Şimdi Ara

Bazı din adamlarının cariye ile ilişkiye tecavüz diyemeyip zina demesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
755
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yahu, rızası alınmadan biriyle ilişkiye girmek ne zamandan beri tecavüz değil zina oldu, ki sen bu kadının milletinden hatta babasını, kardeşini öldürmüşken...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlbatrosD.IIIFazılBey -- 16 Ağustos 2017; 19:23:22 >



  • Cariye ile ilişki helal kabul edilir zina değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-93B34DD63 -- 16 Ağustos 2017; 19:40:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deus vult

    Cariye ile ilişki helal kabul edilir zina değil

    Şimdi sen bir kadını savaşta esir ettin, sonra bu kadın kabul etmediği halde onunla ilişkiye girdin, bu durumu sen meşru bir ilişki olarak mı görürsün yoksa tecavüz olarak mı görürsün, sana soruyorum.
  • cariye nedir? yani kitapta cariye ne diye tanımlanmıştır?

    icar ile arasında fark var mıdır?

    ğaşiye suresine bakarak bi düşünüş edinebilirsiniz gibime geldi.

    aynı şekilde şarab nedir? kitabda şarab nasıl adlandırılmış.

    nahl suresine bakarak bi esemede bulunulabilirsiniz gibime geldi.

    ................

    konu bakımından rıza kavramına değinelim.

    herhangi bir kadınla rıza alınması olayı ve evladımsı suret denen olayı düşünelim.

    şimdi siz evlendiniz ve bi çocuk sahibi oldunuz. eş denen kimse bundan sonra ben bu çocuğu emzirecem dedi haliyle. artık sen benim aile hayatı kuracağım adam olamazsın. yani bana hem eş hem de evlat gibi oldun.

    şimdi siz bu ihtarı alsanız ne yapardınız? veya yapmadı diyelim yine ne yapardınız?

    varmak istediğim şey rıza konusu. iradi olarka rıza gösterildiği düşünülen bi şey mi var ki he tamam herkes memnun dendi?

    bence iradenin i si bile yokken bi varsayımsal durum var. yani rıza gösterilse de dur bakalım bu işte bi gariplik var denmeyecek mi?

    başa dönelim. kadınla münasebet başlığında bi ilişki kurulacak. bu kadın ortak ata kültünü kabul etmiş olsun. rıza daha başta sakıt değil mi?

    başka bi düşünüş daha yapalım. kadın denen nesne aslında kendisine hakları hatırlatılmış olsa belki çocuk denen öğeyi yapmayacak. belki eşini sever ve arasına aklında şüphe uyandıran şeyler gelsin istemez. zaten insan bi kopya olarak evlat sahibi de olamıyor.


    şimdi kadın denen türe aslında sen kısırsın ve ben seninle evlat sahibi olmak için değil salt cinsi güdüyle yaklaşıyorum dediniz(mi) şimdi kadının buna karşı tepkisi ne olabilir.

    başka bi eseme ile. kadın denen nesnenin aslında dnasal köken olarak anne baba kardeş gibi hususları var. erilin de öyle yani ben aslında anne baba ve kardeş genleri de taşıyorum.

    şimdi ben eşleştim eşim de bi kız doğurdu ve bu kızı başkasına eş ederken aslında müsebbib ve fail bakımından hanımı da başkasına veriyorum. şimdi bu durumda kadının rızası denen öğretide sınırları aşmama ne kadar doğru?

    burası biraz karışık. ben inançsız hanım inanaçsız. bi eril yaptık bu biziz bi dişil yaptık bu da biziz şimdi biz zaten birbirimizle cinsi muhaverede idik bu iki kardeş(evladımsı da) aslında biz neden bunları diğer bi bireyle evlendiriyoruz akıl gereği bunların da aynı şeyi yapması gerekmez mi?

    aynı şekilde ben kızım dediğim nesneye aynı zamanda hanım diyebilmeliyim.(avrupada ensestin suç olmadığı yerler var yani batı kültürü)

    toparlayarak kısaca söyeleyeyim. inançsızın dünyasında başka bi dünyaya girmesine engel olabilecek bi kısım çözümler varken neden diyni araştırıyor.

    salt akıl bunu doğru göstermiş olmalı ki avrupada ensest büyük oranda suç değil.

    hatuna dedim bi benden bi de senden benzerlerimizi yapalım ve ne yapıyorsak aynısını onlar da yapsın.

