Şimdi Ara

B segmenti sıfır otomatik karşılaştırma... (alındı seat ibiza)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
3
Favori
9.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Uzun süredir forumda B segmenti araçlar için yorumları okuyorum, araç araştırırken ilk olarak pozitif özelliklerini öğreniyorsun sonra araştırdıkça bir sürü sorun yada negatif yön... Özelikle forumda bazen çok aşırı abartı fanatik yada iddalı yorumlar yapılmış genellikle negatif anlamda... bazıları o kadar abartı ki asparagas oldugunu bildiğim halde gözümde büyüyor yada moralim bozuluyor... Tam bir arabada karar verdim diyorum sonra hakkında çok ters bir yorum görüyorum vazgeçiyorum. Neredeyse hiç araba alma günde 20-30 km yayan git diyecekler... :) Tabii bunların yanında çok objektif yorum yapan, arabayı kullanmadan ve bilgi sahibi olmadan yorum yapmaktan çekinen, ihtiyaca göre değerlendirmeler yapabilen gerçekten üst düzey bilgisi olan arkadaşlar da var, onlara teşekkür ederim.
    Şimdi gelelim sizden yardım isdeğim asıl konuya;
    Anladım ki her aracın artı ve eksi yönleri var dört dörtlük yada on numara bi araç yok en azından b sınıfında yok... O yüzden ihtiyacı en çok karşılayan araba en iyi arabadır diye düşünüyorum. Ama benim ihtiyac olayı da biraz karışık çünkü şöyle bi durum var; aracı hem ben süreceğim hem de daha doğru düzgün hiç trafiğe çıkmamış eşim sürecek aşağı yukarı aynı oranda!!!
    O yüzden otomatik olması şart, şehir içi kullanımı rahat olucak(direksiyon hafif, geri kaydırma problemi yok, görüş açısı ve park problemi yok...vb)
    aynı zamanda yakıt tüketimi de göreceli olarak az olsun istiyorum her ne kadar manuel dizel gibi olmasa da otomatikler arasında iyi olsun... az yakan benzinli otomatik yada dizel otomatikler... bir de ufak tefek çarpma sürtme gibi bi durum olursa Allah korusun, tamiri servisi iyi olsun.... Bunlar genelde eşim için istediklerim kendim için ise de: yol tutuş ve performansı iyi olsun istiyorum....

    Aklıma ilk gelen araştırmalarım sonucunda ve en az negatif özelliğini duyduğum olan araba Honda Jazz!!! Zaten iyi özelliklerini bilen biliyordur, bence de çok pozitif yanları var arabanın ama gel gelelim tipini bir türlü beğenemiyorum dış görünüşü bir türlü içime sinmedi... Ve son zamanlarda öyle yorumlar okudum ki, kesinlikle alma der gibiydi. Ben yol tutuşun iyi olmasını istiyorum dedim ama bazı arkadaşlar demiş ki "punto ile 120 ile viraja girdim jilet gibi aldım jazzla 80 le aynı virajda spin attım" yada "arabam virajda çabuk savrulan jazz olmasaydı şu anda arabasız kalmicaktım" ... gibi yorumlar. Bu aracın 2012 modelinin yada 11 çok fark yok. yol tutuşu nasıl acaba kullananlar için ve yan rüzgarları hissetmekten nefret ediyorum bu hissettiriomuş galiba? Bu negatif yorumları duymasam kesinlikle jazz alırdım

    Jazz dışında diğer düşündüklerim fiat punto evo 1.3 100hp dizel otomatik(full donanimlisi jazz ile aynı para ama yok yok, tipi biraz daha iyi olabilirdi), yeni chervolet aveo(donanimi çok iyi, tipi çok hoşuma gidiyor, otomatik vitesi 6 ileri diğer çoğunluk gibi 4 değil, kokpit görünümü bence hoş, yol tutuş ve performansı iyi diyorlar üstelik diğerleri ile arasında 4 bin 5 bin tl fark var ama 4-5 sene sonra araçta ne gibi sorunlar olur yada olur mu ve chervolet ye artık güven olur mu bilemiyorum ve benzinli otomatiği biraz çok yakıyor...) seat ibiza tsi 1.2 düşündüm (dsg şanzımanı iyi, motor performansı çok iyi, tipi bence güzel, vergisi düşük1.2 için.. ancak esp paketi ile 3 aya gün veriyorlarmış sanırım ve o kadar bekleyemem, esp siz de hoş olmaz ve esp paketsiz(hill hold olmadıgından) araba çok geri kaçırıyormuş...)

    Bunların dışında corsa, fiesta, i20, fabia, swift, gibi araçları otomatik şanzımanları eski tip 4 ileri oldukları için eledim Ama eğer 4 ileri otomatik şehir içi kullanımda yakıt ve sürüş konforunu çok etkilemez diyen olursa tekrar değelendirebilirim...
    Fransızları fransız oldukları için eledim....
    Toyota Yarisi çok pahalı olduğu için eledim (50.000tl) bu neeee
    Polo yu donanimsiz olduğu için eledim
    Micra çok küçük olduğu için eledim
    Kia Rio yu neden eledim unuttum aslında tipi falan çok hoş kia rio kullanıcıları objektif olarak yazarsa sevinirim........


