Şimdi Ara

Tam otomatik (tork konvertör) mucizesi ve 3 araç kıyaslaması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
15.203
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Biraz sohbet havasında deneyimlerimi anlatacağım bir başlık bu. Özellikle belirtmek isterim ki, otmobilde benim için öncelikli kalemlerden birisi işletim maliyetleri ve sahip olma maliyetleridir. Bu sebeple, bazı araçları, kendisinden daha lüks araçların ilerisinde bulabilirsiniz benim listemde. 2010'da B sınıfı sürücü belgemi, 2018'de ise A sınıfı sürücü belgemi aldım. Sürücü belgelerimi aldığımdan beri çeşit çeşit, farklı sınıflarda otomobiller kullandım.

    Giriş cümlesi ve özet olarak: Çift kavramalı şanzıman benim satın alma kararımı olumsuz etkiliyor. Bu şanzımana sahip bir aracı almam, aldırmam.

    Bu aralar 2017 model Astra J Sedan - 1.6 dizel tork konvertörlü motorlu araçtan bahsedeyim ve 2020 Megane Sedan 1.5 DCi EDC ile kıyaslayayım.

    Multimedya ekranı yok kullandığım pakette. Geri park sensörü yok, ki Fethiye gibi bir yerde cidden zorluk olabiliyor. 2020 Megane'dan sonra İLAÇ GİBİ gelmiş olsa da, biraz fazla yakıyor Megane'a oranla. Bu zamana kadar kullandığım en akıllı çift kavrama Renault'un EDC'siydi. Fakat yoğun trafikte yürüme hızında ilerlerken, araç olur da eğim sebebiyle vs. 30 - 40km gibi hızlara çıkarsa ve dik yokuşlarda kalkıştan sonra hızlanırsa 1. vites konusunda cidden zorlanıyordu. Hala 1. vitese oturmak istiyor, ciddi ve sert yığılmalar oluyordu. Haliyle en iyi çift kavramalı şanzıman benim için tork konvertörlü, 4 vitesli şanzımandan bile kötüdür.

    Astra'da anladım ki, şanzıman seçimim mutlaka ya manuel vites ya da tork konvertörlü şanzımandan yana olacak ve bu araç seçimimde önemli bir kriter olacak. Astra ve Megane, dayımla beraber işlettiğimiz ve beraber kullandığımız araçlar.

    Megane'ı ayrıca anlatmak istemiyorum. Astra'ya göre daha az yakıyor. Çok çok daha yeni olmasına rağmen sürücü koltuğunda, tavanda, ön panelde trim sesleri daha fazlaydı. Ynalış vites seçimi çok yapıyor ve gaz pedalının altında güç çok geç geliyor yanlış vites sebebiyle. İzmir - Fethiye arası mekik dokuyan birisi olarak, Astra'nın daha rahat ve daha az yorduğu aşikar. Görsel olarak Megane, Astra'dan daha şık.

    2019 Bismillah Plus Line Passat. Bahsi geçen araba 1.6 dizel motor, senelerdir 250nm gibi ilkel seviyelerde DQ200 şanzımanın maksimum giriş tork seviyesi sebebiyle tıkanmış, Bismillah Line'dan bir üst dolu paket olan Passat. Daha önce abime "Bak DSG bozuluyor" dediğim için ne apttalığım, ne salaklığım kaldığı ve tavsiye etmediğim Süperb'den sonra, akıllanmayarak Insignia yerine gidip alınmış bir Passat bu. Insignia daha dolu (nesnel yaklaşım) ve daha güzel bir araç (öznel yaklaşım) olmasına rağmen yine de gidilmiş alınmış bir Passat bu. DQ200 kağıt üzerinde ve mükemmel şartlar altında güzel çalışan bir şanzıman. Ama yoğun trafiğe gelemiyor çünkü yağ soğutması yok, ve DQ200'ün çok bozulmuş olması korkutuyor. Kaldı ki 6. - 7. vitesler arasıunda sanki bir kaçırma yapıyor, vuruntu yapıyor. En azından ben kullandığımda başlamıştı. Otomobilden çok anlmayan insanlara "oğlum adam passata biniyor la" dedirtecek bir araç, başka artısı yok.

