bazı ciftcilerin ürünlerini cöpe döktüyünü gördüm peki bunları dökeceğine kasa kasa yol kenarlarında neden satmıyorlar? örnek veriyorum domatesiin kilosu 25 tl. bunu yol kenarlarında 15 tl den 10 ar kilo olarak 150 tl den satsa herkes alır Toptancıya 5 tl ye veriyorum diye isyan etmem nankörlüktür iyi forumlar. |
Bazı çiftciler ürünlerini döküyor ya kendileri neden satmıyor
-
- Ispanak ektim para etmedi ne yiyip içeceğim ?? Planlama yok çünkü
- Marulda ektim ıspanak para etmezse diye ... Ispanak 5 lira para etmiyor şimdi marula bakmam lazım
- Akşam - sabah 2 saat hayvanlarım bakmam lazım ..
- Hayvanlarımın kaba yemi için slaj mısır buğday da ekmem gerekiyor.
- bunları sula yetiştir üret pazarla benim 20 kişi olmam lazım.
- Kooperatifler yasal tefeci o faizini bilir çiftçiye destek olmaz.
- Buğday üretim maliyeti benim 4.5 lira para kazanmam için 8 lira olsa desek ukrayna da buğday 3 lira gemisi nakliyesi 4.2 liraya Türkiye'ye geliyor neden benden alsın ki un firmaları ?
- Bu adamın malını 20 ye alsam 20 liraya nakletsem 60 a pazarlasam bana ne kalacak %30
- E banka faizi %50 ne gerek var o zaman
- Ben 5 liraya alacam 20 ye nakledeceğim 25 e mal edeceğim 75 e satacağım ki para kazanabileyim
-
Bunu bedava yada ucuza satmanın ticari olarak cezası varmış sanırım. Bir yerde yazmışlardı. Yani seyyar muamelesi görüp ağır cezalar ödemek istemiyorlar dogal olarak.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
o dediğin büyük sehirlerde...
kücük yerlerde sorun olmaz ceza da uygulamazlar...
bugun yol kenarında satan bir sürü kişi var.
kim ceza vuruyor.
bir cok yerde pazar acıyorlar
hangisi satarken fiş veriyor?
-
Valla dediğim gibi bende bi yerde okudum ama mantıklı geldi bana. Aracı pezo bile simayet edebilir ucuza alamayınca. Küçük şehirlerin böyle dezavantajı var. Ama sen de haklısın her türlü nakite çevrilmesi lazım. Kafam karışık 😂
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
herkesin aracılara vs sallamasının ne kadar düşüncesizce olduğu bu soruyla biraz ortaya çıkıyor zaten
sıradan bir çiftçi olarak tonlarca ve kısa zamanda bozulabilen şeyleri peyderpey satamazsın , ona eleman koyucan yoksa bağına bahçene bakamazsın , soğutmak için yer lazım , kamyon tarzı bişey lazım taşıma ve satış için gerekli olucak vs. vs.
bir miktar olur ama tüm hasat için imkansız
çiftçi veya gıda sektörü çalışanı değilim ama bu gibi noktalar nedeniyle aracılar , lojistikçiler , depocular vs. var zaten
-
direk markete manava ver...
götürdüğün zaman onlarda kilosu 15 ten alırlar...
-
İşi bilmediğiniz için konuşuyorsunuz. 30 dönüm karpuz tarlasından 5 6 tır dolusu karpuz çıkıyor. Sen bunu nasıl satmayı düşünüyorsun? Çürür bozulur vs. vs bir sürü şeyi var.
Ya da 1 tır biber geliyor yine aynı tarladan. Üretici bu kadar malı nasıl satsın. Aracılarında belirli illerde hallerde vs. lerde büyük alıcıları onlarda oralara gönderiyorlar.
Bu arada medya da gördüğünüz olayın küçük bir kısmıdır. Tonlarca mahsül tarlada kalıyor, üretici malla beraber tarlayı sürüyor. O tarladaki mahsülü toplamak bile üretici için büyük yük. Hiç para etmiyorsa tarlayı o şekilde bırakıp gidiyor.
-
poşetle götürcen galiba satmaya , taşıma esnasında ve stoklarken bozulmaması için dua edersin artık
-
Dostum çiftçi olmayan anlamaz ! Sorular bende cevaplar sende olsun...
