Şimdi Ara

Benzinli mı dizelmi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
0
Favori
11.964
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Formülü tekrar veriyorum. Benzinli mi Dizel mi sorusunu 2. el değil sıfır için konuşuyoruz. Bazı arkadaşlar kendi araçlarından örnek vermiş ama şu an sıfır aynı güç ve donanımdaki araçlar arasında ciddi fiyat farkı var.

    Matematiksel olarak kaç yılda o fiyat farkını karşılayacağını aşağıdaki formüle göre hesaplayabilirsiniz.
    a: Akaryakıt Benzin fiyatı (TL)
    b: Akaryakıt Dizel fiyatı (TL)
    c: Aracın benzinli yakıt tüketimi (lt/100km)
    d: Aracın dizel yakıt tüketimi (lt/100km)
    e: Aynı model iki aracın sıfır fiyatları arasındaki fark (TL)
    f: Yılda ortalama yapılan km (km)
    g: Sıfırda verilen fiyat farkını amorti edip yakıt açısından avantaja geçeceği süre (yıl)

    g= 100.e/(a.c-b.d).f

    Zaten siz de aynı süreleri buluyorsunuz yaklaşık olarak 4-5 yıl çıkıyor az mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cervinff -- 26 Şubat 2018; 15:2:3 >
  • Konu başlığını açan arkadaş sıfır araç diye belirtmemiş, ayrıca benim yaptığım hesap sizin yazdıklarınız ile bire bir örtüşüyor. Bence en iyi örnek kendi kullandığın araçtır, konuyu görüp hesap yaptım, benzinliye göre avantajlı olduğunu gördüm. Sadece bakım bedelini eklemedim, kendi servisinde 2016 yılında 470 TL , 2017 yılında 500 TL vermiştim, benzinli aracın da pek farklı olduğunu düşünmüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ken Block43


    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Benzinli ve dizelin bakım fiyatları aynı, artık şunu sallamasyon kafadan atmasın kimse lütfen. Gidip 320i ED ile 320d'yi kıyaslarsanız fiyatlar değişir, ama Türkiye'de ki klasik 1.3-1.5-1.6 dizeller ile aynı modelin benzinlileri arasında bakım fiyat farkı yok. Çünkü kullanılan ve yapılan işlem aynı.

    Yıllık 5000-10000 arası km yapan bile artık dizel alıyor, benzinli akıl işi değil bu devirde. 1.2 motor bile şehir içinde 7.5/8 litrenin altını görmüyor, kaldı ki dur kalk-ani git park et gel sürekli çalıştır kapa 50TL benzin 1 saatte buhar oluyor. Dizel de en azından ibre oynamıyor 20TL mazot atıyorsun 100km daha yol yaptırıyor.

    Kaldı ki VW vs... gibi dizel+otomatik soygunları beni alakadar etmiyor, piyasada hala araştırınca sıfır km dizel+düz vites 10.000TL ve altında fark olan markalar var.

    Evet haklısın. Leş gibi dizel motorlu bir arabayı alıp sabahtan akşama kadar o sesi dinlemek, benzinli araca göre daha iyi haklısın dostum

    Ses derken?? Dizel motor diyince minibüs mü aklınıza geliyor. Ben , yaz-kış camlar kapalı, klima-havalandırma açık gezerim.Benzinli oto motorundan farklı, en ufak rahatsız edici bir gürültü duymuyorum. Araçta izolasyon önemli. Leş gibi tanımını da anlayamadım.




  • şimdi söyle bir hesap yaptım ben;

    Benzinli
    Suzuki Vitara 1.4S turbo, 4x4 model aracın 2018 liste fiyatı 128.900 TL

    Benzinli mı dizelmi



    Dizel

    Suzuki Vitara 1.6 GLX Dizel 4X4 model aracın 2018 liste fiyatı 174.000 TL

    Benzinli mı dizelmi


    Aradaki fark 45.000 TL aga şaka gibi bunun adı keriz silkelemektir, kimse bana laga luga anlatmasın.
    gider bu 45.000 TL'yi bankaya atarım ayda bana en az 450 TL faiz getirir.
    Bununla birlikte neredeyse ayda 2 depo bedavaya gelir benzinli de, dizel isterse 1 Litre yaksın isterse su yaksın yine benzinli her türlü avantajlı.

