Şimdi Ara

BENZİN ARTIK MOTORİNDEN UCUZ ELVEDA DiZEL (27. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
547
Cevap
3
Favori
36.426
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
100 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Dediğinde haklısın son süreçte çıkan dizel arabalar çevreye eskiye nazaran daha az zararlı.

    Elektrikli araçlar %100 çevreci gözüyle bakılıyor ancak o iş öyle değil. Kullanılan elektrik nerden üretiliyor onu incelemek lazım.

    Aslında biraz araştırmam lazım bir elektrikli araç 100 km de kaç kw elektrik tüketiyor. Tükettiği elektrik santrallerde üretildiğinde ne kadar çevre kirliliği yapıyor bunu bulup aynı yolda dizel ve benzinli aracın ne kadar kirliliğini kıyaslamak lazım en doğru sonuç bence bu olur

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • EmreGLC kullanıcısına yanıt
    Vergiyle ne alakası var? Co2 emisyonunu gösterip benzin daha temiz diyorsun ben de dizel temiz demek için Co2 emisyonu yeterli değil diyorum.
    Ayrıca avrupa Co2 değerlerine göre vergi alıyor diyorsun. 1600cc 109g/km Co2 değeri olan dizel aracın vergisi Almanyada 180 euro cıkıyor. 1600cc 125g/km Co2 değeri olan benzinli aracın vergisi 92 euro çıkıyor. Madem avrupa standarlarına göre önemli olan Co2, bu adamlar neden daha temiz araçtan daha çok vergi alıyor? Ben avrupa standartlarını bilmiyorum ama sen konuya hakim görünüyorsun anlat ben de bileyim o zaman.
  • Dizel yakıt tabiatın kanayan yarası. Bu pisliği Avrupalılar insanlığın başına bela etti, aradan 1 asır geçti şimdi de nasıl kurtuluruz diye harıl harıl yasaklayıcı yasalar çıkarıyorlar. Türkiye'de de dizel araçların, en azından binek dizel araçların hangi yılda yasaklanacağı TBMM'de tartışılmalı ve net bir tarih verilmeli. 2030-2040-2050 yılı artık ne zaman uygun görülürse. 2050 den sonra toplu taşımaların tamamı elektrikli olur zaten. Toplu taşımaların sayısı belli olduğu için dizelden elektrikliye geçişi en kolay yaşayacak araçlar. Önemli olan hususi otomobillerin dizeli terk etme süreci. En zoru bu ve bunu en kolay yapmak benzini ve elektriği teşvik ederek olur. ABD ve Japonya'da dizelin yüzüne bakan yok ve dizel otomobil satışı yok denecek kadar az. Çünkü, yıllarca benzin teşvik edilmiş ve her yönden benzin avantajlı duruma getirilmiş. Dizel motor, dizel yakıt Avrupa otomobil sektörünün insanlığa kazığıdır. Kendileri de pişman ama iş işten geçmiş, 1 asır tabiatın canına okumuş, doğal olarak insanlığın canına okumuş. Gemi ve iş makineleri dışında dizel motor, dizel yakıt kullanmak çok anlamsız. Daha çok zaman var ama tırlar, kamyonlar bile elektrikli olacak. Traktörler elektrikli oldu bile fuarlarda tanıtılıyor. TBMM'de bir torba yasayla hususi dizellerin fişi çekilecek gibi duruyor. Onkoloji hastaneleri dolup taşmasın artık yeter.


    Elektrik santralleri ve bataryalar çevreyi daha çok kirletecek diye bu dönüşüme karşı çıkanlar oluyor;

    1-) Dünya çapında milyonlarca otomobili denetlemek zor ama binlerce elektrik üretim tesisini denetlemek ve standartlar dayatmak kolay. Mesela, Hindistan'daki zehir saçan mobiletler ve külüstür arabalar, denetlenebilirse hadi denetlesin bakalım. Fakat, sayıları ve yerleri belli olan elektrik üretim tesisleri illa ki denetlenebilir.

    2-) Elektrik giderek yenilenebilir enerji kaynaklarına kayıyor. Verimlilik arttıkça, yenilenebilir enerji türü olan güneş enerjisini, haneler bahçelerinde ve çatılarında, şirketlerde otoparklarında üretebilecek. Günümüzde kullanılan eski üretim teknikleri orta vadede tarih olacak.

    3-) Batarya barındırmayan cihazları saymakta bile zorlanıyoruz. Bataryalar hayatın gerçeği, zehirli mi zehirli ama yapacak bir şey yok. Kalem piller ne kadar zehirliyse bataryalarda o kadar zehirli. Bitmiş kalem pillerinizi biriktirip geri dönüşüm kutusuna atmıyorsanız, şikayet etmeye de hakkınız yok. Otomobillerde kullanılacak bataryalar en azından servisler tarafından ilgili fabrikalara gönderilip geri dönüşüme sokulur. Çevreye en az zarar verecek şekilde imha edilir. Sizin, mutfağınızdaki çöpe attığınız kalem piller, sokağınızdaki çöp kutusuna attığınız ölmüş bataryalar daha büyük tehdit. Pil ve bataryalarınızı ilgili atık kutularına atınız.