    çünkü 3. bir kişiye seni eş etmem halinde ortaya başka bi husus çıkacak. ben seni başkasına eş etme konusunda bi tutum sergilersem 3. kişinin özel bi insan olduğunu yani kutlu bi insan olduğunu söylemem gerekir. kutsal ruh inancı.

    neden böyle demem gerekiyor? zira ben yoktum sen de yoktun bi yaradan yoktu. ve bizi kaldıracak başka bi yaradan da haliyle yok. ancak 3. bi kişiye eş edersek bizi o gelen kişi ben varım der. hakkaten de öyledir. yani ben seni veya beni 3. bi şahsa eş edersen bi yaradana inanmak zorunda kalırım.

    şimdi bütün bunlar çerçevesinde bi kadına karşı olan cinsi yaklaşımda, evladımsı iki suretanın birbiri ile olan olası cinsi ilişkisi zina mıdır tecavüz mü aile hayatı mı yoksa inançsızlığın farzı mı?




  • Kusucam artık ya . Bu ne ilkelliktir be arkadas .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorunun ozu şu ilk elden bilgi toplamak problemler doğuruyor.



    Şöyle bi görüntü oluşuyor. Şimdi muşrik ilaha şerik koşan. Ateist ise hiç bi şekilde inanmayan. Ateistin kendisini muşrik gibi gormesi akla hayale sığmıyor. Yani konuyla ilgisi bile yok bu kişinin.



    Kavram karmaşaları bu yüzden doğuyor.



    Bu konu hallolsa ortam netleşecek aslında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gençkurt


    quote:

    Orijinalden alıntı: deus vult

    Cariye ile ilişki helal kabul edilir zina değil

    Şimdi sen bir kadını savaşta esir ettin, sonra bu kadın kabul etmediği halde onunla ilişkiye girdin, bu durumu sen meşru bir ilişki olarak mı görürsün yoksa tecavüz olarak mı görürsün, sana soruyorum.

    Cariye köledir. Eşya gibidir alınır satılır. Cinsel ihtiyaç için kullanılır. Bunun için kendisinin isteyip istemediği sorulmaz. Ben demiyorum bunları islami kaynaklar diyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • kadınları hafifçe dövdükleri için bu işi de suçtan saymamışlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hawkbjk


    quote:

    Orijinalden alıntı: gençkurt


    quote:

    Orijinalden alıntı: deus vult

    Cariye ile ilişki helal kabul edilir zina değil

    Şimdi sen bir kadını savaşta esir ettin, sonra bu kadın kabul etmediği halde onunla ilişkiye girdin, bu durumu sen meşru bir ilişki olarak mı görürsün yoksa tecavüz olarak mı görürsün, sana soruyorum.

    Cariye köledir. Eşya gibidir alınır satılır. Cinsel ihtiyaç için kullanılır. Bunun için kendisinin isteyip istemediği sorulmaz. Ben demiyorum bunları islami kaynaklar diyor.

    Müslümanların cariyeyi müslümanın malı sayması bu yapılan işi tecavüzlükten çıkarmaz. Bu işin Türkçesine biz tecavüz diyoruz işte.




  • Cariye(tun)... Kitapta devamlı akan pınar manasında kullanılmıştır.



    Aynı şekilde şarab(un) bal manasındadır.



    Cariyeye kadın bala da şarap demek dini bilgisizlikten başka Bi şey değildir.



    Meryem(u) el değmemiş kadın demek. Şimdi Meryem de yanlış kullanılıyor.



    Bu hususları daha da geliştirebilirsiniz.



    La ilahe illallah Allahu tealadan başka ilah yoktur der. Tanri yehuva şinto demez.



    Araştırmacının Allahu lafzını tanri olarak değiştirmesi makul ve anlamlı olmaz. İnanç mevzuu değil mesele. Çeviriyi daha doğru dürüst yapamama mevzuu meseledir.



