Şimdi Ara

B sınıfı otomatik araç arama macerası - Mitsubishi alındı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
9
Favori
10.952
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 4-5 ay boyunca eşim için 45-55 bin bandında ikinci el B sınıfı otomatik bir araç arama hikayemi 0 km bir Mitsubishi Space Star alarak sonlandırdım. Eminim bu durumda olan çok kişi var, son 2-3 aydaki piyasanın çıldırışı ve aradığım araçlar hakkındaki görüşlerimi yazmak istiyorum.

    2014 Mazda 3 Sedan Power kullanıcısıyım. Eşime fazla büyük geldiğinden ve ilk aracı olacağından dolayı minik sınıftaki alternatifleri değerlendirmeye başladım.

    Bütçe dahilinde mümkün olabildiğinde aşağıdaki donanımları zorlamaya çalıştım. Bu donanımlar fazla yol tecrübesi olmayanlar için olmazsa olmaz bence.

    -Sorunsuz bir motor.
    -Sorunsuz bir otomatik vites.
    -Sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları (2004'ten beri satılan tüm Mazda'larda standart. Yine olmassa olmazlarımdan.)
    -ESP (Acemi-tecrübeli ayırt etmeksizin olmazsa olmazlarımdan. Ankaralı arkadaşlar, Bilkent köprüsünü bilirler. Eğim terstir ve yıllardır kimse birşey yapmadı yapmıyor. Yağmurun yeni başladığı anlarda mutlaka bir kaza olur. Tecrübeli de olsanız, ilk defa giriyorsanız, yerler ıslak ve hızınız da 60km/s'in üzerinde ise geçmiş olsun. Belli bir hıza kadar bu tip hataları bertaraf ettiğinden ESP de olmazsa olmazım.
    -Otomatik klima, far ve yağmur sensörü (İdeal kabin içi sıcaklığı manuel klima ile yakalamak çok zor. Sürücü klima, silecek, far vb. etkenlerle ne kadar az uğraşırsa o kadar yola konsantre olur diye düşünüyorum.)
    -Bluetooth (Eski nesil bluetoothlar maalesef sadece arama cevaplama destekliyor. Çoğu spotify vb. uygulamalardan yayın yapamıyor. Sadece sürüş esnasında dikkati dağıtmayacak şekilde arama yapılabilmesi ilk kriterim olduğundan çok dert etmedim.


    Mazda 2 ( 2011-2013): Yıllardır Mazda kullandığımdan dolayı ilk olarak Mazda 2 baktık tabiki. Maalesef yeni kasası ülkemize gelmedi. İlk kasası da muazzam bir araçtır. 2011 makyajlı kasalarda far ve yağmur sensörü var. Motor ve şanzıman sorunsuz. 1,5 103 beygirlik oldukça canlı bir motoru var. Yakıt tüketimi 8-9 litre seviyelerinde. Bluetooth yok ancak aux var. Sağlanmayan tek kriterim ESP idi, temiz bir araç bulsam çok takılmayacaktım ancak bulamadım. 55 civarındaki fiyatlar son bir iki ayda 65 civarına çıktı.

    Ford Fiesta (2010-2013): Motor 1.4 100 beygir. 2013 sonrası çift kavrama, 2010-2013 modellerin şanzımanı eski nesil ama bir o kadar da sorunsuz. (Mazda 2 ile aynı şanzımana sahip). Yakıt tüketimi yine 8-9 litre seviyelerinde. Titanium X donanımlarda far, yağmur sensörü ve ESP standart. Ancak sadece 2 hava yastığı var. Şaka gibi gerçekten, 3 ay ilanlara baktım ve bir Allah'ın kulu vaktinde 3,000 lira daha verip 8 hava yastığına sahip güvenlik paketi almamış. Bir tane ilan sony müzik çalar, bluetooth, 8 hava yastığı, anahtarsız giriş gibi donanımlara sahipti ama o da çok bakımsızdı. Fiyatlar da son aylarda 70-75 bantlarına çıktı. 2011 dediğiniz bir araç seneye 10 yaşında, bu fiyatlar çok düşündürücü maalesef.

