Şimdi Ara

Benzinli mı dizelmi (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
137
Cevap
0
Favori
11.944
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thormentor


    quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    Aylık olarak yakıta verdiğin para canını sıkıyorsa dizel tabi ki, yılda 5 bin km de yapsam ancak ayda ne kadar yakıta veriyorum diye hesap yapan biriysem dizel alırım. Şahsi olarak ayda 2 depo benzin alırım yıllardır, meblağı pek önemsemem. Araç işimi görüyorsa, ayağımı yerden kesiyorsa keyfine bakarım. Kaç yaktı, bütçemden ne gidiyor hesap yapıp kafayı yormaya hiç değmez

    "Şahsi olarak ayda 2 depo benzin alırım yıllardır, meblağı pek önemsemem." hocam sizinki de "ben hep 50 liralık alıyorum" gibi olmuş :) gerçi ben de yakıt anlamında 300-400 km'lik bir yolculukta benzin ibresinin hızlı düşüşünden rahatsız oluyorum ama 20-30 bin dizel için fark vermem o da ayrı mesele....

    Haklısınız, ifade garip belki de. Ancak yakıt için bu denli hesap kitap yapma işini bir türlü anlamıyorum halen.




  • nazım55 N kullanıcısına yanıt
    en iyisi hibrit hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Nasil hesap bu anlamadim,kimsede anlayamamistir eminim.Y.b da bile misal benzinli araclarda hic motor kapanmasa bile saatte tuketimi0.7lt/100km olarak gosteriyor.Star stoplar var artik.O min.ediyor tuketimi.Dizelin 6lt yaktigi yerde rahatlikla benzinli 8lt tuketiyor.Iyi ufak hazicmli benzinli motorlar ilede sehir icinde 6.5lt ler tuketmek mumkun su anda.Uyumlu motor ise sikisilan durumlarda lpg uygulamasida yapilabilir.



    Cidden anlamiyorum.Niye insanlar kasitli olarak savlarini kanitlamak icin gercek disi ornekler veriyor.Akillarina gelmiyormu bu ipe sapa gelmez ornekleri insanlar gorucek yuzume vuracak diye.

    Buradaki forumdaslari su an gudulenlerle lutfen karistirmayalim.

    Lutfen ama lutfen biraz zeka piriltisi.Ulkenin buna cok ihtiyaci var.

    Iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi froster2006 -- 28 Şubat 2018; 12:30:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing


    quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Nasil hesap bu anlamadim,kimsede anlayamamistir eminim.Y.b da bile misal benzinli araclarda hic motor kapanmasa bile saatte tuketimi0.7lt/100km olarak gosteriyor.Star stoplar var artik.O min.ediyor tuketimi.Dizelin 6lt yaktigi yerde rahatlikla benzinli 8lt tuketiyor.Iyi ufak hazicmli benzinli motorlar ilede sehir icinde 6.5lt ler tuketmek mumkun su anda.Uyumlu motor ise sikisilan durumlarda lpg uygulamasida yapilabilir.



    Cidden anlamiyorum.Niye insanlar kasitli olarak savlarini kanitlamak icin gercek disi ornekler veriyor.Akillarina gelmiyormu bu ipe sapa gelmez ornekleri insanlar gorucek yuzume vuracak diye.

    Buradaki forumdaslari su an gudulenlerle lutfen karistirmayalim.

    Lutfen ama lutfen biraz keza piriltisi.Ulkenin buna cok ihtiyaci var.

    Iyi forumlar.

    Ya git Allah aşkına, dizelin 6 yaktığı yerde benzinli 8 yakıyormuş.

    Evet S80 1.6 dizelin 6 litre yaktığı yerde 1.2TSI Polo 8 yakar onda şaşırılacak bir durum yok.