    Türkiye'de dizel'in bu yakıt avantajını sizlere, son kullanıcılara bırakırlar mı ya, adamlar sineğin yağına ekmek banıyorlar.




  • nazım55 N kullanıcısına yanıt
    Sadece yakıt üzerinden gitmişsiniz ancak diğer masrafları hesaba katmamışsınız egr,dpf,enjektör,mazot pompası,turbo,intercooler vs.sorunlarda dizelin benzinliye oranla 2-3 kat daha fazla masraf çıkaracağını da göz önünde bulundurun günümüzde benzin ile mazot arasında neredeyse fiyat farkı kalmadı ayrıca son dönemde yaygınlaşan turbo benzinli araçlar da sakin kullanımda en az dizel kadar az yakıyor.
  • 3 sene 30,000 KM benzinli araç kullandım. İstanbul'da kullandığım güzergahta şehir içi ortalamam hiç bir zaman 8,5LT'nin altına düşmedi. Ortalamam 9-9,5LT civarıydı. 40lt. deposu vardı. 400-450KM menzilim vardı. Benzin ve dizel araç mukayesesine göre yıllık 10,000KM kârlı gözükmeyebilir ancak benzinin verdiği psikolojik rahatsızlık maalesef fazlası ile yeterli oluyor.

    Eski aracımı sattım, 2014 model 1,6 CDTI 136 HP Astra J Sport donanım aldım. Dizel olduğu için rahat bir şekilde kullanabiliyorum. Aynı paraya 1,2 TSI 105 HP manuel Golf vardı ancak Astra tercihim oldu.
  • Yıl olmuş 2018.

    Firmalar dizel motorlu araçları yavas yavas piyasadan çekmeye başlamışken, bu kadar bilindik ve uzun süre konuşulmuş, internet ortamında epeyce kaynak olan bir konu uzerine yeniden konu açmak neden ?



    Sisin için madem bu kadar önemli. Gerekli zamanı ayrın ve araştırın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gili trawangan

    şimdi söyle bir hesap yaptım ben;

    Benzinli
    Suzuki Vitara 1.4S turbo, 4x4 model aracın 2018 liste fiyatı 128.900 TL

    Benzinli mı dizelmi



    Dizel

    Suzuki Vitara 1.6 GLX Dizel 4X4 model aracın 2018 liste fiyatı 174.000 TL

    Benzinli mı dizelmi


    Aradaki fark 45.000 TL aga şaka gibi bunun adı keriz silkelemektir, kimse bana laga luga anlatmasın.
    gider bu 45.000 TL'yi bankaya atarım ayda bana en az 450 TL faiz getirir.
    Bununla birlikte neredeyse ayda 2 depo bedavaya gelir benzinli de, dizel isterse 1 Litre yaksın isterse su yaksın yine benzinli her türlü avantajlı.

    Türkiye'de dizel'in bu yakıt avantajını sizlere, son kullanıcılara bırakırlar mı ya, adamlar sineğin yağına ekmek banıyorlar.




    Vitara sahibi olarak söyleyeyim



    1.4 turbo 128 bin..ama 1.6 atmosferini full ü 118 bin TL felan..atmosferik ve turbonun yakıt verileri aynı.0.2 0.3 lt fark var..



    Yani dizel ve benzinli arasındaki fark yazdığınızda da fazla..kasa donanım herşey birebir ayni



    Ha bu arada benzinliside 6.8 a 4.9.yani çok ekonomik..benim şuan kış şartlarında karma tüketim 7.2.



    Yani 1 litre az yaksin diye(sadece Torku fazla malum dizel).50 bin TL den fazla ödeyeceksiniz



    Akıl tutulması



    Hadi diyorsun 4 çeker adaptif CC li sanruf geri görüş kameralı koltuk ısıtma ibik zıbık herşeyi arabaya 115 120 ver.



