Şimdi Ara

Benzinli mı dizelmi (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
0
Favori
11.943
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bilinenlerin aksine Turbo LPG kitleri pahali da olsa Atmosferik Benzin LPG kitine gore daha verimli calisir.



    Gelelim Konuya, Baslangic maliyetlerini kiyaslarsak



    SUV icin 1.6T-GDI Tucson 173TL vs. 1.6 CRV Dizel 200TL = fark 27.000TL 10LT/100KM = 45.000KM Yakit Maliyeti. Hadi Satarken 13.500TL fark ile satsan 22.500KM Fark eder, Yilda 15.000KM'den Yuksek arac oldugu icin Tork egrisi karsisinda Dizel Tuketim tasarrufu ile 1Yilda Amorti edersin. CR-V Alinabilinir.



    D Sinif icin Passat 1.6 TDI 120 PS DSG Highline 212TL 6lt/100km vs Passat 1.4 TSI ACT 150 PS DSG Highline 202 TL 7.3lt/100km = 10.000TL fark Satarken 5.000Fark koysan 7.3Litre/100Km Tsi ile 11.400KM yol eder, Yilda 15.000KM yapan biri 10.000 icin bile olsa dizel alir. Passat 1.6TDi DSG Alinabilinir.



    E Sinifi icin E180 348.500 TL vs E220 CDI 4m 536.200 TL = 369.733KM yapar 24senelik benzin maliyeti olur. fark olan 188.000TL bankaya koyarsan 2 senede 45.000TL getirir bu rakama da 88.500KM'lik yakit maliyetin cikar bu fark hicbir zaman kapanmaz.
    E180 alinabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 27 Şubat 2018; 14:50:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yazdıklarım açık....Siz neden bahsediyorsunuz anlamadım??? Yetkili servis varken ben aracımı sanayiye götürmem. Herkes tercihini kendi yapar, boşa zaman kaybı...
  • nazım55 N kullanıcısına yanıt
    Evet isteyen servise götürsün okkalı fiyatlarla memnun kalsın isteyen özel servise götürsün daha uygun maliyetle işini çözsün benim anlatmak istediklerim dizel araçların çıkardığı maliyetlerin ne kadar yüksek olduğunu göstermekti sanayide bir çok arızalı dizel araç var mesela bir turbo revizyonu en az 2500 lira servise verseniz 5000-6000 lira maliyet çıkartır en başından beri anlatmak istediğim şey dizelin eskisi gibi avantajlı olmadığıydı neyse hayırlı günler.
  • simdi hic dizel araba kullanmamış olsam dizeli çok avantajlı zannedeceğim, bir kere şehir icinde 4 lt falan bunlar efsane, dizelin 4 yaktığı yerde turbo benzinli de en fazla 6 yakar onu belirteyim. Dizelin tek avantajı yüksek km ve yüksek süratlerde ortaya çıkar, şehir içi kullanımda pek bir avantajı yok. Zaten öyle olsaydı bütün taksiciler lpg yerine dizel alırdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel olacaksa ülkemiz şartlarına göre en mantıklı seçenek,Her ne kadar son demlerini yaşıyor olsa da Gm_Fiat ortaklığının ürünü efsane 1.3 multijettir.

    Dayanıklı uzun ömürlü,vergisi düşük,yeni egea hb’te kullanılan Euro 6 olanı tüketim olarak çok iyi v.s v.s

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok kısa mesafe işe gidiş geliş için kullanılacaksa da herkese tavsiyem B sınıf ehliyetle de kullanılabilen 50 cc scooterlara yönelmeniz olur.

    Bu aralar Çinlileri hiç aklımdan geçirmediğimi belirterek,Peugeot Kisbee 50 cc ve Sym Orbit arasında gidip geliyorum.Maalesef çinlilerin dışındaki ülkemize gelen seçenekler bunlar.Şöyle Yamaha ya da Honda 50 cc enjeksiyonlu 8-9 binde olsa fiyatı getirseler diye bekledik.Fuarda da bununla ilgili bir ümit çıkmadı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle dizel gerçek değerler burda

    https://www.youtube.com/watch?v=ihlPyXQxsEU
  • Paran varsa Land Rover, paran yoksa Game Over.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • o zaman en iyisi hibrit, alın kanıtı.



    https://youtu.be/k_XLzlmXN-M

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel daha iyi daha mantıklı diyen var.

