Şimdi Ara

Bana markanı söyle sana kim olduğunu söyleyeyim (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
128
Cevap
2
Favori
5.023
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • doğru tespit.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    Passat ; eğer sıfır ve kendi parası ile alınmışsa eli rahatlamış, geliri düzene girmiş, işini oturtmuş küçük ya da alt-orta iş sahibi.
    Passat Variant ; sıfır ve kendi parası ile alınmışsa harbi ve sağlam aile babası arabası. Zaten reklamı da "Babbaa" değil mi idi?
    Peki ya Passat CC sahibi kim oluyor?

    Benim kapı komşum Zafer oluyor.

     Bana markanı söyle sana kim olduğunu söyleyeyim


    Öndeki benim Linea arkadaki Zafer'in CCsi. Fazla bir büyüklük farkı olmadığını göstermek için dün çekmiştim. Neye niyet neye kısmet..
    Bu arada Zafer aile babası ve kuyumcu.

    Çok komik olmuş.

    Allah kaza bela vermesin. Linea yandan güzel bir araç. Ama arabanın garip bir özelliği var. Ön taraf dar, Arka koltuk geniş, bagaj daha geniş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altinok

    Vw belki kalite olarak premium olamadı ama satış-pazarlama stratejisi olarak Türkiye'deki prerium markaları cebinden çıkarır.

    çok doğru bir tespit. aynı sınıftaki markaların hangisi müşterisini 9 ay bekletebiliyor. bu konuda adamların hakkını yememek gerek.
  • konu genelleme bazlı sürdürülürse bazı markalarda kullanıcı tipi gerçekten belli oluyor. Ama özele inip de sen şu markayı kullanıyorsun, senin de karakterin budur demek yanlış oluyor. Fiat kullanan adamın deposunun boş olduğunu söylemek kimilerine saçma geliyor bu yüzden.
  • Araba araçtır araç, teneke parçası. Bu kadar statü, prestij veya kimlik göstergesi değildir. Ha böyle düşünmeyenler var ama çoğunluk için böyle değil.
  • hadi bakalım bu durumda karaktersizin önde gideni oluyorum kullandığım araçlar

    malezya'da proton, toyota, mitsubishi galaxy
    rusya'da volga, crsyler 300, mitsubishi pajero, toyota hilux, uaz hunter
    türkiye'de şu anda yeni c4, daha önce golf 4 renault 9, ford escort eski taunus 2.0

    yahu neye ihtiyacın varsa onu kullanırsın ne ki bu şimdi sanki millet istediğini alabiliyor her zaman.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 14 Temmuz 2012; 0:33:53 >
  • Bizim millet parayı bulunca ya arabayı değiştirir ya da karıyı bu olay parayla alakalı
  • Hem model vereyim, hem de karakter tahlili yapayım, ardından da konuyu VW'ye en sağlam ben bağlayayım.

    Golf TSI DSG Sahibi: Erkan: Risk almayı seven, belirsizliklerin yarattığı heyecanın bağımlısı, kumar düşkünü.

    Not 1: Arabam yukarıdaki modeldir.
    Not 2: Konuyu VW'a bundan iyi kitleyebilecek kişileri bekliyorum.
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersah00 -- 13 Temmuz 2012; 15:36:54 >
  • hyundai cı olarak ben noluyorum çakma falan demede
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altinok

    Her markanın bir karakteristiği olduğu gibi bu araçları seçme nedeninin de bu araçlarla özdeşleşen karakterler olduğunu düşünüyorum. Mesela; bir Volvo kullanıcısı ne istediğini bilen, araştırmacı, sakin karakterli, güvenliğe çok önem veren, genel kültür düzeyi yüksek muhtemelen yüksek okul/lisans/yüksek lisans mezunu ve orta yaş ve üzeri bir kitle tarafından tercih ediliyor. Bu kullanıcı grubu içinden aracını faça haline getirip drag yarışlarına katılanları göremezsiniz.

    Mercedes genel olarak zengin kulübünün orta üst yaş grubunun temsilcilerinin tercihi, statü arayan tiplerinde mercedes tercih ettikleri vakıa. (C180 tam olarak mercedes karakteristiğini temsil etmiyor bana göre, bu modeli kullananları tam olarak mercedes algısıyla özdeşleştirmeyelim. )

    Bmv yine zengin kulübu üyelerinden genç/orta yaş grubu tercihi. Yine eski 3 kasaları alıp faça yapıp caka satanları değerlendirme dışı tutuyorum.

    Audi, mercedes/bmv alamayıp yada bilerek almayıp (toplumumuzda modeli ne olursa olsun mercedes/bmv sahibine zengin muamelesi yapılır) ama iyi bir Alman kullanmak isteyenlerin tercihi. Bir de Audi önden çekiş takıntısı olanların tercih nedeni.

    Honda, bu markanın da genel olarak iyi bir araştırma süreci, spesifik kullanıcı yorumları, forum önerileri gibi bir süreçten sonra alındığını düşünüyorum, pat diye gidip Honda alınmadığını, bu marka kullanıcılarının da bilinçli, ne aradığını bilen kişiler olduğunu düşünüyorum.