    Suzuki Swift (2012-2016): Bu kasayı seviyorum. Sorunsuz 1.2 80 beygir bir motor ve sorunsuz bir şanzıman. Suzukinin Macaristan fabrikasında üretiliyor. Yan ve perde hava yastıkları standart. ESP var. Bluetooth maalesef yok, yağmur ve far sensörü mevcut. Ufak bir bagajı var ancak ikinci araç için çok da dert değil. Diğerlerinde olmayan minik bir de ekranı var ancak dokunmatik değil ve çözünürlüğü sınırlı. 2016 modeller 67-68 bandında iken 80 bin civarına geldiler.

    Nissan Micra (2014-2017): Piyasanın en tutulan minik araçlarından. Öyleki İstanbul'da bir galerinin piyasadaki tüm Micra'ları topladığı stoğunda 50-60 Micra bulundurup piyasaya yön verdiğini bile gördüm. Street alt donanım, Match üst donanım. Desire donaımdan bahsediliyor ama ilanlarda hiç denk gelmedim. 8 hava yastığı her donanımda standart. Match donanımda Bluetooth, far-yağmur sensörü ve otomatik klima da var. İstediğim herşey var ancak gerek fiyatların yüksek oluşu (75-85 bandında) ve CVT şanzımanda problem yaşayanlar yüzünden vazgeçtim. Gerçekten sorunsuzluğu ile ünlü Japon Jatco üretimi CVT şanzımandan bu kadar çok şikayet almaları da Fransızların markaya dokunuşundan kaynaklanıyordur eminim:)

    İkinci el piyasa böyle yükselip kredi faizleri de inince 0 araçları araştırmaya başladım. 1 ayım da böyle geçti ve fiyatlar iyice arttı:)

    Citroen C3: Normalde fransızlarla işim olmaz. Eski C3'lerin kasasını sevmiyorum, şanzımanlar robotize, ve rezaletti. Ancak yeni kasası çok sevimli, 1.2 turbo 110 beygir motoru bu sınıf için oldukça canlı ve Japon Aisin'in EAT6 şanzımanı ile listemde üst sıraya yükseldi. Feel donanımdan uzak durun, yan ve perde hava yastıkları yok ve fiyat olarak Shine ile arasında çok fark yok. Apple Carplay, Android Auto desteği var .Tüm klima kontrollerinin ekrana gömülmesi bu araba fazla iyi hani Fransız saçmalıkları sorusunun cevabını veriyor:) Oldukça geniş bir bagajı var. 2 sene garanti sürecinde birşey olmaz sonrasına da bakarız dedim ve fiyat aldım. Ekim sonunda Shine için 108.000 dediler. İyi bakalım 50.000 düşük faiz kredi de var dedim. Dur bakalım kredi kullanacaksanız 113,000 dediler:) İyi bir düşüneyim dedim, 3 gün sonra iyi hadi alalım dedik ve aradık bu sefer de 118,000 dediler. Zam gelmişmiş. Vazgeçtim ve 2-3 hafta sonra tekrar baktığımda kredili fiyatı 125,000'i bulmuştu!

    Hyundai i20: Kore araçları ile de aram çok yoktur. i20 deyince de aklıma sadece kiralık araçlar geliyor. Ancak showroomda incelediğim kadarıyla da iç mekan çok geniş, konsol kaliteli. Ancak motor ve şanzıman uyumsuz ve çok yakmaya meyilli. Yan ve perde hava yastıkları sadece elite donanımda standart o da 120,000'i geçiyor.

    Suzuki Swift: Safkan Japon'un yeni kasası 2 sene gecikmeyle ülkemize geldi. Macaristan yerine özüne Japonya'ya dönmüş. İşçilik çok kaliteli, led farlar, büyük ekran, güçlü ve tutumlu bir motor, geniş iç mekan ile beğenimizi kazandı. 113.000 civarı bir fiyat verdiler, yine biz düşünene kadar 120.000 oldu:)

    Nissan Micra: Bu da gecikmeli gelen modellerden, 2017'de gelmesi gerekirken 2019'da geldi. Tekna donanım gayet alınabilir duruyor ancak 122,000 civarı fiyat çekiyorlar. Üstelik hiç bir bayide yok bekleyeceksiniz diyorlar. Olmayan arabayı bekleyemem dedim ve bunu da eledim. Zaten araç fransadan ithal ediliyor, Japonluktan eser kalmamış.

