Şimdi Ara

Astra k 1.6 ctdi model sorunları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
563
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar araba almaya niyetlendim araç astra k 90 küsür binde 2016 model dynamic paket opsiyonlanmış 1.6 cdti 136 lık bunlar için okuğuma göre zincir sesi ve değişimi sıkıntısı var diyorlar bu konudaki düşünceleriniz nedir arac 2016 model ve 90 küsür binde km si var zinciri değişmesi gerekir mi araca bakarken nelere dikkat etmeliyim başına gittiğimde tabikide ustaya ve ekspere götüreceğim ama kendim gittiğimde ilk soğuk marş bastığımda motorun nesine dikkat etmeliyim ve aracın nerelerine bakmalıyım. Bu konular hakkında bir fikir verebilirseniz sevinirim. Birde arkadaşlar 1.4t 150 lilik k lar var bunlarla ilgilide piston kırma sıkıntısı var okudum ve duydum. Ama youtube de izlediğimde arabayı baya övüyolar bazılarıda korkarak gaza basılcaksa bu kadar paraya gerek yok diyor bu konudaki düşüncelerinizde nedir ? Herkese iyi forumlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trustmemaybe -- 20 Ekim 2024; 4:23:26 >







  • Bunlar bir parça takılıyormuş yağın geri kaçmasi engelliyirmuş. Sabah soğuk marşta zincir sesi geomesin diye. Ama 90.000kmde sorun çikacagini sanmam. En kötü zincir 150.000km gidiyor

    Haa ben triger zincirli arabayı kapıya araba diye koymam. Kayış en iyisi.
  • 1.4T'lerde piston kırma olayı var ve çok düşük kmlerde gerçekleşebiliyor, düşük km'de olanlarda muhtemelen uygun yağ kullanılmamıştır (en son dexos1Gen3 çıktı). Gerçi uygun yağı kullansan da günün birinde bu motor piston kırar bence.

    1.6CDTI ise ilk çalıştırmada gelen zincir sesi de kullanılan yağa göre değişiyor, kaliteli bir dexos2 kullanırsan ses yapmaz. Zincir ömrü ise geçmişine bağlı, bakımları zamanında kaliteli ve doğru malzemeler ile yapıldıysa 200k'yı rahat görür. 1.6CDTI'da ilk çalıştırma daki sesten ziyade motor çalışırken zincir sesi geliyor mu gelmiyor mu ona bakılır, o da 90k da çok zor ses yapması.

  • Şehiriçi kullanımlarda dpf çabuk doluyor, zincirden zaten bahsedilmiş, tahmini masrafı şu an 50 küsür bin tl diye biliyorum, motoru komple kasadan ayırıp yaptıkları için işçiliği yüksek bir işlem.

  • Zincir sesi gelince zincir değişiyor (ilk calistirmada degil genel kullanimda ses yapmaya baslarsa)

    Sadece 1.6 dizel degil 1 5 d ve 1.4 t de zincirli 1.6t de zincirli.

    Astra k anahtarsiz calistirma olanlarda direksiyon kolon kilidi arızası var modül takarak iptali yapiliyor

    Lastiklerin her birinde sensor var su sıralar sensorlerin pilleri bitmeye basladi model yilina göre pil değişimini deneyenlerde var sensor kesip lehim atiliyor falan tutmuyor

    Lastij sensorleri burada pahali cinden ucuza aliniyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 20 Ekim 2024; 12:54:41 >
  • Anladım değerli yazarlar çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Astra k ya bakarken nelere dikkat etmek gerekli araç için bakmaya gittiğimizde peki ?
  • 2 yıl dolu dolu kullandım. performanslı donanımlı güzel araçtır


    kronik arıza olarak zincir mevzusu var söylenmiş zaten. ses geldiğinde değiştirrisiniz bende 90.000 de gelmişti bu arada erken geç falan diyemezsiniz, ne zaman geleceği belli olmaz.


    trim sesleri biraz üzebilir, bozuk yolda özellikle. arabanın tüm kapılarını trimlerini her şeyini söküp izole etmiştim usta etmişti beni araç resmen.

    emsallerine göre fazla yakar ama hakkını verir, ara hızlanmalar olsun top speed olsun on numara araç. dynamic donanım tatmin eder ama excellance olursa tadından yenmez.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Opel astra 1.6 cdti vs 1.4t manuel
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 1.6 dizel güzel motordur, farkı modeller de kullandı bunu. Kötü olduğundan değil emisyondan ve markanın devrinden sebepli üretimden kalktı.


    1.4 turboların 150liği SIDI motordur, bu motordaki sıkıntının başlıca sebebi LSPI'dir. Bunu çok erkenlere çeken otomatik şanzımanın aracı düşük devirde tutmaya çalışmasıdır. Ya manuel alacaksınız ya da otomatiği gaza yükleneceğiniz zaman manuel gibi kullanıp erken vites düşürüp devir yükselteceksiniz. 


    1.6T SIDI manuel kullanıcısıyım.

  • aliveli90 kullanıcısına yanıt

    Triger zinciri 2. el bir araçta olabilecek en iyi donanımlardan birisi. Ancak zincir var zincir var. Ford 2.0 tdci ve Hyundai 1.6 CRDİ motorlarda çift baklalı zincir var ve 400-500 bin km banamısın demiyor. 1.3 Multijet zinciri 100.000'de ses yapmaya başlıyor.

  • coskunserce kullanıcısına yanıt

    Kia 1.5 crdi araçımda 150.000kmde boşlamıştı. Sonrada yağ pompası cortladı.


    Malzeme işçilik ücreti kayışın 3 katı




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 21 Ekim 2024; 18:35:50 >
  • Teşekkür ederim değerli bilgileriniz için bu 1.4 t 150 lilikler için yazılım ve dexos yağ ile bu piston kırma çözüldü diye bir yazı okudum sizce ne kadar doğrudurki?
  • trustmemaybe T kullanıcısına yanıt

    o iş risk hocam ben olsam asla o motora girmezdim.

  • Baktığınız modeli 4 sene kullandım. Zincir sesi 40-50binden sonra sabah ilk çalışmalarda gelirdi. Büyük bakımda değişmişti. O zamanlar forumunu takip ederken 1.4 lerde piston kırma durumu yaygındı evet. Sonra yağ ile çözüldü dendi ama risk yine. Tepe tepe bindim, Kısacası trim sesi dışında 1.6 dizel gayet güzel arabadır. Bakmanız gereken kronik bir durumu yoktur.

  • Anladım hocam evet 1.4t ler sıkıntılı duruyor ne olursa olsun korkarak gaza basmanın anlamı yok
  • 2016 model araç aldığınızda triger değiştirilir, yağ filtre bakımı yapılır kulakçiklara mutlaka bakılır, alici ile konuşun biraz fiyat kırın. millet sadece km olarak bakıyorlar Türkiye şartlarında 10 sene kullanılmış neredeyse,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 31 Ekim 2024; 11:46:30 >
  • bu araçtan özellikle 2016 2017 yılına ait olanlardan malum sitede bolca var kimisi km düşük diye 950-1 milyon arası fiyat yazıyor hadi onu geçtim 2016 model 150-200 bin km aralığında olanlara 800 altı yazan yok bir ara bakıyordum bende, zincir değişmemiş araçlara mesaj atıyordum fiyattan şu kadar düşün diye arabamda problem yok diyip geçiştiriyorlardı, alınmaz abi eğer bakımlısı varsa da fiyatı uçuktur diğer türlü bu masrafı göz önünde bulundurarak en az 100 bin fiyat düşmesi gerekir

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.