    Son olarak hiç önemsemidiğim özellikler de var mesela bagaj hacmi, arka koltuk mesafesi, ikinci el piyasası...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mhmh13 -- 27 Eylül 2012; 23:02:54 >







  • Araçların çoğunu elemişsiniz zaten. Alfa mito falan daha da pahalı. En mantıklısı bu kriterler içinde kesinlikle punto evo ve ibiza diye düşünüyorum, ama corsayı da yabana atmamak gerekir. Şu ana kadar şanzımanı hakkında çok kötü bir yorum okumadım en azından corsa sahipleri size daha detaylı bilgi verebilir. Yerinizde olsam 3 ay beklerdim ibizayı.
  • Hocam çok değişik marka ve modellerde otomobil sahibi oldum, şu anda da bir Volvo kullanıyorum. Size kesinlikle uzakdoğu otomobillerinden şaşmayın derim. Japonların yanı sıra artık Koreliler de çok iyi otomobil yapıyorlar, uzakdoğu otomobilleri iyi mühendislik ve güvenilirliğin hoş bir bileşkesini sunuyor. Türkiye'de Chevrolet markasıyla satılan modeller de Kore otomobilidir (eski Daewoo), ancak Kore otomobili düşünürseniz Hyundai ve Kia daha iyidir. Sizin bakındığınız segmentteki uygun fiyatlı otomobiller arasında bana göre en iyi seçenek Accent Blue.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fcalakol

    Hocam çok değişik marka ve modellerde otomobil sahibi oldum, şu anda da bir Volvo kullanıyorum. Size kesinlikle uzakdoğu otomobillerinden şaşmayın derim. Japonların yanı sıra artık Koreliler de çok iyi otomobil yapıyorlar, uzakdoğu otomobilleri iyi mühendislik ve güvenilirliğin hoş bir bileşkesini sunuyor. Türkiye'de Chevrolet markasıyla satılan modeller de Kore otomobilidir (eski Daewoo), ancak Kore otomobili düşünürseniz Hyundai ve Kia daha iyidir. Sizin bakındığınız segmentteki uygun fiyatlı otomobiller arasında bana göre en iyi seçenek Accent Blue.
    quote:

    Son olarak hiç önemsemidiğim özellikler de var mesela bagaj hacmi, arka koltuk mesafesi, ikinci el piyasası...


    bunlar önemli değilse suzuki swifti kesinlikle tekrar gözden geçirin, performansı nasıldır bilmiyorum ama tam otomatik olmasına rağmen şehiriçi 6.7 litre tüketimi var.

    frenleri-yol tutuşu iyi, esp havayastıkları gibi güvenlik donanımları standart, ncap skoru sınıfının en iyileri arasında.

    fiyat-motor-şanzıman-donanım olarak çok iyi bir seçenek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Son olarak hiç önemsemidiğim özellikler de var mesela bagaj hacmi, arka koltuk mesafesi, ikinci el piyasası...


    bunlar önemli değilse suzuki swifti kesinlikle tekrar gözden geçirin, performansı nasıldır bilmiyorum ama tam otomatik olmasına rağmen şehiriçi 6.7 litre tüketimi var.

    frenleri-yol tutuşu iyi, esp havayastıkları gibi güvenlik donanımları standart, ncap skoru sınıfının en iyileri arasında.

    fiyat-motor-şanzıman-donanım olarak çok iyi bir seçenek.

    Alıntıları Göster
    Bence de colt larıda iyice inceleyip elemeden karar vermeyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmh13

    Uzun süredir forumda B segmenti araçlar için yorumları okuyorum, araç araştırırken ilk olarak pozitif özelliklerini öğreniyorsun sonra araştırdıkça bir sürü sorun yada negatif yön... Özelikle forumda bazen çok aşırı abartı fanatik yada iddalı yorumlar yapılmış genellikle negatif anlamda... bazıları o kadar abartı ki asparagas oldugunu bildiğim halde gözümde büyüyor yada moralim bozuluyor... Tam bir arabada karar verdim diyorum sonra hakkında çok ters bir yorum görüyorum vazgeçiyorum. Neredeyse hiç araba alma günde 20-30 km yayan git diyecekler... :) Tabii bunların yanında çok objektif yorum yapan, arabayı kullanmadan ve bilgi sahibi olmadan yorum yapmaktan çekinen, ihtiyaca göre değerlendirmeler yapabilen gerçekten üst düzey bilgisi olan arkadaşlar da var, onlara teşekkür ederim.
    Şimdi gelelim sizden yardım isdeğim asıl konuya;
    Anladım ki her aracın artı ve eksi yönleri var dört dörtlük yada on numara bi araç yok en azından b sınıfında yok... O yüzden ihtiyacı en çok karşılayan araba en iyi arabadır diye düşünüyorum. Ama benim ihtiyac olayı da biraz karışık çünkü şöyle bi durum var; aracı hem ben süreceğim hem de daha doğru düzgün hiç trafiğe çıkmamış eşim sürecek aşağı yukarı aynı oranda!!!
    O yüzden otomatik olması şart, şehir içi kullanımı rahat olucak(direksiyon hafif, geri kaydırma problemi yok, görüş açısı ve park problemi yok...vb)
    aynı zamanda yakıt tüketimi de göreceli olarak az olsun istiyorum her ne kadar manuel dizel gibi olmasa da otomatikler arasında iyi olsun... az yakan benzinli otomatik yada dizel otomatikler... bir de ufak tefek çarpma sürtme gibi bi durum olursa Allah korusun, tamiri servisi iyi olsun.... Bunlar genelde eşim için istediklerim kendim için ise de: yol tutuş ve performansı iyi olsun istiyorum....

