Şimdi Ara

Bir akü en fazla neye sebep olabilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
1
Favori
6.821
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba aracım 2006 Citroen C4 1.4 Benzin&Lpg'li. Araçta benzin ile kullanırken kesiklik, boğulma ve stop etme sorunu var. Bunun için daha önce konu açtım ama bu sefer farklı bir noktaya değineceğim. Tamirciye gittiğimde map, oksijen ve katalitik konvantörün sensörünü sökmek gerektiğini gerekirse başka bazı yerlerinde sökülüp bakılmasını gerektiğini söylüyor yani şundandır diyemiyor. Deneme yanılma yöntemi. Ben başka bir forumda aynı model araba ile aynı sorunu yaşayan birinin aküyü değiştirerek sorunu çözdüğünü gördüm. Şaşırdım ve duruma inanamadım. Akü böyle bir probleme sebep olabilir mi? Aküyü ölçtürmeye gittim usta ya şarja bırak ya da değiştir dedi ama ışığı yeşil yanıyor. Işığa aldanmayalım ama hiç marşa basınca çalışmama veya geç alma gibi bir problem yaşamadım. Sırf bunu denemek için direk akü alıp riske girmek işime gelmiyor bu başka bir yerden arıza ise akü parasına belki yaptırabileceğim... Tamirciye sorduğumda alakası yok diyor ama bir yandan da yaşanmış bir örnek var. Aküyü değiştirerek sorunu çözen kişi de önceki aküsünü şarjdan almış buna rağmen yaşamış bu sorunu yeni akü alınca sorun çözülmüş! Mümkün mü? Öyleyse nasıl?







  • Akü sadece ilk motor hareketinde işe yarar, bir de aydınlatma sistemlerine enerji sağlar. Başka bir işlevi yoktur. Eğer varsa öğrenmiş oluruz. O kişiye ulaşıp sorsanız bence sağlıklı bir sonuç alabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Akü sadece ilk motor hareketinde işe yarar, bir de aydınlatma sistemlerine enerji sağlar. Başka bir işlevi yoktur. Eğer varsa öğrenmiş oluruz. O kişiye ulaşıp sorsanız bence sağlıklı bir sonuç alabilirsiniz.
    Adam sorunu çözdü diye herhalde kısa kısa cevaplar veriyor uğraşmak istemiyor bende böyle olunca üstüne düşmedim. Ama bu durumu araştırınca iyi bilenen bir akü markasının sitesinde aşağıdaki yazıları gördüm...

    "Modern araçlar şimdiye dek olmadığı kadar çok elektronik donanıma sahipler. Hem de şimdiye dek olmadığı kadar çok aküye bağımlılar. Her durumda tam güç sunan ve tüm elektronik tüketicilerine güvenilir bir güç kaynağı sağlayabilecek bir aküye ihtiyaç duyuyorlar.

    Sizi gideceğiniz noktaya konfor içinde ve etkin bir şekilde götürebilecek yeterli güce sahip bir aküye. Bu nedenle, araç akünüzün düzenli olarak kontrol edilmesi artık çok daha önemli. Biliyor muydunuz? Tüm araç arızalarının %39’sı aküden kaynaklanıyor. Aman bu siz olmayın!

    Akünün kullanım alanları diye bir başlık atmışlar,
    Marş motoru
    Aracınızın motorunu çalıştırabilmek için akünün gücünden 800-3000W harcar.

    Radyatör fanı
    Muntazam soğutma, güçlü motor performansı. Radyatör, elektrik sisteminden yaklaşık 800W güç çeker.

    Motor yönetim sistemi
    Modern otomobiller, bir motor yönetim sistemi olmadan günümüzün çevre standartlarını ve gereksinimlerini karşılayamaz. Bu da 200W'a varan bir güç gerektirir.

    Ön farlar temizleme sistemi
    Çalışma esnasında temizleme sistemi aküden 1000W enerji çeker.

    Elektrikli açılır tavan

    Güneş buradan içeri girer. Ancak, tavan kapanmak için akünün gücünden 200W harcar.

    Cam Açma Mekanizması
    Aracın pencere ve kapı yönetim sistemi birkaç elektrikli motor kullanır ve 150W'a kadar akü gücü harcar.

    Çakmak girişi
    Çakmak girişi, akıllı telefonunuzu şarj etmek için kullanılabilir ve ortalama 100W'a kadar güç harcar.

    Elektronik ısıtma
    Sıcacık olun! Isıtma motorun ürettiği ısıyı kullanır, fakat 1000W’lık enerji tüketimiyle yine de akünün ana tüketicilerinden biridir.