    Delikanlıysanız B segment dizellerin şehir içi verilerini yazın hadi. 5 litreyi gören yok şehir içinde hep 4'lü rakamlar. Hangi benzinli 7 litrenin altını görüyor ortalama hız 25km'nin altında?

    mesafe 25 km , ortalama hiz 23 km tuketim 6.6 litre



    Valla benimki 7litrenin altinda yakiyor, sizinkini bilmem. Ustelik otomatik

    Baskada az yakan vardir muhakkak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 28 Şubat 2018; 12:50:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hocam kia niro hibrit 45 lt benzinle 1400 km menzil yapıyor, dizel mizel hikaye,artık devir hibrit devri, 5 yıl sonra 2. el değeri megeri kalmayacak cevre düsmanı dizellerin, hibrit ve full elektrik çağına girdik, dizel kazığını yiyip ekonomi yapıyoruz zannetmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Bilgi olsun diye paylaşıyorum, 2 yıla yakın 2011 1.3 Mjet Euro 5 motor Punto Evo kullandım, şehiriçi 5.5-6 LT ortalama ile kullanıyordum.
  • volvo c30 dizel - şehir içi trafik ve kısa mesafe ortalama 6,5-6,7 arasıydı. uzun yolda ya da trafiksiz yolda 4,5 - 5,5 arasıydı.



    su an ki aracın 1,2 turbo benzinli juke, trafikte ortalamam 7,2.



    genel olarak kısa mesafe kullandıgım ve yıl genelınde dusuk km yol yaptıgım ıcın benzınlı tercıh ettım.



    ve cok farkta yoktu hanı dızel jukela verdıgım fıyat arasında. tercıh meselesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • klaudio K kullanıcısına yanıt
    Nerde 7 tl yazmışım hacim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam bir malı alırken kazanmak gerekli diyoruz, dizel kazığı yedikten sonra yakmadığın yakıttan kar etmeyi beklememeli diyoruz sorun burda, simdi herkes diyor ki satarken de pahalı satarsın, aracın başına bu sürede ne geleceğini bilemeyiz, kaza yapabiliriz, mekanik arıza, şanzıman arızası, dpf filtresi vs bir ton şeyle karşılabiliriz, hem hibritler gümbür gümbür gelirken, vw falan dizel defterini yavaş yavaş kapatırken, yarın bir gün çevre vergisi zart zurt birşeyler gelebilme ihtimali varken, bu yatırım öyle zannettiğiniz gibi karlı olmayabilir. Zaten turbo benzinli araç alan az km yaptığı için yatırımı mantıklı bulmuyor, ayrıca cok km yapan kişinin atmosferik motora lpg takma sansı da var, lpg yi sevmeyene hibrit seçeneği de var, şehir içi neredeyse sıfir yakıtla geziyor, şehir dışında araç çok süratli kullanılmadığı zaman turbo benzinliler rahatlıkla 5, 5.5 lt değerlerle gezebiliyor, yani herkes hesabını yapıyor l, kimse alırken kazık yemek istemiyor hocam, çünkü sonradan kara geçeceğimizin bir garantisi yok, kazasız belasız günler dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • klaudio K kullanıcısına yanıt
    "kaza yapabiliriz, mekanik arıza, şanzıman arızası, dpf filtresi vs bir ton şeyle karşılabiliriz, hem hibritler gümbür gümbür gelirken, vw falan dizel defterini yavaş yavaş kapatırken, yarın bir gün çevre vergisi zart zurt birşeyler gelebilme ihtimali varken, bu yatırım öyle zannettiğiniz gibi karlı olmayabilir."



    Diyorsunuz bu dedikleriniz benzinli araçlar içinde geçerli değil mi.

    Zaten araba almak yatırım değildir araba almayı yatırım gören 100 bin lik arabaya binmez 20 bine bi araba alır 80 bini bi yerde değerlendirir. Meblağı yükseltebiliriz.

    Yine yineliyorum benzinli araba benim psikolojimi bozuyor benzinli diyenler diyorki gaza az baş şu kadar yaksın ben bu şekilde araba kullanmayı sevmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BluePassenger -- 1 Mart 2018; 10:0:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıta bütçenizi sarsacak kadar para veriyorsanız çoğu kişi bu durumda dizel tercih eder.
    Eğer yakıt masrafı cüzdanınızı etkilemeyecek kadar az geziyorsanız veya paranız varsa benzinli kullanırsınız.
    Keyif bakımından bakarsak, benzinli tercih edersiniz. Ekonomi kasmak için dizel.
    Gel gelelim senede 15k km yapan normal bir sürücü için dizel-benzinli araç arasında yakıt farkı olarak aylık taş çatlasa 200 lira falan vardır. Öyle uçuk kaçık bir fark değil yani. Benzinli araçlara karşı böyle değişik bir algı var, sanki dizel aracın yaktığının 2-3 katını yakıyorlar

    1.8 litre benzinli aracım var. Sakin sürersem (90-100) 5.5 ilâ 6 arası bir şey yakıyor. Gaza çekinmeden basarak sürdüğüm zaman 8-9 civarı yakıyor. O an için para sorun değilse basarım. Param az ise basmam.
    Benim hesabım bu şekilde.