    A8L, Mercedes E, S, Range Rover Vogue gibi aşırı üst seviye araçları 1-2 saatliğine tadımlık kullanmışlığım var. Ancak alım gücümün asla yetmeyeceği için, aşırı kaprisli araçlar gibi hissettirdikleri için, işletme maliyetlerinin cidden fazla olması sebebiyle BENİM AÇIMDAN olumlu ya da olumsuz çok hissiyatları yok. Bu üç araç içerisinden favorim Astra olur. Gerçi kendisi 134bin'de olduğu için ve triger kayışı yerine zincir kullanıldığı için, ilgili zincirin de motorun arkasında olmasından kaynaklı ağır bakımda motorun sökülmesi gerekiyormuş. Bu da bir eksi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sertacaygun -- 23 Eylül 2020; 15:3:28 >







  • Ben cvt şanzımanı çok sevdim. Daha önce tam otomatik araçlarım da oldu.

    Cvt'de hız ve devri çok rahat ayarlıyorsunuz. Tam otomatiklerde bazı durumlarda sıkıntı oluyordu. Yazın Artvin bölgesinde gezdim. Virajlı, bol yokuşlu yollar. Düzlük neredeyse yok. Tam otomatik 2 de yemez, 1 e düşer, 3 de yemez 2 ye düşer, 1 de bağırır 2 ye atar, aynı şeyi 2-3 arasında yapar dururdu. Cvt pürüzsüz. Ne kadar gaza basarsan ona göre devir çevirir.

    Bir diğer güzel yanı sıkışık trafikte. 1in çok geldiği, 2nin fazla geldiği hızlar oluyor. 2 ye atınca araç öne atılıyor. Daha çok fren ve vites geçişi yaşıyorsunuz. Cvt kaymak. Akıyor gidiyor, vites yok. Öne atılma yok.

    Tabii ben performanslı kullanmam. Gereksiz yere gaza yüklenmem. Sakin, ekonomi ve konfor odaklı kullanıyorum. 4bin devirde 120ile çıkmak varken 3bin devirde 100le çıkarım. Gereksiz zorlamam, doğayı mümkün olduğunca az kirletirim. Bu kullanıma cvt çok hitap ediyor.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Tork Konvertörlü Tam Otomatik Şanzımanın Mucizesi: Üç Araç Kıyaslaması

    Otomatik şanzımanlar, araç kullanma deneyiminizi sorunsuz ve rahat hale getirerek sürüş keyfini artırır. Bunlar arasında tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlar, pürüzsüzlükleri ve güvenilirlikleriyle öne çıkar.

    Tork Konvertörlü Şanzıman Nasıl Çalışır?

    Tork konvertörlü şanzımanlar, motor gücünü tekerleklere aktarmak için bir tork konvertörü kullanır. Bu tork konvertörü, şanzıman sıvısıyla dolu iki türbin içerir: bir pompa türbini ve bir türbin türbini. Motor, pompa türbinini döndürdüğünde, sıvı türbin türbinine aktarılır ve tekerleklerin dönmesini sağlar.

    Tork Konvertörlü Tam Otomatik Araçların Avantajları

    • Pürüzsüz Vites Değişimleri: Tork konvertörleri, vites değişimlerini neredeyse fark edilmez hale getirerek sürüşü daha konforlu hale getirir.
    • Artırılmış Tork: Tork konvertörlü şanzımanlar, özellikle düşük hızlarda yüksek tork sağlar. Bu, ağır yükleri çekerken veya yokuşları tırmanırken faydalıdır.
    • Güvenilirlik: Tork konvertörleri, sağlam yapıları sayesinde uzun ömürlü ve güvenilirdir.

    Tork Konvertörlü Şanzıman Hangi Araçlarda Var?

    Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlar, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli araçlarda bulunur:

    • Lüks Otomobiller: BMW, Mercedes-Benz ve Audi gibi lüks otomobil üreticileri, tork konvertörlü şanzımanları pürüzsüzlük ve konforları için tercih eder.
    • SUV'lar: Ford Explorer, Jeep Grand Cherokee ve Toyota Highlander gibi SUV'ler, yüksek tork gereksinimlerini karşılamak için genellikle tork konvertörlü şanzımanlarla donatılır.
    • Kamyonetler: Chevrolet Silverado, Ford F-150 ve Ram 1500 gibi kamyonetler, ağır yükleri taşımak için tork konvertörlü şanzımanların avantajlarından yararlanır.

