Şimdi Ara

Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS (53. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
1.423
Cevap
15
Favori
89.671
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5152535455
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yol bisikleti incelemesini merakla bekliyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KyourakuShunsui

    2014 27,5 NG650 V var bende de. 2013 görünüş açısında daha iyi , maşalar farklı zoom maşa var 2014 de neden böyle bişey yapmışlarsa . Ayakkabı ve pedala bisikletin yarısı kadar para verdin heralde.

    Dolar yükseldi ya fiyatı sabit tutmak için düşük komponentler kullanmışlar.
    Keşke yarısı kadar olsa :) Ayakkabım, bisikletimden daha pahalıya gelmişti


    Choruluum : Evet, kilitlenmiyor.

    UmutO35 : 10 gün oldu alalı şuan 800. kmlerdeyim 1000 olmasına az kaldı. Bir kaç güne hazırlarım.




  • İncelemeyi ilk sayfada bulabilirsiniz. Size kolaylık olsun diye ana sayfadaki mesajın aynısını buraya da kopyalıyorum.


    Tekrardan merhaba arkadaşlar.

    Bir önceki incelememde MTB türü olan Salcano NG650'yi incelemiştim şimdi ise YOL-YARIŞ türü olan Salcano XRS 030'u inceleyeceğim. Bisiklet 21/05/14 tarihinde Sirkeci Yurt Bisiklet'ten aldım. Bu incelemeyi bisiklet ile 1000 km'yi geçtikten sonra yapıyorum.



    Tipi : Road bikes
    Kadro : 700
    Maşa : Karbon Maşa
    Arka Vites : SHIMANO RD-4600 TIAGRA
    Kadro : 57CM
    Aynakol : SHIMANO FC-4600 TIAGRA
    Fren Takımı : SHIMANO BR-4600 TIAGRA
    Vites Kolu :SHIMANO ST-4600 TIAGRA 20 VİTES
    Ruble : SHIMANO CS-4600 TIAGRA
    Ön Değiştirici : SHIMANO TIAGRA
    Gidon : RITCHEY COMP
    Boğaz : RITCHEY COMP
    Sele Borusu : RITCHEY COMP
    Sele : RITCHEY COMP
    Teker Seti : CONTINENTAL GRAND PRIX 700x23C LASTİK
    Jant Seti : SHIMANO R501 TEKER SETİ
    Ağırlık : 8,9 kg

    Yukarıdaki bilgileri resmi internet sitesinden aldım. Gelelim inceleme kısmına.

    İNCELEME


    # Fren
    Bisiklette fren olarak Tiagra set kullanılmış. Papuç frenlere her ne kadar sıcak bakmasam da bunun fren mesafesi hoşuma gitti. Fren kıyaslaması yaparken Shimano Deore SLX ile Shimano Tiagra'yı karşılaştırdım. Kuru zeminde diskten altta kalır tarafı yok. Hatta mesafe olarak daha kısa duruş sağladı. Islak zeminde ise daha önceden neden sıcak bakmadığımı hatırlatır cinsten bir frenlemesi vardı. Kuru zeminde hidrolik disk frenden farkı olmayan bu setin ıslak zemin performansı normale göre %30'luk bir kayıp verdi ama yine de güvenli duruş sağlıyor sadece biraz fazla basmak gerek frenlere.
    Söylemeden geçemeyeceğim bir konu ise diske göre çok pratik ve ayarlanması kolay. Eskiden disk sürtmesi yaşadığım zaman düzeltmesi en az 10 dakikamı alıyordu bunda ise 10 saniyemi. Özellikle fren bacaklarının kenarına koydukları papuç mesafe ayar mandalı telle hiç uğraşmadan ekstra alete ihtiyaç duymadan el ile fren ayarı yapmaya yarıyor. Aşağıdaki fotoğraflarda mandallar gözüküyor.

    - Eksisi : Yağışlı havalarda bir miktar performans kaybı meydana geliyor.

