Şimdi Ara

BENZİN ARTIK MOTORİNDEN UCUZ ELVEDA DiZEL (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
547
Cevap
3
Favori
36.414
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
100 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gürkan süer G kullanıcısına yanıt
    hocam videoyu çeken adam bolu tünelinden aşağı inmiş, zaten orda yakmıyor, çıkarken çekmesi lazımdı :)

    ankara - istanbul arasını corsa 1.3 cdti ile 2.8 ortalama ile geldim cruise control açık şekilde ama istanbuldan ankara gidince 4.1 lt yaktım. hızımda 100 - 120 arasıydı, basmadım kendi kendine gidip geldik..

    hybrid corolla o tünele giden yokuşu bir çıksın 6-7 arası garanti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanstern

    Toyota çok ciddi olarak kendi ayağına sıktı..

    Bireyseli geçtim filo firmaları, şirketler corolla 1.4 d4d motorlu modelden tonlarca alınıyordu ama tutturdu bir hybrid sevdası, birde koydu saçma sapan 1.8 benzinli motor.

    Bir araba ya elektirikli olur ya da fosil yakıtlı , ortası demek aracın iç hacminde de feragat etmek demek (2 motor + batarya + yakıt deposu), daha fazla bozulabilecek parça demek. Ayrıca 1.8 lik motor da vergiden geçiriyor sahibine..

    Sadece araba değil diğer şeylerede bakınca insanların arada kalan şeyleri tercih etmediği görülür.

    Toyota ,TR'de pazar payını tekrar yükseltmek istiyorsa 1.4 d4d geri gelmeli
    Otomobil dünyası Türkiye pazarından ibaret değil adamlar geleceğe yatırım yapıyorlar yıllardır hibrit piyasasında varlar bu konuda tecrübeliler zırt pırt sorun çıkaran bir sistemde değil.D4D motor demişsiniz bu motor çokta masum bir motor değil bir takım sorunları olan motor japonlar zaten dizel işini pek kıvıramadı kısa sürede vazgeçtiler.

    Ülkende ki vergilendirme sistemi sorunlu diye senin saçma diye nitelendirdiğin 1.8 motor diğer pazarlar için normal adamlar aa Türkiye'nin vergilendirme sistemi böyleymiş fındık motor koyalım derdinde de değiller.

    Türkiye avrupa birliği uyum sürecinde araç emisyon değerlerine tabii yakın gelecekte dizel otomobiller tüm avrupa da olduğu gibi buraya da getirilmeyecek mevcut eski dizeller kullanılacak.




  • Hocam japonlar kıvıramadı falan dmeişsiniz ama anlıyorum ki bilginiz pek taze değil. Mazda bomba gibi bir dizel motorla gelecek, bu sene içinde tanıtımı yapılacak.

    D4D ise efsane bir makine, toyota suv ve pickuplarıyla daha ünlü bir marka aslında bu sebeple dizel motorları taş gibidir.

    Mesleğim gereği arabalarla çok haşır neşirim, bosch firmasının üreteceği yeni dizel emisyon sistemiyle hybridler ve benzinlilerden çok daha temiz olacak. Çünkü benzinli araçlar petrol kaynaklarını ve hybridler artı olarak lityum kaynaklarını tüketiyor..
    https://www.bosch.com/stories/new-diesel-engine-technology/

    Bir tarafı yapayım derken diğer tarafı bozmak olmaz, petrol daha rahat 200 300 sene daha insanların ihtiyaç duyacağı bir şey, kaynağı doğru harcamamız lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 8 Mayıs 2020; 16:53:48 >




  • Geçen hafta 4.09 dan aldım,benzinle yarışabilirim
  • Videoyu tam izledim ben ankaradan yola çıkıyor ve geri ankaraya geliyor bolu dağını çekmemiş olabilir ama sonuçta ankaraya gömüyor 2 seçenek var ya yeni tünel yolundan dönecek yada eski dağ yolundan yani kullanılmış o yollar bence faydalı bir video olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EmreGLC kullanıcısına yanıt
    Kıskançlıkla ilgisi yok. Burnumun direğini kırarcasına LEŞ koku ve cigerleri yakan ZEHİR ile ilgisi var. Mazot ucuz ve az yakıyor diye Doblo'yu Moblo'yu yarış arabası gibi kullananların çelişki komedisine girmiyorum bak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuğkan-0153