    Aklıma ilk gelen araştırmalarım sonucunda ve en az negatif özelliğini duyduğum olan araba Honda Jazz!!! Zaten iyi özelliklerini bilen biliyordur, bence de çok pozitif yanları var arabanın ama gel gelelim tipini bir türlü beğenemiyorum dış görünüşü bir türlü içime sinmedi... Ve son zamanlarda öyle yorumlar okudum ki, kesinlikle alma der gibiydi. Ben yol tutuşun iyi olmasını istiyorum dedim ama bazı arkadaşlar demiş ki "punto ile 120 ile viraja girdim jilet gibi aldım jazzla 80 le aynı virajda spin attım" yada "arabam virajda çabuk savrulan jazz olmasaydı şu anda arabasız kalmicaktım" ... gibi yorumlar. Bu aracın 2012 modelinin yada 11 çok fark yok. yol tutuşu nasıl acaba kullananlar için ve yan rüzgarları hissetmekten nefret ediyorum bu hissettiriomuş galiba? Bu negatif yorumları duymasam kesinlikle jazz alırdım

    Jazz dışında diğer düşündüklerim fiat punto evo 1.3 100hp dizel otomatik(full donanimlisi jazz ile aynı para ama yok yok, tipi biraz daha iyi olabilirdi), yeni chervolet aveo(donanimi çok iyi, tipi çok hoşuma gidiyor, otomatik vitesi 6 ileri diğer çoğunluk gibi 4 değil, kokpit görünümü bence hoş, yol tutuş ve performansı iyi diyorlar üstelik diğerleri ile arasında 4 bin 5 bin tl fark var ama 4-5 sene sonra araçta ne gibi sorunlar olur yada olur mu ve chervolet ye artık güven olur mu bilemiyorum ve benzinli otomatiği biraz çok yakıyor...) seat ibiza tsi 1.2 düşündüm (dsg şanzımanı iyi, motor performansı çok iyi, tipi bence güzel, vergisi düşük1.2 için.. ancak esp paketi ile 3 aya gün veriyorlarmış sanırım ve o kadar bekleyemem, esp siz de hoş olmaz ve esp paketsiz(HSA olmadıgından) araba çok geri kaçırıyormuş...)

    Bunların dışında corsa, fiesta, i20, fabia, swift, gibi araçları otomatik şanzımanları eski tip 4 ileri oldukları için eledim Ama eğer 4 ileri otomatik şehir içi kullanımda yakıt ve sürüş konforunu çok etkilemez diyen olursa tekrar değelendirebilirim...
    Fransızları fransız oldukları için eledim....
    Toyota Yarisi çok pahalı olduğu için eledim (50.000tl) bu neeee
    Polo yu donanimsiz olduğu için eledim
    Micra çok küçük olduğu için eledim
    Kia Rio yu neden eledim unuttum aslında tipi falan çok hoş kia rio kullanıcıları objektif olarak yazarsa sevinirim........


    Son olarak hiç önemsemidiğim özellikler de var mesela bagaj hacmi, arka koltuk mesafesi, ikinci el piyasası...
    Çok konuştum kısaca siz bana ne önerirsiniz ve neden??.........

    Arkadaşım merhaba,

    2008 eski kasa Jazz aracım vardı.

    Yol tutuşu Jazz'ın en güçlü olduğu nokta değil kesinlikle.

    Ama B sınıfı araçlar bunlar sonuçta ve öncelikleri yol tutuş değil. Jazz'ın 80'le girip spin attığı virajı da punto ile 120 ile jilet gibi alanları tebrik etmekten başka birşey gelmez elimizden.

    Böyle ifadeler zaten abartılıyken hele bir de yeni kasa Jazzlarda her donanımda standart olan VSA sayesinde iyice abartılı kalıyor.

    Ayrıca yeni kasa Jazz'lar yol tutuş konusunda eskilere nazaran biraz daha iyiler.


    En sağlıklısı yeni Jazz'ı ve diğer adayları yol tutuş öncelikli olarak kendiniz test edip kararı kendiniz vermeniz.


    Verdiğiniz diğer kriterler ışığında sanki ESP'li Ibıza TSI size en uygun araçmış gibi geliyor. Bayiileri bir sıkıştırın, mutlak birşeyler bulunur.

    Swift de güzel araç ve onu da değerlendirin mutlak.

    Galiba atladığımız bir model var: MAZDA 2

    Bu modele mutlaka bakın. Aslında yol tutuş ve performans olarak sınıfındaki en başarılı araçlardan birisidir.

    Tam sizi kesecek araç o gibime geliyor.

    Yalnız bahsettiğiniz "ufak tefek çarpma sürtme gibi bi durum olursa Allah korusun, tamiri servisi iyi olsun" kısmı servislerin en kolay para kazanma yöntemlerinden biri. En sağlıklısı tanıdığınız bir özel servis ya da Usta olacak ve bu gibi durumlarda ciddi faturalardan sizi koruyacak.

    Yoksa tamamen servisin insafına kalmışsınız demektir.