    Tork Konvertörlü Otomatik Araç Tavsiyeleri

    Aşağıdaki araçlar, mükemmel tork konvertörlü tam otomatik şanzımanları ile bilinir:

    • Honda Accord: Pürüzsüz vites değişimleri ve yakıt verimliliği ile tanınır.
    • Toyota Camry: Güvenilirliği ve konforlu sürüşüyle öne çıkar.
    • Kia Sorento: Geniş iç mekanı ve güçlü tork konvertörlü şanzımanı ile çok yönlü bir SUV'dur.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Tamamını okumadim daha ancak şuraya yüzde yüz katılıyorum bir 6 DSG sahibi olarak: 'Haliyle en iyi çift kavramalı şanzıman benim için tork konvertörlü, 4 vitesli şanzımandan bile kötüdür.'
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LaViTz

    Tamamını okumadim daha ancak şuraya yüzde yüz katılıyorum bir 6 DSG sahibi olarak: 'Haliyle en iyi çift kavramalı şanzıman benim için tork konvertörlü, 4 vitesli şanzımandan bile kötüdür.'
    Neden Hocam. DSG 6 da mı sorun çıkarıyor? DQ381 i de merak ediyorum bu arada.
  • DSG güzel şanzıman; sık sık piste vs. gidiyor olsam tork konvertörü yerine tercih ederdim açıkçası fakat durum böyle değil. Uzun yola çıkınca, otoban süratlerinde ha DSG olmuş ha tam otomatik, veya manuel. Aralarında bir fark kalmıyor, en fazla sollama için gaza bastığınızda 0.5 saniye geç küçültür vitesi. Onu da şahsen manuel olarak küçültüyorum ben zaten daha zevkli oluyor.
    Geri kalan kullanım koşullarında yani trafik içerisinde değil 4, 3 ileri tork konvertörü dahi daha konforlu kullanım sağlar. Burada DSG'yi kötülemiyorum, işin gerçeği bu. Kavramalı bir şanzıman hiç bir zaman hidrolik aktarmalı bir sistem kadar pürüzsüz, akıcı olamaz.

    Bu arada 4 ileri deyip küçümsemeyin, şöyle yüksek hacimli güçlü bir motor ile inanılmaz keyifli olur. 4 vites olduğundan oranlar uzun, dolayısıyla 1. viteste 100, 2.viteste 150-160; 3'te 200 4'te 270-300 görür o tür araçların çoğu. Bu ne demek, gaza oturduğunuzda 0 kmh'den 200'e kesintisiz devam eden bir hızlanma. Hızlı tren gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 23 Eylül 2020; 18:9:9 >




  • Eskiden bende bu şanzuman meselesine takıktım. Sırf bu yüzden A5 Coupe değil F30 tercih etmiştim hatta. Çünkü bu forumda ve pek çok yerde ZF nin mükemmeliğinden sorunsuzluğundan bahsedilir. Bende yıllarca manuel kullanmış bir adam olarak şanzumanda sorun yaşamak istemedim.


    Ancak gelgelelim kazın ayağı her zaman öyle olmuyor. Şanzuman evet sorunsuz mükemmel tık tık bir şanzuman. Ancak şanzuman yağ soğutucu parça ne yazıkki öyle değil. Yağ soğutucu patlayıp tüm şanzumana su aldıktan sonra araç vuruntu yapmaya başladı. Ancak bunun öncesinde veya sonrasında ne bir uyarı verdi nede başka bir sorun.

    Tabiki sanayiden bir fiyat aldıktan sonra borusanla görüşüldü. Ancak konuşulan rakamlar DSG ninki gibi ufak(!) meblalar değildi. 15 bin Eurolardan bahsedildi. Mecbur sanayide toplattık. Ancak ZF ne yazıkki cok bilinen bir şanzuman değil. Toplayn usta tüm parçaları orjinal kulanmasına rağmen vuruntu sorununu çözemedi. Tüm şanzuman baştan dağıtıldı toplandı kurutuldu 2 kere bilmem kaç lira yağı değiştirildi ki zf orjinal yağının litre fiyatları saç baş yoldurur yok. Araç gidiyor eyvallah ama vuruntu var eski pürüssüzlük gitmiş 93 model mazda şanzumanına dönmüştü araç.