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    # Vites
    Donanım olarak burada da Tiagra seti görmekteyiz. Bu setin özelliği konforun ve uzun ömürlülüğün ön planda olması. Dolayısıyla sert kullanıma yumuşak cevaplar vermekte. Vites geçişlerinde biraz tepkime süresi oluyor ama gayet net bir şekilde geçiyor. Verilen ayarı arttırıcılar tek seferde anlıyor ve o ayarlarken duyduğumuz vites geçişleri arasındaki zincirin iki dişli arasında kalıp 'tır tır tır' sesini duymuyorsunuz. Yalnız MTB'den yol bisikletine geçince vites değiştirme yöntemi arasında alışana kadar biraz bocaladım. Çünkü MTB'lerde mandallı sistemde işaret parmağı ve baş parmakla vites değiştirken bunda tek parmakla vites değiştiriyorsunuz. Alıştıktan sonra bu daha kolay gelmeye başladı.

    - Eksisi : Vites küçültürken kolu fazla ittirmek gerekiyor.

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    # Maşa
    Açıkçası yol bisikletine geçerken bu konuda tereddütlerim vardı. Daha önceden hiç düz maşa kullanmamıştım ve süspansiyonlu maşaların rahatlığına alışmış biri olarak bileklerimin çok ağrıyacağını düşünmüştüm ama yanılmışım. Bisiklette kullanılan karbon maşa yoldaki titreşimleri güzel bir şekilde absorbe ediyor. Çok çabuk alıştığımı söyleyebilirim.

    - Eksisi : Yok :)

    # Teker Seti
    Bisiklette Shimano R500 teker seti kullanılmış. Akıcılığı gerçekten tatmin edici. Burada konuya şöyle bir açıklık getirmek gerek. Biliyorsunuz ki Salcano aynı model adı altında iki bisiklet üretimi yapıyor. Birini Apex adı altında diğerini ise Tiagra adı altında satıyor. Apex'lerde Mavic Aksium teker seti kullanılırken Tiagra'larda Shimano R500 teker seti kullanılmış. Apex'in liste fiyatı Tiagra'nın yaklaşık 400 TL daha üzerinde olduğu için insanlar şöyle bir yanılgıya düşüyor 'o halde Aksium , R500'den daha iyidir.' Bunu net bir dille söylemek yanlış olur.

    Aksium ile R500 arasında akıcılık olarak pek bir fark yok. Jantları birbirinden ayıran özellikleri akıcılıkları değil stilleridir. Aksium jantlar esnemez denecek kadar sıkıdır dolayısıyla sprintlerde ve düz zeminde R500'e göre avantajlıdır fakat R500'ün ise esneme payı vardır. Bu da onu bozuk İstanbul yollarında daha uzun ömürlü yapar.

    Şimdi burada önemli soru "biz bu özelliklerin hangisini amaçlıyoruz ? "

    - Eksisi : Kişiye ve kullanım amacına göre değişmekle birlikte 'esnemesi' eksiklik olarak sayılabilir.

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    # Lastik Seti
    Continental markasının Grand Prix 4 Season modeli kullanılmış. Lastik üzerine söylenecek çok söz yok. Çoğu yol bisikletçinin önerdiği ve kullandığı bir model. Üstünde yazan 4 season yazısının hakkını veriyor. Gerek ıslak gerek kuru zeminde kullandım yol tutuşu, fren mesafesi ve akıcılığını beğendim.

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Her ne kadar yol bisikleti de olsa insan alışkanlıklarını bırakamıyor
    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    - Eksisi : Yok. ( Burada MTB lastiklerine göre değil diğer yol lastiklerine göre karşılaştırdım yoksa ıslak zeminde MTB lastikleri daha iyi yol tutuşu sergilemektedir.)


    Son Söz
    Mutlaka bir gün yol bisikletini denemelisiniz. Ben sürerken çok keyif aldım.
    Dağ bisikletinden, Yol bisikletine geçtikten sonra ki ilk söylediğim söz : "Diğeri uçuyordu, bu ise uçuruyor..."




    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS


    Paşayı baş köşede misafir ediyoruz
    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aizanoi -- 30 Eylül 2014; 13:37:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktape

    İncelemeyi ilk sayfada bulabilirsiniz. Size kolaylık olsun diye ana sayfadaki mesajın aynısını buraya da kopyalıyorum.


    Tekrardan merhaba arkadaşlar.