    Koltuk ısıtıcısı
    Güzel ve rahat! Bir koltuk ısıtıcısı genellikle koltuk başına 100-200 watt harcar.

    Klima
    Klimayı açınca enerji esas olarak motordan gelir. Ancak buna ilaveten akünün gücünden 500W daha harcar.

    Cam ısıtması
    Cam ısıtması kışın kesinlikle gereklidir ve 120W harcar.

    Ön cam sileceği
    Gözünüz yolda olsun. Ön cam silecekleri çok işe yarar, ancak 80-150 watt arası enerji harcar.

    Kısa/Uzun farlar
    Farları açın – aracın ışıkları güvenlik için elzemdir. Modern LED sistemleri 50W gibi düşük bir seviyede enerji tüketir."




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Hava filtresi değişimi yapmıştım öyle bir şeyle karşılaşmadım. Farklı bir yerden bantlama yaptı mı bilemiyorum gözle görünen bir şey yok. Hava girişi yapan boğaz kelebeğini temizletince sadece stop etme sorunu düzelmişti 3 ay sonra yine başladı sizde hava noktasına değinince acaba onunla alakalı bir şey mi!!

    Bobin aklıma geldi ama Lpg'de pek bi sorun yaşamayınca herhalde ondan değildir dedim.
  • Akünün şarjı azalınca aracın elektronik aksamları görevlerini tam yerine getiremez. Aracın gerçek amper değeri ölçülebiliyor,servisler yapar bunu. Yeşil yanması ayrı bir şey akünün gücünü yitirmesi ayrı birşey veya yeterince güçlü olmaması. Ayrıca çakma marka veya kalitesi düşük aküler de yine aynı sorunu yapar. Kısacası akün iyi değilse birçok saçma elektronik sorun ile boğuşabilirsin, şu an güncel piyasada da iyi bir akü o model araçlar için 500 TL'den aşağı değil.
  • arabanın sağlıklı çalışmasının bir yolu sağlıklı bir besleme ve ateşleme sisteminden geçer, sağlıklı besleme şarj motoru/alternatörü/dinamosundan, sağlıklı ateşleme ayarları düzgün avans/bobin/buji takımından yani motordan tahrikle dönen alternatörün ürettiği sağlıklı enerjiden gelir, start/stop olmayan bütün araç aküleri starter/başlangıç akü olup marş yaptıktan sonra şarj olmaya başlar, sisteme besleme yapmaz, eğer aksesuar/V kayışı koparsa tamirciye gidecek kadar enerji sağlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Temizlik katkı maddesi atınca depoya çok rahatlıyor araç. Pompa veya yakıt filtresi mi tıkandı acaba!? Bu arada ilgi ve alakanız için çok teşekkür ederim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Neden bu kadar ucuz?
    2 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Akünün şarjı azalınca aracın elektronik aksamları görevlerini tam yerine getiremez. Aracın gerçek amper değeri ölçülebiliyor,servisler yapar bunu. Yeşil yanması ayrı bir şey akünün gücünü yitirmesi ayrı birşey veya yeterince güçlü olmaması. Ayrıca çakma marka veya kalitesi düşük aküler de yine aynı sorunu yapar. Kısacası akün iyi değilse birçok saçma elektronik sorun ile boğuşabilirsin, şu an güncel piyasada da iyi bir akü o model araçlar için 500 TL'den aşağı değil.
    Söylediklerinizden akü kaynaklı olabileceği anlaşılıyor doğru mu? Citroen servise Lpg'li araç alamıyoruz dedi tamirciye gittik o da ya şarja bırak ya da değiştir dedi ama ondan olup olmayacağı konusunda bir şey demedi. Acaba şarja bırakarak mı denemeli direk yeni akü alarak mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: McManamann

    arabanın sağlıklı çalışmasının bir yolu sağlıklı bir besleme ve ateşleme sisteminden geçer, sağlıklı besleme şarj motoru/alternatörü/dinamosundan, sağlıklı ateşleme ayarları düzgün avans/bobin/buji takımından yani motordan tahrikle dönen alternatörün ürettiği sağlıklı enerjiden gelir, start/stop olmayan bütün araç aküleri starter/başlangıç akü olup marş yaptıktan sonra şarj olmaya başlar, sisteme besleme yapmaz, eğer aksesuar/V kayışı koparsa tamirciye gidecek kadar enerji sağlar...
    Yani aküden değil elektrik ve ateşleme sistemindendir mi demek istiyorsunuz?
  • yeni nesil( enjeksiyonlu ) araçlarda akü sadece start yapmaz. voltaj & akım dengelemesinide akü yapar.
  • Aküden olsa lpg ile de yapar. Evet akü bozuksa araçta çalışma kararsızlığı yaratır. Araç söner çalışır, tekler, tıkanır, arıza lambaları yanabilir.



