Şimdi Ara

Benzinli mı dizelmi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
0
Favori
11.964
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nazım55 N kullanıcısına yanıt
    Turbo benzinlilerin gelişiyle bana göre artık bu hesaplamaların pek geçerli olmadığını düşünüyorum aynı ortalamaları tutturabiliyorsunuz zaten benzinli hibritler ise düzgün kullanımda dizelden bile az yakıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing


    quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Herkes yalan hesaplamalar yapıyor. Elon galiba kafaya koydu Türkiye pazarını, çok fena spekülasyonlar dönüyor otomotiv sektöründe.

    Alınabilecek mantıklı dizel-benzin farkının az olduğu araçların gerçek yakıt değerleriyle hesaplama yapalım;

    1.2 Turbo benzin EDC Clio ile 1.5 turbo dizel EDC Clio arasında 11.000TL fiyat farkı var.

    1.2 benzinli Clio Ankara'da 7.5 litrenin altını görmüyor ortalama şehir içi verisi.

    1.5 dizel Clio Ankara'da 5.0 litrenin altını ve üstünü görmüyor otomatik olduğu için. Aralarında 2.5 litre oynuyor yani.

    Yıllık 15.000km'den hesaplıyorum, dizel diye fazla binmek zorunda değil insanlar.

    Benzinli senelik 6243TL yakıt tüketecek, dizel ise 3840TL yakıt tüketecek. Arada görünen fark 2403TL görünüyor.

    Kısaca ortalama 11.000TL verilen fark 4.5 sene de çıkıyor. Sürekli benzinliğe gitme veya benzin ibresini takip etme psikolojik sorunları ise yaşanmıyor.


    Yeni Fiesta'lardan örnek verelim;

    1.0 otomatik diye 1.1 atmosferik kıyaslaması yapacağım 1.1 daha az yakabiliyor çünkü 3 silindir ve düz vites.

    1.1 ile 1.5 arasında 11.500TL fark var ancak, 3 ay önce bu fark 7500TL'ydi.

    1.1 şehir içi 8 litrenin altına imkanı yok düşmüyor, çok sakin ve 50km üzeri ortalama hızlı bir yolda ancak 7'leri görüyor. 1.5 ise 5 litreyi görmüyor 4.6/4.9'larda kalıyor.

    1.1 6660TL yakıt tüketiyor, 1.5 dizel ise 3763TL yakıt tüketiyor. 2897TL fark var. 4 yılda fark çıkıyor ancak 7500TL fark ile alanlar 2.5 yılda çıkarıyor farkı.


    Görüldüğü üzere benzinlinin bir avantajı yok övülecek. Benzinin litresi 2.5TL mazot 5.15TL olsaydı zaten kimse mazot meraklısı değil, gider benzinli alırdı binek araç sahipleri.

    1.2 clionun mtvsi 892 tl.

    1.5 clionun mtvsi 1553tl



    Fark 650 lira. Yıllık fark senin hesabınla 1800 liraya düştü.



    11000tl nin 1 yıllık faizi ile 12400 lira. Yıllık fark 400 lira. İng bank.





    2013 clio icon 1.2 120beygir edc kasko değeri 50bin 200 lira.

    2013 clio icon 1.5 90beygir edc kasko değeri 56bin 175 lira.

    Kaynak tsb.com



    Bahsettigin 4.5 yıllık surede senin hesabına göre gerçek maliyet farkı 4.5 x 400tl = 1800tl



    2013 model 4.5 yasında tekabül ediyor. Bu süredeki ikinci el

    56.175 - 50.200 = 5.975 lira.

    İki aracın sıfır alım farkı 11.000

    11.000 - 5.975 = 5.025 lira bu ikinci elde dizelin araç fiyatının daha yüksek olmasından ötürü kaybettiği fark.



    Yanı senin verilerin ve senin hesabınla sıfır km dizel aldığın icin 5025 - 1800 = 3225 lira zarardasın.



    Eger bu süreç içinde kaza yaparsan pahalı araçla değer kaybın fazla olacaktır ve bu 3225 liradan daha fazla zarara gireceksin.



    Eger enjektör ve dpf sorunları yasarsan daha da fazla zarar edeceksin.



    Öte yandan daha sessiz daha güçlü daha homojen bir araç sahibi olacaksin. Dizel sürüş kalitesinin benzinli gibi olduğunu iddia edip komik duruma düşme istersen.



