Şimdi Ara

BENZİN ARTIK MOTORİNDEN UCUZ ELVEDA DiZEL (26. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
547
Cevap
3
Favori
36.426
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
100 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Absquwe

    Yanlış. Co2 emisyonuna bakıp dizel temizdir diyemezsin
    Avrupa standartlarını kurallarını bilmediğin her halinden belli oluyor. Avrupada bu değerlere göre vergi alınıyor. Bilip bilmeden konuşma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    Kağıt olarakta, resmi olarakta dizelin daha temiz olduğunu sana kanıtladım, sen mahalle ağzından sabaha kadar boş yere konuşursun. Dizel en temiz yakıttır.

    Alıntıları Göster
    Peki dizel yakıt daha temiz de avrupadaki bazı kentlere dizel araçların girişi neden yasaklandı/yasaklanacak? Bu adamlar yanlış biliyorlar, siz onlara doğrusunu öğretin de boş yere dizel düşmanlığı yapmasınlar bari.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayalet sürücü 33

    Peki dizel yakıt daha temiz de avrupadaki bazı kentlere dizel araçların girişi neden yasaklandı/yasaklanacak? Bu adamlar yanlış biliyorlar, siz onlara doğrusunu öğretin de boş yere dizel düşmanlığı yapmasınlar bari.

    Alıntıları Göster
    20-25 yıllık dizel bazı motorlar için geçerli genele yaymak doğru değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yasaklanan araçlar Euro 5 veya daha eski dizel araçlardır ve Euro 3 veya daha eski benzinli araçlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HABERLER
    İNCELEMELER
    Dizel araçların sonu mu geliyor?
    Dizel araçların sonu mu geliyor?
    26 Kasım 2019 da 14:11
    Şafak Soysal
    Çeviri-Düzenleme: Şafak Soysal
    2020 itibarıyla yaratılacak "greenzone"lara dizeller giremeyecek.
    Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından çevreye ve insanlara zarar verdiği doğrulanan dizel motorlu otomobiller, Volkswagen Grubu'nu vuran Dieselgate skandalından beridir popülerliğini kaybediyor.

    Laboratuvar testlerine göre 10 kata kadar daha fazla zararlı gaz salımı yaptığı ortaya çıkan dizel araçlar, başta Avrupa olmak üzere tüm dünyada yavaş yavaş "yasaklanacak."

    Bu konuda ilk adım Almanya ve İtalya'dan gelirken onları Fransa, Hollanda ve Norveç takip edecek. 2020 itibarıyla oluşturulacak "yeşil alanlar" ile ilgili ilk çalışma, 25 Mart 2019'da katı kurallar ile birlikte Milano şehrinde yürürlüğe sokuldu. Bu bağlamda Milano Kent Meclisi'nin aldığı karara göre şehir içine yalnızca Euro 5 ve Euro 6 normlarına uygun benzinli otomobiller, LPG'li araçlar, hibrit ve elektrikli araçlar giriş yapabiliyor. İki tekerde ise 2 zamanlı Euro 5, dört zamanlı Euro 4 ve Euro 5 motosikletler ile yine LPG'li motosikletler şehre giriş iznine sahip.

    Dizel emisyon ve LPG fotoğraflar
    Dünyanın en büyük alternatif yakıt sistemleri üreticilerinden BRC’nin Türkiye CEO’su Kadir Örücü, dizel araçlara olan talebin bir tek Türkiye’de arttığına dikkat çekerek, “2030 yılına kadar dizel araçlar kademeli olarak üretimden kalkacak. Özellikle nüfus yoğunluğu yüksek ve tarihi dokusu olan şehirlerde bu tarih çok daha erkene çekilebilir. Avrupa’da başlatılan ‘greenzone’ uygulamalarını büyük şehirlerimizde görebilmemiz mümkün. Dizel araçlar yolun sonuna geldi. Ülkeler birbiri ardına dizel otomobillerin satışını yasaklayan kanunları onaylıyorlar. Kosta Rika’da yürürlükte olan kanuna göre 2021 yılından itibaren eski – yeni ayırt etmeksizin tüm dizel araçların satışı yasağı uygulanmaya başlanacak. Bu yönde dizel araç satışını yasaklayan kanunlar çıkaran diğer ülkelerden Danimarka, İrlanda, İsrail, Hollanda, İsveç ve Hindistan’da ise bu yasaklar 2030 yılından itibaren uygulanacak. İskoçya’da 2032, İngiltere, Çin ve Fransa’da ise 2040 yılından itibaren dizel araç satış yasağı uygulanmaya geçilecek” ifadelerini kullandı.

    Ülkemizde trafiğe kayıtlı 5 milyon LPG'li araç var. Bu sayede yılda CO2 salımı yılda 2 milyon ton azaltılabiliyor. Hidrokarbon ağırlıklı yakıtlara göre daha az karbon-hidrojen barındıran LPG, birim enerji başına benzin ve dizele göre daha az CO2 emisyonu yapıyor.

    Dizel emisyon ve LPG fotoğraflar
    Birleşmiş Milletler Uluslararası İklim Değişikliği Paneli'nin (IPCC) yayınladığı verilere göre CO2 gazının küresel ısınma faktörü 1 iken doğalgazda bu rakam 25, LPG'de ise 0.