    VW ise başlı başına bir tez konusu, genel olarak ülkemizdeki araç tercih kriterleri dünya kriterlerinden farklı bu farklılığın en müşahhas örneği vw, özelde de Passat.
    İnsanlar bu aracı, öncelikle hem Alaman, hem D segmenti, hem Prestij, hem de ve özellikle 2. elinin değer kaybetmemesi nedeniyle alıyorlar. Bu aracı almak için çok araştırmacı olmanıza gerek yok arabadan çok az anlayan birisi bile -abi alacaksan Passat al daha iyisi yok, mealinde laflar söyleyecektir. Bir de passat ülkemiz insanın çok sevdiği bir pazarlama tekniği ile satılır, müşteriye ilgi çok iyi değildir ve maalesef şimdi yok ama yakında gelecek diyerek araç yok imajı yapılagelmiş ve bir zaman sonra gerçektende araç yetiştirilemez hale gelmiştir. Bir başka vw nedeni ise, maddi olarak BMW/MERCEDES alamayanların o olmazsa bu olsun mantığıdır.

    Benim aklıma gelenler bunlar, başka markalar için başka karakter analizleriyle konuyu çeşitlendirelim ama kısır tartışmalara girmeyelim lütfen konu örnek konu olsun.



    toyota yorumu alabiilirmiyiz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    Hem model vereyim, hem de karakter tahlili yapayım, ardından da konuyu VW'ye en sağlam ben bağlayayım.

    Golf TSI DSG Sahibi: Erkan: Risk almayı seven, belirsizliklerin yarattığı heyecanın bağımlısı, kumar düşkünü.

    Not 1: Arabam yukarıdaki modeldir.
    Not 2: Konuyu VW'a bundan iyi kitleyebilecek kişileri bekliyorum.

    +1907




  • çok saçma bence araç tercihi tamamen maddi güçle alakalı ilk cümlende volvo için üni. mezunu insanlar tercih eder demişsin çok saçma geldi sana onlarca ilkokul mezunu volvo sahibi gösterebilirim örneğin çoğumuzun hayal bile edemeyeceği araçlara sahip olan yada sahip olma gücünde olan bir vehbi koç var buna en yakın örnek kendinin eğitim hayatını araştırınız yani otomobil olayı tamamen maddi durum ile alakalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersah00

    quote:

    Orijinalden alıntı: altinok




    toyota yorumu alabiilirmiyiz?

    bana hep corrolla d4d emekliliği yaklaşmış memurları hatırlatır
  • Bizim binada Doblocu bir dayı var, adam hacetini yapmak dışındaki tüm zamanını arabanın içinde gezerek geçiriyor.

    Multijetçiler genel manada maddi durumu normal lakin araba binme istekleri üst düzey insanlar diyebilir miyiz?
  • Bu olay parayla alakalı diyenlere şöyle diyeyim : Haklısınız!.... Ama genelleme yapılamaz ve istisnalar vardır. Ben zevke, dış görünüşe önem veririm. Ayrıca politik düşüncelerim nedeniyle Avrupa araç almam. BMW 5.20 d alacak param var...Hem de hiç düşünmeden, hesap kitap yapmadan. Ama Alman arabasından uzak duruyorum, çünkü en önem verdiğim kriterlerden birisi de, aracın arıza istatistiği. Arabayı servise verip, kiralık araç veya arabasız kalmak, servise git-geller kesinlikle bana göre değil. Sakin bir insanımdır, ancak bu tür durumlarda çıldırıyorum. Maalesef bu yüzden kalp kırmışlığım vardır. Servise ayıracağım maksimum zaman 2-3 saati geçerse, olay çıkarıyorum. "Aaabi, arabayı bırak, şimdi sıra var, ben seni yarın ararım" lafı kesinlikle bana göre değil.
  • İnsanın bütün tercihlerindeki tek kriterin para olarak düşünülmesi ilk önce insanın kendine hakarettir. Senin özel bir dünya görüşün, fikrin, kriterin, tarzın yok mu arkadaş. Eğer tek etken para olsa dünyanın bütün büyük zenginlerinin hep aynı aracı alması gerekmez mi? Ne diye onca marka, model var, bu insanın tercihindeki tek kriterin PARA olmadığını göstermez mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altinok

    İnsanın bütün tercihlerindeki tek kriterin para olarak düşünülmesi ilk önce insanın kendine hakarettir. Senin özel bir dünya görüşün, fikrin, kriterin, tarzın yok mu arkadaş. Eğer tek etken para olsa dünyanın bütün büyük zenginlerinin hep aynı aracı alması gerekmez mi? Ne diye onca marka, model var, bu insanın tercihindeki tek kriterin PARA olmadığını göstermez mi?

    bir nebze haklısınız ama maddi durum en önemli faktör yinede benim aracımın piyasa değeri 22bin TL ve ben alfa romeo 156 ya biniyorum mesela aynı paraya bora'da var bu olayda sizin dediğiniz doğru insanların zevkleri vs. ortaya çıkıyor ama gel gelelim bunu volvoya üni. mezunları biner vs. şeklinde diyemezsiniz. kaldı ki ilk mesajınızda mercedes ve bmw'ye zenginlerin bindiğini söylemişsiniz sonuç olarak aynı şeyden bahsediyoruz yine maddiyat giriyor işin içine ;)




  • Mazdaları merak ediyorum :)
  • Eşit durumda geliri olan insanlar için kişilik analizi yaparsın sonuçta kimse keyfinden fiat'a,renault'a yada bir başka markaya binmiyor. Arabaya ayrılan bütçe 200bindir mesela biri gider bmw alır biri mercedes biri başka marka senin analizin bu durumda geçerli olur anca.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.