Şimdi Ara

benzine alternatif yakıt yaptık (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
11
Favori
17.082
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benzin OUT, Metil alkol İN.
  • Vay bee ne hale geldik.

    Devlet baba sağolsun damarlı damarlı zamlarla milleti mucit yaptı resmen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeune Ottoman

    methanol kullanmışsınız. forumd abilgili arkadaşlar vardı depoya ve yakıt borularına methanol'un zarar verdiğini değiştirilmesi gereken aparatlar olduğunu anlatıyorlardı. sonrasında methanol ile çalışıyor.

    methanol ile 2 katına yaklaşan bir yakıt tüketimi olacaktır bu arada.

    hangi parçalar değişiyo acaba arastırmak lazım gerci ellerimizi yıkıyoruz kirlendiği zaman kurutuyo bıraz :) belki borularda da sertlestırıp catlama yapıyodur. ama cok uzun vadede olabılır bu sorun, benzın ıle kullandıgımız için surecı baya yavaşlatacaktır diye düşünüyorum
  • 400 km ye yaklaştık suan için sorun yok alkole devam. hammaddeyi bitircez galiba :)
  • Metil alkol, benzinden daha pahalı aslında. Ama vergisi yok.

    Yakıt olarak kullanılabilen birşeyin ucuz olmasının tek nedeni, henüz yakıt olarak kullanılmamasıdır. Örnek: LPG.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: angel_f!re

    Vay bee ne hale geldik.

    Devlet baba sağolsun damarlı damarlı zamlarla milleti mucit yaptı resmen

    Bu zamana kadar ki tüm fikirler buluslar zaruretten, ihtiyaçtan ortaya çıkmıştır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim rc aracim da metil alkol ile caliaiyor. Cok basit bir motoru var. Hortumlar da hic catlamiyor. sizin hortumlara da bir sey olacagini sanmiyorum. Sadece buji de bir sorun olabilir cunku sistemleri farkli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alkol turevleri yakit yada yakit katkisi olarak kullanilabiliyor zaten. Fakat alkolun asindirici etkisinden dolayi depo ve yakit sisteminde sikintilara sebep olabiliyor. Motorda da. Ayrica alkolun oktani farkli oldugundan aracin avans vs. ayarlanmasi gerekir.

    Su an mobildeyim fazla detay yazamiyorum. Google dan e85 yakit, ethanol, methanol sozcuklerini aratin daha cok kaynak bulursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sserkaan

    Mühendisler boşuna paralıyorlar kendilerini desene..: )

    Her alternatife bunu yazan olmazsa olmaz zaten. İlla biri çıkıp, mühendislere arka çıkacak.

    Kardeşim, icatlar nasıl yapılır, otur bir araştır. Benzine alternatif LPG kullanımı nasıl icad edilmiş, kim çıkarmış bunu.... Birçok icat da kazayla meydana çıkmıştır. Amaç, o icadı yapmak değilken, kaza sonucu ortaya çıkan bir sürü icat var. Mühendis/doktor düşünememiş mi? Düşünememiş....

    Mühendisler boşuna mı para alıyor? Hayır, onlardan isteneni ortaya çıkarmaya çalışıyor, "Dur şunu kimse düşünmemiş, ben icad edivereyim" demiyorlar.

    En basit örnek : Örümcekleri uzak tutmak için hala boyaya devekuşu yumurtası karıştırılır. Ama bu kadar boya firması var, hiçbir mühendis düşünemiyor... Ne olacak şimdi? Boya fabrikalarındaki kimya mühendislerine boşuna mı para ödüyorlar?




  • Metili bilmiyorum ama, etil alkol (etanol) katkısı zaten yapılan bir uygulama. Birazcık araştırmadan "mühendisler hiç düşünmedi, bak süper icat yaptım" demeyin lütfen.

    Yurtdışında bazı araçlar direkt bu sisteme uygun üretilip satılır (bkz bi-fuel). Araçların kullanımı için üretilen etanol miktarı 2007 senesinde 52 milyar litre olarak gerçekleşmiştir. Özellikle Brezilya'da oldukça yaygındır ve araçlar %25 etanol %75 benzin karışımı ile çalışabilir. Amerika'da da hafif ticari araçlarda %10 etanol standart olarak kullanılabilmektedir. Ancak aynı sonucu elde etmek için tüketilen etanol miktarı benzinin yaklaşık 1.5 katıdır.

