Merhaba arkadaşlar. 2 senelik şöför sayılırım hep istanbul içi kullandım. İlk 1 sene 2006 model honda city kullandım düz vites o araçta hiç baskı balatayla bi sıkıntım olmadı 100binde olmasına rağmen. Şimdi kullandığım araç skoda fabia 2016 düz vites. Bu aracı ben en ufak zorlasam arabadan baskı balata kokusu geliyodu. Mesela dik bi yokuşta arabayı durdurup kaldırmaya kalksam çok zorlanmasa bile azcık koku geliyodu zorlanınca baya koku geliyodu. hafif bi yokuşta geri geri giderken de koku geliyodu. Bu aracı 6 ay kullandım bu 6 ayda sürekli belli başlı durumlarda baskı balata kokusu alıyodum sanki rutin bir şeymiş gibi.
En sonunda bugün hava baya karlıydı arabayı otoparka sokmaya çalışırken kar vardı araba çıkmadı zorladım bende patinaj çeke çeke çıkar belki diye yarım debriyaj yyapmayı denedim çıkmadı debriyajı bıraktım sadece gaza yüklendim bu sefer daha beter patinaj çekmeye başladı sonra durdum. Bi koku geldi leş gibi balata koktu. 1 saat arabanın içini havalandırdım yine gitmedi koku. Muhtemelen tamamen gitti bu sefer balata. 10 binde aracın baskı balatasını değiştirmiş olacağım. Bu olaydan çıkardığım ders karlı havalarda aracı çıkarmamak ve çok fazla zorlamamak ne olursa olsun.
Detayı okumayanlar için kısaca nelere dikkat etmem gerek baskı balatayı bitirmemek için?
Birisi şunları yazmış:
1. Aracı yarım debriyaj ile kullanmamalıyız. 2. Gaza yüklenip ani debriyaj bırakarak patinaj çektirmemeliyiz. 3. Rampada aracı arkaya kaymaması için yarım debriyajda tutmamalıyız. 4. Rampa yukarı araç ile düşük viteste çıkmalıyız.
Tamam ama bazı durumlarda bu yazanları yapmamız gerekiyo. Mesela yoğun trafikte öndeki arac 5 kmh ile gidiyosa ben debriyajı bırakırsam araç 9-10 kmh ye çıkıcak ve karşıdaki araca vurucam. Bu durumda ne yapmalıyız? Rampada yokuş kalkışla bile zorlanıyosa araç 3 bin devirde kalkuyosa ne yapmalıyız? Yada yokuşta çok ince bi yere park etmemiz gerekiyo yarım debriyaj yerine debriyajı bıraksak vurucaz yavaş ve ince hareketler yapmamız lazım. Lütfen biri beni aydınlatsın yeni sıfır değişen balatamı da yakmak istemiyorum 20 binde?
168.000 km de 98 model aracımızın ilk baskı balatasını değiştirdik. Ben araç kullanmayı o araç da öğrendim tüm acemiliğimi o araç da attım yani baskı balata bence öyle kolay bitecek bir şey değil dediklerinizi çok çok çok tekrarlamak yani alışkanlık haline getirmeniz gerekiyor ki öyle çabucak bitsin.
Willian
kullanıcısına yanıt
Bilmiyorum ama çok fena koku geldi 1 saat havalandırmamıza rağmen yine de gitmedi koku arabanın içi leş gibi. Bu sefer baya hasar gördü gibi. Serviste kontrol edip duruma göre baskı balatayı değiştirceğim. Yarım debriyaj zararlı ama bazı durumlarda mecbur kalıyoruz. Mesela yokuşlarda durduğumuzda zorunluluktan veya park ederken veya sıkışık trafikte. Ben korkuyorum artık yeni baskı balatayıda bu kadar çabuk yıpratmak istemiyorum.
