı, aşırı direnç ve korozyona karşı dayanıklı bir malzemedir. Normal şartlarda çalışan emme supaplarının üretiminde kullanılır.



    O (CrMo) Krom – Molibden – Vanadyum alaşımlı bir supap malzemesidir. Martensitik grubunun en dirençlisidir. Yüksek stres altında çalışan emme ve eksoz supaplarının üretiminde kullanılır.



    A (CrNiMn) Krom, Nikel, Mangan alaşımlı bir supap malzemesidir. Yüksek stres altında çalışan eksoz supaplarında kullanılır. Yanma ve korozyona karşı son derece dirençlidir. Kurşunlu yakıttan etkilenmez. Östenitik grubuna girdiği için mıknatıs tutmaz.



    R (CrMoMn) Ostenitik yapılı standart Krom Nikel Mangan alaşımlı bir supap malzemesidir. Isıya, yanmaya ve korozyona karşı dayanıklıdır. Yüksek stres altında çalışan emme supaplarında kullanılır.



    I Nikel alaşımlı bir malzemedir. Ağır şartlar altında çalışan büyük dizel motorlarda eksoz supaplarının yapımında kullanılır.



    X (CrSi) Standart östenitik malzemeye nitrojen ilavesi ile yüksek sıcaklıktaki mukavemeti, sertliği ve korozyona karşı direnci arttırılmıştır. Normal şartlarda çalışan eksoz supaplarının üretiminde ve ağır şartlarda çalışan emme supaplarının imalinde kullanılır.



    Zaten lpg egzos subaplarina zarar verir emisyon isi ve hafiflik amaciyla alasimli subaplar kullanilir. Benzinle lpg yanma isi degerleri farkli oldugundan sorunlar olabilir.



    Kaynak:gunesenginevalves.

    Alıntıları Göster
    ya arkadaş birşeyi bir yerden kopyalayıp yapıştırıyorsun bari zahmet et de oku önce

    okumadan kopyalayıp yapıştırdığın yazının bir kelimesinde bile magnezyum lafı geçiyor mu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    ya arkadaş birşeyi bir yerden kopyalayıp yapıştırıyorsun bari zahmet et de oku önce

    okumadan kopyalayıp yapıştırdığın yazının bir kelimesinde bile magnezyum lafı geçiyor mu...

    Alıntıları Göster
    Kardesim okumama gerek yok cunku otomotiv sektorunde calisiyorum bu islerin iciresindeyim. Keske biraz sen okusan mangan=magnezyum periyodik cetveldemi gormedin be arkadas ben alintiyi salliyosun deme diye kaynaktan attim

    Ama yok nafile cahil diyecem olmayacak neyse..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.