- Ispanak ektim para etmedi ne yiyip içeceğim ?? Planlama yok çünkü
- Marulda ektim ıspanak para etmezse diye ... Ispanak 5 lira para etmiyor şimdi marula bakmam lazım
- Akşam - sabah 2 saat hayvanlarım bakmam lazım ..
- Hayvanlarımın kaba yemi için slaj mısır buğday da ekmem gerekiyor.
- bunları sula yetiştir üret pazarla benim 20 kişi olmam lazım.
- Kooperatifler yasal tefeci o faizini bilir çiftçiye destek olmaz.
- Buğday üretim maliyeti benim 4.5 lira para kazanmam için 8 lira olsa desek ukrayna da buğday 3 lira gemisi nakliyesi 4.2 liraya Türkiye'ye geliyor neden benden alsın ki un firmaları ?
Yani anlayacağın çiftçinin üreticinin kaşınacak vakti yok gece gündüz işinin peşinde pazarlamacılarda da olay şöyle ilerliyor
- Bu adamın malını 20 ye alsam 20 liraya nakletsem 60 a pazarlasam bana ne kalacak %30
- E banka faizi %50 ne gerek var o zaman
- Ben 5 liraya alacam 20 ye nakledeceğim 25 e mal edeceğim 75 e satacağım ki para kazanabileyim
Sonuç : Üretici para kazanamaz !! Sende ürünü pahalı yersin. Faiz yüksek olduğu sürece kimse kar etmez parası olan kazanır.
-
Bunun bir kaç sebebi var:
İlki, tabiat kanunları, zaten yukarıda da yazılmış; çiftçi, tüccarlık yapmak için gerekli zamana, alet edevata ve bilgiye sahip değil. Dünya'nın hiç bir yerinde büyük miktarda meyve ve sebzeyi tarladan toplayıp toptan veya perakende pazarında kendiniz satamazsınız, bunun için ilk hasattan sonraki tüm zamanınızı satışa ayırmanız, ayrıca nakliye araçları ve depolar edinmeniz lazım.
İkincisi ise bizim ülkemizdeki hal mevzuatı; hal'den geçmeyen hiç bir meyve ve sebze satılamaz, çiftçi, doğrudan marketlere satış yapamaz, kendisi pazarda perakende satabilir sadece.
Çiftçinin ürünlerini çok ucuza ya da hibe yoluyla elinden çıkartmak yerine imha etmesi de çeşitli zorunluluklardan. Öncelikle Dünya genelinde bir gıda kıtlığı yok, tarihte de hiç bir zaman olmadı, sorun her zaman lojistikti. Bir yerde bir gıda fazla ve bir başka gıda hiç yokken, başka yerde bu iki gıdada tam tersi olur. Burda da aynı sorun var, Adanalı bir çiftçi, satamadığı tonlarca karpuzu, pazara taşıyamaz, depolayamaz, hibe etse, gıda güvenliği riskini bedavaya üstlenmek zorunda kalır. Bu nedenle imha eder.
Fiyatlar konusunda aracıları sorumlu tutmak, tamamen asılsız bir propagandadan ibaret. Toplum olarak genelde ahlaksızız, aracılar da ahlaksız, ancak hormon basan çiftçiden, torpille atanıp iş arkadaşlarına kendi işini de yükleyen vasıfsız memurdan, olmayan arızadan parça değiştiren tamirciden, müşterilerini haksız ücretlerle dolandıran bankacılardan, bu liste böyle gider, daha ahlaksız değiller.
Fiyatlar konusunda şurda güzel bir gazete makalesi var, 2019'daki yeni hal yasasından önce çıkmıştı, yeni yasa, aracılığı zorunlu kıldı.