kopser123K
kullanıcısına yanıt
Doğru bazı yerlerde mecbur kalıyoruz ama yokuş konusuna katılmıyorum şahsen o kadar düşünüyorsanız baskı balatayı hocam el frenini çekersiniz arabayı yormadan el freninin yardımı ile kaldırabilirsini , park ederken ise zaten yokuş değil ise düz yolda etkilenmeyecektir. Koku ve baskı balata kısmına gelecek olursak koku lastiklerin patinaj çekmesi sonucu lastikleride yakmış olabilrsiniz yada yarım debriyaj çok kullandıysanız da oda koku yapmış olabilir. Sanayiden öğrendiğim kadarıyla düz bir zeminde el freni çekeli vaziyette aracı 5. vitese takarsınız ve yavaş yavaş debriyajdan çekersiniz eğer debriyajı bıraktığınız da ara. çalışmaya devam ediyorsa balatanız bitmiş demektir eğer stop ettiyse araç balata sağlamdır.
quote:
Orijinalden alıntı: Willian
Doğru bazı yerlerde mecbur kalıyoruz ama yokuş konusuna katılmıyorum şahsen o kadar düşünüyorsanız baskı balatayı hocam el frenini çekersiniz arabayı yormadan el freninin yardımı ile kaldırabilirsini , park ederken ise zaten yokuş değil ise düz yolda etkilenmeyecektir. Koku ve baskı balata kısmına gelecek olursak koku lastiklerin patinaj çekmesi sonucu lastikleride yakmış olabilrsiniz yada yarım debriyaj çok kullandıysanız da oda koku yapmış olabilir. Sanayiden öğrendiğim kadarıyla düz bir zeminde el freni çekeli vaziyette aracı 5. vitese takarsınız ve yavaş yavaş debriyajdan çekersiniz eğer debriyajı bıraktığınız da ara. çalışmaya devam ediyorsa balatanız bitmiş demektir eğer stop ettiyse araç balata sağlamdır.
Arabada zaten hill holder(yokuş kalkış desteği) var ama yine de araç 1.0 75hp 95nm tork olduğu için çok dik yokuşlarda zorlanıyor durduğumda. Mesela yokuşun birinde ayağımı frenden çekip gaz verdiğimde 3bin devirin altında yokuş kalkış bırakmıyo arabayı kalkmayacağı için. 3500 de kaldırsam bile zorlanıyo(pati çekmiyo) azcık koku geliyo. Ancak gaza asılıp çıkınca koku gelmiyo o da soğuk motordayken mümkün olmuyo yapması zararlı olduğu için. Bu gibi durumlarda tek çözüm o yokuşda durmamak değil mi? :D
kopser123K
kullanıcısına yanıt
Arac da turbo yoksa benzinli ise hic bir sorun yok soguk motorla basmanin biz yani 11 sene 1 tane araca bindik hic beklemedik atmosferik benzinli idi yaz kis bastik gittik.
quote:
Orijinalden alıntı: Willian
Arac da turbo yoksa benzinli ise hic bir sorun yok soguk motorla basmanin biz yani 11 sene 1 tane araca bindik hic beklemedik atmosferik benzinli idi yaz kis bastik gittik.
Hayır ben de basıp gidiyorum normalde ama demek istediğim o değil. Motor 90 derece olmadan 4 bin devirin üstüne çıkmak sakıncalı diye biliyorum ben yoksa çalıştır bas git sıkıntı olmaz tabiki.
Kış lastiği ile heyecanlanmadan sakin bir gaz dozajıyla kalkamayacağınız rampa olamaz, olmamalı. Balata bitmeye yakınsa iş değişir tabi. vag grubunun manuel kutularını ben beğenmiyorum, kavrama noktaları yukarıda ve hassastır. Alışınca sorunsuzdur ama ben forda göre pek sevmem. Acemi sayılırsınız her ne kadar istanbulda manuel arabayla acemilik atmak çok hızlı bir tecrübe dersi olmuş olsa da anlattıklarınızdan sorunun acemiliğinizden kaynaklandığı görünmekte.
Dediğim gibi öncelikle iyi tutan kış lastiği acele etmemek sakince kalkmak gerekirse el freni kullanmak
yeterli. Dik rampalarda el freni kullanmadan kalkmaya çalışmak balatanın ömrünü kısaltmak için birebir. Hill holder yeterli gelmiyorsa el freni kullanın.