    Umarım bir fikir verir.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: mhmh13

    Uzun süredir forumda B segmenti araçlar için yorumları okuyorum, araç araştırırken ilk olarak pozitif özelliklerini öğreniyorsun sonra araştırdıkça bir sürü sorun yada negatif yön... Özelikle forumda bazen çok aşırı abartı fanatik yada iddalı yorumlar yapılmış genellikle negatif anlamda... bazıları o kadar abartı ki asparagas oldugunu bildiğim halde gözümde büyüyor yada moralim bozuluyor... Tam bir arabada karar verdim diyorum sonra hakkında çok ters bir yorum görüyorum vazgeçiyorum. Neredeyse hiç araba alma günde 20-30 km yayan git diyecekler... :) Tabii bunların yanında çok objektif yorum yapan, arabayı kullanmadan ve bilgi sahibi olmadan yorum yapmaktan çekinen, ihtiyaca göre değerlendirmeler yapabilen gerçekten üst düzey bilgisi olan arkadaşlar da var, onlara teşekkür ederim.
    Şimdi gelelim sizden yardım isdeğim asıl konuya;
    Anladım ki her aracın artı ve eksi yönleri var dört dörtlük yada on numara bi araç yok en azından b sınıfında yok... O yüzden ihtiyacı en çok karşılayan araba en iyi arabadır diye düşünüyorum. Ama benim ihtiyac olayı da biraz karışık çünkü şöyle bi durum var; aracı hem ben süreceğim hem de daha doğru düzgün hiç trafiğe çıkmamış eşim sürecek aşağı yukarı aynı oranda!!!
    O yüzden otomatik olması şart, şehir içi kullanımı rahat olucak(direksiyon hafif, geri kaydırma problemi yok, görüş açısı ve park problemi yok...vb)
    aynı zamanda yakıt tüketimi de göreceli olarak az olsun istiyorum her ne kadar manuel dizel gibi olmasa da otomatikler arasında iyi olsun... az yakan benzinli otomatik yada dizel otomatikler... bir de ufak tefek çarpma sürtme gibi bi durum olursa Allah korusun, tamiri servisi iyi olsun.... Bunlar genelde eşim için istediklerim kendim için ise de: yol tutuş ve performansı iyi olsun istiyorum....

    Aklıma ilk gelen araştırmalarım sonucunda ve en az negatif özelliğini duyduğum olan araba Honda Jazz!!! Zaten iyi özelliklerini bilen biliyordur, bence de çok pozitif yanları var arabanın ama gel gelelim tipini bir türlü beğenemiyorum dış görünüşü bir türlü içime sinmedi... Ve son zamanlarda öyle yorumlar okudum ki, kesinlikle alma der gibiydi. Ben yol tutuşun iyi olmasını istiyorum dedim ama bazı arkadaşlar demiş ki "punto ile 120 ile viraja girdim jilet gibi aldım jazzla 80 le aynı virajda spin attım" yada "arabam virajda çabuk savrulan jazz olmasaydı şu anda arabasız kalmicaktım" ... gibi yorumlar. Bu aracın 2012 modelinin yada 11 çok fark yok. yol tutuşu nasıl acaba kullananlar için ve yan rüzgarları hissetmekten nefret ediyorum bu hissettiriomuş galiba? Bu negatif yorumları duymasam kesinlikle jazz alırdım

    Jazz dışında diğer düşündüklerim fiat punto evo 1.3 100hp dizel otomatik(full donanimlisi jazz ile aynı para ama yok yok, tipi biraz daha iyi olabilirdi), yeni chervolet aveo(donanimi çok iyi, tipi çok hoşuma gidiyor, otomatik vitesi 6 ileri diğer çoğunluk gibi 4 değil, kokpit görünümü bence hoş, yol tutuş ve performansı iyi diyorlar üstelik diğerleri ile arasında 4 bin 5 bin tl fark var ama 4-5 sene sonra araçta ne gibi sorunlar olur yada olur mu ve chervolet ye artık güven olur mu bilemiyorum ve benzinli otomatiği biraz çok yakıyor...) seat ibiza tsi 1.2 düşündüm (dsg şanzımanı iyi, motor performansı çok iyi, tipi bence güzel, vergisi düşük1.2 için.. ancak esp paketi ile 3 aya gün veriyorlarmış sanırım ve o kadar bekleyemem, esp siz de hoş olmaz ve esp paketsiz(HSA olmadıgından) araba çok geri kaçırıyormuş...)

    Bunların dışında corsa, fiesta, i20, fabia, swift, gibi araçları otomatik şanzımanları eski tip 4 ileri oldukları için eledim Ama eğer 4 ileri otomatik şehir içi kullanımda yakıt ve sürüş konforunu çok etkilemez diyen olursa tekrar değelendirebilirim...
    Fransızları fransız oldukları için eledim....
    Toyota Yarisi çok pahalı olduğu için eledim (50.000tl) bu neeee
    Polo yu donanimsiz olduğu için eledim
    Micra çok küçük olduğu için eledim
    Kia Rio yu neden eledim unuttum aslında tipi falan çok hoş kia rio kullanıcıları objektif olarak yazarsa sevinirim........


    Son olarak hiç önemsemidiğim özellikler de var mesela bagaj hacmi, arka koltuk mesafesi, ikinci el piyasası...
    Çok konuştum kısaca siz bana ne önerirsiniz ve neden??.........

    Arkadaşım merhaba,

    2008 eski kasa Jazz aracım vardı.

    Yol tutuşu Jazz'ın en güçlü olduğu nokta değil kesinlikle.