    Bir önceki incelememde MTB türü olan Salcano NG650'yi incelemiştim şimdi ise YOL-YARIŞ türü olan Salcano XRS 030'u inceleyeceğim. Bisiklet 21/05/14 tarihinde Sirkeci Yurt Bisiklet'ten aldım. Bu incelemeyi bisiklet ile 1000 km'yi geçtikten sonra yapıyorum.

    Km sayacını yakında değiştireceğim :)
    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Tipi : Road bikes
    Kadro : 700
    Maşa : Karbon Maşa
    Arka Vites : SHIMANO RD-4600 TIAGRA
    Kadro : 57CM
    Aynakol : SHIMANO FC-4600 TIAGRA
    Fren Takımı : SHIMANO BR-4600 TIAGRA
    Vites Kolu :SHIMANO ST-4600 TIAGRA 20 VİTES
    Ruble : SHIMANO CS-4600 TIAGRA
    Ön Değiştirici : SHIMANO TIAGRA
    Gidon : RITCHEY COMP
    Boğaz : RITCHEY COMP
    Sele Borusu : RITCHEY COMP
    Sele : RITCHEY COMP
    Teker Seti : CONTINENTAL GRAND PRIX 700x23C LASTİK
    Jant Seti : SHIMANO R501 TEKER SETİ
    Ağırlık : 8,9 kg

    Yukarıdaki bilgileri resmi internet sitesinden aldım. Gelelim inceleme kısmına.

    İNCELEME


    # Fren
    Bisiklette fren olarak Tiagra set kullanılmış. Papuç frenlere her ne kadar sıcak bakmasam da bunun fren mesafesi hoşuma gitti. Fren kıyaslaması yaparken Shimano Deore SLX ile Shimano Tiagra'yı karşılaştırdım. Kuru zeminde diskten altta kalır tarafı yok. Hatta mesafe olarak daha kısa duruş sağladı. Islak zeminde ise daha önceden neden sıcak bakmadığımı hatırlatır cinsten bir frenlemesi vardı. Kuru zeminde hidrolik disk frenden farkı olmayan bu setin ıslak zemin performansı normale göre %30'luk bir kayıp verdi ama yine de güvenli duruş sağlıyor sadece biraz fazla basmak gerek frenlere.
    Söylemeden geçemeyeceğim bir konu ise diske göre çok pratik ve ayarlanması kolay. Eskiden disk sürtmesi yaşadığım zaman düzeltmesi en az 10 dakikamı alıyordu bunda ise 10 saniyemi. Özellikle fren bacaklarının kenarına koydukları papuç mesafe ayar mandalı telle hiç uğraşmadan ekstra alete ihtiyaç duymadan el ile fren ayarı yapmaya yarıyor. Aşağıdaki fotoğraflarda mandallar gözüküyor.

    - Eksisi : Yağışlı havalarda bir miktar performans kaybı meydana geliyor.

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    # Vites
    Donanım olarak burada da Tiagra seti görmekteyiz. Bu setin özelliği konforun ve uzun ömürlülüğün ön planda olması. Dolayısıyla sert kullanıma yumuşak cevaplar vermekte. Vites geçişlerinde biraz tepkime süresi oluyor ama gayet net bir şekilde geçiyor. Verilen ayarı arttırıcılar tek seferde anlıyor ve o ayarlarken duyduğumuz vites geçişleri arasındaki zincirin iki dişli arasında kalıp 'tır tır tır' sesini duymuyorsunuz. Yalnız MTB'den yol bisikletine geçince vites değiştirme yöntemi arasında alışana kadar biraz bocaladım. Çünkü MTB'lerde mandallı sistemde işaret parmağı ve baş parmakla vites değiştirken bunda tek parmakla vites değiştiriyorsunuz. Alıştıktan sonra bu daha kolay gelmeye başladı.

    - Eksisi : Vites küçültürken kolu fazla ittirmek gerekiyor.

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    # Maşa
    Açıkçası yol bisikletine geçerken bu konuda tereddütlerim vardı. Daha önceden hiç düz maşa kullanmamıştım ve süspansiyonlu maşaların rahatlığına alışmış biri olarak bileklerimin çok ağrıyacağını düşünmüştüm ama yanılmışım. Bisiklette kullanılan karbon maşa yoldaki titreşimleri güzel bir şekilde absorbe ediyor. Çok çabuk alıştığımı söyleyebilirim.