    En son şanzuman kartından dolayı olabileceği söylendi. Forumlarda araştırdım benim gibi yağ soğutuc patlamasından dolayı sorun yaşayan pek çok kişi olduğunuda gördüm. Konuştuğum pek çok kişide tamirat dikiş tutmayıp çıkma şanzumanla sorunlarını çözmüşler. Falan filan.

    Ben aracı sattım kurtuldum. Ondan sonrada şanzumanı sorunsuzluluğunu önemsemedim. Çünkü olacağı varsa oluyor. Şuanda DQ200 DSG li bir araç kullanıyorum gittiği yere kadar artık.




  • Bilakis, DSG şanzıman benim için tercih sebebidir. Performansa ve yakıt tüketimine olumlu katkısı yadsınamaz. Neredeyse hiç bir zaman kararsız kalmıyor. Vites geçişleri hızlı ve pürüzsüz. Volkwagen, DSG mekatronik problemlerini büyük ölçüde giderdi. Manuel şanzımanın baskı balatasının bin beş yüz liradan değiştiği şu günlerde üç bin lira kavrama maliyeti insanların gözünde neden büyüyor anlam veremiyorum. DSG'li araçların fiyatları yüz elli bin liranın üzerinde. Olası masraf devede kulak kadar.

    Yerdiğiniz Volkswagen Passat 1.6 TDI:
    0-100 km/saat: 10.8 saniye
    Azami Hız: 206 km/saat

    Göklere çıkardığınız Opel Astra 1.6 CDTI:
    0 - 100 km/saat: 10.3 saniye
    Azami Hız: 200 km/saat

    Kağıttan kaplan Opel'in beygirleri sütçü çıktı. 16 beygir, 70NM tork daha güçsüz, Passat DSG'nin yardımıyla farkı kapatmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FC7AB336F -- 23 Eylül 2020; 18:55:28 >




  • lazloo kullanıcısına yanıt
    DSG ile birlikte tüm çift kavramalar konfor olarak tam otomatik yerini asla tutamaz.perfomans olarak evet mükemmel.ates ediyorlar hizlanirken.ancak ne zaman dur kalk trafik olsun rampa olsun ozaman kararsizlik vs.ister istemez oluyor.edc de kullanıyorum şirkette oda aynı sekilde hiç bir fark yok.bukadar iyi olsa BMW Mercedes e serisinede 5 serisinede koyarlardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LaViTz

    DSG ile birlikte tüm çift kavramalar konfor olarak tam otomatik yerini asla tutamaz.perfomans olarak evet mükemmel.ates ediyorlar hizlanirken.ancak ne zaman dur kalk trafik olsun rampa olsun ozaman kararsizlik vs.ister istemez oluyor.edc de kullanıyorum şirkette oda aynı sekilde hiç bir fark yok.bukadar iyi olsa BMW Mercedes e serisinede 5 serisinede koyarlardı.
    Referansı BMW, Mercedes mi belirliyor? Porsche Panamera, Cayenne çift kavramalı şanzıman kullanıyor mesela.
  • S serisi, 7 serisi? Bana göre evet.kaldiki BMW de m serisinde çift kavrama kullaniyor ona bakarsaniz konu konfor ve sorunsuzluksa tam otomatik en iyisi.spor arabalardan bahsetmiyoruz.kaldiki porsche vay grubuna ait.normal kullanması yarı otomatik çift kavrama.zaten bu cift kavramanın atası Porsche pdk şanzıman.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaViTz -- 23 Eylül 2020; 20:9:40 >
  • Ben cvt şanzımanı çok sevdim. Daha önce tam otomatik araçlarım da oldu.