    Birleşmiş Milletler Uluslararası İklim Değişikliği Paneli’ne (IPCC) göre, karbondioksitin (CO2) küresel ısınma potansiyeli (GWP) faktörü, yani sera gazı etkisi 1 iken, doğalgazın ki (metan) 25, LPG’ninki 0’dır. Bununla birlikte LPG'nin katı parçacık salımı ise odun ve kömüre göre %2500 ile %3500 arasında, dizele göre %1000, benzinden ise %30 daha az olduğunu da not düşelim.

    Avrupa Birliği ülkelerinin 2020 yılı hedeflerinde LPG otogazın kullanım payının %2'den %10'a çıkarılması hedefleniyor. Türkiye'de ise bu rakam %12 dolaylarında. LPG kullanımının artmasının sağlık harcamalarında da ciddi tasarruf sağlayacağı elimize geçen bilgiler arasında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel araçların emisyonu benzinliye göre daha zararlı bu bir gerçek. Ancak gelişen teknolojiler sayesinde dizelden alınan daha verim, DFP ve adblue gibi zorunlamalar sonucunda dizel araçlarla benzinli araçların kirlilik oranlarına yakın olduğunu görmekteyiz ileride bu oranda dizel mi çevreci bilinmez.

    BENZİN ARTIK MOTORİNDEN UCUZ ELVEDA DiZEL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cadmium -- 9 Mayıs 2020; 16:58:44 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Olur mu canım öyle şey?

    Benzinle 200 km gidiyorsan, dizelde 1500 km gidiyorsun. Caanım dizel

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayalet sürücü 33

    HABERLER
    İNCELEMELER
    Dizel araçların sonu mu geliyor?
    Dizel araçların sonu mu geliyor?
    26 Kasım 2019 da 14:11
    Şafak Soysal
    Çeviri-Düzenleme: Şafak Soysal
    2020 itibarıyla yaratılacak "greenzone"lara dizeller giremeyecek.
    Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından çevreye ve insanlara zarar verdiği doğrulanan dizel motorlu otomobiller, Volkswagen Grubu'nu vuran Dieselgate skandalından beridir popülerliğini kaybediyor.

    Laboratuvar testlerine göre 10 kata kadar daha fazla zararlı gaz salımı yaptığı ortaya çıkan dizel araçlar, başta Avrupa olmak üzere tüm dünyada yavaş yavaş "yasaklanacak."

    Bu konuda ilk adım Almanya ve İtalya'dan gelirken onları Fransa, Hollanda ve Norveç takip edecek. 2020 itibarıyla oluşturulacak "yeşil alanlar" ile ilgili ilk çalışma, 25 Mart 2019'da katı kurallar ile birlikte Milano şehrinde yürürlüğe sokuldu. Bu bağlamda Milano Kent Meclisi'nin aldığı karara göre şehir içine yalnızca Euro 5 ve Euro 6 normlarına uygun benzinli otomobiller, LPG'li araçlar, hibrit ve elektrikli araçlar giriş yapabiliyor. İki tekerde ise 2 zamanlı Euro 5, dört zamanlı Euro 4 ve Euro 5 motosikletler ile yine LPG'li motosikletler şehre giriş iznine sahip.

    Dizel emisyon ve LPG fotoğraflar
    Dünyanın en büyük alternatif yakıt sistemleri üreticilerinden BRC’nin Türkiye CEO’su Kadir Örücü, dizel araçlara olan talebin bir tek Türkiye’de arttığına dikkat çekerek, “2030 yılına kadar dizel araçlar kademeli olarak üretimden kalkacak. Özellikle nüfus yoğunluğu yüksek ve tarihi dokusu olan şehirlerde bu tarih çok daha erkene çekilebilir. Avrupa’da başlatılan ‘greenzone’ uygulamalarını büyük şehirlerimizde görebilmemiz mümkün. Dizel araçlar yolun sonuna geldi. Ülkeler birbiri ardına dizel otomobillerin satışını yasaklayan kanunları onaylıyorlar. Kosta Rika’da yürürlükte olan kanuna göre 2021 yılından itibaren eski – yeni ayırt etmeksizin tüm dizel araçların satışı yasağı uygulanmaya başlanacak. Bu yönde dizel araç satışını yasaklayan kanunlar çıkaran diğer ülkelerden Danimarka, İrlanda, İsrail, Hollanda, İsveç ve Hindistan’da ise bu yasaklar 2030 yılından itibaren uygulanacak. İskoçya’da 2032, İngiltere, Çin ve Fransa’da ise 2040 yılından itibaren dizel araç satış yasağı uygulanmaya geçilecek” ifadelerini kullandı.

    Ülkemizde trafiğe kayıtlı 5 milyon LPG'li araç var. Bu sayede yılda CO2 salımı yılda 2 milyon ton azaltılabiliyor. Hidrokarbon ağırlıklı yakıtlara göre daha az karbon-hidrojen barındıran LPG, birim enerji başına benzin ve dizele göre daha az CO2 emisyonu yapıyor.