    Ama B sınıfı araçlar bunlar sonuçta ve öncelikleri yol tutuş değil. Jazz'ın 80'le girip spin attığı virajı da punto ile 120 ile jilet gibi alanları tebrik etmekten başka birşey gelmez elimizden.

    Böyle ifadeler zaten abartılıyken hele bir de yeni kasa Jazzlarda her donanımda standart olan VSA sayesinde iyice abartılı kalıyor.

    Ayrıca yeni kasa Jazz'lar yol tutuş konusunda eskilere nazaran biraz daha iyiler.


    En sağlıklısı yeni Jazz'ı ve diğer adayları yol tutuş öncelikli olarak kendiniz test edip kararı kendiniz vermeniz.


    Verdiğiniz diğer kriterler ışığında sanki ESP'li Ibıza TSI size en uygun araçmış gibi geliyor. Bayiileri bir sıkıştırın, mutlak birşeyler bulunur.

    Swift de güzel araç ve onu da değerlendirin mutlak.

    Galiba atladığımız bir model var: MAZDA 2

    Bu modele mutlaka bakın. Aslında yol tutuş ve performans olarak sınıfındaki en başarılı araçlardan birisidir.

    Tam sizi kesecek araç o gibime geliyor.

    Yalnız bahsettiğiniz "ufak tefek çarpma sürtme gibi bi durum olursa Allah korusun, tamiri servisi iyi olsun" kısmı servislerin en kolay para kazanma yöntemlerinden biri. En sağlıklısı tanıdığınız bir özel servis ya da Usta olacak ve bu gibi durumlarda ciddi faturalardan sizi koruyacak.

    Yoksa tamamen servisin insafına kalmışsınız demektir.

    Umarım bir fikir verir.

    Kolay gelsin.
    dostum bu b segmenti otomatik vites araç seçimi benim rüyalarıma giriyo artık.. şu günlerde senin yaşadığın karmaşanın aynısını yaşıyorum ve seni çok çok iyi anlıyorum.. arabalarla ilgili ne desem boş o yüzden.. seçiminde kolay gelsin, allah sabır versin, doğru olanı aldırsın ve kazasız belasız kullandırsın.. benim yorumum bu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    dostum bu b segmenti otomatik vites araç seçimi benim rüyalarıma giriyo artık.. şu günlerde senin yaşadığın karmaşanın aynısını yaşıyorum ve seni çok çok iyi anlıyorum.. arabalarla ilgili ne desem boş o yüzden.. seçiminde kolay gelsin, allah sabır versin, doğru olanı aldırsın ve kazasız belasız kullandırsın.. benim yorumum bu

    Alıntıları Göster
    fazla kafa karıştıracak durum yok.sorunsuz otomatik vites istiyorsan jazz cvt,ibiza veya polo dsg,kısmen de colt un otomatiği var.ben de tercihimi jazzdan yana yaptım.çok da memnunum.ayrıca jazzla spin atan arkadaş kimse araba kullhanamayı bilmiyor demekki.ben fiat bravodan bu araca geçtim.yol tutuşu konusunda bir sıkıntı yaşamadım.bravoyu aratır yanı yok yani



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliserpil2006 -- 7 Şubat 2012; 10:32:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    Swift de güzel araç ve onu da değerlendirin mutlak.

    Galiba atladığımız bir model var: MAZDA 2




    kesinlikle katılıyorum hem mazda 2 hemde swifti seçenekleriniz arasına almanızı öneririm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baracuda05

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    Swift de güzel araç ve onu da değerlendirin mutlak.

    Galiba atladığımız bir model var: MAZDA 2




    kesinlikle katılıyorum hem mazda 2 hemde swifti seçenekleriniz arasına almanızı öneririm

    Alıntıları Göster
    Araba alma sürecinin en önemli boyutudur karar verme, oldukça sıkıntılıdır. Her markanın, her modelin iyi-kötü yanları olduğu gibi, sevenleri-sevmeyenleri de vardır.

    Bir aracı beğenir, gözünüze kestirirsiniz. Biraz daha araştırıp derine indikçe o araçla ilgili sorunlara rastlarsınız, kronik sıkıntılarını görür ve vazgeçersiniz.

    Şurası bir gerçek ki, her araçta sorun çıkma ihtimali var, biraz da şans meselesi. Ama bazı modellerin kronik sorunları görmezden gelinemez ve karar verme sürecinde mutlaka dikkate alınmalıdır.

    Bahsettiğiniz Punto Evo 1.3 multijet Dynamic Dualogic aracı on aydır kullanmaktayım. Oldukça memnunum. Yakıt tüketimi, yol tutuşu, sürüş keyfi olsun, beklentilerimi karşılıyor aracım, aldığıma pişman değilim. Tabii B sınıfı bir araç daha üst segmentlerdeki gibi rahat olamayabilir. Mesela yolu hissedersiniz. Ama bunu, yol tutuşunun sınıfındaki araçlara göre daha iyi olmasına bağlayanlar var. Ben Punto'dan başka sadece Ford Taunus kullandığım için ancak ikisi arasında karşılaştırma yapabilirim.

    Araba alma kararı verdikten sonra epey sıkıntı çektim, araştırma yaptım, yorumları okudum, bayileri dolaştım. Ben de otomatik vites istediğim için öncelikle onu araştırıp öğrendim, hangi tür otomatik şanzımanlar var, avantaj-dezavantajları nedir diye baktım. Neyse ki benzinli mi-dizel mi sorusunda çok fazla düşünmem gerekmedi günde 60 km yol yaptığım için.

