Şimdi Ara

Avrupa-Türkiye 2.el karşılaştırması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.081
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ülkemizde 2.el fiyatları yüksek diye herkes şikayet eder durur.hatta forumda bu konuda açılmış bazı başlıklar var. bu başlıklarda herşeyi bilen abilerimizin 2. elin ülkemizde yüksek olmasını 3 nedene bağladıklarını tespit ettim.

    1.alım gücü-işçilik maliyetleri
    2.vergiler nedeniyle 0(sıfır) araç fiyatlarının yüksek olması
    3.yedek parça-otomotiv sanayi

    gerçekten de öylemi diye bir araştırayım dedim.
    bu karşılaştırmalarda 2003 Volkswagen Polo 1.4 TDI (100.000-150.000 km) ortalama km ve fiyatları baz aldım.

    1.alım gücü-işçilik maliyetleri: bu konuyu en doğru şekilde ülkelerin asgari ücretleriyle açıklığa kavuşturabiliriz sanırım.
     Avrupa-Türkiye 2.el karşılaştırması


     Avrupa-Türkiye 2.el karşılaştırması


    Sanırım bu konuyu alım gücü-işçilik maliyetleriyle açıklayamayacağız

    2.vergiler nedeniyle 0(sıfır) araç fiyatlarının yüksek olması:Bulabildiğim bazı ülkelerdeki aynı modelin ortalama fiyatları
     Avrupa-Türkiye 2.el karşılaştırması


    bizde sıfır araçlar vergiler yüzünden pahalı kardeşim,2.el o yüzden yüksek diyenlere kapak olsun

    3.yedek parça-otomotiv sanayi:
     Avrupa-Türkiye 2.el karşılaştırması


     Avrupa-Türkiye 2.el karşılaştırması


    sanırım yedek parça fiyatlarıyla,bizde otomotiv sanayi yok kardeşim ondan yüksek demeyle de açıklayamayacağız bunu :)

    Eeeee peki neden bizde 2.el fiyatları yüksek kardeşim

    Benim kanaatim şu: Türkün malı kıymetlidir kardeşim







  • yerimi alıyım
  • Bizde dolaylı vergi olayı var.
    Araba giriyor memlekete 20 bine satılıyor 40 bine.
    40 bini arabaya veren adam sana 20ye satar mı?
    satmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Bizde dolaylı vergi olayı var.
    Araba giriyor memlekete 20 bine satılıyor 40 bine.
    40 bini arabaya veren adam sana 20ye satar mı?
    satmaz.


    yukarıda 0(sıfır) araç fiyatlarına bakarsan dediğinin yanlış olduğunu anlarsın. bizden pahalıya satılan ülkelerde bile ikinci el bizim neredeyse yarımız kadar.
  • birde tabi alım gücü olayı var.oradaki hayat standardı daha yüksek bize göre.
    Neyse ben de yerimi alayım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    birde tabi alım gücü olayı var.oradaki hayat standardı daha yüksek bize göre.
    Neyse ben de yerimi alayım :)

    alım gücü hayat standardı bizden yüksek olanlarda da düşük olanlarda da ikinci el bizden daha düşük "Bakınız asgari ücretlere göre karşılaştırma"
  • Bu çalışma iyi ama birtakım eksikleri var.
    Eksikleri olması değinmek istediğin ve haklı olduğun sonucu değiştirmez.
    Nufus vs. gibi etkenleri sayılarla hatta dahada derinlere inersek sosyolojiyi değerlemek daha sonrasında çıkan çatışmada bunları analiz etmek gerekir.
    Az ve öz değerlendirmem,

    Rüzgar yapmaya meyilli grup hergün çoğaldıkça, istismar eden tacizciler, istifade eden uyanıklarda her zaman olacaktır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Kisaca sunu diyeyim bulgaristanda 2006-2007 kasa porsche cayanne 20-30 bin tl arasi.
  • bunun tek sebebi var. Yasli araclarin vergisi daha ucuz. Emisyona göre vergilendirme yok. Ayrica aracini hurdaya ayirandan ötv alinmamasi ve kdv nin yari yariya dusmesi gerek. Ozaman 2.el yasli araclar 1000tl ye satilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bulgar plakalı tek kapı sedan civic görmüştüm o çok koymuştu bana ! avrupada hem çeşit çok hem ucuz..
  • Geçen gece Bulgaristanda Varnaya giderken Burgas çıkışında mazda billboardı gördüm sıfır mazda 6 26.000 leva yazıyordu 32 bin tl civarına denk geliyor oda.Durdum karşısında iç çektim ve devam ettim .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi makalali -- 5 Mayıs 2012; 22:04:45 >
  • bilinen gerçekler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    bunun tek sebebi var. Yasli araclarin vergisi daha ucuz. Emisyona göre vergilendirme yok. Ayrica aracini hurdaya ayirandan ötv alinmamasi ve kdv nin yari yariya dusmesi gerek. Ozaman 2.el yasli araclar 1000tl ye satilir.

    aslında güzel fikir
  • Bunun sebebi ülkemizde otomobilin bir araç olarak görülememesi, bir yatırım aracı gibi görülmesi.