    DSG ile uğraşmamak için VW ve Seat'ı es geçtim. Zaten forumlardan gördüğüm kadarıyla araç da kalmamış showroomlarda.

    Tekrar istemeyerek de olsa ikinci ele dönecekken, Mitsubishi Space Star'a da bakalım dedik. Mitsubishi'nin efsane aracı çoktur. Ancak Space Star yolda pek farkına vardığım bir araç değildi. Neyse görelim diyerekten bayiye gittik. Japon devinin Tayland fabrikasında üretilen bir araç. Motor atmosferik 1.2 ve 80 beygir. Japon Jatco üretimi F1CJB kodlu CVT şanzımana sahip. 8 hava yastığı, yağmur ve far sensörü standart. İncelerken 2016 modellerinin çok daha dolu olduğunu gördüm (bi-xenon, anaharsız giriş gibi) ancak ÖTV matrahı yüzünden maalesef en düşük donanımlardan biri gelmiş. Yine de güzel bir ekran ve Apple Carplay, Android Auto desteği var.

    Fiyat olarak 98,500 hurda dahil dediler, 30,000 tl kredi 12 ay 0 faiz. Aracın o küçücük ancak minik bir samurayı andıran spoiler ve ön tasarımına bittim. Test aracının ortalaması 6,5 litre idi ve araştırdığım kadarıyla şehir içinde 6 üzeri yakan yok. Orada anlaştık ve aracı aldık.

    İlk izlenimlerim hafifliğin de (895 kg) etkisiyle çok canlı ve ekonomik bir motor. Motor 3 silindir olması sebebiyle rölantide hafif titreşim hissediyorsunuz ancak CVT şanzıman çok konfrolu ve 1 haftalık Ankara şehir içi ortalamam 5.9 civarı ki aynı güzergahta Mazda 3 Skyactiv 8,1 yakıyor. Şanzıman - motor ikilisi çok uyumlu. Bagaj tabiki çok ufak ancak ikinci araç için dert değil. İç mekan beklenmeyecek şekilde ferah ve geniş. Boyumun 1.90 olduğunu da belirteyim. Android Auto ve Carplay gayet hızlı çalışıyor. Geri görüş kamerası, bluetooth, yağmur, far sensörü ve 8 hava yastığı standart. Ekranın çözünürlüğü yüksek, geri bildirimi çok hızlı.

    Aracın ilginç bir kullanıcı kitlesi var gördüğüm kadarıyla. 2013'de çıkan bir kasa, 2017'de makyaj görmüş. Hemen hemen tüm global incelemeleri okudum, hepsi de düşük notlar vermiş:) Kullanıcı forumlarına bakıyorsunuz tezat bir şekilde inanılmaz sevilen bir araç. Yurtdışı kullanıcı kitlesi çok rasyonel tabiki. Genelde A'dan B'ye en ekonomik ve sorunsuz şekilde varmak isteyenlerin tercih ettiği bir araç, Japon sorunsuzluğu ve hibritlerin yarı fiyatına hibrit ekonomisi sunduğundan bahsediyorlar. 2013'den beri Avrupa ve Amerikada satışlarını artırmayı başarabilen tek B sınıfı ithal araç. Zaman geçtikçe bir inceleme yazarım. Şimdilik bir iki fotoğraf koyayım.