    - Eksisi : Yok :)

    # Teker Seti
    Bisiklette Shimano R500 teker seti kullanılmış. Akıcılığı gerçekten tatmin edici. Burada konuya şöyle bir açıklık getirmek gerek. Biliyorsunuz ki Salcano aynı model adı altında iki bisiklet üretimi yapıyor. Birini Apex adı altında diğerini ise Tiagra adı altında satıyor. Apex'lerde Mavic Aksium teker seti kullanılırken Tiagra'larda Shimano R500 teker seti kullanılmış. Apex'in liste fiyatı Tiagra'nın yaklaşık 400 TL daha üzerinde olduğu için insanlar şöyle bir yanılgıya düşüyor 'o halde Aksium , R500'den daha iyidir.' Bunu net bir dille söylemek yanlış olur.

    Aksium ile R500 arasında akıcılık olarak pek bir fark yok. Jantları birbirinden ayıran özellikleri akıcılıkları değil stilleridir. Aksium jantlar esnemez denecek kadar sıkıdır dolayısıyla sprintlerde ve düz zeminde R500'e göre avantajlıdır fakat R500'ün ise esneme payı vardır. Bu da onu bozuk İstanbul yollarında daha uzun ömürlü yapar.

    Şimdi burada önemli soru "biz bu özelliklerin hangisini amaçlıyoruz ? "

    - Eksisi : Kişiye ve kullanım amacına göre değişmekle birlikte 'esnemesi' eksiklik olarak sayılabilir.

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    # Lastik Seti
    Continental markasının Grand Prix 4 Season modeli kullanılmış. Lastik üzerine söylenecek çok söz yok. Çoğu yol bisikletçinin önerdiği ve kullandığı bir model. Üstünde yazan 4 season yazısının hakkını veriyor. Gerek ıslak gerek kuru zeminde kullandım yol tutuşu, fren mesafesi ve akıcılığını beğendim.

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Her ne kadar yol bisikleti de olsa insan alışkanlıklarını bırakamıyor
    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    - Eksisi : Yok. ( Burada MTB lastiklerine göre değil diğer yol lastiklerine göre karşılaştırdım yoksa ıslak zeminde MTB lastikleri daha iyi yol tutuşu sergilemektedir.)


    Son Söz
    Mutlaka bir gün yol bisikletini denemelisiniz. Ben sürerken çok keyif aldım.
    Dağ bisikletinden, Yol bisikletine geçtikten sonra ki ilk söylediğim söz : "Diğeri uçuyordu, bu ise uçuruyor..."




    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS


    Paşayı baş köşede misafir ediyoruz
    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Hayırlı olsun. Bisiklet çok güzel hocam teşekkür ederiz incelemen için bende bunun apexlisini düşünüyorum ama mtb bırakamıyorum bir türlü sürekli asfaltta sürmek sıkar gibi geliyor bana. NG650 duruyormu yoksa sattınızmı ?




  • Teşekkür ederim. NG650'i bir süreliğine rafa kaldırdım :) Son bakımlarını yapıp üstünü örttüm duruyor bir köşede. Belki satabilirim.

    Ben de öyle düşünüyordum ama 1000 km'yi geçtim henüz daha yeni başlıyormuşum gibi geliyor. Şuan ki düşüncem yol için yol bisikleti arazi için mtb bulundurmak. İki bisikleti de kendi alanlarında kullanmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktape

    Teşekkür ederim. NG650'i bir süreliğine rafa kaldırdım :) Son bakımlarını yapıp üstünü örttüm duruyor bir köşede. Belki satabilirim.

    Ben de öyle düşünüyordum ama 1000 km'yi geçtim henüz daha yeni başlıyormuşum gibi geliyor. Şuan ki düşüncem yol için yol bisikleti arazi için mtb bulundurmak. İki bisikleti de kendi alanlarında kullanmak.