www.tarlasera.comSebze-meyvenin uzun yolculuğuhttps://www.tarlasera.com/haber-11679-sebze-meyvenin-uzun-yolculugu
-
140journosyoutubegıdanın tarladan markete yolculuğunda fiyatların katlanma sebebi ne? cumhurbaşkanı erdoğan'ın dahi 'çözüm bulmamız lazım' dediği “aracılar” kim ve bu uçurumdan ne kadar sorumlular? 140journos'tan "aracılar" tüm veri derlemesini okumak için: https://140journos.com/fcb94c4b0ea9 🎧 tuva semmingsen - lascia vh'io pianga 🎧 karuan - reflections of a poem 🎧 gui boratto - galuchat 🎧 jamie xx - far nearer =================================== tarım üreticileri senelerdir, ürünlerini düşük fiyattan sattıklarından, kimi zaman satamadıklarından şikayet etti, bazısı ise maliyetini karşılamadığı için mahsulü tarlada bıraktı, duruma isyan edip ürününü sokağa döktü. öte yandan tüketiciler ise meyve-sebze fiyatlarının yüksekliğinden ve markete gelene kadar olan süreçte fiyatın katlanmasından şikayetçi. =================================== 140journos videoları her çarşamba, cuma ve pazar günleri. yeni videoları kaçırmamak için linke tıklayarak abone olabilirsiniz: https://www.youtube.com/subscription_center?add_user=140journos ayrıca 140journos'u diğer mecralarda da takip etmek için: tüm haberler ve özel fotoğraf hikayeleri: https://140journos.com facebook: https://facebook.com/140journos twitter: https://twitter.com/140journos instagram: https://instagram.com/140journos spotify: https://open.spotify.com/user/140journos =================================== 140journos her gün, türkiye'de yaşanan gelişmeleri telefonunuza kadar getiriyor. günlük whatsapp yayınımıza abone olmak için: whatsapp'tan "140journos" yazın ve 0536 499 66 09 numaralı telefona gönderin. =================================== sizin için seçtiğimiz, ilginizi çekebilecek 140journos videoları ‣ istanbul'un bedeli bölüm 1: beyaz yakalı - https://youtu.be/xo7DVKEW5Kk ‣ istanbul'un bedeli bölüm 2: mavi yakalı - https://youtu.be/PeU5LjFNFW0 ‣ kurban: ibadetten geleneğe - https://youtu.be/D5e2slpW4SI ‣ motokurye: kuryeler ve restoranlardan paket servisin bilinmeyen yönleri - https://youtu.be/7AaHe_ov2Pw ‣ kuzey bölüm 2: rahatsızlık - https://youtu.be/lu0BjbSZYrY =================================== ◉ aktüel yayın: https://www.youtube.com/playlist?list=PLyyy5cNOa_nSgq9kvzskip_I-9cTf--BI ◉ spot yayın: https://www.youtube.com/playlist?list=PLyyy5cNOa_nSsM2ym1IBPvfJmVsb1H4wO ◉ SO: https://www.youtube.com/playlist?list=PLyyy5cNOa_nTyh0WggK1MsNCh37TlziOY =================================== 140journos, türkiye’yi anlamak için orijinal belgesel videolar, nitelikli araştırmalar ve görsel hikayeler üreten bir yeni medya yayıncısı. yeni gelişmeleri takip etmek için sosyal medya kanallarından abone olmayı unutmayın.https://www.youtube.com/watch?v=cFhKMOwlsnw
-
Tarım Bakanlığı bu ülkede en kötü en iş bilmez en plansız bakanlık!
Akıllı olup dünyadaki diğer tarımda iyi olmuş devletlerin planlarını inceleseler çoktan çözülürdü bu sorunlar. Aslında bunlara da gerek yok bize bu konulara hakim uzmanlar proflar zaten var.
Sorun,
RANT!
-
Sorun torpak emekçisinin mahsulü torpaktan toplayamaması, sonuçtu işçilik şu an en kıymetli zamanında...
-
Turbo ideal şartlar altında senin konularına yazmam ama yine de yazacağım.
Ben mühendisim ve aynı zamanda babamdan kalma 300 dönüm arazide çiftçilik yapıyorum.
100 dönüm buğday 200 dönüm cin Mısırı ekiyorum. 100 dönümde ortalama 70-80 yon buğday çıkıyor, 200 dönüm mısırdan ise 150 ton Mısır çıkıyor.
250 ton malı yol kenarında kaç yılda satarım sence? Yol kenarında satılmaz.
100 dönümü geç 10 dönüm domates eksen, o tarla sana kilo kilo vermiyor hepsi birden yetiyor, toplu bir şekilde yol kenarında satman yine imkansız. 1/100 anca satarsın 99/100 kadar çürür.
İkinci kısım ise aracıları çıkartmak. Bu da imkansız çünkü adamların çarkları muazzam.
Aracıların limanlarda kontakları var, ve bu kontak kişiler seninle çalışmıyor, aracıyla çalışıyor. Çünkü bunları denedim.