    4-) Elektrikli otomobiller sadece çevre kirliliğini değil aynı zamanda şehirleri yaşanmaz kılan gürültü kirliliğininde önüne geçecek. Şu sokağa çıkma yasağı döneminde havası temizlenen ve sessizleşen şehirler hangimizin hoşuna gitmedi ki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Japonlar mı turbo benzinli dizeli beceremedi? 😄

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli araç petrol kaynaklarını bitiriyor mu ?
    Ne alaka bu yorum ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jocker35 J kullanıcısına yanıt
    evet, benim arabam 100km ortalaması 4.2lt iken aynı arabanın benzinlisi 7.4lt yakıyor
  • Yazdim yazdim sildim
    Insan bu konuda bu kadar dip seviyede düşünemez .
    Ilginç. Klinik vakasin sen arkadaşım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RElS kullanıcısına yanıt
    Mazot düşünce herşey bedava olacak sanki
    Bulmuşlar bir kılıf ellerindeki dizeli aklama derdindeler
    Ticariye ayrıcalık getiriverir olur biter.Amac tüm dizelleri bitirmek değil ki dizel motoru asgari seviyeye indirmek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jocker35 J kullanıcısına yanıt
    Tamam züğürt edebiyatı yapmayın anladım sizde hep 50tl lik benzin alanlardansınız.. Dizel arabaya paranız yetmeyince ne yaparsın kedi ulaşmadığı ciğere mundar der , haydi iyi akşamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bak burada da yanlış bir düşünce var .Yahu arkadaş senin hiç mi doğru bir tespitin olamaz ?Azıcık oku araştır geliştir kendini .Boş boş dolaşıyorsun ortada bir de yazıyorsun.
    Züğürt adam neden benzinli alsın . Benzinli araba terci h eden parası bol insandır.Keyfine düşkündür .Senin gibi kmde kaç kuruş yakacağını hesaplamaz. Alır biner . Capa motoru sevip ağzı kokanlar sizin gibi gider dizel alır.
    Capa motorunu ulaşılmaz zannediyor
    Kafaya bak ya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jocker35 -- 12 Haziran 2020; 8:57:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzin 6.16 , dizel 5.69

    3-5 gün benzin ucuzladı diye ortalık ayağa kaldırıldı. Başlığa bir moderatör müdahale etmeli. Başlıktaki "benzin artık motorinden ucuz" kısmını silmeli. Başlık sadece "Elveda dizel" olarak kalmalı.

    Amerikada olsa benzinli araba alanlar forumu dava ederdi, yanıltıcı haber veya reklam yapılmış , biz koca DHe güvendik aldık benzinli aldık zarar ettik diye
  • vaybe zamanında dizelle benzin arasında yüzde yüz fiyat farkı vardı.örnek benzin 6 lira dizel 3 liraydı.
  • Aracım turbo dizel. Benzin daha ucuz olsa dizelin yüzüne bakmam. Tork demeyin, o turbonun sayesinde. Turbo benzinli alırım. Ama benzin daha da ucuz olsa büyük hacim atmosferik alırım.
  • Keyfimizden dizele binmiyoruz. Yakıtı az diye biniyoruz.
    Yakıta sponsor olacak varsa Insignia 1.6 Turbo alabilirim.

    İhtiyaçlar ve tercihler değişebilir. Bugün dizele biniyorum diye benzini kötülemiyorum ama öyle kafalar var ki şurda kendi neye biniyorsa en iyisi o diğerleri kötü diyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fractal design

    Keyfimizden dizele binmiyoruz. Yakıtı az diye biniyoruz.
    Yakıta sponsor olacak varsa Insignia 1.6 Turbo alabilirim.

    İhtiyaçlar ve tercihler değişebilir. Bugün dizele biniyorum diye benzini kötülemiyorum ama öyle kafalar var ki şurda kendi neye biniyorsa en iyisi o diğerleri kötü diyor.
    60 sayfalık tüm konunun özeti işte. Biri de çıkıp demiyor ki ben niye bu arkadaş gibi düşünemiyorum. Yazacağınız yorum bu kadar. Yok dizel kırsal, benzinli yakar, dizel sesli, benzin yanıcı. E binmeyin abi, gidin elektrikli bisiklete binin. Özellikle para meselesine bayılıyorum. Parası yetmeyen alamaz falan. Grandland X aldım 1.2 turbo, 215.000 ₺ idi, aynı donanım 1.5 dizeli 245.000 ₺ idi. Senelik 10 bin km nin altında yapıyoruz, belki de 10 bin km, çok kullanılmıyor, e ne diye o kadar fark vereyim? Bu aracı alan da şu anda sıfır bmw 3 serisi alabilecek durumda biri. İnsanların yaptığı tercihe laf atmak, aşağılamak yerine "senin tercihindir saygı duyarım benim tercihim farklıdır" demek ne zamandan beri zor. Biri alana laf atmış, diğeri ona alıntı yapıp aşağılamış. İnsanlar olarak ne hale geldik inanılır gibi değil.

    Size de yorumunuz için teşekkür ederim. Konu açıldığından beri okuduğum tek matıklı yorum sanırım bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.