    Birden fazla bisiklete sahip olup kendi alanlarında kullanmak tabiki en güzeli ama bende giriş seviyesi bir mtb var (kron xc 250) Ağır arazi şartlarında yeterli bulmuyorum bu bisikleti üst düzey bir mtb almak istiyorum ama alırken gözüm yol bisikletine kayıyor. Benim için şuan en mantıklısı üst düzey bir mtb alıp ondan sonra kenara yavaştan para atıp bir tanede yol bisikleti almak. Keşke maddiyat izin versede şimdi gidip specialized epic 29 ve specialized venge alıp gelsem. Maalesef şartlar...




  • abi hayirli olsun oncelikle tahmin ettigim model cikti :D
    10 gunde 1000km yapmissin yanlis anlamadiysam valla daha ne diyim :D
    fren konusunda ise pabuclari degistirebilirsen yagmurda baya fark ediyor benim eski pabuclarda saglamdi baya km gormesine ragmen erime filan yoktu ama baradineye gecince farkin oldugunu gordum :D
    viteste cok ittirmek gerekiyo demissin ama sram apexi kullansan oyle demezdin cok sikintili kol yani o sorun degil bence normal :D bide ustten kelepceli aktaricilarin yaylari daha sert oluyo yanilmiyosam obdan da olabilir
    masayi ise ayirt edebilecek kadar kullanmadim :D ama cyclocrosslarda bile gidiyosa bunda sorun olmaz heralde
    teker seti olarak salcanolar sans isi biraz kimisi gecen senenin modeli oluyor ustunde aksium set oluyor apex modelinde de bisikletforumdan bir arkadas ustunde kysrium sl ile almis :D
    lastikler ise pahali lastikler agirliklari da saglamlik ve dayanikliligina gore cok iyi kisaca cok guzel bi bisiklet tekrar hayirli olsun abi :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktape

    İncelemeyi ilk sayfada bulabilirsiniz. Size kolaylık olsun diye ana sayfadaki mesajın aynısını buraya da kopyalıyorum.


    Tekrardan merhaba arkadaşlar.

    Bir önceki incelememde MTB türü olan Salcano NG650'yi incelemiştim şimdi ise YOL-YARIŞ türü olan Salcano XRS 030'u inceleyeceğim. Bisiklet 21/05/14 tarihinde Sirkeci Yurt Bisiklet'ten aldım. Bu incelemeyi bisiklet ile 1000 km'yi geçtikten sonra yapıyorum.

    Km sayacını yakında değiştireceğim :)
    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Tipi : Road bikes
    Kadro : 700
    Maşa : Karbon Maşa
    Arka Vites : SHIMANO RD-4600 TIAGRA
    Kadro : 57CM
    Aynakol : SHIMANO FC-4600 TIAGRA
    Fren Takımı : SHIMANO BR-4600 TIAGRA
    Vites Kolu :SHIMANO ST-4600 TIAGRA 20 VİTES
    Ruble : SHIMANO CS-4600 TIAGRA
    Ön Değiştirici : SHIMANO TIAGRA
    Gidon : RITCHEY COMP
    Boğaz : RITCHEY COMP
    Sele Borusu : RITCHEY COMP
    Sele : RITCHEY COMP
    Teker Seti : CONTINENTAL GRAND PRIX 700x23C LASTİK
    Jant Seti : SHIMANO R501 TEKER SETİ
    Ağırlık : 8,9 kg

    Yukarıdaki bilgileri resmi internet sitesinden aldım. Gelelim inceleme kısmına.

    İNCELEME


    # Fren
    Bisiklette fren olarak Tiagra set kullanılmış. Papuç frenlere her ne kadar sıcak bakmasam da bunun fren mesafesi hoşuma gitti. Fren kıyaslaması yaparken Shimano Deore SLX ile Shimano Tiagra'yı karşılaştırdım. Kuru zeminde diskten altta kalır tarafı yok. Hatta mesafe olarak daha kısa duruş sağladı. Islak zeminde ise daha önceden neden sıcak bakmadığımı hatırlatır cinsten bir frenlemesi vardı. Kuru zeminde hidrolik disk frenden farkı olmayan bu setin ıslak zemin performansı normale göre %30'luk bir kayıp verdi ama yine de güvenli duruş sağlıyor sadece biraz fazla basmak gerek frenlere.
    Söylemeden geçemeyeceğim bir konu ise diske göre çok pratik ve ayarlanması kolay. Eskiden disk sürtmesi yaşadığım zaman düzeltmesi en az 10 dakikamı alıyordu bunda ise 10 saniyemi. Özellikle fren bacaklarının kenarına koydukları papuç mesafe ayar mandalı telle hiç uğraşmadan ekstra alete ihtiyaç duymadan el ile fren ayarı yapmaya yarıyor. Aşağıdaki fotoğraflarda mandallar gözüküyor.

