Şimdi Ara

Aveo 2 mi Colt mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.436
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Halihazirda babamin arabasi olan laguna 2 1.6 manuel arabasi var. Fakat babamdan dolayi aktif kullanamiyorum. İlk arabam olacak. Manuelin İstanbul trafiginde cok zorlugunu cektim. O yuzden otomatik istiyorum. Butcem 45 bin tl civari. En az 5 yil civari kullanmayi dusunuyorum. O yuzden 2.eli falan pek umrumda degil.
    Yol tutus ve otomobilden zevk alacagim bir araba istiyorum. Ve lpg'li kullanacagim. Lpgde sikinti cikarmamasi da baş kriterlerimden.
    Colt 1.3 motor. Oldukca az yakiyor. AMT sanzuman smartlarda kullaniliyor. Yokusta kaydirma sikintisi ve donanim fakirliginden baska bir sorunu yok. Kivrak,kucuk ve guzel.
    Aveo 1.4 LT veya LTZ Tork konvertörlü otomatik vites. Yine lpgli kullanacagim. Donanim yonunden oldukca iyi ve tipi oldukca bana hitap ediyor. Fakat lpgde sikinti cikarir diye korkuyorum. Aveoya daha yakinim.

    Siz olsaniz ilk arabasi olacak birine hangisini onerirdiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Merhaba 9 sene colt kullandim forumda colt konusunda otoriteyim diyebilirim.

    Öncelikle colt nedir, colt dunyada alman japon ortak uretimi iki aractan biri (digeri outlander) mersedes ile ortak gelistirilmis, smart for four ile ayni uretim bandında, arka arkaya uretilmis, motor teknik sasi tamamen ayni olan, sadece kozmetik ic dizayn ve dis panelleri farklı olan bir arac. hollanda da eski volvo fabrikasında üretilmiştir.

    2005-2012 yillari arasinda avrupada b segmentinin en az ariza cikaran otomobili.

    4a90 kodlu dohc mivec 95 hp motor ve getrag uretimi 6 ileri tek kavramların belkide en basarili ornegi olan sanzimani kullanmakta.

    Ic hacmi aveodan daha genis olan, performans ta da aveo dan ustun olan bir arac, kasa agirligi 975 kg, 95 hp dohc mivec motorla 210 km hiza cikabilmekte.

    ara hızlanmaları çok başarılı; aracın 1.3 atmosferik olduğunu söylemezsen kimse 1.3 olduğunu anlayamaz o derece performanslı bir motora ve uyumlu bir şanzımana sahip.

    Yol tutusu cok basarili, suspansiyonlari bu sebepten biraz sert konforu az.

    Ama tam bir asfalt faresidir.

    1.5 110hp ve 1.5 150hp tek kapi versiyonlarida mevcut.

    Ikisi arasında dusunmeden colt alirdim, sirf üretim kalitesi yeter,

    Donanim fakiri demissin colt dönemine gore oldukca donanimli idi halbuki?

    lpg ile uyumludur japonların geneli gibi. ha uyumludur demek subap sorunu olmaz demek değil. o biraz da Allahın emri lpg taktırıyorsan.

    yürüyeni filan çok sağlamdır; 9 sene 156 bin km de amortisör harici yürüyenden parça değiştirmemiştim ordan hesap et.

    45 bine köpekbalığı lancer de bulunabilir belki?

    Hayirli gunler
  • Merhaba 9 sene colt kullandim forumda colt konusunda otoriteyim diyebilirim.

    Öncelikle colt nedir, colt dunyada alman japon ortak uretimi iki aractan biri (digeri outlander) mersedes ile ortak gelistirilmis, smart for four ile ayni uretim bandında, arka arkaya uretilmis, motor teknik sasi tamamen ayni olan, sadece kozmetik ic dizayn ve dis panelleri farklı olan bir arac. hollanda da eski volvo fabrikasında üretilmiştir.

    2005-2012 yillari arasinda avrupada b segmentinin en az ariza cikaran otomobili.

    4a90 kodlu dohc mivec 95 hp motor ve getrag uretimi 6 ileri tek kavramların belkide en basarili ornegi olan sanzimani kullanmakta.