    Sonunda Punto Evo'da karar kıldım. Donanım yönünden oldukça zengindi, yarı-otomatik vitesler için oldukça gerekli olan Hill-Holder sistemi mevcuttu, şanzımanı diğer yarı otomatik şanzımanlara göre daha az sorun çıkarıyordu, iç-dış görünümü (çoğu insan dış görünümünü beğenmese de) ve iç mekanın sınıfına göre genişliği beni cezbetti.

    Ve nedense bu sitede herkes Punto'yu tavsiye ediyor, beğeniyordu o zamanlar. Punto'nun kendi forumuna da girip araştırma yaptım, görüş aldım. Sonuçta kararımı verip arabamı aldım. Çok şükür de beni hiç üzmedi şimdiye kadar, 95 beygirlik 1.3 motoruyla da benim gibi sakin bir sürücünün beklentilerini de karşılıyor.

    Ancak... Punto'da bahsedilen tek kronik sorun ses sorunu. Aracın farklı yerlerinden farklı sesler gelebiliyor, rüzgar sesi sonradan artabiliyor ya da kalorifer borularıyla ilgili bir ses sıkıntısı yaşanabiliyor, kapıdan ses gelebiliyor. Bu konuda büyük bir sıkıntı yaşamadım, ama ses takıntınız varsa bunları bilmiş olun.

    Sözün kısası aracımdan memnunum ve sınıfının en iyilerinden birisi olduğunu yüzeysel olarak ifade edebilirim. Bence alacağınız aracı mutlaka test ederek alın. Umarım gönlünüze göre bir araba alır ve kararınızdan pişmanlık duymazsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayalci79

    Araba alma sürecinin en önemli boyutudur karar verme, oldukça sıkıntılıdır. Her markanın, her modelin iyi-kötü yanları olduğu gibi, sevenleri-sevmeyenleri de vardır.

    Bir aracı beğenir, gözünüze kestirirsiniz. Biraz daha araştırıp derine indikçe o araçla ilgili sorunlara rastlarsınız, kronik sıkıntılarını görür ve vazgeçersiniz.

    Şurası bir gerçek ki, her araçta sorun çıkma ihtimali var, biraz da şans meselesi. Ama bazı modellerin kronik sorunları görmezden gelinemez ve karar verme sürecinde mutlaka dikkate alınmalıdır.

    Bahsettiğiniz Punto Evo 1.3 multijet Dynamic Dualogic aracı on aydır kullanmaktayım. Oldukça memnunum. Yakıt tüketimi, yol tutuşu, sürüş keyfi olsun, beklentilerimi karşılıyor aracım, aldığıma pişman değilim. Tabii B sınıfı bir araç daha üst segmentlerdeki gibi rahat olamayabilir. Mesela yolu hissedersiniz. Ama bunu, yol tutuşunun sınıfındaki araçlara göre daha iyi olmasına bağlayanlar var. Ben Punto'dan başka sadece Ford Taunus kullandığım için ancak ikisi arasında karşılaştırma yapabilirim.

    Araba alma kararı verdikten sonra epey sıkıntı çektim, araştırma yaptım, yorumları okudum, bayileri dolaştım. Ben de otomatik vites istediğim için öncelikle onu araştırıp öğrendim, hangi tür otomatik şanzımanlar var, avantaj-dezavantajları nedir diye baktım. Neyse ki benzinli mi-dizel mi sorusunda çok fazla düşünmem gerekmedi günde 60 km yol yaptığım için.

    Sonunda Punto Evo'da karar kıldım. Donanım yönünden oldukça zengindi, yarı-otomatik vitesler için oldukça gerekli olan Hill-Holder sistemi mevcuttu, şanzımanı diğer yarı otomatik şanzımanlara göre daha az sorun çıkarıyordu, iç-dış görünümü (çoğu insan dış görünümünü beğenmese de) ve iç mekanın sınıfına göre genişliği beni cezbetti.

    Ve nedense bu sitede herkes Punto'yu tavsiye ediyor, beğeniyordu o zamanlar. Punto'nun kendi forumuna da girip araştırma yaptım, görüş aldım. Sonuçta kararımı verip arabamı aldım. Çok şükür de beni hiç üzmedi şimdiye kadar, 95 beygirlik 1.3 motoruyla da benim gibi sakin bir sürücünün beklentilerini de karşılıyor.

    Ancak... Punto'da bahsedilen tek kronik sorun ses sorunu. Aracın farklı yerlerinden farklı sesler gelebiliyor, rüzgar sesi sonradan artabiliyor ya da kalorifer borularıyla ilgili bir ses sıkıntısı yaşanabiliyor, kapıdan ses gelebiliyor. Bu konuda büyük bir sıkıntı yaşamadım, ama ses takıntınız varsa bunları bilmiş olun.

    Sözün kısası aracımdan memnunum ve sınıfının en iyilerinden birisi olduğunu yüzeysel olarak ifade edebilirim. Bence alacağınız aracı mutlaka test ederek alın. Umarım gönlünüze göre bir araba alır ve kararınızdan pişmanlık duymazsınız.

    Alıntıları Göster
    Kafanızı karıştıracak süper bi öneride benden üstelik B değil C segmenti;

    OPEL ASTRA-3 1.3 CDTI easytronik .