    - Eksisi : Yağışlı havalarda bir miktar performans kaybı meydana geliyor.

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    # Vites
    Donanım olarak burada da Tiagra seti görmekteyiz. Bu setin özelliği konforun ve uzun ömürlülüğün ön planda olması. Dolayısıyla sert kullanıma yumuşak cevaplar vermekte. Vites geçişlerinde biraz tepkime süresi oluyor ama gayet net bir şekilde geçiyor. Verilen ayarı arttırıcılar tek seferde anlıyor ve o ayarlarken duyduğumuz vites geçişleri arasındaki zincirin iki dişli arasında kalıp 'tır tır tır' sesini duymuyorsunuz. Yalnız MTB'den yol bisikletine geçince vites değiştirme yöntemi arasında alışana kadar biraz bocaladım. Çünkü MTB'lerde mandallı sistemde işaret parmağı ve baş parmakla vites değiştirken bunda tek parmakla vites değiştiriyorsunuz. Alıştıktan sonra bu daha kolay gelmeye başladı.

    - Eksisi : Vites küçültürken kolu fazla ittirmek gerekiyor.

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    # Maşa
    Açıkçası yol bisikletine geçerken bu konuda tereddütlerim vardı. Daha önceden hiç düz maşa kullanmamıştım ve süspansiyonlu maşaların rahatlığına alışmış biri olarak bileklerimin çok ağrıyacağını düşünmüştüm ama yanılmışım. Bisiklette kullanılan karbon maşa yoldaki titreşimleri güzel bir şekilde absorbe ediyor. Çok çabuk alıştığımı söyleyebilirim.

    - Eksisi : Yok :)

    # Teker Seti
    Bisiklette Shimano R500 teker seti kullanılmış. Akıcılığı gerçekten tatmin edici. Burada konuya şöyle bir açıklık getirmek gerek. Biliyorsunuz ki Salcano aynı model adı altında iki bisiklet üretimi yapıyor. Birini Apex adı altında diğerini ise Tiagra adı altında satıyor. Apex'lerde Mavic Aksium teker seti kullanılırken Tiagra'larda Shimano R500 teker seti kullanılmış. Apex'in liste fiyatı Tiagra'nın yaklaşık 400 TL daha üzerinde olduğu için insanlar şöyle bir yanılgıya düşüyor 'o halde Aksium , R500'den daha iyidir.' Bunu net bir dille söylemek yanlış olur.

    Aksium ile R500 arasında akıcılık olarak pek bir fark yok. Jantları birbirinden ayıran özellikleri akıcılıkları değil stilleridir. Aksium jantlar esnemez denecek kadar sıkıdır dolayısıyla sprintlerde ve düz zeminde R500'e göre avantajlıdır fakat R500'ün ise esneme payı vardır. Bu da onu bozuk İstanbul yollarında daha uzun ömürlü yapar.

    Şimdi burada önemli soru "biz bu özelliklerin hangisini amaçlıyoruz ? "

    - Eksisi : Kişiye ve kullanım amacına göre değişmekle birlikte 'esnemesi' eksiklik olarak sayılabilir.

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    # Lastik Seti
    Continental markasının Grand Prix 4 Season modeli kullanılmış. Lastik üzerine söylenecek çok söz yok. Çoğu yol bisikletçinin önerdiği ve kullandığı bir model. Üstünde yazan 4 season yazısının hakkını veriyor. Gerek ıslak gerek kuru zeminde kullandım yol tutuşu, fren mesafesi ve akıcılığını beğendim.

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Her ne kadar yol bisikleti de olsa insan alışkanlıklarını bırakamıyor
    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    - Eksisi : Yok. ( Burada MTB lastiklerine göre değil diğer yol lastiklerine göre karşılaştırdım yoksa ıslak zeminde MTB lastikleri daha iyi yol tutuşu sergilemektedir.)