    Cvt'de hız ve devri çok rahat ayarlıyorsunuz. Tam otomatiklerde bazı durumlarda sıkıntı oluyordu. Yazın Artvin bölgesinde gezdim. Virajlı, bol yokuşlu yollar. Düzlük neredeyse yok. Tam otomatik 2 de yemez, 1 e düşer, 3 de yemez 2 ye düşer, 1 de bağırır 2 ye atar, aynı şeyi 2-3 arasında yapar dururdu. Cvt pürüzsüz. Ne kadar gaza basarsan ona göre devir çevirir.

    Bir diğer güzel yanı sıkışık trafikte. 1in çok geldiği, 2nin fazla geldiği hızlar oluyor. 2 ye atınca araç öne atılıyor. Daha çok fren ve vites geçişi yaşıyorsunuz. Cvt kaymak. Akıyor gidiyor, vites yok. Öne atılma yok.

    Tabii ben performanslı kullanmam. Gereksiz yere gaza yüklenmem. Sakin, ekonomi ve konfor odaklı kullanıyorum. 4bin devirde 120ile çıkmak varken 3bin devirde 100le çıkarım. Gereksiz zorlamam, doğayı mümkün olduğunca az kirletirim. Bu kullanıma cvt çok hitap ediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uza -00-

    Eskiden bende bu şanzuman meselesine takıktım. Sırf bu yüzden A5 Coupe değil F30 tercih etmiştim hatta. Çünkü bu forumda ve pek çok yerde ZF nin mükemmeliğinden sorunsuzluğundan bahsedilir. Bende yıllarca manuel kullanmış bir adam olarak şanzumanda sorun yaşamak istemedim.


    Ancak gelgelelim kazın ayağı her zaman öyle olmuyor. Şanzuman evet sorunsuz mükemmel tık tık bir şanzuman. Ancak şanzuman yağ soğutucu parça ne yazıkki öyle değil. Yağ soğutucu patlayıp tüm şanzumana su aldıktan sonra araç vuruntu yapmaya başladı. Ancak bunun öncesinde veya sonrasında ne bir uyarı verdi nede başka bir sorun.

    Tabiki sanayiden bir fiyat aldıktan sonra borusanla görüşüldü. Ancak konuşulan rakamlar DSG ninki gibi ufak(!) meblalar değildi. 15 bin Eurolardan bahsedildi. Mecbur sanayide toplattık. Ancak ZF ne yazıkki cok bilinen bir şanzuman değil. Toplayn usta tüm parçaları orjinal kulanmasına rağmen vuruntu sorununu çözemedi. Tüm şanzuman baştan dağıtıldı toplandı kurutuldu 2 kere bilmem kaç lira yağı değiştirildi ki zf orjinal yağının litre fiyatları saç baş yoldurur yok. Araç gidiyor eyvallah ama vuruntu var eski pürüssüzlük gitmiş 93 model mazda şanzumanına dönmüştü araç.

    En son şanzuman kartından dolayı olabileceği söylendi. Forumlarda araştırdım benim gibi yağ soğutuc patlamasından dolayı sorun yaşayan pek çok kişi olduğunuda gördüm. Konuştuğum pek çok kişide tamirat dikiş tutmayıp çıkma şanzumanla sorunlarını çözmüşler. Falan filan.

    Ben aracı sattım kurtuldum. Ondan sonrada şanzumanı sorunsuzluluğunu önemsemedim. Çünkü olacağı varsa oluyor. Şuanda DQ200 DSG li bir araç kullanıyorum gittiği yere kadar artık.
    yaşadığınız arızada ZF şanzımanın hiçbir suçu yok. şanzıman yağ soğutucu patlaması arızası bmw'nin kullandığı peugeot tesislerinde imal edilen 1.6 motorlar için geçerlidir. yağ soğutucu patladığında tek çözüm su girmiş şanzımanı hurdaya atıp yine aynı model araçtan sökme çıkma şanzıman takmak. zaten bmw bu motoru artık kullanmıyor. bu motorun kullanıldığı 1 ve 3 serisi araçları satın alırken çok dikkatli olmakta fayda var. baktınız araç şanzıman yağ soğutucu patlatmamış ilk iş bu soğutucuyu yenisiyle değiştirmek. benim tavsiyem f30'da 320ied yerine ya bmw motorlu 320i'yi ya da 320d'yi tercih etmektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nebel -- 29 Eylül 2020; 13:40:34 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.