Şunu da ilave edeyim millet küçük turbo motora kısa ömürlü bikbiki yapıyor ya forumda, asıl sorun küçük hacim atmosferik motorlarda. Çünkü tork değerleri çok zayıf olduğundan her türlü daha normal güçteki bir araca göre kavrama sürecini yaymak yedirmek zorundasınız. Bu da daha kısa balata ömrü demek. Bunun başka hiçbir yolu yok. 95 torklu araba yokuşta 150 torklu araba gibi kısa sürede kavramaya zınk diye oturup kasayı çekemez. 2+2=4 bu kadar basit. O yüzden küçük hacim atmosferik arabanın motoru illaki daha çabuk biter. Hele bir de kadın sürücüyse 20-30binde bitmesine şaşmayın. Ama sizdeki 10binde bu hale gelmesi normal da değil. Acemilik ya da aracın baskısında bir sıkıntı olabilir.
Willian
kullanıcısına yanıt
adam 2016 model fabia dan bahsediyor illa ki turbolu araba ayrica turbolu arabada 1. vites ve geri vites disinda hangi vites olursa olsun sen arabayi stop ettirmeden hareket et elini opcem senin
mfeker89
kullanıcısına yanıt
O aracin motor seceneklerini bilmiyorum hocam. Yukarda belirttiğim gibi sanayiden gördüğüm bu benim 1.4 turbo Astra içinde ayni yontemi denediler hocam onun icin yazdim.
mfeker89
kullanıcısına yanıt
Aracım 1.0 MPi atmosferik benzinli motora sahip
Lord SparhawkL
kullanıcısına yanıt
Evet ya gerçekten her ne kadar şehir içi yeterli bi güçte motor olsada yokuş olunca iş değişiyo yetmiyor tork ve araç zorlanıyor çıkarken çok dik yokuşları ve balatadan hafif kokular geliyo. Yapıcak bir şey yok biraz acemilik biraz da şans diyelim. Paramız 1.2 tsi a yetmedi bunu alabildik. Yokuşlar haricinde motordan ve arabadan çok memnunum yoksa bu balata kokusu hariç.
quote:
Orijinalden alıntı: kopser123
quote:
Orijinalden alıntı: Willian
Doğru bazı yerlerde mecbur kalıyoruz ama yokuş konusuna katılmıyorum şahsen o kadar düşünüyorsanız baskı balatayı hocam el frenini çekersiniz arabayı yormadan el freninin yardımı ile kaldırabilirsini , park ederken ise zaten yokuş değil ise düz yolda etkilenmeyecektir. Koku ve baskı balata kısmına gelecek olursak koku lastiklerin patinaj çekmesi sonucu lastikleride yakmış olabilrsiniz yada yarım debriyaj çok kullandıysanız da oda koku yapmış olabilir. Sanayiden öğrendiğim kadarıyla düz bir zeminde el freni çekeli vaziyette aracı 5. vitese takarsınız ve yavaş yavaş debriyajdan çekersiniz eğer debriyajı bıraktığınız da ara. çalışmaya devam ediyorsa balatanız bitmiş demektir eğer stop ettiyse araç balata sağlamdır.
Arabada zaten hill holder(yokuş kalkış desteği) var ama yine de araç 1.0 75hp 95nm tork olduğu için çok dik yokuşlarda zorlanıyor durduğumda. Mesela yokuşun birinde ayağımı frenden çekip gaz verdiğimde 3bin devirin altında yokuş kalkış bırakmıyo arabayı kalkmayacağı için. 3500 de kaldırsam bile zorlanıyo(pati çekmiyo) azcık koku geliyo. Ancak gaza asılıp çıkınca koku gelmiyo o da soğuk motordayken mümkün olmuyo yapması zararlı olduğu için. Bu gibi durumlarda tek çözüm o yokuşda durmamak değil mi? :D
dostum,tam kavrama noktasını yakalayamadıgın için araç gitmiyor, istersen 6000 devire cıkart kavrama noktasının ucundan değil yarısından yakalatman lazım, o arac en dik yokusu 1100-1500 devir+dogru bi kavrama noktası ile kalkar, 3500 devirde 30metre patinaj ceker :)
size tavsiyem,düz bir yolda gaz vermeden araç kaldıramayı ogrenmeniz.