    Dediğiniz fiyat aralığında üstelik bir üst segment yani kalite ve konfor süper veee full dolu bir araç. Yakıt ise punto evo hariç saydıklarınızın hepsinden daha düşük.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fiat2001brava

    Kafanızı karıştıracak süper bi öneride benden üstelik B değil C segmenti;

    OPEL ASTRA-3 1.3 CDTI easytronik .

    Dediğiniz fiyat aralığında üstelik bir üst segment yani kalite ve konfor süper veee full dolu bir araç. Yakıt ise punto evo hariç saydıklarınızın hepsinden daha düşük.

    Alıntıları Göster
    Yorumlar için teşekkürler, Suzuki swift in performansı jazz dan daha düşük en azından kağıt üzerinde öyle görünüyor... Diğer özellikler açısından da jazz ın önüne pek koyamadım nedense....
    İkinci ele önem vermem dedim ama saolsun mazda türkiye distribütörleri o kadar kötü pazarlıyorlar ki ben bile soğdum araba sağlam ve sorunsuz olmasına rağmen....
    Klasik astra' ya bakmadım ama eğer easytronikse pek bulaşacağımı sanmıyorum zira honda civic i i-shift var diye elemiştim...

    Forumda o kadar aveo'cu vardı onlardan ses çıkmamış daha... benzinli otomatikte aveo fieasta dan sora en çok yakan araç ondan mı acaba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mhmh13 -- 8 Şubat 2012; 12:46:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmh13

    Yorumlar için teşekkürler, Suzuki swift in performansı jazz dan daha düşük en azından kağıt üzerinde öyle görünüyor... Diğer özellikler açısından da jazz ın önüne pek koyamadım nedense....
    İkinci ele önem vermem dedim ama saolsun mazda türkiye distribütörleri o kadar kötü pazarlıyorlar ki ben bile soğdum araba sağlam ve sorunsuz olmasına rağmen....
    Klasik astra' ya bakmadım ama eğer easytronikse pek bulaşacağımı sanmıyorum zira honda civic i i-shift var diye elemiştim...

    Forumda o kadar aveo'cu vardı onlardan ses çıkmamış daha... benzinli otomatikte aveo fieasta dan sora en çok yakan araç ondan mı acaba

    Alıntıları Göster
    Sırasıyla 2012 model şehiriçi en az yakan B segmenti otomatik benzinli araçları karşılaştırdım; mümkün olduğunca yüksek motor hacimli ve benzer beygir gücünde olanları baz aldım. Ortaya şu sonuç çıktı:


    1) Toyota Yaris 1.33 99hp --------------- 6.3 lt
    2) Nissan Micra 1.2 80hp ----------------- 6.7 lt
    3) Suzuki Swift 1.2 93hp ----------------- 6.8 lt
    4) Honda Jazz 1.4 100hp ----------------- 6.9 lt
    5) Fiat Punto Evo 1.4 77hp --------------- 6.9 lt
    6) Seat Ibiza 1.2 105hp ------------------ 7 lt
    7) Skoda Fabia 1.2 105hp ---------------- 7 lt
    8) Mitsubishi Colt 1.33 95hp -------------- 7 lt
    9) Citroen C3 1.4 95hp ------------------- 7.5 lt
    10) Hyundai i20 1.4 100hp --------------- 7.7 lt
    11) VW polo 1.4 85hp -------------------- 7.7 lt
    12) Opel Corsa 1.4 100hp ---------------- 8 lt
    13) Mazda 2 1.5 102hp ------------------ 8.1 lt
    14) Kia Rio 1.4 109hp --------------------- 8.4 lt
    15) Ford Fiesta 1.4 96hp ------------------ 8.9 lt
    16) Chervolet Aveo 1.4 100hp ----------- 9 lt
    17) Peugeot 207 1.6 120hp --------------- 9.7 lt
    18) Renault Clio 1.6 110hp --------------- 10.6 lt


    Tabi bu karşılaştırma sadece en az yakanı belirleme amaçlı... Eğer performans / yakıt oranı şeklinde olursa liste değişir.........




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmh13

    Sırasıyla 2012 model şehiriçi en az yakan B segmenti otomatik benzinli araçları karşılaştırdım; mümkün olduğunca yüksek motor hacimli ve benzer beygir gücünde olanları baz aldım. Ortaya şu sonuç çıktı:


    1) Toyota Yaris 1.33 99hp --------------- 6.3 lt
    2) Nissan Micra 1.2 80hp ----------------- 6.7 lt
    3) Suzuki Swift 1.2 93hp ----------------- 6.8 lt
    4) Honda Jazz 1.4 100hp ----------------- 6.9 lt
    5) Fiat Punto Evo 1.4 77hp --------------- 6.9 lt
    6) Seat Ibiza 1.2 105hp ------------------ 7 lt
    7) Skoda Fabia 1.2 105hp ---------------- 7 lt
    8) Mitsubishi Colt 1.33 95hp -------------- 7 lt
    9) Citroen C3 1.4 95hp ------------------- 7.5 lt
    10) Hyundai i20 1.4 100hp --------------- 7.7 lt
    11) VW polo 1.4 85hp -------------------- 7.7 lt
    12) Opel Corsa 1.4 100hp ---------------- 8 lt
    13) Mazda 2 1.5 102hp ------------------ 8.1 lt
    14) Kia Rio 1.4 109hp --------------------- 8.4 lt
    15) Ford Fiesta 1.4 96hp ------------------ 8.9 lt
    16) Chervolet Aveo 1.4 100hp ----------- 9 lt
    17) Peugeot 207 1.6 120hp --------------- 9.7 lt
    18) Renault Clio 1.6 110hp --------------- 10.6 lt


    Tabi bu karşılaştırma sadece en az yakanı belirleme amaçlı... Eğer performans / yakıt oranı şeklinde olursa liste değişir.........