    Melek Meryem nurullah esra gibi ayetler dehakeza öyle.



    Bu açıdan duşunuş ve dolayısıyla yonelim yanlışken sonuç da yanlış oluyor.





    Kişi inançsızın diyebilir. Bu durum da ilahi kavram ya da ilah demesi makul olan. İnançsız olmak bilinenin ve ilmi duşuncenin dışına çıkmak demek değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Cariye bir tarz köledir. Cariye almanin bircok yolu vardir. Savaslardan Cariye almak, cariye pazarlarindan cariye satin almak ve diger.

    Cariye sahibinin bir malidir, özgürlügü yoktur. Sahibi cariye ile istedigini yapar, istedigi zaman cariyenin rizasina karsi bile onunla iliskiye girebilir, türkcesi tecavüz edebilir.

    https://youtu.be/ibWtPL5yhhc
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomas Henry Huxley



    Hocam kısaca Türkçesini söyler misin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acepi

    Cariye bir tarz köledir. Cariye almanin bircok yolu vardir. Savaslardan Cariye almak, cariye pazarlarindan cariye satin almak ve diger.

    Cariye sahibinin bir malidir, özgürlügü yoktur. Sahibi cariye ile istedigini yapar, istedigi zaman cariyenin rizasina karsi bile onunla iliskiye girebilir, türkcesi tecavüz edebilir.

    https://youtu.be/ibWtPL5yhhc

    Bunu yapan adama ne canımı ne malımı emanet ederim, ne de sırtımı dönerim, çünkü fırsatını bulursa bana okkalı bir şekilde geçirir.




  • İnsan denen varlığın algısını çıkmazlarını anlamak ve ona anlayışla yaklaşmak bi sanattır.



    Bu nedenle dünyayı anlamak lazım bi şey bi hali devam adına herkese farklı şekillerde tecelli ettirdiği bi dünya algısı var. Bazısı cennet bazısı cehennem bazısı araf bazısı da başıboş olarak algılıyor.





    Ancak ortak olan bazı haller var. Mesela inanç ne olursa olsun( istisnalar var) tureme devam ediyor. Ve insanlar bu tureme eylemine inançsız gibi gozukurken dahi inanç besledikleri bi kaynağı vesile göstererek devam ediyor.



    Bu açıdan insanın zayıflıkları üzerinden yola çıkarsak durumu nedir? Yani benden senden bizden bi şey isteyen insanı değerlendirmeye tabi tutsak acaba bize ne anlatır?



    Evladımsı suretadan bahsetmiştik. Defastle belirtilmesinin bi kısım sebebleri vardı. Çünkü cevablar burdaydı.



    Dunyevi duşunuşte ilahi kudreti katmaksızın insan denen şey şuydu.



    Bu şey tureyebilen ureyemeyen kısır bi yapıydı. Evladımsı oluştuğunda eş baba evlat denen şey tekilleşiyordu. Bu tekillik de kişi hangi mulke sahip olursa olsun üst bireyden aldığı temel ahlaki değeri diğer nesle taşıyordu.



    Evladımsı suret anne denen bireyle olan munasebeti başka Bi kadına sonradan anne demek uzre taşırken üst birey ve son birey olan iki kadın aynileşiyordu.



    Şimdi bu şey kısırdı ve hep anne denecek bireyle bir arada idi. Bu şeyin öncelikle evlat denen çocuğu asla oluşamıyordu.



    Yani bu şey evladı yok diyordu ama kimin? Kendisine diyemezdi çünkü bu apaçık belliydi bi şeyi ima ediyordu ama kimi?



    Sonra aklediş surecinde bi sorun oluştu. Kişinin zenginlik yani mulk denen oğesi anlamsızlaşmıştı. Yani zenginliğim eş edinme safahatına geçince beni kurtarmıyordu.



    O kadir fakirdik ki anne baba ve evlat olan kavramdan başka bize kız veren yoktu. Hakikatten de 100 milyar doların da olsa 100 kurulum da olsa bulduğum eş hep annem oluyordu ve bu mulk nedir ve bu mulkten kime ne pay verilmiştir sorununu ortaya koymuştu.