bu zamana kadar birçok araç kullandım ve 1kez balatayı kokuttum, ondada 1.5tonluk bir aracı yokus yukarı cekmeye calısıyordum :)
eğer gerçekten baskı bittiyse ki hiç sanmıyorum bittiğini sizin şöförlükte bir sorun var karda sadece gaza basarak patinaj çekince koku gelmemesi lazım şahsen bende hiç gelmedi
quote:
Orijinalden alıntı: mfeker89
adam 2016 model fabia dan bahsediyor illa ki turbolu araba ayrica turbolu arabada 1. vites ve geri vites disinda hangi vites olursa olsun sen arabayi stop ettirmeden hareket et elini opcem senin
95 torklu turbo motor olmaz araba atmosfeirk 1 litre.
İkinci olarak getir senin arabayı 2. hatta 3. viteste de kaldırırım ben. Gazı ne kadar yedireceğini bilirsen hiç sorun değil. Baskısı kötüyse 5le bile kalkar ayrıca. Zaten kaygan karda 2. vitesle sakin şekilde kalkmak eskilerden kalma işe yarayan bir tekniktir. Lastiklerin tutuşu azsa, yol çok kayıyor arba akalkarken patinaja düşüyorsa en kolay çözüm 2. vitesle sakince kalkmaktır. Bunun özellikle şehirler arası yollarda millet karda kaldığında dur kalk yapmanız gereken zor durumlarda faydasını görürsünüz.
Kendini test etmek isteyen kışın afyon-sandıklı yoluna bir uğrasın.
quote:
Orijinalden alıntı: mfeker89
adam 2016 model fabia dan bahsediyor illa ki turbolu araba ayrica turbolu arabada 1. vites ve geri vites disinda hangi vites olursa olsun sen arabayi stop ettirmeden hareket et elini opcem senin
5. viteste arabayı yürütmekten bahsedilmiyor yalnız. Araç viteste olduğu halde motor çalışıyor ancak araç yürümüyorsa baskı balata kavrayamıyor demektir. Onu anlamanın ilkel bir yönteminden bahsediyor.
10 binde debriyajı bitiriyorsan sorun kesinlikle senin kullanım tarzında. En az 150.000 km dayanır normalde. 250 ye kadar çıkabilir. Yarım debriyaj sadece kalkışlarda ve park ederken tercih edilir. Çok sıkışık trafikte giderken yarım debriyaj yapıyorsan geçmiş olsun. Trafik çok ağır ilerliyorsa önünde ki araçla takip mesafesini açıp o mesafe kapanana kadar yarım debriyaj yapmadan gidip sonra durmak gerek. 1. viteste rölanti devrinde yarım debriyaj yapmadan çok ağır gidebilirsin. Bir de sanırım kalkışlarını çok yüksek devirde yapıyorsun. Yol uygunsa rölantide bile kalkış yapılabilir.
quote:
Orijinalden alıntı: egemena
10 binde debriyajı bitiriyorsan sorun kesinlikle senin kullanım tarzında. En az 150.000 km dayanır normalde. 250 ye kadar çıkabilir. Yarım debriyaj sadece kalkışlarda ve park ederken tercih edilir. Çok sıkışık trafikte giderken yarım debriyaj yapıyorsan geçmiş olsun. Trafik çok ağır ilerliyorsa önünde ki araçla takip mesafesini açıp o mesafe kapanana kadar yarım debriyaj yapmadan gidip sonra durmak gerek. 1. viteste rölanti devrinde yarım debriyaj yapmadan çok ağır gidebilirsin. Bir de sanırım kalkışlarını çok yüksek devirde yapıyorsun. Yol uygunsa rölantide bile kalkış yapılabilir.