  • hocam almanya gibi ucuza araba alabilsek yatırım demem tabi, bugün niye millet passat, golf alıyor, ilk önce 2. eli iyi diye bunu kimse inkar edemez, yani önce satabilir miyim ben bunu, sattığımda kar eder miyim, ya da çok zarar eder miyim diye düşünüyor ve bunda da çok haklılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • klaudio K kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle haklılar bende alırken nasıl satarım diye hesaplıyorum ama araba bu kâr elde etmek umudu biraz efsane. Böyle bi beklenti varsa alırken çok araştırmak gerek ve en ucuzundan almak gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • karti K kullanıcısına yanıt

    Gerçekten bi ara öyle oldu ama maalesef uzun sürmedi😃


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Vay be 2.0t 5.30 ile 1.5t passat nerdeyse ayni yakmis. G30un agirlik dezavantajina ragmen.

    Bmw bu işi biliyor arkadas. Kim ne derse desin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karahancer2

    15000 km ayda 1250 km denk gelir şehir içi 6lt yakan bir dizel araç için hesaplayalım

    deposu 55lt olsun 5.20 den 286 liraya dolar bir depoyla 800km gidersiniz şehir içi şehir dışı bir depoyla 1000-1100 km gidersiniz 4-4.5 lt ykaıt tüketimi ile

    benzinli araca gelelim şehir içi 9lt diyelim şehir dışı 5-5.5 artık yeni nesil araçlar az yakıyor

    deposu 55 litre olan 5.70 den 313 liraya dolar yaklaşık 550-600km gidersiniz şehir dışı 750 civarı yani şehir içi şehir dışı dizel araçtan yaklaşık yarım depo zararınız olur buda 150-160 lirayada denk geliyor hadi 200 olsun en baba değermi dizel almak için 25-30 bin fazla vermeye değmez yaklaşık 10 sene binmek lazım dizel benzin arasındaki ödediğimiz parayı karşılaması için eğer ben her ay 200 lira vermeyip 25-30 bin fazla veririm diyorsanız buyrun alabilirsiniz

    3 sene önce fark 30k tl idi vay beee günümüzde artık 100k tl den fazla fark oluyor aynı donanım seviyesinde...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elektrikliarabasever -- 14 Mayıs 2021; 22:29:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BluePassenger

    Gerçekten bi ara öyle oldu ama maalesef uzun sürmedi😃

    aslında şuanda da öyle olması gerek ama maalesef ülkemizde bir dizel lobisi var, buna izin vermeyen ama çok fazla dayanamayacaklar, yakında tekrar geçecek hatta 2023 te iki fiyat arasında en az 2 tl fark olacak.

    Ben gene buraya bırakıyım 2023 te lazım olur  

  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster

    nasıl inanıyorsun böyle masallara?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster

    benim sürdüğümden daha üstün ne sürdün? 2. motor olarak:


    -x-type

    -avensis

    -antara


    sürdüm. hiçbirine sahip olmadım. sen sahip oldun mu 2.0 bir araca bilmiyorum ama 2.0 araca sahip olan bi ton arkadaşım var. hiçbiri az yaktığını iddia etmiyor. istanbul'da. 2.0 araç az yakamaz. sadece şehirlerarası veya anadolu şehirlerinde az yakar -ki ben anadolu şehirlerine şehir içi demiyorum- . yahu fabrika verisi bile daha yüksek 535i xdrive'ın 1.5 passat'a göre. neyin iddiasını yapıyorsun ki? akla mantığa aykırı büyük motorun daha az yakması. f1'de neden 1.6 turbo artık motorlar? neden? daha tasarruflu diye. artık f1 araçlarının bile daha az yakmasını istiyor adamlar. tabii ki f1'de benzinin hesabını yapan yok ama orada geliştirilen teknolojiler öncü oluyor, amaç bu. f1 araçları eskisine göre çok daha az yakıyor küçük turbo motorlar sayesinde.





  • Benzin + LPG diyor ve artırıyorum 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.