    Ic hacmi aveodan daha genis olan, performans ta da aveo dan ustun olan bir arac, kasa agirligi 975 kg, 95 hp dohc mivec motorla 210 km hiza cikabilmekte.

    ara hızlanmaları çok başarılı; aracın 1.3 atmosferik olduğunu söylemezsen kimse 1.3 olduğunu anlayamaz o derece performanslı bir motora ve uyumlu bir şanzımana sahip.

    Yol tutusu cok basarili, suspansiyonlari bu sebepten biraz sert konforu az.

    Ama tam bir asfalt faresidir.

    1.5 110hp ve 1.5 150hp tek kapi versiyonlarida mevcut.

    Ikisi arasında dusunmeden colt alirdim, sirf üretim kalitesi yeter,

    Donanim fakiri demissin colt dönemine gore oldukca donanimli idi halbuki?

    lpg ile uyumludur japonların geneli gibi. ha uyumludur demek subap sorunu olmaz demek değil. o biraz da Allahın emri lpg taktırıyorsan.

    yürüyeni filan çok sağlamdır; 9 sene 156 bin km de amortisör harici yürüyenden parça değiştirmemiştim ordan hesap et.

    45 bine köpekbalığı lancer de bulunabilir belki?

    Hayirli gunler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 23 Mart 2019; 16:47:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tesekkur ederim cevabiniz icin hocam. Sizi konumda gormek beni mutlu etti:)
    Dediklerinize katiliyorum kesinlikle. 2012 yillarinda yazdiginiz Colt konularindaki yazilarinizi da okudum. Objektif yorum yaptiginiza inaniyorum.
    Donanim olarak Aveo cok daha dolu hocam. Bu yonden donanim fakiri dedim.
    Aveoya yakin olmamin sebebi tasarimi bana gore daha iyi, icinin tasarimi da ayni şekilde, 8 airbag, yokus kalkis destegi vs vs var en boşunda bile. Fakat lpg'den korkuyorum. Genc oldugumdan bolca arabayla gezecegimden dolayi ne kadar sanayiye az ugrarsam o kadar iyi. Subap degisimi olmasi sikinti degil. Bu yillardaki her benzinli aracin hemen hemen hepsine degisiyor zaten. Bu yuzden Colta da yakinim. Ayrica daha minnak, mutevazi bir tasarimi var. 2 sini de kullanmis insanlarin yorumlarina ihtiyacim var.
    1.3 95 hp gercekten seri diyorlar. AMT sanzuman da sikintisiz. Yokusta kaymasi da sikinti degil cunku lagunadan yarim debriyaj olayina falan aliskinim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbul ici kullanacagimdan hb otomatik bir arac ariyorum. O yuzden lancer'i eledim. Yoksa cok sevdigim ve test ettigim bir otomobil.

    Ayrica coltlarin en dolu paketi nedir hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sozelciii

    İstanbul ici kullanacagimdan hb otomatik bir arac ariyorum. O yuzden lancer'i eledim. Yoksa cok sevdigim ve test ettigim bir otomobil.

    Ayrica coltlarin en dolu paketi nedir hocam?
    denk getirebilirsen şayet; 2005 yılında kırmızı koltuklu ınstyle+güvenlik paketli donanım getirildi.

    bu pakette 8 havayastığı, sunroof, ısıtmalı ön koltuklar, esp, kısaca 2005 yılında anca d segmentinde standart bulabileceğin donanımlar mevcuttu.

    ama çok nadirdir, aklı olanda satmaz zaten gene de araştır.

    ayrıca 1.5 czt turbo tek kapı ve gene 1.3 cz3 tek kapı modelleri de mevcut.

    coltta yarım debriyaj değil el freni kullanman gerekli, çok iyi konumlandırılmış bir el freni ve anında tepki veren bir motoru olduğu için gözünü korkutmasın bir süre sonra refleks haline gelecek zaten.

    hayırlı günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 23 Mart 2019; 17:3:45 >




  • Yeni kasa colt dusunuyordum ama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sozelciii

    Yeni kasa colt dusunuyordum ama.
    Yeni kasada elegance tek paket.