Öyle birşey yok, yeni araçlarda düzenli şehir içi kullanımda 150bin gerçekçi bir rakam değil 80bin en fazla dayanır sonra ızdıraba döner. Artık balatalarda asbest yok, kısa ömürlüler, öyle eskiden olduğu gibi 150-200bin mümkün değil şehirl içi trafikli sürüşlerle. Sürekli uzun yol yapılan araçsa o ayrı zaten fazla vites kullanılmadığından ve kavramaya yük az bindiğinden en az 150bin km gider.
quote:
Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk
quote:
Orijinalden alıntı: egemena
10 binde debriyajı bitiriyorsan sorun kesinlikle senin kullanım tarzında. En az 150.000 km dayanır normalde. 250 ye kadar çıkabilir. Yarım debriyaj sadece kalkışlarda ve park ederken tercih edilir. Çok sıkışık trafikte giderken yarım debriyaj yapıyorsan geçmiş olsun. Trafik çok ağır ilerliyorsa önünde ki araçla takip mesafesini açıp o mesafe kapanana kadar yarım debriyaj yapmadan gidip sonra durmak gerek. 1. viteste rölanti devrinde yarım debriyaj yapmadan çok ağır gidebilirsin. Bir de sanırım kalkışlarını çok yüksek devirde yapıyorsun. Yol uygunsa rölantide bile kalkış yapılabilir.
Öyle birşey yok, yeni araçlarda düzenli şehir içi kullanımda 150bin gerçekçi bir rakam değil 80bin en fazla dayanır sonra ızdıraba döner. Artık balatalarda asbest yok, kısa ömürlüler, öyle eskiden olduğu gibi 150-200bin mümkün değil şehirl içi trafikli sürüşlerle. Sürekli uzun yol yapılan araçsa o ayrı zaten fazla vites kullanılmadığından ve kavramaya yük az bindiğinden en az 150bin km gider.
Sanki asbestsiz balata dün çıkmış gibi yazmışsın. 1990 lı yılların başından beri tüm araçlar asbestsiz balata kullanmak zorunda. Asbestli balatalar yasaklandı. Biri 120 diğeri 135 binde sıfır alınmış iki aracı kullanıp sattım balatayla hiç sorun yaşamadım. 225 binde değiştiren arkadaşım var.
Bu da başka bir forumda sorulan bir soru:
Arabamda şöyle bir sorun başgösterdi. Özellikle, yokuş yukarı gaza biraz yüklendiğim zamanlarda devir bir miktar yükselip iniyor. Ama bu öyle bir çıkıp inme ki, sanki o anlarda debriyaja basıyormuşum gibi çekiş te azalıyor, sonra toparlıyor. Bazen arka arkaya tekrar ediyor. Bu olay aynı zamanda patinaj yapınca devrin yükselip çekişin düşmesine de benziyor. Bu konuda bir fikriniz var mı ? Bu araa araç düz vites Peugeot 206 180k km civarı.
Üstteki araç da sıfır alınmış bir araç 180 bini görmüş.
DSG şanzumanlı araçların bile kavramaları 60 bin dayanıyor. Kullanmayı bilmiyorsan 150 değil 50 binde bile bitirirsin orası ayrı konu.
quote:
Orijinalden alıntı: egemena
quote:
Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk
quote:
Orijinalden alıntı: egemena
10 binde debriyajı bitiriyorsan sorun kesinlikle senin kullanım tarzında. En az 150.000 km dayanır normalde. 250 ye kadar çıkabilir. Yarım debriyaj sadece kalkışlarda ve park ederken tercih edilir. Çok sıkışık trafikte giderken yarım debriyaj yapıyorsan geçmiş olsun. Trafik çok ağır ilerliyorsa önünde ki araçla takip mesafesini açıp o mesafe kapanana kadar yarım debriyaj yapmadan gidip sonra durmak gerek. 1. viteste rölanti devrinde yarım debriyaj yapmadan çok ağır gidebilirsin. Bir de sanırım kalkışlarını çok yüksek devirde yapıyorsun. Yol uygunsa rölantide bile kalkış yapılabilir.
