Şimdi Ara

Atv Motor Nedir? ben yazdım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
3.367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Atv motor dört ya da altı tekerlekli, içten yanmalı karbüratör ve ya enjeksiyon yakıt püskürtmesi ile çalışan küçük arazi araçlarıdır. Her yolda ilerlemek üzere üretilen bu dört tekerlekli taşıtlar hobi ve hizmet amaçlı kullanılmaktadır. Hizmet amaçlı atv motorlar (utility atv) düşük cc motorda 4x2 aktarmaya sahipken yüksek cc motorlu hizmet atv motorların neredeyse hepsi 4x4 aktarmaya sahiptirler, sadece 4x4 ile değil kilitli difransiyel ve ağır vites ( L modu düşük hız ve yüksek çekiş gücü sağlar ve aracın arazide daha rahat ilerlemesini sağlar L modu bazı 4x2 aktarmaya sahip atv motorlarda da mevcuttur) Bu tür atv motorların özellikle yüksek cc hacime sahip motorlu olanları arazide durmaksızın ilerleyebilirler, palet takıp derin karlı zeminde ilerlemek mümkündür ama palet için en az 500 cc motor hacmi gerekmektedir. Yüksek motor hacmine sahip tüm atv motorlara palet uygulanabilir. Bu tür atv motorlarda motordaki gücü tekerleklere genelde C.v.t türündeki şanzıman iletir. Genelde hobi amaçlı arazide gezmek için tercih edilmektedir. Genelde kurumların tercih ettiği 6x6 atv motorlarda vardır bunlarda hizmet amaçlı atv sınıfına girer ve arkada fazladan iki tekere sahiptir altı tekerede motordan güç iletilir 4x4 ve 6x6 atv motorlar arkadan itişli olarakta kullanılabilmektedir. Hizmet amaçlı atv motorların motor hacimleri 250-1000cc arası değişmektedir. Birazda çocuk atv motorlarına değinelim küçük yapıda ki bu motorlar 50-70-90-110cc hacimlere sahiptir, trafiğe çıkamazlar ve Amerika'da Çocukların atv motorlarında bayrak vardır. Son olarak spor atv motorlardan bahsetmek istiyorum, spor atv motorlar yarışlar için kullanılır. Bazen çöllerde drag yarışı yaparlar, bazen toprak zeminde tozu dumana katarlar bazende drift yaparlar kimi zamanda arazide hoplayıp zıplarlar. Tabi bu farklı sporlar için bu motorlar amacına uygun modifiye edilmedilir. Bu tür atv motorlar 4x2 aktarnaya sahiptir ve gücü tüm atv motorlar gibi arka tekerlere iletir. Spor atv motorlarda genelde manuel vites olsada C.v.t isimli değişken oranlı şanzımanlı modellerde vardır. Bu tür motorların hacimleri 150-700cc arasında değişmektedir, profesyonel olanlar ise genelde 450-700 cc hacime sahiptir.(eğer Can-am Renegade 800 ve Renegade 1000 modelini saymazsak en yüksek hacimli spor atv Yamaha 700r olarak gösterilebilir) Spor atv motorlar devirli kullanımı severken hizmet amaçlı (utility) atv motorlar daha torklu motorlara sahiptir yani hızdan çok çekiş gücüne önem verilmektedir. 02.04.2013 / Nurettin Burhan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nrttn/bora -- 26 Aralık 2013; 19:55:15 >







  • çok güzel yazmışsın aynen kopyalayıp vikipediye ekle bence
  • wikipediada var ama, başka birisi yazmış. ben kendi sayfamda yazmıştım facebookta:)
  • bu 100 cc veya 150 cc atv ler yakıt olarak ne kadar yakarlar acaba az yakan 2 tekerli motorlar kadar az yakarlarmı acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mercedes hastası

    bu 100 cc veya 150 cc atv ler yakıt olarak ne kadar yakarlar acaba az yakan 2 tekerli motorlar kadar az yakarlarmı acaba

    yakıt konuusnda net bilgim yok ancak 2 tekerliler kadar az yakmaz nedeni ise yere temas eden 4 tane kalın sayılabilecek teeker var
  • şehir dışında zevkli aletler ama şehir içinde motosikletten en az 10 kat tehlikeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    şehir dışında zevkli aletler ama şehir içinde motosikletten en az 10 kat tehlikeli.

    Bende aynı düşüncedeyim her sabah okula giderken bir tane geçiyor.Geçen ışıklarda kalkarken öyle bir sendeledi ki yatıracak sandım son anda düzeltti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a4technic

    quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    şehir dışında zevkli aletler ama şehir içinde motosikletten en az 10 kat tehlikeli.

    Bende aynı düşüncedeyim her sabah okula giderken bir tane geçiyor.Geçen ışıklarda kalkarken öyle bir sendeledi ki yatıracak sandım son anda düzeltti

    kısa aks mesafesi dar yapı ve ucuzlarında difransiyel olmadığından motosiklet gibi dengeli değil motosikletin kuralı bellidir kural dışına çıkmadığın sürece dengede kalırsın ama atv de öyle bir durum yok toplam 1.000 km kadar kullandım genelde off road ama şehire girince stres oluyordum motora göre daha alçaktı hatta bazıları var akülü arabadan biraz büyük neyse trafikte viraja girerken sola dönerken sağ sağa dönerken sol taraf kendini bırakıyordu ağırlığı o tarafa vermek gerekiyor ve gidona bastırmak gerekiyor devamlı vücut hareketlerinle aleti yolda tutmaya çalışıyorsun motorla sakin sakin gittiğim yorulmadığım yolda dayak yemiş gibi bacaklarım ve kollarım ağrıyordu spor mu harbiden sağlam bir spor yaptırıyor ama dediğim gibi offroad atv alıp şehir içinde sürülmez zaten yasak ama sürenleride görüyorum ha nerede alınır köy yerinde nimet römork vs çekersin dağa taşa vurursun spor için harika ama şehir içinde sürülmez.


    kaymaya müsait toprakta bile rahatça taklaya geliyor normal yolda tekerlekler daha sağlam tutunduğundan kayma yok anında takla.




  • http://atvmotor.web.tr/atv-motor/ buradada anlatılmış
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.