    Umarım B sınıfı otomatik araç arayan kitle için yardımcı olur:)

    B sınıfı otomatik araç arama macerası - Mitsubishi alındı


    B sınıfı otomatik araç arama macerası - Mitsubishi alındıB sınıfı otomatik araç arama macerası - Mitsubishi alındıB sınıfı otomatik araç arama macerası - Mitsubishi alındıB sınıfı otomatik araç arama macerası - Mitsubishi alındıB sınıfı otomatik araç arama macerası - Mitsubishi alındıB sınıfı otomatik araç arama macerası - Mitsubishi alındı







  • Araçlara yaptığın yorumlar gülünç. Yok motor ile şanzıman uyumsuzmuş, fransızla işi olmazmış. Adam senelerce ar-ge, binlerce test yapıyor gelmişsin motor şanzıman uyumsuzmuş, vay anasını... Şanzıman konforsuz veya sorunlu dersin anlarım da, motorla uyumsuz şanzıman koyup kendini mi sabote edecek bu adamlar.

    Ayrıca 100 bin gömdüğün arabaya bak, senelerdir araba ile içli dışlıyım ilk defa duyduğum bir model. Elinde patlar, yıllarca yağmur sensörüyle oynar, anahtarsız girip girip çıkarsın. Burada arabaları kötüleyip fındık motorlu arabanın piyasasını yapma çabandan, elinde patlayacağının farkındasın...

    Piyasası olmayan araba var mesela chevrolet falan, onların bir çok alıcısı var. Bu araba öyle bir şey değil, arabanın varlığından bile haberdar olmamak başka bir şey, piyasası olmaması başka bir şey. Bu modelin varlığından haberdar kişi sayısı türkiyede 10 bin kişi bile değildir, vahim bir durum geçmiş olsun.
  • Elinize sağlık çok bilgilendirici bir konu olmuş teşekkür ederiz. Araç 10 numara maşallah iyi günlerde kullanın kazasız belasız :) arkadaki kırmızı mazda da sizin sanırım o da pek yakışıklı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun güzel tercih ikinci el kaygısı olmadan uzun süre binilecekse mantıklı 2-3yıl sonra satılacaksa üzer sorunsuz mini şirin bir araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olay örgüsü çok güzel kurulmuş , çerezlik bir yazı olmuş. Aradığınız özellikler için bu kadar emek vermemeniz gerekirdi ama ülkenin durumu şu an böyle. İnsan gibi sürüş keyfi alacağınız bir araba almak için aylarca araştırma yapıyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayırlı olsun. güzel tercih

    makyajlı space star'larda fabrikasyon xenon far vardı aslında, 2016 modellerde. 2019'dan kaldırılmış yine de bu haliyle bile gayet dolu bir araç tabi...
  • Hayırlı olsun güzel renk seçmişsiniz
  • Hayırlı olsun kıstaslarınıza göre güzel tercih yapmışsınız. B sınıfında piyasa korkusu olduğu için çoğu kişininde sıfır almaya yanaşmadığı bir araç bizde sedan versiyonu var. 2019 sonunda araçlara büyük bir makyaj geldi ama Türkiyeye gelip gelmeyeceği belli değil. Tabi o zamana teşvik kalkacağı için o versiyon yaklaşık 130 lardan alınabilirdi...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Merhaba,
    Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun. Keyifle binersiniz umarım.

    Yaklaşık 2-3 haftadır ciddi ciddi araç bakıyorum. 3-4 aydır da Sahibinden'den piyasaya bakıyordum. Sizin geçtiğiniz düşüncelerin benzerlerini ben de yaşadım. 2. eli kafamdan tamamen sildim. Temiz araçlara istenen paraları görünce zerre isteğim kalmadı. Son iki ayda fiyatlar %10-15'ten fazla arttı yok yere.

    Bu modeli ben de dün Hyundai'den dönerken öylesine hadi bir de Space Star bakalım derken gördüm.
    Araç dediğiniz gibi sınıfına göre çok dolu. i20 Elite pakette olan çoğu özelliği sağlıyor. Eşdeğer fiyattaki bir i20 ile uçurum donanım farkı var.
    Lakin kime sorsam 2. eli çok zayıf alma elinde kalır diyor.
    Diğer bir alternatifim de i20 Style. Ona da 110 civarı fiyat çekiyorlar. Cam tavanlı olursa 113-114 istiyorlar. Güvenlik donanımı olarak ESP mecburiyeten var, önde aktif gergili kemer de var ama yan ve perde hava yastıkları sadece Elite pakette olup fiyat benim verebileceğim rakamları aşıyor.
    Swift'e de baktım ona 115 fiyat verdiler.