    Ama sorun akü kaynaklı olsa lpg ile de yapabilirdi. Zotacing demiş ortak olmayan parçalara bakmak lazım diye. Ben de böyle düşünüyorum ve benzin filtresini ilk şüpheli olarak görüyorum. Uzun süredir değişmediyse değişmesi zaten gerekli, onu aradan çıkarın. Bir de depoyu çeyreğin altındayken kullanmayın, tortu vs. sistemi çok daha erken tıkar. O yüzden depoyu çeyreğin üstünde tutun. İyi bir marka enjektör temizleyiciyi de 1 depo boyunca kullanmanızı tavsiye ederim. Şimdilik bunlardan öte masraf yapmayın derdim ben. Yakıt pompasını da ölçtürün.



    Ama tabi akünün aracınıza uygun amper değerinde olduğundan da emin olun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 21 Ocak 2019; 19:17:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arızacılık adım adım yapılır, önce akünün yeterli akımı olup olmadığı yani araca uygun olup olmadığına bakılır sonra akü değerleri ölçülür,yetersiz ise şarj edilir,eğer şarj da tutmuyorsa yenisi alınır.

    Öyle kelebeği değiştir,maf sensörü bozuk olabilir değiştirelim,olmadı yakıt gitmiyor bir de borulara devam edelim dersen sanayiye bütün paranı bırakır çıkarsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Akü sadece ilk motor hareketinde işe yarar, bir de aydınlatma sistemlerine enerji sağlar. Başka bir işlevi yoktur. Eğer varsa öğrenmiş oluruz. O kişiye ulaşıp sorsanız bence sağlıklı bir sonuç alabilirsiniz.
    Hocam teoride öyle de pratikte öyle değil, özellikle yeni nesil araçlarda akü zayıfladığında abuk subuk hatalar verebiliyor. Daha geçen arkadaşımın EDC'li Megane aracı şanzıman arızası veriyor diye sağa çekmiş beni aradı, önce aküye baktır dedim sorun cidden aküden çıktı, sıfır Varta aküyü taktıktan sonra araç bir daha şanzıman uyarısı vermedi.
  • Herkese ilgi ve alakası için teşekkür ederim...

    Benzin filtresi ve akü ile başlıycam. Akü olarak ne tavsiye edersiniz? Ben biraz yerli üretimlere önem veririm Mutlu akü iyi mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aknctn

    Herkese ilgi ve alakası için teşekkür ederim...

    Benzin filtresi ve akü ile başlıycam. Akü olarak ne tavsiye edersiniz? Ben biraz yerli üretimlere önem veririm Mutlu akü iyi mi?
    yerli akülerin marş basma gücü az oluyor, varta alabilirsin, tudor alabilirsin italyan malı, ac delco usa markası galiba, üretimi nerede bilmiyorum bulabilirsen, optima, exide güzel markalar.. kısaca soğukta marş basma gücünü kıyasla ona göre al, onun birimide CCA dır akü üstünde/teknik dökümanlarında yazar, 700 üstü cca tercih etmende fayda var, yoksa soğukta küfrederek takviye kablosu arama, bir forumdaş böyle demişti zamanında diye dua edersin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi McManamann -- 22 Ocak 2019; 9:45:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Akü sadece ilk motor hareketinde işe yarar, bir de aydınlatma sistemlerine enerji sağlar. Başka bir işlevi yoktur. Eğer varsa öğrenmiş oluruz. O kişiye ulaşıp sorsanız bence sağlıklı bir sonuç alabilirsiniz.
    tofaş gibi broadway gibi basit bir teknolojiyle üretilen araçlar için doğru. ama artık yeni arabalarda bir sürü teknolojik zamazingolar var. mesela bendeki arabanın akü zayıflayınca abs arızası, esp arızası gibi bir sürü arıza ışığı yakıyor... start stop var mesela aracımda start stop akü zayıfsa çalışmıyor vs...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    tofaş gibi broadway gibi basit bir teknolojiyle üretilen araçlar için doğru. ama artık yeni arabalarda bir sürü teknolojik zamazingolar var. mesela bendeki arabanın akü zayıflayınca abs arızası, esp arızası gibi bir sürü arıza ışığı yakıyor... start stop var mesela aracımda start stop akü zayıfsa çalışmıyor vs...

    Alıntıları Göster
    zaten sizin aracınızdaki akü starter değil..
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.