Diğer bir hususta, çiftçi hep borçlu giriyor seneye, gübre ve yakıttan dolayı. Ve bunları satan adam tarlaya biçer girdiğinde parayı istiyor, seninde hızlı bir şekilde satmanın tek yolu aracılar. Çiftçilik yaparken ne gübreyi ucuza alıyorsun ne de yakıtı, hepsi piyasa fiyatı.
Devlet genelde sadece yakıt desteği veriyor ama o kadar gülünç bir miktar ki, ben başvuru bile yapmıyorum.
Davulun sesi uzaktan hoş gelmesin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
bunlar suni gündem!
insanların algısıyla oynuyorlar.
heryerde aynı haberleri yaptırıyorlar
gerçek sanıyorsunuz!
taaa eski türk filmlerinde bile o adamların
tabelelalarında KOMİSYONCU yazar. HALCİ değil!
mazot 45tl
2 koltugun nakliyesine 15bin tl istiyorlar
gübre yılda 2- 3 katına çıkıyor.
"aracı",bu ürüne hakkını ödese,
elmayı ancak rüyanda görürsün!
paran yetmez!
örnek vereyim, şuan;
"ithal" muzun 1 tanesi(200gr) 13tl iken,
aydın incirinin 1 tanesi(70gr) 10tl!
anlıyormusunuz?!
bunlar suni gündem!
yıllardır devam eden düzen
ne hikmetse 2 yıldır sorun oluyor!
kimse maliyetlerden bahsetmiyor!
kimse enflasyonu bu hale getirenleri suçlamıyor!
market suçlu, aracı suçlu, galeri suçlu, emlakçı suçlu
hükümet ve yalakçıları hariç;
herkes suçlu!
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aksinaletinsan -- 24 Ağustos 2024; 10:55:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Çünkü satacağı ürünün 4 kat fazlasını siyasilerden alıyorlar bunu yapan çiftçiler.
Not: Ekepeli değilim.
-
ama yol yabdılar ya... namkör olmayalım lütfen..
-
Salçalık domates markette 7.5-9 lira karpuzda 5lira . Market senden yarı fiyatına alır . Hesap ortada pahalı olanlar farklı cins onlar dökmezler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yukarıda yazmıştım, tekrar yazayım, 5957 sayılı yasa gereğince, üreticinin, toptancı hali dışında toptan ve üretici pazarı dışında perakende satması yasaktır.
Yasanın 2019 önceki eski halinde üretici, perakendecilere doğrudan satış yapabiliyordu.
Troller, bu konuda aracıları suçlayarak propaganda yaparken, hükümet de üretici ve perakendeciyi aracılara zorunlu bırakacak şekilde yasayı değiştirdi.
Mevcut ekonomik sistemimiz, kapitalizm ve komünizm dışında üçüncü yol olarak kabul edilen solidarizm. Tüm sınıfların elini kolunu bağlayarak istenilen bir sınıfın önüne atmaya imkan verdiği için bazı ülkelerin yönetimlerince çok sevilir. Mesela bu konu, ya da sürekli tüketici aleyhine güncellenen gümrük yasasıyla tüketicinin yabancı pazarlara aracılar olmadan erişiminin engellenmesi gibi. Özetle hükümet, alışveriş yapacaksan bana daha çok vergi, yandaşıma da komisyon vereceksin diyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qzwxec -- 25 Ağustos 2024; 10:8:50 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Son cümle ülke yönetiminin anlayışını güzel özetlemiş
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Dostum çiftçi olmayan anlamaz ! Sorular bende cevaplar sende olsun... Yani anlayacağın çiftçinin üreticinin kaşınacak vakti yok gece gündüz işinin peşinde pazarlamacılarda da olay şöyle ilerliyor Sonuç : Üretici para kazanamaz !! Sende ürünü pahalı yersin. Faiz yüksek olduğu sürece kimse kar etmez parası olan kazanır. |
Benzer içerikler
- hyperbon sakız boykot mu
- erlik gerçek adı
- söke bağarası bülbül hoca bakım günleri
- hanifi doğancı
- nur tuğba aktay boşandı
- teslim alınmayan kimlik nereye gider
- iphone zam gelecek mi
- bina yıkım kararı sorgulama
- togg ortakları
- en zengin ülke
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X