    Senin yakıt verilerinle ve belirttiğin surede bütün masraflar ayni olsa bile 3225 lira dizel aldığın icin zarardasın. Eger kredi ile almışsan bu zararın daha da büyüyecektir.



    Her konuda cok bilmiş cevaplarinla insanları yanlış yönlendiriyorsun.

    Kredi ile araba alan düşünsün banane? Çok şükür ben kredi tuzağı ile bir şey almıyorum. Parası olmayan almayacak o zaman faizi sayıyorsa.

    Sabaha kadar tartışalım fark etmez, Türkiye'de benzinli araba zengini bile mutsuz ediyor, Ankara'da ki W222 kasa S'lerin bile alayı dizel. 1 milyon TL veren adam size göre benzinliye binmeli ama olmuyor o işler öyle işte.

    Hazır paran varsa faiz getirisi olur. Ek gelir yapar.



    Hazır paran yoksa üstüne faiz giderin olur.



    Bu kadar basit birseyi anlayamayan bir ya troldur yada zeka problemi vardır.

    Bu arada s serisinin sadece dizelini getiriyorlarmış. Aç mercedesin sitesine bak.

    Bence cok açılma. Yolda gördüğün makyajlı kasa golf lerin arkasına bak. Şirket aracı olmayanlar genelde benzinli satıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 26 Şubat 2018; 22:20:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tercihlerinde herkes özgürdür, ben objektif olarak verileri ortaya döktüm. Dizel aracın bence en kötü tarafı yakıt ekonomisinden dolayı hep benim aracımın kullanılması. Yazın tatilde aynı evde akrabalar ile beraber tatil yapıyoruz,evde turbo benzinli, atmosferik lpg li ve benim dizel aracım var, denize, dağa, balığa, mangala hep benim araç ile gidiyoruz. Lpg li araç güven vermiyor, benzinli tsi motor ise gerçekten çok yakıyor.
  • Ben gerçekten pahalı olup dizel üreten bir marka bilmiyorum.



    Ornegin Maybach bentley rr



    Onun disida ülke koşulları gereği maliyeti ayni olan aracın satma ihtimali yüksek olanını gönderiyorlar. Ayrıca en ucuz versiyonları.



    Bu arada bahsedilen s serisinin benzinli baslangic fiyatı Almanya’da 93 bin Euro. Dizel 85 bin Euro. Yanı en ucuz benzinli en ucuz dizelden 8 bin Euro fazla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 26 Şubat 2018; 22:38:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İkinci el de az km dizel alınabilir ki bende öyle yaptım 2016 model fluence icon aldım dizel otomatik 35 binde idi aldığımda Aralık sonu aldım şuana kadar memnunun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şehiriçi aktif olarak bisiklet kullanan birisi olarak
    sürekli dışarıda duran,dışarıda zarar görebilecek bir şeye o dünyanın parasını yatırmak riskli geliyor,yakıt fiyatları zaten ateş pahası arabanın ihtiyac dahilinde kullanılması taraftarıyım

    üniversite bitince iş yerime bisiklet ile gidebilirim (20 km yi 1 saat 15 dk da alabiliyorum)
    şehiriçine de bisiklet ile gidebilirim
    havaların kötü oldugu zamanlar en kötü toplu taşıma kullanırım
    haftasonları bir gezme yaparım,olursa tatilerde memlekete giderim


    20 bin tl civarına 2002-2003 bir benzinli skoda fabia alırım.şehirdışı 5.5 lt yazıyor hadi 7 lt yaksın 45 lt depo fullesek.600 km civarı rahat yapar.bir ayda 600 km yapmam zaten yapsam yapsam 300 km anca olur 2 ayda bir fullerim olur biter mis gibi geçiniriz diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Crazy Goat -- 26 Şubat 2018; 23:8:5 >
  • nazım55 N kullanıcısına yanıt
    Dizelin en kotü yönü ağır masraf çıkarttığında yapılan tüm tasarrufu bir anda silip süpürmesi keşke bu konuda da objektif olabilseniz.Yine kendi görüşüm lpgli bir çok araç kullandım hala da kullanıyorum herhangi bir güvensizlik durumu oluşturmadı zaten çatlar patlar şehir efsanelerine de kulak asmıyorum yeterli güvenlik önlemi var kitlerde gelelim tsi muhabbetine düzgün kullanımda 5.5 6 litreleri tutturan bir çok insan var tutturamıyorsanız sizin probleminizdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hesap böyle yapılır genç şeklinde ağır tokatlamışsın hocam, tebrikler.
  • gili trawangan kullanıcısına yanıt
    Sıfır km aldigin araçta enjektör dpf vb. Arıza olursa garantiden yapıyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben yaptığım hesabın arkasındayım dizel benzinli arasında fazla bakım farkı olmadığı gibi tsi ile tdi arasında ki fark daha azdır.