    Mitsubishilerde genelse opsiyon listesi olmaz arac paketlerine bir sey ekleyemezsin.

    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni colt'lar tasarım olarak beni çekmiyor ama şu kasayı ilk araba alacağım zaman baya düşündüm. O zamanlar parayı denkleştirebilsem alacaktım. Hala da bu kasayı iç dış olarak çok beğenirim.

    Diğer bahsettiğiniz neydi dondurma filan mı?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 23 Mart 2019; 18:29:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aveo'nun otomatiği daha konforlu ve sağlam, ancak motoru lpg ye karşı narindir.

    Colt'un otomatiği daha dayanıksız ve konforsuz, ancak motoru lpg ye uyumludur.

    Tercih sizin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    Aveo'nun otomatiği daha konforlu ve sağlam, ancak motoru lpg ye karşı narindir.

    Colt'un otomatiği daha dayanıksız ve konforsuz, ancak motoru lpg ye uyumludur.

    Tercih sizin.
    Arada da colt lehine yaklasik yuzde 25 az tuketim mevcuttur.

    Hayirli gunler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 23 Mart 2019; 19:8:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorunsuz araba istiyorsaniz Colt alın. 3 sene 70 bin km kullandim sadece arka fari bozuldu 10'tl ye yaptırdım. Orijinal baski balatasi 120bin km gidiyor ortalama. Sadece aktivatör sorunu yasama ihtimali var. Ancak colt'un bariz bir motor performansi avantaji var. Ve yol tutuşu segmentine göre çok iyi.

    Colt'a lpg takarsaniz belli bur sure sonra subap degistirmeniz lazim baska da bir uyumsuzlugu yok lpg'ye. Iç mekan genisligi olarak, omuz mesafesi hariç w212 e serisi ile ayni genişlikte. Gerisini siz düşünün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SayınOzi

    Sorunsuz araba istiyorsaniz Colt alın. 3 sene 70 bin km kullandim sadece arka fari bozuldu 10'tl ye yaptırdım. Orijinal baski balatasi 120bin km gidiyor ortalama. Sadece aktivatör sorunu yasama ihtimali var. Ancak colt'un bariz bir motor performansi avantaji var. Ve yol tutuşu segmentine göre çok iyi.

    Colt'a lpg takarsaniz belli bur sure sonra subap degistirmeniz lazim baska da bir uyumsuzlugu yok lpg'ye. Iç mekan genisligi olarak, omuz mesafesi hariç w212 e serisi ile ayni genişlikte. Gerisini siz düşünün.
    Evet coltum varken konulara ic genisligini anlatmak icin, colta sigmayan minibüse ancak sigar derdim.

    Disaridan anlasilmaz ama ici yayla gibidir coltun,

    On koltugu 1.80 lik sürücüye gore ayarlarsin sonra arka koltuga gecip bacak bacak ustine atsanda ayagin on koltuga degmez.

    Hos mitsubishiler her zaman ferah araclar olmuslardir.

    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aveo alınır.

    Daha modern, güvenli, göreceli de olsa yakışıklı araç. Donanım olarak daha dolu. Tam otomatik şanzımanı da avantaj.

    Coltun avantajı yakıtı olur.

    Ayrıca şu ara coltların piyasası gereksiz yükseldi gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Colt yeni kasanın 1.3 Elegance AMT paketinde arkalar bile manuel. Bu benim için büyük bir eksi.
    Alırsam 1.3 yeni kasa CZ alabilirim.
    Yoksa donanım olarak Aveo beni çekiyor. Grubunda LPG ile sıkıntı yaşayan da var yaşamayan da var. 5 yıl kullanacağımdan ötürü pek fazla sorun çıkarsın istemiyorum. Bu özellikle de Colt öne çıkıyor. Gerçekten çoook kararsızım ama yorumlarınızla Colt'a bir adım daha yaklaştım.




