Şimdi Ara

Audi A3 mü Volvo v40 mı tercih etmeliyim (konfor odaklı)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
2
Favori
1.287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,




    Bu iki araç arasında tecrübeli kişilerden destek almak amaçlı konuyu açmaktayım.


    Detay vermek gerekirse şuanki bütçem 1.2m bandında, aşağı yukarı esneyebilir.


    Yakıt tüketimi, motor gücü, aracın görünümü gibi dertlerim yok lütfen bunlara göre öneri yapmayın. Tek beklentim yüksek hızlarda aracın sessiz olması. Yol sesi, rüzgar sesi, motor sesleri olarak en sessizi ve konforlusu olanını tercih etmek istiyorum. Konfor denince sadece koltuk ve süspansiyon açısından değerlendiriliyor genelde, lakin bende en önde olan konu ses.


    Örnek vermek gerekirse daha önce 2021 1.0 tsi Polo kullanmaktaydım. Aracın 140a çıktığını rüzgar sesinden anlıyordum. Hem yol sesi hem konfor olarak 15" jantların verdiği destekle çok güzeldi. Ses sistemi de sanırım çok beğeniliyor, kısık seste müzik dinleyerek 100-140 arası çok mutlu geziyordum ki ta ki 2021 bir corollaya geçesiye kadar. Biraz pürüzlü asfaltta 70 hızda giderken bile düşük seviyede seste müzik dinleyemiyorum, yanımdakiyle usulca konuşamıyorum.


    Yukarıdaki örnek sebebiyle açıkcası A3, Polo'dan gelen güzel tecrübe sebebiyle daha güvenli ve muhtemel geliyor. İnternette video ve forum olarak A3, 1.16, A180 karşılaştırmalarının hemen hemen hepsini okudum. Bunların sonucunu harmanladığımda ses yalıtımı ve konfor olarak A3 bu 3'lüde kazanan iken bir de v40 çıktı ortaya ve çok fazla bir karşılaştırma bulamadım.


    Muhtemelen 2018-2019 60bin km bandında bir seçim olacak. Hani araç olursa olsun muhtemelen düşük paket olacak çünkü 17-18 değil 16" tercih etmeye çalışıyorum kalın yanaklı lastik olması için. Road rage yapmadığım, kimseye makas atmadığım ve virajlara olması gerektiği gibi girip çıktığım için geniş tabanlı lastik ihtiyacım yok.


    Derseniz ki onları at bir kenara, 1.2m bandında MG HS'nin yalıtımı A3 kadar var, ona da bakabilirim. Çünkü videolarda gördüğüm kadarıyla bir A3'ün bir de MG'nin stepne içi ve arka bagaj yalıtımı vardı.



    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim,


    İyi forumlar








  • 2024 a3 sahibi olarak soruyu en azında audi kısmını cevaplayayım. A3 yalıtım olarak bazı alanlarda golften ilerde bazı alanlarda geride. Yol sesi olarak golf kesinlikle çok sessiz. Özellikle 100 km/h'ye kadar golf bariz sessiz. Fakat sonrasında golf'ün rüzgar sesi a3'ten fazla. A3'te genel olarak sadece yuvarlanma sesi oluyor. Uzun dönem golf-a3-leon üçlüsünü sürdüm, audi'nin malzeme kalitesi, içerisindeki özenilmişlik hissi hiç birinde yok. Golf ve a3'te İkisinde de hayalet ekran var mesela fakat içine oturduğunuzda aradaki farkı net anlarsınız.
    35 tfsi ile basınca iyi gidiyor, sakin kullanımda çok az tüketiyor. Uzun yolda 110-120 bandında eski aracım 1.4 dizel i20 arabamla aynı tüketimi var daha ne olsun.
    Sözün özü, a3 dışında mercedes alternatif olabilir, fakat golf'ü ben daha sonraki sıralara koyardım. Volvo ise test sürüşünden sonra karar vermek daha doğru olur.

    2024 model a3 sahibiyim. A3 ile V40 karşılaştırmasında, hangisini alsanız üzmez diyebilirim ancak arkadaşımın MG sini bir süre kullanma fırsatım oldu, dışarıdan albenili görünebilir ancak çin malı kalitesizliği her detayında var maalesef. Ben olsam MG tercih etmezdim, bu araçlar boşuna premium c değil.

    Konu sahibi için ben yorumumu yaptım kapattım, sadece yalıtım daha doğrusu Nvh olarak iyi araç sormuş. tek tek test etmesi lazım çok yapacak birşey yok ona..