    Ama şu var ki ben depoyu fulledimmi 600 km sonra istasyona gitmek yerine 850 km de gidince çok rahatlıyorum. Benzinli arabam oldumu binmeyi canım istemiyor dizel olunca inmeyi canım istemiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BluePassenger -- 27 Şubat 2018; 9:37:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunda ne var ki? normal ederine satmışsınız. 26000Euro ya aldığınız aracı 13000Euro ya satmışsınız, %50 değer kaybetmiş . Ben 5 yıllık otomatik vites benzinli arabamı bugün satsam max %25 değer kaybına çok rahat satarım. Ha TSI VW falan değil kışın 9lt'den aşağı düşmez şehir içi.
  • Verileri ortaya koydum, araçlar hala garanti kapsamında, 50000 km sonra dizelin benzinliye göre 7600 TL yakıt avantajı var, ikinci el satışta makas hala aynı. Hatalı kullanım olmadıktan sonra masraf çıkartacağını sanmıyorum. Ben sizin gibi birçok araç kullanmadım, 1993 yılının Ocak ayından beri kendi imkanım ile aldığım sırası ile 2 adet benzinli, 2 adet lpg li, ve 1 adet dizel aracım oldu. Yazlıklara giderken aynı noktadan kardeşim ile beraber yola çıkıyoruz, onda 1.4 tsi jetta var yazlığa kadar 48 lt benzin yakıyor, benim aracım dizel megane 32 lt motorin yakıyor. Bugünün akaryakıt fiyatlarından bakarsak 270/166 (motorin) TL, fark 104 TL dizelden yana. Bu arada kardeşim benim gibi araçlarına pek sadık kalmamıştır, sık, sık değişik model ve yakıtta araç değiştirmektedir, o da 22 yıllık sürücüdür, otomatik tsi jetta aracını 2 yıldır ikinci araç olarak kullanmaktadır. Tekrar ediyorum; tercih araç alacak kişilere aittir, çünkü parayı verecek onlar, benim amacım gerçekçi olarak kişileri bilgilendirmek.




  • nazım55 N kullanıcısına yanıt
    Ülkemizde ki yakıt kalitesini göz önünde bulundurursak dizelin sorun çıkarma olasılığı yüksektir ayrıca dizel araç sahiplerinin bir çoğu kullanma şartlarına uymuyor bile bir çok aracın kısa sürede enjektörü turbosu vs.patlıyor dizelin artık devri bitiyor zaman içerisinde dizel motorlar giderek azalacak.
  • Tüm araçlarda yakıta dikkat etmek gerekir, gerçekçi olun....Se, sa olayını bırakın..Ben 2 yıl shell kendi istasyonlarını (Üçkuyular, Güzelbahçe) kullandım, şimdi evin yanındaki Petrol Ofisi istasyonlarını kullanıyorum. En verimli yakıtlarında Petrol Ofisinde olduğunu düşünüyorum. Evet dizel araçlar azalacak, ancak o zaman gelene kadar daha çok kazıklanmak istemiyorum.
  • nazım55 N kullanıcısına yanıt
    Dizel motorun her parçası yüksek basınç altında çalışır en ufak bir pislik gelmesinde büyük sorunlar çıkarmasına neden olabilir enjektörleri daha hassastır benzinli ve lpg'li araçlarda bu olasılık düşüktür lpg ise en temiz yakıttır ben gayet gerçekçi olarak yaklaşıyorum ancak dizelin kısa mesafelerde tasaruflu olmadığını ayrıca ciddi maliyet çıkarabileceği arızaları olabileceğini pek göz önünde bulundurmak istemeyen sizsiniz bu da sizin gerçekçiliğinizi tartışılabilir bir konuma taşıyor size mazotla mutlu mesut yıllar dilerim.
  • 1.6 tdi 50 bin km de full servis bakımlı ve kaliteli yakıtla kullanılmasına rağmen enjektör arızası verdi.