    Kitabi olarak kafir denen zumreye tavanı altın kaplamalı bi şey verilmişti ancak beş para etmiyordu.



    Şimdi evladı yok diyorduk ve fakiriz mulk bizim olsa biz anne baba kardeş denen şey dışında birisinini talep edebilirdik ancak bu da mümkün olmadı. Yani mulk de onunmuş diyoruz.



    Bunun dışında onlarca mesele bulunabilir ancak anlama ve idrak sureç olarak uzun bi yolmuş. Bu açıdan onun evladı yok ve mulk onun ben fakir diyen bi anlayış olarak insanlığı doğru okumuş ve onun zaaflarını ve ihtiyaçlarını anlamış oluyordu.





    Rasullerin bu açıdan çok eşli klozuyla anılması zenginliğin kaynakları bakımından anlamlı olabilir.



    Ancak ne olursa olsun ilahi güç eğer ki onun evladı yok ve mulk onunmuş denen kudret ise dilediğini evlat sahibi yapma dilediğine anne baba ve evlat denen bireyden ayrı Bi kimseyi eş etme konusunda mutlak güç sahibidir.



    Yani ilahi güç nazarıyla çok eşlilik evlatlar sahibi olmak görünen gibi değil çok farklı bi anlam taşır.



    Mulk suresindeki ilk giriş ve devam kısmını tefekkuren okursanız mulk sahibi olanın aynı zamanda ayrıksı bi kimseyi kendisine evlat ediniyormuş gibi ayrıcalıklı davranmadığını görürsünüz.



    Bu açıdan rasul denen bi kavram ayrıcalık kazanmışsa bunu ilahi kudretle olan bi muhabere sonucu kazandığı gorulur.



    Muhammedurrasulullah ayetine kadar rasulun rasul aleyhisselam olma yonu bi mücadele sonucu kazanılmış gibi okunmakta.



    Cariye şarab elif meryem melek rahman gabriel michesl maria miriam farketmez. Fark bu ayetlerin bi mücadele sonucu insan gibi okundukları bi alemin varlığıdır ve insanın da insane başlığında ayet olduğu yerde bu ilahi bi mücadele ve kazanıma işaret eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gençkurt


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomas Henry Huxley



    Hocam kısaca Türkçesini söyler misin?

    Kadın - Ya bir koca, karısına tecavüz ederse? Bu aile içi şiddete girer mi? Bu durumda erkeğin mi, kadının mı cezalandırılması gerekir? Size göre.

    Erkek - Tecavüz diyerek neyi kastediyorsunuz?

    Kadın - Erkeğin kadını cinsel ilişkiye zorlamasını. Bence ikimiz de tecavüzün ne anlama geldiğini biliyoruz.

    Erkek - Bir sizin anladığınız anlamda tecavüz var, bir de İslam'a göre farklı bir tür.

    Kadın - Sizce kadınlara izin...

    Erkek - Bence burada durmalısınız. Belki de seni burnunu koparacak bir Afgan erkeğine vermeliyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomas Henry Huxley


    quote:

    Orijinalden alıntı: gençkurt


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomas Henry Huxley



    Hocam kısaca Türkçesini söyler misin?

    Kadın - Ya bir koca, karısına tecavüz ederse? Bu aile içi şiddete girer mi? Bu durumda erkeğin mi, kadının mı cezalandırılması gerekir? Size göre.

    Erkek - Tecavüz diyerek neyi kastediyorsunuz?

    Kadın - Erkeğin kadını cinsel ilişkiye zorlamasını. Bence ikimiz de tecavüzün ne anlama geldiğini biliyoruz.

    Erkek - Bir sizin anladığınız anlamda tecavüz var, bir de İslam'a göre farklı bir tür.

    Kadın - Sizce kadınlara izin...

    Erkek - Bence burada durmalısınız. Belki de seni burnunu koparacak bir Afgan erkeğine vermeliyim.

    Hocam çeviriniz için teşekür ederim.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.