    Ulen fiyatta 40 kuruş yakıtta 1-2 litre için mi ekstra 20-30 bin TL vermek mantıklı çevre kirliliği ve sesten bahsetmiyorum Turbo motorlar hem performanslı hem az yakıyor şu devirde otomatik dizele o kadar fark vermek saçmalıktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 bin tl fark varsa evet mantıklı, ama 20 bin ve üzeri farklarda bence dizelin cazibesi kalmıyor.Çünkü ben alirken kazanmıyorum, bir de mazot benzin fiyatları arasında çok büyük fark yok, ayrıca turbo benzinli araclar sıkıstırilmadan 1500 2000 devir bandında kullanıldığında rahatlıkla 5.5-6.5 lt tüketimle yol alabiliyorlar, amaç az tüketimse al sana az tüketim. Şehir içinde dizeller dur kalkta az yakmıyor, utanmasalar şehir içinde yakıt üretiyor diyecekler, yaw biz de dizel araç kullandık yemeyin bizi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi klaudio -- 28 Şubat 2018; 1:27:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CR7_35 kullanıcısına yanıt
    Yakıtta 2 litre demek bugün 100 km.ye 14 tl fark demek yılda 15.000 km ye yıllık 2.100 tl demek 3 yılda 6.300 tl demek ki bence arada ki fark daha fazladır. En önemlisi istasyona 250 km geç girmek demektir 250 km geç girmek demek 1 veya 2 vilayet geçmek demektir buda eşittir yolculuklarda mutluluk demektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aylık olarak yakıta verdiğin para canını sıkıyorsa dizel tabi ki, yılda 5 bin km de yapsam ancak ayda ne kadar yakıta veriyorum diye hesap yapan biriysem dizel alırım. Şahsi olarak ayda 2 depo benzin alırım yıllardır, meblağı pek önemsemem. Araç işimi görüyorsa, ayağımı yerden kesiyorsa keyfine bakarım. Kaç yaktı, bütçemden ne gidiyor hesap yapıp kafayı yormaya hiç değmez
  • hocam benzinin litresi daha 7 tl olmadı naptın hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en iyisi hibrit arkadaşlar hic dizel mizel demeyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    Aylık olarak yakıta verdiğin para canını sıkıyorsa dizel tabi ki, yılda 5 bin km de yapsam ancak ayda ne kadar yakıta veriyorum diye hesap yapan biriysem dizel alırım. Şahsi olarak ayda 2 depo benzin alırım yıllardır, meblağı pek önemsemem. Araç işimi görüyorsa, ayağımı yerden kesiyorsa keyfine bakarım. Kaç yaktı, bütçemden ne gidiyor hesap yapıp kafayı yormaya hiç değmez

    "Şahsi olarak ayda 2 depo benzin alırım yıllardır, meblağı pek önemsemem." hocam sizinki de "ben hep 50 liralık alıyorum" gibi olmuş :) gerçi ben de yakıt anlamında 300-400 km'lik bir yolculukta benzin ibresinin hızlı düşüşünden rahatsız oluyorum ama 20-30 bin dizel için fark vermem o da ayrı mesele....




  • thormentor kullanıcısına yanıt
    Ellerin dert görmesin, forumun başat konusu budur. Herhalde her ay geleneksel olarak bu konu açılıyor, favorim 1.2 TSI dizellere karşı konuları , yakında 1.2 TSI vs Hibrit konuları trend olacak buraya yazıyorum.
  • parker48 kullanıcısına yanıt
    daha da vardı bir dünya konu ama ben sıkıldım kopyala yapıştır yapmaktan, forum üyesi arkadaşlar arama yapmak yerine konu açmaktan yorulmadılar :)
  • thormentor kullanıcısına yanıt
    Yöneticiler dizel benzinli konusunda sabit başlık açsalar olur. Dediğiniz gibi forumda bu bağlamda en az 100-150 konu vardır.
  • Yıllık 20-25 bin km. yaparak 10-12 bin TL benzin parası vermek , eğer çok zengin değilseniz akıl karı değil. Yazlık eve gittiğimde otobüs bilet fiyatı 55 TL , ben dizel aracım ile otoban ücreti dahil 54 TL harcıyorum, zaman problemim yok giderken 100 km de 3,7 lt., dönüşte 3,8 lt yakıyor. Başka güzergahlarda 2,8 lt ortalama ile gidiş-dönüş yaptığımda oldu.Aylık 100000 TL gelirim olsaydı en güzel benzinli aracı alıp ona binerdim. Fanatiklik yapmaya gerek yok, bugün için en uygunu dizel.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.