    Siz aracın konfor yol tutuş ve yalıtımını nasıl buldunuz?
    i20 ve diğer B segment araçlara göre arada dağlar kadar fark var mı?
    Genel bir değerlendirme de yaparsanız seviniriz. Bu son gelen yeni araçların hiç video ve incelemelerini bulamadım Türkçe olarak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quattro -- 8 Aralık 2019; 18:6:50 >




  • Forumda b sınıfı araç önerisi konularında soran kişi sorunsuzluk az yakıt derse mutlaka öneriyorum Space Starı. Gerçekten çok güzel bir araç. Bu kriterlerde araç bakıyor olsam gönlüm space stardan yana olurdu. Yakın zamanda ufak makyaj alacak diye de hatırlıyorum. Bence tercihiniz yerinde olmuş. Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun.. Benzer bir sekanstan biz de geçtik.. İkinci el bakalım derken bir anda sıfır araç alırken bulduk kendimizi.. Kasım ayında 109 bine Swift aldık.. Çok beğenmiştik.. Japondur iyidir.. Kazasız belasız sürüşler dilerim 🙏🏻

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Fiyat, genişlik, sorunsuzluk, yakıt tüketimi açısından cidden akla gelmeyen ama çok çok mantıklı bir tercih yapmışsınız, aracınız hayırlı olsun. İ20 nin lpg deki tüketimiyle neredeyse aynı yakacaksınız.

    Diğer markalar üzerine olan analizlerinizi de çok beğendim ama reno clioyu merak ettim ben. Listede yer bile bulamamış sanki. Mesela 0.9 ya da 1.0 tce motorlar için yorumunuz ne olurdu?
  • İyi dilekleriniz için teşekkürler.

    @Quattro: Hayatımda hiç bir aracımı ikinci elini düşünerek almadım. Rx8 R3, kullandığım araçlar içerisinde en zevk aldığım araçtı. Alırken elinde kalır dediler, piyasa ölü durumdayken bile 4 günde satıldı. Bunu da kısmetse eşimin uzun süre kullanması için aldık. 5 sene garantisi var ki bu da almamdaki en büyük etkenlerden biriydi. Bazı markaların yaptığı gibi 2 sene fabrika + 2 sene uzatılmış sigorta vb. şekilde değil, safi 5 sene fabrika garantisi. i20 alacak olsam hava yastıklarından dolayı elite altı bir donanım düşünmezdim. Ancak bu durumda arada 20,000'den fazla oynuyor ve yakıt tüketimi olarak da i20 bir hayli fazla. Yani bu fark kullandıkça artacak. Aracın bazı noktalarında güzel piyano siyahı dokunuşlar yapılmış ama geneli sert plastik tabiki. Bu kötü mü, hayır. Sürprize yer vermeyen bir malzeme kalitesine sahip, bugünkü durumu neyse 5 sene sonra da aynı olacak. Oysa 1-2 senelik i20'lerde inanılmaz malzeme kalitesi şikayetleri var. Kapı döşeme renginin atmasından, kapı kolunun elinizde kalmasına, deri direksiyonu ve vites topuzunun soyulmasından aracın boya atmasına kadar türlü şikayetler mevcut.

    Araç 15 jantların da etkisiyle çukur ve tümsekleri Mazda 3'ten (18 jant) çok daha az hissettiriyor. 80 km/s'e kadar iç mekan aynı sessizliğe sahipken 80'den sonra doğal olarak rüzgar ve yol sesi artmaya başlıyor ancak abartı değil. Yol tutuştan bir mucize bekleyemezsiniz, sonuçta tüm akranları gibi torsiyon çubuklu ve ince lastikli bir araç. Ancak şehir içi sakin kullanımı hedefleyen bu sınıf için birinci öncelik yol tutuş olmamalı. Henüz çok yeni ancak günlük kullanımda kestiremeyeceğim bir hareket sergilemedi araç. Hatta kısa boylu ve ağırlık merkezi aşağıda olması sebebiyle bir sürpriz yaşatacağını sanmıyorum.