    Kıskançlıkla ilgisi yok. Burnumun direğini kırarcasına LEŞ koku ve cigerleri yakan ZEHİR ile ilgisi var. Mazot ucuz ve az yakıyor diye Doblo'yu Moblo'yu yarış arabası gibi kullananların çelişki komedisine girmiyorum bak.
    Mazot mu kokuyormuş, 80 model man otobüslerle karıştırdın galiba, 18 yıldır dizel araç kullanıyoruz, renault, vag grubu, psa, hyundai, ford ve audi daha kokuya rastlamadık. Fakat trafikteki lpgli araçlardan koku geliyor. Objektif değilsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şeytanın Kırbacı kullanıcısına yanıt
    Kamyonun hayırlı olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EmreGLC kullanıcısına yanıt
    Dün dizel araçlar yollara yığılmıştı, yokuş yukarı bastıyorlar, ortalık gaz odasına dönüyor. Arabadayken tüm camları sıkı sıkıya kapıyor, dışardan gelen havalandırmayı kapıyorum da kaldırımda yürürken kaçacak yer yok. Kia'sı başka, Renault'u başka, Ford'u başka hepsi birbirinden farklı LEŞŞŞ DİZEL kokusu saçıyor ve siz buna trafikteki LPG'li araçlardan geliyor diyorsunuz. Komedyenlik yaparak mızrağı çuvala sığdırmaya çalışıyorsunuz herhalde :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuğkan-0153

    Dün dizel araçlar yollara yığılmıştı, yokuş yukarı bastıyorlar, ortalık gaz odasına dönüyor. Arabadayken tüm camları sıkı sıkıya kapıyor, dışardan gelen havalandırmayı kapıyorum da kaldırımda yürürken kaçacak yer yok. Kia'sı başka, Renault'u başka, Ford'u başka hepsi birbirinden farklı LEŞŞŞ DİZEL kokusu saçıyor ve siz buna trafikteki LPG'li araçlardan geliyor diyorsunuz. Komedyenlik yaparak mızrağı çuvala sığdırmaya çalışıyorsunuz herhalde :)
    Sözleri iyi çarpıtıyorsunuz tebrikler. Her şeyi sizler iyi biliyorsunuz fanatikliğin gereği yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EmreGLC kullanıcısına yanıt
    Söz oyunu yapmama gerek yok ki? Dizelin LEŞŞŞ olduğunu tüm dünya biliyor. Bunu belirtene, siz "kıskanıyor" diyerek asıl siz çarpıtıyorsunuz. LEŞŞ'in nesini kıskacağım :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ikinizinde teknolojiden haberi yokmus gibi davranarak gereksiz tartışma konusu yaratmayi birakin.

    LPG'li dönüşüm kitleri farkli kalitelerde ve AFR ayari ve daha fazla manuel ayarlar yapıldığı için özellik ile soğukta elbette bir miktar lpg kokusu olabilir.

    Dizel ise Euro6 normlari öncesi ya da egr DPF gibi mudehale var ise o da kokar.

    Benzin bile buji değişmediğinde kokar. Bu tartisma bir yere varmaz.

    Aralarinda çevreci olan doğru çalışan sistemlere sahip olanlar icin CO emisyon ratinglerine bakabilirsiniz, bu da kollayaral verilmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 9 Mayıs 2020; 14:50:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuğkan-0153

    Söz oyunu yapmama gerek yok ki? Dizelin LEŞŞŞ olduğunu tüm dünya biliyor. Bunu belirtene, siz "kıskanıyor" diyerek asıl siz çarpıtıyorsunuz. LEŞŞ'in nesini kıskacağım :)
    Yalan söylüyorsun, dizel daha temiz bir yakıttır. Hondanın 1.6 dizeli 1.5 benzinli motorundan daha temiz, genel olarak dizeller benzinli motora gibi ter temizdir. Leş olan senin yalanların ve at gözlüğü bakmandandır.
    BENZİN ARTIK MOTORİNDEN UCUZ ELVEDA DiZEL

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • EmreGLC kullanıcısına yanıt
    Yanlış. Co2 emisyonuna bakıp dizel temizdir diyemezsin
  • EmreGLC kullanıcısına yanıt
    Kağıt üstü rakamlara bakarak dizel temiz demek :) Hiç güleceğim yoktu :)

    Kağıt üstünü bırak. Gel bizim evin hafif yokuş yolunda kaldırımda birkaç dk dolaş, dizellerden cıkan o yanık plastik kokusu gibi, yarım yanan kömür sobası gibi, petrol atık tesisleri bacasından cıkan siyah duman gibi, dizel dumanını sadece 3-5dk içine bi güzel çek, sonra kağıt üstüne bakarız :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • DH tartışma Süreci

    1.Evre: Iddiaları doldurmak, hakaret vs.
    2.Evre: Kanıtlamak - Asilsiz iddialara devam
    3.Evre: Kanitlari kabul etmemek banane banane tavirlari
    4.Evre: Hakaret ve asılsız iddialar
    5.Evre : Üye Ban.