    Senin bindiğin eminim A3 sedandır, onlarda malzeme kalitesi daha düşük, arka kapılar, zemin halıları, ön kapı üstü, merkez konsol dekoru falan daha ucuz. yalıtım daha zayıf, çok yol sesi alıyorlar. macaristan üretim. 2016 makyaj öncesi sportback ve hatchback tavsiye ederim, makyaj sonrasında 8v kasada da tasarruflar var.


    zaten premium otomobil = süper otomobil diye bi durum da yok ama anlatamıyorum bunu nedense.. vasat premium araçlar olduğu gibi, orta direk markaların şahane araçları da olabiliyor. ama Mg Hs gibi açıkçası bütçe otomobili denebilecek bir modelin A3 ile kıyaslanması anlamlı değil. premium markanın ürettiği model premiumdur bu bizim zannımızla değişemiyor. ve mühendislik, incelik olarak Mg Hs ile çok açık farklar var bu da çok doğal.

  • Hocam bildiğim kadarıyla V40 süspansiyonu sert bir araç özellikle arka süspansiyonlarının sesli çalıştığı söylenir. Ford focus alt yapısı olduğu için konfordan ziyade sürüş dinamikleri ile ön planda. Ama yalıtımını bilemiyorum kullanmadığım ya da binmediğim için.

    A3 zaten yalıtım olarak sınıfının en iyilerinden. Mg henüz piyasada yen, geleceği soru işareti. Ben tercihimi A3’ten yana yapardım ve eğer kesinlikle en önemli kriterim yalıtım ise Golf 1.0 etsi de seçeneklerim arasında olurdu.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • mur@t_333 kullanıcısına yanıt

    Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim,


    Golf 1.0 eTSI'ın 2019 bir A3 sportback'e göre yalıtımı daha mı iyi acaba? Aynı platform ve motor olduğunu biliyorum. Her ne kadar aynı DSG deseler de Audi'deki DSG yapısı ıslak kavrama olduğu için daha yumuşak ve arızadan uzakmış. Yalıtım konusunda ise Golf hakkında bilgim yok, 3 gün kadar önce VW bayisinde içine binmiştim, corollodan sonra çok dar ve basık gelmişti (muhtemelen a3 de öyle gelecek gerçi). Öndeki göstergeler çay tabağından daha küçüktü, multimedya ekranı ise daha da minik ve orantısızdı sevememiştim.


    Bagaj taban ve kapı yalıtımlarını bilmiyorum Golf'ün. Aydınlatırsanız sevinirim. Tabi burada golf daha basık olduğu için belki rüzgar sesinde daha başarılıdır.

  • mur@t_333 kullanıcısına yanıt
    Hocam Çinliler (Geely) volvoyu yanlış hatırlamıyorsam 15 yıl önce aldı forddan (2010) günümüz volvolarinin Ford ile ortak noktası yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Spectral Fiend S kullanıcısına yanıt

    Dar olmasını saymazsak temiz bir V40 şahane arabadır, koltukları insanı mest eder.

    T3 motor ve aisin şanzıman ikilisi de gayet iyidir

    İkinci elde satış kaygısı ve genis alan aranmıyorsa a3e göre fazlasıyla mutlu edecektir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • babapars kullanıcısına yanıt

    V40lar focus altyapısı kullaniyor bilgide hata yok,sadece motorlarda fark oluyor

    1.6 T4 180lik ve d2 115lik motorlar ve PowerShift şanzımanlar Ford

    T3 Ler Volvo motor aisin şanzıman


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • babapars kullanıcısına yanıt
    Almasıyla platformun ilgisi yok hocam. V40, Focus platformunda üretilen bir araç.


    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Spectral Fiend S kullanıcısına yanıt
    1.2 milyona alacağınız A3 önceki nesil en son 2020 model olan model olacak ve o kasada ıslak tip DSG yok. 2021 ve sonrasındaki son kasasında ıslak DSG var o da bütçenizi aşar. Golf’te de kuru DSG var. Yalıtım olarak başarılıdır. İsterseni bir test sürüşü yapın. A3’ten geri kalmaz yalıtım olarak.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Konu açtığıma pişman olup konuyu silmeden önce rica ediyorum motor şanzıman platform tartışmalarını başka yerde yapın. İletiyi tamamen okumadan mesaj yazmayın. Yalıtım öncelikli konfor sorusu soruyorum... Yazdıklarınızı 2.500 kere farklı konularda yazanlar zaten var, internette de teknik bilgilerin kaynağı var. Yalıtım ve konfor için çok detay yok, tecrübe yorumu arıyorum.


    Golf'ü araştıracağım teşekkür ederim, videolarda gördüğüm kadarıyla onun da stepne kısmı kaplıymış, oldukça güzel görünüyor.