Öyle birşey yok, yeni araçlarda düzenli şehir içi kullanımda 150bin gerçekçi bir rakam değil 80bin en fazla dayanır sonra ızdıraba döner. Artık balatalarda asbest yok, kısa ömürlüler, öyle eskiden olduğu gibi 150-200bin mümkün değil şehirl içi trafikli sürüşlerle. Sürekli uzun yol yapılan araçsa o ayrı zaten fazla vites kullanılmadığından ve kavramaya yük az bindiğinden en az 150bin km gider.
Sanki asbestsiz balata dün çıkmış gibi yazmışsın. 1990 lı yılların başından beri tüm araçlar asbestsiz balata kullanmak zorunda. Asbestli balatalar yasaklandı. Biri 120 diğeri 135 binde sıfır alınmış iki aracı kullanıp sattım balatayla hiç sorun yaşamadım. 225 binde değiştiren arkadaşım var.
Bu da başka bir forumda sorulan bir soru:
Arabamda şöyle bir sorun başgösterdi. Özellikle, yokuş yukarı gaza biraz yüklendiğim zamanlarda devir bir miktar yükselip iniyor. Ama bu öyle bir çıkıp inme ki, sanki o anlarda debriyaja basıyormuşum gibi çekiş te azalıyor, sonra toparlıyor. Bazen arka arkaya tekrar ediyor. Bu olay aynı zamanda patinaj yapınca devrin yükselip çekişin düşmesine de benziyor. Bu konuda bir fikriniz var mı ? Bu araa araç düz vites Peugeot 206 180k km civarı.
Üstteki araç da sıfır alınmış bir araç 180 bini görmüş.
DSG şanzumanlı araçların bile kavramaları 60 bin dayanıyor. Kullanmayı bilmiyorsan 150 değil 50 binde bile bitirirsin orası ayrı konu.
Asbestli balata yeni çıkmadı ama "baskı düzgün sürülürse 150bin gider" lafı çok eskilerden gelme kulaktan dolma bir söz. Günümüzde geçerliliği yok artık.
2 tane araba sürdün diye gerçek değişmiyor. Lamı cimi yok, günümüzdeki araçların balataları eski araçların dayanıklılığına sahip değil. Senin aldığın ikinci el araba hangi koşulda ne kadar kullanıldı bilemezsin. Uzun yol arabası fazla dayanır diyorum okuduysan. Sürekli şehir içi kullanılan aracın dayanmaz. Dayanır da ne hale gelir. Sinekten yağ çıkaran adam 225bin de kullanır. Baskı ne hale gelmiştir, volant ne durumdadır, performans ne kadar düşmüştür, tüketim ne kadar artmıştır meçhul. Bilmem kaçbine kadar kullandım demek çok kolay. Sen araba sürdüğünü zannedersin, adam düzgün balatalı araçtan gelir bu ne ya der..
Benim lugatimda bitmiş baskı -yolda kalacak kadar bitmiş- demek değildir. Ha sende öyledir onu bilemem. Bir güruh var vasat motorlara çekmeyen motor dediğimiz zaman sanki olayı yokuşta kalkış yapamazmış demeye getirmiyormuşuz ayağı yapıyorlar. Halbuku orada zorlanmadan bahsediliyor. burada da böyle. Benim için hantallaşmış, tüketimi artmış, kavraması kötüleşmiş, volanta vuruntuya başlamış arabanın debriyaj değişim zamanı gelmiştir. Ondan sonra kaç km gideceği önemli değil çünkü hem performansın, hem verimin, hem keyfin büyük ölçüde kaybı oluyor. Sen araban yolda kalana kadar sürüyorum 150-200bin en az götürüyorum dersin o ayrı bir bakış açısı. Ben o şekilde araba sürmeyi kabullenmem. Hayatımda hiç öyle 100bin üstü olup şehirde düzenli kullanılmış da taze balatalı bir araç görmedim. Olamaz da zaten çalışma prensibi gereği, bayiden çıkardığın günden itibaren sistemde kayıp başlıyor.