    Dizel emisyon ve LPG fotoğraflar
    Birleşmiş Milletler Uluslararası İklim Değişikliği Paneli'nin (IPCC) yayınladığı verilere göre CO2 gazının küresel ısınma faktörü 1 iken doğalgazda bu rakam 25, LPG'de ise 0.

    Birleşmiş Milletler Uluslararası İklim Değişikliği Paneli’ne (IPCC) göre, karbondioksitin (CO2) küresel ısınma potansiyeli (GWP) faktörü, yani sera gazı etkisi 1 iken, doğalgazın ki (metan) 25, LPG’ninki 0’dır. Bununla birlikte LPG'nin katı parçacık salımı ise odun ve kömüre göre %2500 ile %3500 arasında, dizele göre %1000, benzinden ise %30 daha az olduğunu da not düşelim.

    Avrupa Birliği ülkelerinin 2020 yılı hedeflerinde LPG otogazın kullanım payının %2'den %10'a çıkarılması hedefleniyor. Türkiye'de ise bu rakam %12 dolaylarında. LPG kullanımının artmasının sağlık harcamalarında da ciddi tasarruf sağlayacağı elimize geçen bilgiler arasında.
    https://tr.motor1.com/news/384467/dizel-araclarin-sonu-mu-geliyor/amp/#aoh=15890315861182&amp_ct=1589031733335&csi=1&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&amp_tf=%251%24s%20alan%C4%B1ndan
    Avrupaya gitmediğin belli yoldaki hangi araca baksan tdı yazısını görürsün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gaza gelip bu konuyu açana selam. iki ay karantinada ucuza gezmissindir artik evinde

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    Avrupaya gitmediğin belli yoldaki hangi araca baksan tdı yazısını görürsün.

    Alıntıları Göster
    Haklısın avrupalı. Avrupaya hiç gitmedim adamım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sırf elektrik ve hybrid motorların önünü açabilmek için ardı ardına ülkeler dizeli yasaklıyor. Elektrik ve hybrid sistemlerin gelecekteki verim konusuna ne kadar güvenebiliriz, kaç yıldır çalışmalar yapılıyor ama ben açıkçası tatmin olamadım henüz elektrikli motorlara. Bir konu da elektrikli motorların maliyeti ve temini konusunda daha çok zararlı olduğunu gösteren bulgular ve söylemler vardı. Bakalım gelecek ne gösterir. Ailemde 2 dizel 1 benzinli araç var. Dizeller geçmişte alınan, benzinli henüz 1 hafta önce alınan. Ben aldığım dizelleri benzinli dizel fiyat farkı olmadan aldım, reno o zaman benzinli motırları verimli değildi, pejo da 1.6 THP istedim 180 beygirlik ama satılmıyor diye getirmediler 5008 i dizel almak zorunda kaldım. Ama mesela grandland x alırken, 1.2 benzinli ve 1 5 dizel aynı donanım sadece motor farkı 35.000 ₺ fark. Tabi ki de benzinli neden 2 lt az yakıcam diye o kadar fark vereyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayalet sürücü 33

    Haklısın avrupalı. Avrupaya hiç gitmedim adamım.

    Alıntıları Göster
    Gereksiz bir tartışma yaşıyoruz hayırlı akşamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • frknsysl F kullanıcısına yanıt
    Motor değil, batarya problem Elektrik ve elektrik destekli Motorlarda.

    Çevrecilik ve Üretim Maliyetleri açısından.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 9 Mayıs 2020; 19:27:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birbirine denk bir benzinli bir dizel arabam olsa konfor açısından şehir içi benzinliyi,şehirler arası dizeli kullanırdım.
    4' er sene ikisini de kullanmış biri olarak görüşüm bu.
    Ama sıfır alacaksam 100 birime düşük paket veya sınıf dizel yerine üst sınıf veya paket lpg uyumlu benzinli tercih ederim sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burda paylaşıldı mı bilmiyorum gerçek yakıt testi (kıç kıça) aşağıda ki gibi olmalı. Hatta benzinlikte depolar fullenip geri döndükten sonra yeniden doldurulsa daha süper olur.
    Suat Başamyoutube
    Dizel ve Benzinli Eşit Şartlarda Aynı Mı Yakıyor? Polo 1.2 TSI vs Linea 1.3 Multijet Yakıt Tüketimi!
    https://www.youtube.com/watch?v=5DAN8WkR9kw&app=desktop

    Linea 1,3mj ve polo 1,2tsi ile güzel bir test yapılmış. Ağırlığına rağmen linea (teneke derler ama gereksiz ağır bir arabadır) iyi iş çıkarmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Alakası yok kardeşim. Çıkarttığı atık gazlarin türü farklı.

    Dizelin atığını ölümcül yapan içerisindeki nox gazı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Hapisteki eski vw CEO'suna soyle

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Çıkardığı emisyon hesabı litre bazında değil km bazında hesaplanıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Nox gazını egzozdan çıkmadan önce adblue sayesinde kimyasal reaksiyona girip nitrojen ve su buharına dönüştürüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cadmium -- 10 Mayıs 2020; 15:52:34 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.