    Yetkili servis bu araçların kronik sorunu olmasına rağmen arızayı bulamadı. En son arızayı bulup da yapınca araç satıldı. Bu surede 4-5 bin tl harcattılar.



    Dpf özellikle vw de buyuk problem. Dizel otomatikte 1500 devir bile çevirmeden yol aldırmaya çalışıyor. Buda kısa surede tıkıyor.



    Marka modeli hatirlamiyorum ama daha yeni konusu var. Konu sahibinin aracının dpf si tıkanmış. Araç yeni olmasına ragmen servis 150 tl para istemiş. Sebep olarak da sürekli şehir içinde kullanım müşteri hatasıdır demiş.



    Kendi aracımda da dpf 100 km de +1 litre ekliyordur yakıta. Temizlemek icin bir anda araç cok yakmaya basliyor. Fabrika verileri verilirken hiçbir aracın dpf temizlemek icin yaktığı yakıt hesaba katılmıyor.



    Ayrıca dizelin kara geçtiğini iddia eden arkadaşlar 4-5 sene gibi bir süre kullanılmasını on görüyor. Hyundai dışında bu garantiyi veren marka YÖK. Yanı iddia edilen kar donemi başladığında araç zaten arıza verme yaslarına geliyor.



    Ustune sen Türkiye de garantiye inanıyor musun?



    İkinci elde cok fark YÖK ve 5-6 yıllık araçlarin benzinli olanları dizellerinin 2 kati yakıyor. İkinci elde dizel tercih edilebilir. Onun disinda sıfır km aracta 30-40 bin km kullanmıyorsanız bir yılda cok saçma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bunun sabit bir hesabı yok.
    Burada aracın ne kadar yaktığı ve sürekli değişen pompa fiyatları hesabı patlatır.
    Her benzinli araç 9 litre yakmıyor yada her dizel araç 6 lt yakmıyor.
    Bugün 5 küsür olan akaryakıt fiyatının yarın ne olacağını kestiremeyiz.
    Onun için yapılacak hesabın bir güvenirliği olmaz.
    Yani hesap varsayımlar üzerine yapılacak bu da doğru verileri yansıtmaz.
  • Bahsettiğiniz arızaların olasılığı nedir, %50 mi? %20 den büyükse dikkate alırım..Daha önce benzinli ve lpg li araçlar kullandım , bu yüzden dizel aracın önemini biliyorum. En fazla 2 yıl sonra 75-80 bin km de aracı elden çıkarırım, satışta da hiç zorlanacağımı düşünmüyorum. İyi dilekleriniz için teşekkürler, dizel araç kullandığım için mutluyum.
  • Ben zaten o örneği zarar etmeden sattım demek için yazmadım. 100 bin km üstü dizel aracı satmak zor mottosunun sıkça tekrarlanması nedeniyle yazdım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fredd_35 -- 27 Şubat 2018; 19:41:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nazım55 N kullanıcısına yanıt
    Sanayiye gidip şöyle bir turlayın dizel arabaların genelinde mazot pompası,enjektör ve turbo genel ağırlıklı olarak sorunlar mevcut yüzde vermenin anlamı yok sanayide ki ve özel serviste ki araçların sayısı bunun en büyük örneği bunu inkar edende kendini kandırıyordur başka bir örneğide bir kaç yorum öncesinde ARES007 nickli üyenin aracıyla ilgili yaşadığı sıkıntı.

    Öyle konuşmuşsunuz ki benzinli aracı olan aracını kolayca satamaz millet deli gibi tsi motorlu polo,golf,passat vs. alıyor ayrıca diğer turbo benzinli araçlarda tercih ediliyor motor atmosferik ise güzel bir lpg kiti taktırıp yine kolayca satabiliyorsunuz aracınız şöyle 200.000-250.000'ne gelsin bakalım iddia ettiğiniz gibi süper yakıtlı dizelinizi kolayca satabiliyormusunuz zarar ederek düşük bir fiyata iddianızı gerçekleştirebilirsiniz belki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Razor Crest -- 27 Şubat 2018; 13:56:47 >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.