  • Yanlış hatırlıyorum o halde forumdaslari yanittiysam uzgunum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Spectral Fiend S kullanıcısına yanıt

    Arkadaşım sorunu cevapladık,v40in da arka kısmı komple kaplı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2024 a3 sahibi olarak soruyu en azında audi kısmını cevaplayayım. A3 yalıtım olarak bazı alanlarda golften ilerde bazı alanlarda geride. Yol sesi olarak golf kesinlikle çok sessiz. Özellikle 100 km/h'ye kadar golf bariz sessiz. Fakat sonrasında golf'ün rüzgar sesi a3'ten fazla. A3'te genel olarak sadece yuvarlanma sesi oluyor. Uzun dönem golf-a3-leon üçlüsünü sürdüm, audi'nin malzeme kalitesi, içerisindeki özenilmişlik hissi hiç birinde yok. Golf ve a3'te İkisinde de hayalet ekran var mesela fakat içine oturduğunuzda aradaki farkı net anlarsınız.
    35 tfsi ile basınca iyi gidiyor, sakin kullanımda çok az tüketiyor. Uzun yolda 110-120 bandında eski aracım 1.4 dizel i20 arabamla aynı tüketimi var daha ne olsun.
    Sözün özü, a3 dışında mercedes alternatif olabilir, fakat golf'ü ben daha sonraki sıralara koyardım. Volvo ise test sürüşünden sonra karar vermek daha doğru olur.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Furkan Taşdemir EXZMG F kullanıcısına yanıt

    A3 çok güzel araba gerçekten. Güle güle kullanın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kadar spesifik bir konuda (ses-izolasyon) beklentiniz varsa alıcı olarak gidin yola çıkıp testinizi yapın istediğiniz araçlarla. herkesin kulağı farklı, bazısına rahatsız edici gelen ses, kimini o kadar etkilemez, herkes başka birşeye takık olur.


    tek diyeceğim şu, mümkün olduğunda küçük ebat jant, ince ve sessiz lastiktir bu işin püf noktası. 205/55R16 en ideal ölçüdür.

  • Mg hs eski a3 ten daha sessiz bir araç ama üst hızları bilmiyorum. 140 tan sonra rüzgar sesi ne kadar artar bilmiyorum. 140 lara çok nadir çıkıyorum. Suv yapısı gereği rüzgar sesi alıyor ama hs de 120-130 lu hızlarda sessiz gidiyor.


    O paralara makyajlı focus, makyajlı ceed ve 308 de düşünebilirsiniz. Bunların da yalıtımı iyi. Sadece büyük janttan kaçınmak gerekiyor. 16 jantlı bir focus, 308, ceed yalıtım olarak memnun eder. Süspansiyon konforu olarak da daha iyidir.

  • Furkan Taşdemir EXZMG F kullanıcısına yanıt

    Cevabınız için teşekkür ederim, bütçe aralığım son nesil A3'e yetmiyor 30TFSI'a ancak yetecektir 2019. Onun dengi de 2022 golf'e denk geliyor. Bunlar tabi dynamic ve life paketler, 16" jantlı. Audinin minimalist ve şımartmayan tasarımı olmasına rağmen kalite ve işçiliğini herkes çok övüyor. Oturup deneme fırsatım olmadığı için yorumlarınız değerli, teşekkür ederim.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Haklısınız, Polo'da 185/65/R15 vardı nexen yaz lastikleriyle muazzam sessizdi fakat C segmentlerde sanırım bu kadar ufak lastik kullanılmıyor alt paketlerde bile.


    Açıkcası tecrübeli kişilerden fikir alma sebebim dediğiniz gibi herkesin farklı kulağı olması ve bunları harmanlayıp bir sonuç çıkarmak istemem. Sıfır almayacağım için pek bir test imkanım yok, ikinci el de olsa insanlar kolay kolay araçlarını denemeye vermez. Açıkcası ben de kapora almadan vermem.


    Bunun dışında aynı yolda, aynı ısı ve rüzgar koşullarında, aynı hızda vs.. yeni uyandığımda duyduğum uğultu miktarı ile akşam tüm günün yorgunluğu ve şehrin kafa şişirmesi sonrası duyduğum uğultu arasında ciddi fark var. Yorgunken, akşam daha sessiz geliyor araba :)


    Velhasıl, tecrübeli kişilerin yorumları benim için çok değerli.

  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Fordda mondeo konforu çok popüler, hep passatla karşılaştırılıyor fakat focusu hiç düşünmemiştim, öneriniz üzerine araştıracağım.

  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Hocam ben de 2017 A3 kullanıyorum. Superb, Insignia falan alayım diyordum ama 1.549 a hs oldukca.ilgi.cekiyor. sizce memnun kalır mıyım? Doğru tercih mi? Aklımda hep yeni marka nolur nolmaz sorusu var


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2024 model a3 sahibiyim. A3 ile V40 karşılaştırmasında, hangisini alsanız üzmez diyebilirim ancak arkadaşımın MG sini bir süre kullanma fırsatım oldu, dışarıdan albenili görünebilir ancak çin malı kalitesizliği her detayında var maalesef. Ben olsam MG tercih etmezdim, bu araçlar boşuna premium c değil.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.