    Konfor olarak koltukların yanal destekleri fotoğraflarda da görüldüğü gibi yetersiz. Ancak bu durumun nasıl bir etki yaratacağını ancak uzun yolda anlayabilirim, şehir içinde bir sıkıntı yaşamadım. CVT şanzıman çok iyi çalışıyor, hafifliği ve dayanıklılığı ile motora inanılmaz uyum sağlamış. Aracın Ds denilen bir spor modu bile bulunuyor. Hız sabitleyici ile 80 km/s hızlarda 1600 devir gibi bir rakam gördüm. Araçta yolcu koltuğu tarafında da yükseklik ayarı var. Oturma pozisyonunu bulmak hiç sorun olmuyor. Orta kolçak yok ve serviste taktırmayı düşünüyorum. Bakımlar her yıl ya da 20.000 km'de bir, hangisi önce dolarsa. Bakım maliyetinin de ucuz olacağını düşünüyorum.

    Ankara'daki bayilerde test aracı mevcut, mutlaka test edin derim, hatta kafanızdaki soru işaretlerini gidermek adına uzun bir güzergah isteyin.

    @anilaksac: Suzuki için çok iyi bir fiyat, hayırlı olsun dediğim gibi çok başarılı bir araç.

    @oznk40: Kasa değiştireceği için şu an otomatiği satılmıyor diye biliyorum, o sebeple bakmadım. Otomatik olsa düşünülebilirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-52FA4E8AC -- 8 Aralık 2019; 18:49:55 >




  • Hyundai i20'de airbag eksikliği var ama Kia Rio, airbag konusunda bonkör. Tüm donanımlarda 6 airbag standart. Hurda ile birlikte 97 bin. Hayırlı olsun.
  • ben de aynı durumdayım, otomatik araçların fiyatının gereksiz yere yükseldiğini gözlemleyip manuel araç almıştım, o da çözül olmadı, satıp tekrar otomatik arayışına girdim. Yalnız aracı alıp sattığım dönemde fiyatlar bir miktar daha artmış. Anlam veremiyorum, sanırım araçsız kalacağım. size hayırlı olsun, ancak zor bir araç almışsınız, umarım uzun yıllar kullanırsınız.

  • Hayırlı olsun, malum sitedeki yamyamlara inat en iyisini yapmışsınız. Adamlar 2020 yılına gireceğimizden bihaberler sanırım 10 yıllık arabalara 80-90 lira para istiyorlar siz en iyisini yapmışsınız. Bu arada sanırım Mavişehir'de ikamet ediyorsunuz yanılmıyorsam ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Basit ama güzel bir araba ve içinin basitliğini beğendim. Güle güle kullan.
  • Çok iyi tercih bu piyasada. Satamazsın edemezsin geçiniz bunları. Hayırlı olsun kazasız belasız güle güle kullanın.
  • Hocam aracınız hayırlı olsun, yanlardan bakınca biraz Opel Corsa'ya benzettim. Fiyatı ve donanımına bakınca çok iyi bir fiyat.
  • Hayırlı olsun bende attrage kullanıyorum sorunsuz kelimesi inanın bu araçlara tam yakışıyor.
    Uzun süre problemsiz sizlere hizmet edecektir.
  • Uzun yıllar c sınıfı sedan mitsubishi kullanıcısıyım türkiyedeki bence en f/p araçlar bunlar kesinlikle eşinizde sizde çok memnun kalacaksınız
    insanımız marka takınıtısı olduğu için sanırım bu güzellik nasıl görmezden geliniyor anlayamıyorum
    2009 mitsubishi lancer kullandığım dönemde 2009 model honda civic ile kıyasladığım zaman çok daha fazla donanıma sahip üstelik piyasaya göre çok daha ucuzdu bende bu fırsatı değerlendirmiştim.
    şuan 2017 honda civic sahibiyim ama mitsubishi kalbimin derinliklerinde kalacak :D

    B sınıfı otomatik araç arama macerası - Mitsubishi alındı




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.