    Neden Brezilya ve ABD peki..? Bunun için etanolün kaynağına / nasıl üretildiğine bakmak lazım.. Temelde bazı tahılların (şeker pancarı ve özellikle mısırın) nişasta kısmı kullanılarak fermantasyon ve bazı enzimatik reaksiyonlar kullanılarak etanole çevrilmesi şeklinde. Ki ABD dünyanın 1.numaralı, Brezilya da dünyanın 3 numaralı mısır üreticileridir. Doğal olarak bu ülkeler mısırdan elde edilen etanolü kullanarak, petrol ithalatlarını da bir miktarda azaltmakta "milli servetin" yurtiçinde kalmasını sağlamaktadır.

    Türkiye'de de bir ara uygulaması başlıyordu, sonra neden iptal edildiğini bilmiyorum. Hatırlayanlar olacaktır, Petrol Ofisi'nin "biobenzin" adı altında reklamını yaptığı, çiftçi bir amcanın üstü açık araba ile giderek hem tarımdan bu sayede çok para kazandığı hem de milli bir yakıt olduğu mesajı veriliyordu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    Uzun vadede zarar verebilir.. Dikkatli olmak lazım..

    aynen öyle..
  • Sigaranın bile açık yerlerde yasaklandığı bir ülkede alkollü bir araçla dolaşmak iyi cesaret doğrusu. Cehennemliksiniz, benden söylemesi.
  • eminim şu ucuz ve kaçak benzin satan yerler de bunu yapıyorlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156



    Sigaranın bile açık yerlerde yasaklandığı bir ülkede alkollü bir araçla dolaşmak iyi cesaret doğrusu. Cehennemliksiniz, benden söylemesi.

    alkollü ARABAYI kullanmaktan arabanın plakasını alırlar herhalde artık :)
  • Sonra da insanlar neden ikinci el araç alırken korkuyor deniliyor, nasıl korkmayalım arkadaş....
  • otomatik vites birde masraf çıkarırsa ucuza kurtulamazsınız
  • Cevirmede "Alkol aldik mi beyler?" diye sorarlarsa ne diyeceksiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Atmosphere -- 1 Nisan 2013; 2:59:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kısa vade de değil, uzun vade de zarar verecektir. Hazırlıklara başlamak için henüz erken, biraz zaman geçsin, ben ettim siz etmeyin dersiniz






  • quote:

    Orijinalden alıntı: farozaa

    geçen cuma günü mitsubishi carisma marka 1999 model benzinli aracımızla yolda kaldık otomatik vitesli model olduğu için hayli fazla yakıyordu.bidonla gidip benzinimizi aldık 5 litre sonra sabun imalatı yaptığımız dükkana girdik yaklaşık 10 çeşit hammaddemiz var bunlardan biride metil alkol.arkadaşla deneyelim dedik nolursa olsun artık diyerek 5 litre metil alkol doldurduk depoya ve calıstırdık. buşekilde yaparak 3 gundur dolasıyoruz şuana kadar hiçbir sıkıntı olmadı rolantiden tutun performansı çekişine kadar herşeyi normal.

    benzin litre fiyatı 4.90 küsür, metil alkol litre fiyatı 1.50tl... biz yarıyarıya koyduk 5 litre yakıta 5 litre metil alkol

    Metil alkolün korozyatif etkisi var. Aracınız 2002 model ve üzeri olsaydı, dünya standardı olarak buna dayanıklı olurdu; ancak sizin aracınızda depo, borular ve motor içinin buna dayanıklı olmadığı konusunda iddiaya girebilirim. Kısa vadede hiç sorun olmaz. Uzun vadede metil alkolün paslandırma etkisi başa çok bela açar. Otomatik vites olması falan sorun değil. Motorda, boru hattında, depoda ve benzin pompasında sorun açar. Bunun dışında alkollü araba daha uzun ömürlüdür. Kısaca metil yerine etil alkol ile bu işi yaparsanız, motor ömrünü benzine göre uzatırsınız. Benzine göre etil alkol de pompa ömrünü azaltır. Motor için iyi ama...

    O yüzden uzun vadede metil alkol tavsiye etmem. %50-50'den fazla karışım yapmayın. Motor ikaz ışığınız yanar. %80 alkol karışımı ile hareket eden araçlar %30 civarı daha çok tüketim yapıyor. Yani aracınız takribi %18 daha çok yakacak. Kısaca 4.8TL benzin, 1.5TL metil alkol ortalaması 3.15TL. Aracınız kabaca %15 daha çok yakacağından 3.62TL gibi bir maliyet söz konusu olur. %25 tasarruf anlamına gelir.

    Tavsiyem, E80(%80 alkol) veya E90 (%90 alkol) ile çalışacak düzenek kurmanız. Maliyet iyice düşecektir. Ancak bu durumda metil alkolün uzun vadede zararı çok daha fazla olur. Etil alkol şart olur.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.