  • Aveo dizel kullandım inanılmaz derecede memnun kaldım. Grupta 1.4 ve 1.2 motor kullanan arkadaşlar vardı hepside çok memnundu. Aveo öncesinde colt almak istemiştim ancak alamamıştım ama epey araştırma yapmıştım. Bu iki araç arasında tartışmasız Aveo alınır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yıllarca Opel kullanmış Chevy de kullanmış biri olarak benim tercihim Colt olurdu. Colt daha sağlam bir arac bence. Motoru olsun her bakımdan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu iki araç arasından sorunsuzluk istersen colt donanım istersen aveo almalısın.
  • Arkadaşın gönlünde aveo var. Mantığı olarak colt.
    Büyük ihtimal aveo alacak onu istiyor.
    Çokta ısrar etmeyelim derim.
    Bi kere aveo hb binmiştim çocuk bisikletine binmiş gibi hissettim kendimi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 senedir colt kullanıyorum. şu an evin ikinci aracı konumuna düştü.
    63 bin km'de aldım şu an 100 bin km'de tam olarak.
    bendeki araç üç kapı ve amt şanzıman. 2010 model.
    bugüne kadar, rutin bakımları dışında açtığı tek masraf ön takım. salıncaklar değişti, ses yapan aks kafaları değişti filan. gerçi hala ses yapıyor ve amortisörlerin de değişmesi gerekecek (fabrika amortisörleri takılı ömürleri doldu tabi)
    bunlar dışında, gerek motor gerek şanzıman sıfır masraf. tek kuruş ödemedim. yukarıda saydıklarım her arabanın başına bir gün gelecek olan şeyler, ön takım bozmak çok kolay istanbul yolları köstebek yuvası gibi biraz dikkat etmezsen sıfır arabanın bile canına okursun.
    colt'un euroncap 4 yıldız (2004'te girdi teste). aveo 2 dediğiniz eğer 2012 ve üzeri şu yuvarlak çift farlılar ise onların 5 yıldız olması lazım. 2012 öncesi aveolar'ı önermem, euroncap testleri aşırı zayıftı. 1.5 yıldız mı ne almıştı 2006'daki testte.
    aveo hakkında bir yorum yapamam bilmiyorum, kuzenim'de avustralya'ya gitmeden önce 2013 model metalik mavi hb olanı vardı. iç mekandaki pek çok parça opel corsa ile ortaktı diye hatırlıyorum ama sürmedim.
    sanırım colt diyeceğim. hem az yakıyor, hem hiç fena olmayan bir hızlanması var (atmosferik c sınıfı bir araç kadar iyi hızlanıyor), içi çok geniştir, japon sorunsuzluğuna sahiptir.
    ben colt'umdan çok memnunum. o kadar memnun kaldım ki üstüne gittim bir de mitsubishi asx aldım. artık asx'i kullanıyorum, colt'u genelde babamla iş arabası olarak kullanıyoruz. tavsiye ederim.




  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    sozelciii S kullanıcısına yanıt
    düzelteyim;

    2009-2011 arası yeni kasalarda invite tek paket (cz3'te de invite idi o dönem benim araba da 2010 invite cz3), 2011-2012'de elegance geldi invite kaldırıldı (cz3'te de invite gitti yerine sport isimli paket geldi).

    açıkçası ben invite'ı seviyorum, elegance'da gidip yan hava yastıklarını ve arka koltuktaki orta kafalığı kaldırmışlardı ek olarak sis farı ve yağmur far sensörü eklemişlerdi ama, hiç birisi güvenlik'ten önce gelmez.


    bu arada @sozelciii kardeşim, colt'un en dolu paketi makyajlı kasada yoktur. makyajsız kasada vardır, ismi instyle + gp + kp paketidir. gp güvenlik paket, kp konfor paket'in kısaltmasıdır. 4 cam otomatiği, ön koltuk ısıtması, sunroof'u, esp+asr'si, 8 airbag'i, 16 inç jantları, kırmızı renkli koltukları gibi özellikleri vardır. ama çok nadir bulunur. temizi pek kalmadı. gerçi bu paket en full olmasına rağmen cruise control ve aux girişi de yalnızca makyajlı kasalarda vardır makyajsız kasada cruise control gibi can alıcı bir özellik yoktu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 7 Nisan 2019; 19:57:9 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.