    1 lt az yaksin diye 170 180 nedir aga



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ultrasaray0643 -- 26 Şubat 2018; 16:41:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Küçük motor alınacaksa dizel büyük motor alınacaksa benzinli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıfır araçların maliyetini de belirtim, bakım içinde kendi servisinde yıllık 450-500 Tl verdim. Veriler geçmiş 3 yılın verileridir, gelecekte ne olur bilinmez. Benzinli ve dizel iki alternatifi değerlendirdim, 3 yılın sonunda 7600 TL avantaj az sayılmaz. Arıca sık, sık istasyona gitmeyerek psikolojik olarak rahatlık sağlıyor.
  • 2019 da mazot litre fiyati benzin litre fiyatini gececek,

    Buraya birakiyim 1 sene sonra lazim olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nazım55 N kullanıcısına yanıt
    Normal yağ değişimi vs.hemen hemen aynı ama enjektör pompa yada turbo patladığında işler değişiyor 2000 den aşağı turbo revizyonu yapan yok ağır bakımları ve sorunları atlıyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Roland Deschain kullanıcısına yanıt
    2. elde haklısın, çünkü benzinli ile yaklaşık aynı fiyatlara dizel alma imkanın var. Ama şu hesapları görüp hala sıfır dizel alan varsa yılda en az 25-30bin km falan yapması lazım ki rahatsızlık hissetmesin. Benzin TL = Motorin TL olacak yakında. Geleceği düşünen adam dizele o kadar fark vermez. Sıfırda verdiği farkı "ama 2. elde de o kadar daha pahalıya satarım" diyen adam kendini kandırıyordur. Evet belki 1 yıl sonra satarsan çok zarar etmezsin. Ama 100,000km devirmiş 5 yıllık bir dizeli 50000km yapmış benzinliye tercih etmeyecek çok kişi vardır.
  • Kazası-belası olmayan, servis bakımlı 134 bin km'ye gelmiş 2011 dci QQ'yu satarken en 2 kişi bana sat diye neredeyse yalvardılar. 2013'de 57 bin tl'ye almıştım. 61 bin tl'ye sattım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fredd_35 -- 26 Şubat 2018; 21:37:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Herkes yalan hesaplamalar yapıyor. Elon galiba kafaya koydu Türkiye pazarını, çok fena spekülasyonlar dönüyor otomotiv sektöründe.

    Alınabilecek mantıklı dizel-benzin farkının az olduğu araçların gerçek yakıt değerleriyle hesaplama yapalım;

    1.2 Turbo benzin EDC Clio ile 1.5 turbo dizel EDC Clio arasında 11.000TL fiyat farkı var.

    1.2 benzinli Clio Ankara'da 7.5 litrenin altını görmüyor ortalama şehir içi verisi.

    1.5 dizel Clio Ankara'da 5.0 litrenin altını ve üstünü görmüyor otomatik olduğu için. Aralarında 2.5 litre oynuyor yani.

    Yıllık 15.000km'den hesaplıyorum, dizel diye fazla binmek zorunda değil insanlar.

    Benzinli senelik 6243TL yakıt tüketecek, dizel ise 3840TL yakıt tüketecek. Arada görünen fark 2403TL görünüyor.

    Kısaca ortalama 11.000TL verilen fark 4.5 sene de çıkıyor. Sürekli benzinliğe gitme veya benzin ibresini takip etme psikolojik sorunları ise yaşanmıyor.


    Yeni Fiesta'lardan örnek verelim;

    1.0 otomatik diye 1.1 atmosferik kıyaslaması yapacağım 1.1 daha az yakabiliyor çünkü 3 silindir ve düz vites.

    1.1 ile 1.5 arasında 11.500TL fark var ancak, 3 ay önce bu fark 7500TL'ydi.

    1.1 şehir içi 8 litrenin altına imkanı yok düşmüyor, çok sakin ve 50km üzeri ortalama hızlı bir yolda ancak 7'leri görüyor. 1.5 ise 5 litreyi görmüyor 4.6/4.9'larda kalıyor.

    1.1 6660TL yakıt tüketiyor, 1.5 dizel ise 3763TL yakıt tüketiyor. 2897TL fark var. 4 yılda fark çıkıyor ancak 7500TL fark ile alanlar 2.5 yılda çıkarıyor farkı.


    Görüldüğü üzere benzinlinin bir avantajı yok övülecek. Benzinin litresi 2.5TL mazot 5.15TL olsaydı zaten kimse mazot meraklısı değil, gider benzinli alırdı binek araç sahipleri.

    1.2 clionun mtvsi 892 tl.

    1.5 clionun mtvsi 1553tl



    Fark 650 lira. Yıllık fark senin hesabınla 1800 liraya düştü.



    11000tl nin 1 yıllık faizi ile 12400 lira. Yıllık fark 400 lira. İng bank.





    2013 clio icon 1.2 120beygir edc kasko değeri 50bin 200 lira.