    İnsanlar, gelir düzeyi düşük olsa bile buna rağmen arabaya yatırım özelliği katacak kadar para veriyor.
    30.000 TL'lik araba alsa bütçesi sarsılmayacak, işini görecek, ama 70.000-80.000 TL'ye kredi ile araba alıyor.

    İkinci el araba alan aldığı fiyattan veya aşağısından değil, ben masraf yaptım deyip daha pahalıya satmaya çalışıyor. Ki bu masrafların içine alım-satım, plaka, vergi, muayene masraflarını bile ekleyenler var. Utanmasalar harcadığı yakıt masrafını da ekleyecek.

    Halbuki o masrafı ve fiyat kaybını, aracı kullandığın sürenin gideri olarak görmek lazım.

    Sıfır ve ikinci el fiyatları bu seviyelerde gezindiği sürece ve kullandığım otomobiller devamlı sorunlar çıkarmaya başlamadıkça otomobil değiştirmeyi düşünmüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 6 Mayıs 2012; 13:35:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Bunun sebebi ülkemizde otomobilin bir araç olarak görülememesi, bir yatırım aracı gibi görülmesi.

    İnsanlar, gelir düzeyi düşük olsa bile buna rağmen arabaya yatırım özelliği katacak kadar para veriyor.
    30.000 TL'lik araba alsa bütçesi sarsılmayacak, işini görecek, ama 70.000-80.000 TL'ye kredi ile araba alıyor.

    İkinci el araba alan aldığı fiyattan veya aşağısından değil, ben masraf yaptım deyip daha pahalıya satmaya çalışıyor. Ki bu masrafların içine alım-satım, plaka, vergi, muayene masraflarını bile ekleyenler var. Utanmasalar harcadığı yakıt masrafını da ekleyecek.

    Halbuki o masrafı ve fiyat kaybını, aracı kullandığın sürenin gideri olarak görmek lazım.

    Sıfır ve ikinci el fiyatları bu seviyelerde gezindiği sürece ve kullandığım otomobiller devamlı sorunlar çıkarmaya başlamadıkça otomobil değiştirmeyi düşünmüyorum.

    bir yaşında arabayı sıfırından pahalıya satmaya çalışanlar bile var dostum,çok haklısın... ne gnlere kaldık yahu...




  • Eline sağlık güzel bir calışma olmuş...

    bazılarına karşın üst konu olsa güzel olur.
  • Güzel Konu.

    Rusya Bizden Daha Beter Gibi Geliyor Bazen Ev Araba Vs Fiyatları Bizden Daha Fazla.Hayat Orda Daha Pahalı Gibi

    @kadirekinci - Aleyküm Selam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi r0x -- 6 Mayıs 2012; 15:27:45 >
  • paramız kıymetsiz bununla açıklanır bu olay....


    ithalat/ihracat oranı bu senede 2/1 yani 1 verip 2 alıyoruz... daha da kötüsü olacak az sabredin... yabancı oto yabancı beyaz eşya... yabancı tekstil.. alabildiginiz hızda alın...

    bu memlekete iyilik yapacak insan yerli malı kullanır... yerli malı kullanmayanda bosuna topik açıp yorum yapmasın... müstahaktır...
  • güzel konu olmuş,elinize sağlık.
  • Bilgiler doğru olabilir fakat o ülkedeki uygulamalara göz atmak lazım. Bizdeki gibi araç yaşı arttıkça vergisi azalan ülke pek az. Onlarda katmerli şekilde artıyor ve araç fiyatına kadar varıyor. Yurt dışında çoğu araç yaşını doldurunca zaten hurdalıklara atılıp, yeni araçlar alınıyor. Bir diğer neden toplu taşıma ve yollar. Yollarımız kabul etmeliyiz ki kötü. Toplu taşıma da gelişmiş olsa bile tam anlamda stabil olduğunu düşünmüyorum. Toplu taşıma iyi olduktan sonra zaten araç ihtiyacımız azalır. Bir evde 1 araç olur ki oda hafta sonları vakit geçirmek için. İşe ve okula gitmek için tamamen toplu taşımayı seçtiğimiz gün o toplu taşıma araçları gelişmiş demektir. Türkiye insanının özentiliği var bir de haliyle. Araba gerçekten araç değil amaç gibi bir hava atma isteğiyle kullanılıyor. Bu topluluktan etkilenen bizler ise araç olmadan yaşanamıcağını düşünüyoruz. Bu düşüncelerimizi arıtmadan bazı yerlere malesef gelemeyiz.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.