    O kağıt üstü dediğin verilere gore vergi alınıyor Avrupa'da.

    Bir tartışmayı da baslatiyorsaniz adabi ile sonuclandirin.
    BENZİN ARTIK MOTORİNDEN UCUZ ELVEDA DiZEL
    @vonderplanitz @EmreGLC



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 9 Mayıs 2020; 15:30:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yakıt seçimi
    Benzer boyut ve performanstaki arabaları karşılaştırdığınızda:
    Benzinli araçlar genellikle dizel yakıttan daha fazla yakıt kullanır ve daha fazla karbondioksit (CO2) üretir.
    Benzinli arabalar daha az toksik emisyon üretir.
    Dizel otomobiller genellikle benzinli otomobillerden daha az yakıt kullanır, bu nedenle daha az CO2 verir, ancak otomobil yeniyken uygulanan "Euro" standardına bağlı olarak daha fazla toksik emisyon üretir.
    LPG (Sıvı Petrol Gazı), Dizel ve daha eski (Euro 4 öncesi) benzinli motorlardan daha düşük toksik emisyonlar verir, ancak yakıt tüketimi o kadar iyi değildir.
    Egzozunda ne var?
    Bunlar ana egzoz ürünleri ve bunların çevre ve sağlığımız üzerindeki etkileri.

    Azot (N2) - yan etki yok
    Oksijen (O2) - yan etki yok
    Su (H2O) - yan etki yok
    Karbondioksit (CO2) - toksik değildir, ancak okyanuslarımızın ve en önemli sera gazlarından birinin asitlenmesine katkıda bulunur. Dünyadaki hükümet politikaları küresel ısınmayla mücadele etmek için CO2 emisyonlarını azaltmayı amaçlamaktadır.
    Karbon Monoksit (CO) - yakıtın eksik yanmasından kaynaklanır. CO kanın oksijen taşıma yeteneğini azaltır ve baş ağrılarına, solunum problemlerine ve yüksek konsantrasyonlarda bile ölüme neden olabilir.
    Azot Oksitler (NOx) - herhangi bir yanma işleminde üretilen NOx emisyonları atmosferde oksitlenir ve asit yağmuruna katkıda bulunur. Hava yollarının iltihaplanmasına, akciğer fonksiyonunun azalmasına ve astımın tetiklenmesine neden olabilecek düşük seviyeli ozon üretmek için hidrokarbonlarla reaksiyona girerler. Ayrıca partikül madde oluşumuna katkıda bulunurlar.
    Sülfür Dioksit (SO2) - sülfür, doğal olarak benzin ve dizelin rafine edildiği ham yağda oluşur. Yanma sırasında asit yağmuru ve motor korozyonuna neden olan asitler oluşturur. Aynı zamanda ozon ve partikül madde oluşumuna katkıda bulunur.
    Hidrokarbonlar (HC) - HC'ler, araç egzozlarından yanmamış yakıt olarak ve ayrıca yakıt deposundan, doldurduğunuzda nozuldan ve ayrıca yakıt tedarik zinciri boyunca kademeli olarak buharlaşma yoluyla yayılır. Güneş ışığında NOx ile reaksiyona girerek, solunum problemlerine ve astımı olanlarda semptomların artmasına neden olan fotokimyasal oksidanlar (ozon dahil) üretirler.
    Benzen (C6H6) - benzin ve dizelde doğal olarak küçük miktarlarda (% 2'den az) oluşur, Benzen araç egzozlarından yanmamış yakıt olarak ve modern yakıt sistemlerinin sızdırmazlığı ve tutulması gereken karbon kutuları olmasına rağmen yakıt sisteminden buharlaşma yoluyla yayılır. buharlar. Benzen toksik ve kanserojendir ve uzun süreli maruz kalma lösemi ile ilişkilendirilmiştir.
    Partikül madde (PM) veya kurum - partikül madde kısmen dizel motorlarla ilişkili yanmış yakıttır ve diğer kirleticiler arasındaki reaksiyondan da oluşur. Daha küçük partiküller ciğerlerinize derinlemesine geçerek solunumsal şikayetlere neden olabilir ve kardiyovasküler hastalık gelişme riskine katkıda bulunabilir. Modern dizel otomobiller, bu parçacıkların atmosfere geçmesini önlemek için Dizel Partikül Filtreleri (DPF) ile donatılmıştır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benzin vs Dizel
    Hangi arabanın, benzinin veya dizelin daha temiz olduğu tartışmasına rağmen, avantajları ve dezavantajları tartmak kolay değildir.
    Örneğin, dizel otomobiller, benzinli otomobillere kıyasla ortalama olarak daha az CO ve HC ürettikleri ve km başına daha az CO2 üreten daha büyük yakıt ekonomisine sahip oldukları için tanıtıldı.
    Bununla birlikte, partikül madde hakkındaki son sağlık kaygıları, dizellere benzinli araçlara kıyasla daha yüksek azot oksit emisyonları gibi daha az çevre dostu bir görüntü sağlamıştır.
    Bir karşılaştırma olarak, benzinli otomobiller neredeyse hiç partikül madde üretmez, ısınması daha uzun sürer, ortalama mil başına daha fazla karbondioksit üretir ve regüle edilen kirleticilerin emisyonları daha yüksektir.