    Alıntıları Göster
    punto evo yerine yeni punto bıyıksız olan kasa daha şık ayrıca suzuki swift değerlendirilmesi gereken bi araç




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RefLections

    punto evo yerine yeni punto bıyıksız olan kasa daha şık ayrıca suzuki swift değerlendirilmesi gereken bi araç

    Alıntıları Göster
    Bazı arkadaşların da belirttiği gibi böyle konularda her zaman unutulan bir model var o da MAZDA 2

    Mazda 2 sınıfının en küçük otomobillerinden birisi.

    Ben de Mazda 2 sahibiyim ve yaklaşık 1 hafta sonra tam olarak 2 sene olacak.Bu süre içerisinde an itibariyle tam olarak 73782 km yaptım.Bu kadar sık kullanılan araçta herhangi bir problem yok.Aracım düz vites.Otomatik viteslileri maden çağından kalma 4 ileri (Activematic) Ancak düşük ağırlık (1065 kg) ve canlı motoruyla gerçekten çok seri bir otomobil (özellikle ara hızlanmalarda)

    Otomatik vitesler yokuşlarda geri kaçırma yapmıyor.

    Hafif olması da güçlü motoruyla düşük yakıt tüketimine,canlı bir sürüş sağlanmasına ve yüksek yol tutuşuna neden oluyor.

    Sınıfında Ford Fiesta ile birlikte en iyi yol tutan araçtır.Skidpad değerlerinde bunu görebilirsiniz.

    Skidpad değerleri (yüksek değer iyidir) : Mazda 2 0.85g,Ford Fiesta 0.84g

    kaynak: caranddriver

    Kısaca özellikleri bu.Daha ayrıntılı bilgi isterseniz bir kullanıcı olarak objektif biçimde yardımcı olurum.

    Saygılarımla ..

    Edit:Ek bilgi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yasakpınar -- 10 Şubat 2012; 20:33:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    Bazı arkadaşların da belirttiği gibi böyle konularda her zaman unutulan bir model var o da MAZDA 2

    Mazda 2 sınıfının en küçük otomobillerinden birisi.

    Ben de Mazda 2 sahibiyim ve yaklaşık 1 hafta sonra tam olarak 2 sene olacak.Bu süre içerisinde an itibariyle tam olarak 73782 km yaptım.Bu kadar sık kullanılan araçta herhangi bir problem yok.Aracım düz vites.Otomatik viteslileri maden çağından kalma 4 ileri (Activematic) Ancak düşük ağırlık (1065 kg) ve canlı motoruyla gerçekten çok seri bir otomobil (özellikle ara hızlanmalarda)

    Otomatik vitesler yokuşlarda geri kaçırma yapmıyor.

    Hafif olması da güçlü motoruyla düşük yakıt tüketimine,canlı bir sürüş sağlanmasına ve yüksek yol tutuşuna neden oluyor.

    Sınıfında Ford Fiesta ile birlikte en iyi yol tutan araçtır.Skidpad değerlerinde bunu görebilirsiniz.

    Skidpad değerleri (yüksek değer iyidir) : Mazda 2 0.85g,Ford Fiesta 0.84g

    kaynak: caranddriver

    Kısaca özellikleri bu.Daha ayrıntılı bilgi isterseniz bir kullanıcı olarak objektif biçimde yardımcı olurum.

    Saygılarımla ..

    Edit:Ek bilgi

    Alıntıları Göster
    herkes suzuki swift mutlaka değerlendirilmeli diyor ama benden başka da alan yok sanırım bu aracı

    1 hafta önce resetlemiştim yol bilgisayarını, o günden bu yana yaklaşık 500 km yol yaptım bu soğuklarda ortalama 7.0 gösteriyor

    dur kalk trafiğine girdiğim de oluyor 100 km nin altına düşmeden kullandığımda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: feelhurricane

    herkes suzuki swift mutlaka değerlendirilmeli diyor ama benden başka da alan yok sanırım bu aracı

    1 hafta önce resetlemiştim yol bilgisayarını, o günden bu yana yaklaşık 500 km yol yaptım bu soğuklarda ortalama 7.0 gösteriyor

    dur kalk trafiğine girdiğim de oluyor 100 km nin altına düşmeden kullandığımda

    Swift teki şanzıman klasik 4 ileri sanırım değil mi
  • bu arada bu araçların fiyatlarına çok yakın C segmenti astra klasik 1.3 dizel yarı otomatik şanzımana da bakabilirsiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fasher

    bu arada bu araçların fiyatlarına çok yakın C segmenti astra klasik 1.3 dizel yarı otomatik şanzımana da bakabilirsiniz
    1.2 tsi sürdüm ve ben ekonomik gitmeyi beceremedim becerebilirseniz tavsiye ederim çok atak bir motor tipi de çok güzel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fasher

    Swift teki şanzıman klasik 4 ileri sanırım değil mi

    evet hocam klasik otomatik 4 ileri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi feelhurricane -- 12 Şubat 2012; 3:39:45 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.