    2013 clio icon 1.5 90beygir edc kasko değeri 56bin 175 lira.

    Kaynak tsb.com



    Bahsettigin 4.5 yıllık surede senin hesabına göre gerçek maliyet farkı 4.5 x 400tl = 1800tl



    2013 model 4.5 yasında tekabül ediyor. Bu süredeki ikinci el

    56.175 - 50.200 = 5.975 lira.

    İki aracın sıfır alım farkı 11.000

    11.000 - 5.975 = 5.025 lira bu ikinci elde dizelin araç fiyatının daha yüksek olmasından ötürü kaybettiği fark.



    Yanı senin verilerin ve senin hesabınla sıfır km dizel aldığın icin 5025 - 1800 = 3225 lira zarardasın.



    Eger bu süreç içinde kaza yaparsan pahalı araçla değer kaybın fazla olacaktır ve bu 3225 liradan daha fazla zarara gireceksin.



    Eger enjektör ve dpf sorunları yasarsan daha da fazla zarar edeceksin.



    Öte yandan daha sessiz daha güçlü daha homojen bir araç sahibi olacaksin. Dizel sürüş kalitesinin benzinli gibi olduğunu iddia edip komik duruma düşme istersen.



    Senin yakıt verilerinle ve belirttiğin surede bütün masraflar ayni olsa bile 3225 lira dizel aldığın icin zarardasın. Eger kredi ile almışsan bu zararın daha da büyüyecektir.



    Her konuda cok bilmiş cevaplarinla insanları yanlış yönlendiriyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 26 Şubat 2018; 18:37:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bir de kasko fiyatinın aracin degerinin yüksek olmasi nedeniyle daha yüksek olduğunu da hesaba katmak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    sıfır araç alan çoğu kişi krediyi düşünüyor haliyle, tabi ki bulaşmamak en iyisi. Ama para biriktirmeye kalktıkça daha çok zam geliyor, kredi faizinden daha fazla zam yiyor araç fiyatları, almadığınla kalıyorsun, her ne kadar şu anda 2. el fiyatları nispeten uygun görünse de kaçınılmaz olarak onların fiyatı da en az 10 bin arttı, alan karlı çıktı, kredi faizini bile kurtardı diyebilirim, almayanlar ise sıfır araç alamayacağını anlayıp, 2. el araca yöneldiler zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nazım55 N kullanıcısına yanıt
    Evet sıfır diye belirtmedim çünkü her 2 seçenekte her an gündemde yani sıfırda alabiliriz 2. Elde.

    Ama yinede bakıyorum fikirler çok farklı görüşler çok değişik ben bu kadar fark beklemiyordum.

    Şöyle bi düşünüyorum son yıllarda dizel bayağı bi revaçta hani belkide burada benzinliyi övenler dahi dizel kullanıyordur.

    Şuda bi gerçek son vergilendirme ile araç fiyatının 1 tık artması arabayı 3 tık pahalı yapabiliyor mesela bu vergi düzeni ilk uygulandığında passat fiyatı sordum manual ile dsg arasında 27 28 bin tl fiyat farkı var di normalde 8 10 binden fazla olmaması lazım ama vergi artınca yüzde 15 civarıda ordan biniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 50000 km de 7600 TL avantaj var, 100000 km de 15200 TL olur. Büyük arıza olduğunu varsaysak bile 10000 TL den yukarı çıkmaz, arıza olmazsa 15200 avantaj cepte. Tercihler değişebilir. İlk tercihim elektrikli oto, ama yeni alacağım oto gene dizel olacaktır, devamlı arazide olduğum için elektrikli düşünmüyorum. Son iki yılda dizel, benzinli oto farkı çok fazla artmış, garantisi doldu ama şimdilik eldeki ile yetineceğim.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Yahu bu nasıl bi yorumdur



    adam 500 600 hatta 800 900 bine araba alıyor ama dizel alıyor bu adam bilmiyormu benzinli daha sessiz benzinli ile dizelin arasında faz la bi yakıt farkı yok dizel leş arada bakım fiyatı farkı var o adamlarda bilmiyor.



    Hocam güzel bi yere değinmişsiniz sizi tebrik ediyorum.







    Ama şunu yine belirteyim yeni vergilendirme sistemi arada ki farkı açınca insan ya benzinli ya 2. El diye düşünmeden edemiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.