    LPG ve CNG

    Sıkışık kentsel trafiği temsil eden bir döngüde, hem LPG hem de CNG, karbon monoksit (CO) emisyonlarında benzinli araçlardan daha iyi performans gösterir.
    Aslında, CNG ile çalışan araçlardan kaynaklanan CO emisyonları, dizel araçların yaydığı emisyonlarla aynı düzendedir.
    Bununla birlikte, CNG araçlarından kaynaklanan toplam hidrokarbon (THC) emisyonları, doğal gazın ana bileşeni olan metan nedeniyle nispeten yüksektir.
    Metan, düşük seviyeli ozon oluşumuna küçük bir katkıda bulunmasına rağmen, küresel ısınmada önemli bir faktördür.
    Hem LPG hem de CNG ile çalışan araçlardan NOx ve partikül emisyonları dizel araçlardan önemli ölçüde daha düşüktür.
    CNG ve benzin arasında geçiş yapabilen, üç yollu bir katalizörle donatılmış küçük bir dağıtım kamyonu kullanan yakın tarihli bir çalışmada, modifiye edilmiş bir AB emisyon testi döngüsünde, CO emisyonlarının, metan olmayan hidrokarbonlar (NMHC) ve NOx'in% 76, CNG ile% 88 ve% 83 benzinden daha düşük. CNG, diğer çalışmalardan elde edilen verileri kullanarak, eşdeğer boyutlu dizel motorlu araçlardan kaynaklanan emisyonlarla da olumlu bir tablo çizer.

    Kısacası, Partikül Filtresi var ise, Dizel'de bir sorun yok.
    Her ne kadar LPG ve CNG ayni yazilsa da LPG CNG'den daha düşük sıkıştırılmıştir. Bu da volumetrik verimliliği etkiler ve daha fazla LPG tuketimine neden olur.
    Lpg de sütten çıkma ak kaşık olmadığından, 1KM yol icin 7 Litre benzin tuketmek yerine 8.7Lt lpg tüketimi esnasinda salinan emisyon mu, yoksa 5.8Lt dizel tüketmek mi daha temiz orasi sonu gelmez bir tartışmadir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuğkan-0153

    Kağıt üstü rakamlara bakarak dizel temiz demek :) Hiç güleceğim yoktu :)

    Kağıt üstünü bırak. Gel bizim evin hafif yokuş yolunda kaldırımda birkaç dk dolaş, dizellerden cıkan o yanık plastik kokusu gibi, yarım yanan kömür sobası gibi, petrol atık tesisleri bacasından cıkan siyah duman gibi, dizel dumanını sadece 3-5dk içine bi güzel çek, sonra kağıt üstüne bakarız :)
    Kağıt olarakta, resmi olarakta dizelin daha temiz olduğunu sana kanıtladım, sen mahalle ağzından sabaha kadar boş yere konuşursun. Dizel en temiz yakıttır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.