    Son Söz
    Mutlaka bir gün yol bisikletini denemelisiniz. Ben sürerken çok keyif aldım.
    Dağ bisikletinden, Yol bisikletine geçtikten sonra ki ilk söylediğim söz : "Diğeri uçuyordu, bu ise uçuruyor..."




    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS


    Paşayı baş köşede misafir ediyoruz
    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS

    fiyat nedir hocam?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PwaGG

    abi hayirli olsun oncelikle tahmin ettigim model cikti :D
    10 gunde 1000km yapmissin yanlis anlamadiysam valla daha ne diyim :D
    fren konusunda ise pabuclari degistirebilirsen yagmurda baya fark ediyor benim eski pabuclarda saglamdi baya km gormesine ragmen erime filan yoktu ama baradineye gecince farkin oldugunu gordum :D
    viteste cok ittirmek gerekiyo demissin ama sram apexi kullansan oyle demezdin cok sikintili kol yani o sorun degil bence normal :D bide ustten kelepceli aktaricilarin yaylari daha sert oluyo yanilmiyosam obdan da olabilir
    masayi ise ayirt edebilecek kadar kullanmadim :D ama cyclocrosslarda bile gidiyosa bunda sorun olmaz heralde
    teker seti olarak salcanolar sans isi biraz kimisi gecen senenin modeli oluyor ustunde aksium set oluyor apex modelinde de bisikletforumdan bir arkadas ustunde kysrium sl ile almis :D
    lastikler ise pahali lastikler agirliklari da saglamlik ve dayanikliligina gore cok iyi kisaca cok guzel bi bisiklet tekrar hayirli olsun abi :D

    Sağolasın daha iyi senin olsun :)

    Evet doğru anlamışsın 10 günde 1000 km yaptım. 3 kez Kocaeli-İstanbul yaptım km'ler su gibi aktı :) Normalde mtbde 150 kmden sonra bir yorgunluk başlıyordu bunda 200 kmden sonra başladı. İnş önümüzdeki hafta kulüpten 3 arkadaş İstanbul-Bursa yapacağız hedefimiz 200 km 30 ort. ile gitmek. Sanırım papuçlar temmuz ayını görmez. Ben de baradine racing papuçlardan almayı düşünüyorum.

    Ben Deore SLX ile karşılaştırdım onda tıklayınca hemen geçiyor gerçi biraz yanlış bir karşılaştırma oldu mtb ile yol bisikleti vitesi birbirinden farklı olduğu için. Diğer yol bisikletlerini kullansam belki normal gelecek bana ama şuan alıştım vites geçişlerine.

    Evet ya o adamı gördüm. Ben de SL almak için gitmiştim hem de 57 kadro varmış Sirkeci'de fakat ben almadan bir gün evvel satılmıştı ben de Tiagra alayım o zaman dedim.



    monodoks : Bana yaklaşık 2 bin liraya mal oldu.

    UmutO35 : Hem de Venge :) Bari Allez serisinden bir şey söyleseydin. Venge'ye çoğu kişinin maddiyatı yetmez :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aizanoi -- 1 Haziran 2014; 22:37:28 >




  • Gyro fren sisteminin nasıl çalıştığını açıklayabilecek olan var mı?
  • Zamanında bmx kullananların gidonu nasıl istedikleri kadar döndürebildiklerini merak edip araştırmıştım. İlk başlarda fren telinin gidonun içinden geçtiğini sanıyordum ama öyle değilmiş. Basit bir şekilde çizmeye çalıştım. Olay iki yatay eksende birbirinden bağımsız diskin dikey eksende birleştirilmesiyle oluyor. Tel bir diski çekince alttaki diskte onunla birlikte geliyor alttaki diskin bağlı olduğu telde onunla birlikte geriliyor böylelikle fren yapılmış oluyor.


    Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS




  • Açıklama sade ve güzel olmuş, nasıl çalıştığı hakkında şimdi bi fikrim oldu, teşekkürler. (: @noktape
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayyuka

    Açıklama sade ve güzel olmuş, nasıl çalıştığı hakkında şimdi bi fikrim oldu, teşekkürler. (: @noktape

    Rica ederim. İyi forumlar
  • Tekrar hayırlı olsun. Aklımda mtb almak var ama yol bisikletleri de aklımı çeliyor açıkçası. Kafam iyice karıştı bu incelemeden sonra.
  • hayırlı olsun hocam.

    tam da aradığım konu denk geldi forumu açar açmaz çok sevindim.

    hocam ben 3 ay önce bisiklete başladım. amacım ilk önce bir mtb ile başlangıç yapmak, sonra da yol bisikleti alıp akmaktı. 3 ay önce salcano insomnia 30 dağ bisikleti aldım. donanımlı bi bisiklet, 3 ayda çok dağa çıktım, gerek yakıcı güneşte, gerekse balçık çamurunda tekerler çamurdan kitlenip kalana kadar kastımhttp://forum.donanimhaber.com/m_91450413/tm.htm bu bisikletimden çok memnunum, dağlara çıkmaya devam ediyorum şimdi bu perşembe 4 gün bursa ya tura gidiyorum.

    konuya gelirsek; benim için artık yol bisikletinin vakti geldi. kalbim küt küt atıyor yol bisikleti için ve kısa zamanda almak istiyorum. para sıkıntısı yok.

    ama şimdi sana da sormak istediğim şöyle bi durum var, fiyatlara bi bakıyorum (çok klasik bi muhabbet olacak ama) salcano yol bisikletinde de diğer markaların yarısı fiyata veriyo donanımı. aynı donanımlı scott ya da giant bisiklet iki katı fiyat.

    şimdi biliyosun salcano çok eleştirilen bi marka. ve kime sorsam salcano alma diyor. salcanonun eksi yönlerinin de farkındayım aslında yani salcano biraz şans işi, ayrıca birçok modelinde göz önünde olmayan parçaları markasız kullanıyor. mesela benim insomnia 30 bisikletim 1500 etiket fiyatına sahip, full deore + rockshox maşa ama baktığında bisikletin gidon-gidon boğazı-sele borusu gibi parçaları markasız.

    gerçi XRS030 da bu tarz parçalar bile markasız değil direk richley midir nedir ondan kullanılmış ama yine de kime sorsam alma diyor. youtube da bi video var eleman XRS030 almış arka göbek bozuk çıkmış, pedalı geri çevirince teker geri dönüyor (gerçi ben direk tanıdığım bayiden alacağım deneyerek, bozuk çıkma ihtimali yok gibi bişey, adam bana zaten asla bozuk satmaz çünkü tanıyorum kendisini)

    işte şimdi kafam çok karışık. param sıkıntım hiç yokken insanların dediği gibi gidip iki katı fiyata scott-ghost yol bisikleti mi alayım yoksa zaten çoğu kullanıcısının süper memnun olduğu XRS030'u mu alayım bilemedim.




  • Teşekkür ederim.
    Evet o dediğin satış tekniğini çoğu bisiklet kullanıyor. Ben bunu amadan önce Culebro 5.0, CR 052, Scultura 900 gibi bisikletlere bakıyordum. Hemen hemen aynı fiyattalar fakat birinde full Tiagra set varken diğerlerinde Sora bile kullanmamışlar. Bizim kulüpte bu bisikletten kullanan bir kaç tanıdık var onlara sordum nedenini ise gayet mantığa uygun bir şekilde açıkladılar. Dediler ki : " Yabancı menşeili bir bisiklet markasını ele alalım mesela Cannondale. Bu marka kadroları üstüne bir sürü ar-ge çalışması yapıyor nasıl daha hafifletirken dayanıklılığı arttırırız ya da kadro nasıl bir geometriye sahip olsun ki sürücüsü ile bütünleşsin gibi araştırma yapan bir ar-ge departmanı ve içinde çalışan kaliteli mühendisleri var. Salcano'da bu yok. Bunun için ayırdığı bütçe de yok. Salcano kadrolarını uzak doğu firması olan 'Axman'dan ithal getirtiyor onlar nasıl kadro geometrisi kullandıysa aynısını alıyor. Dolayısıyla ar-ge için bütçe ayırmadığından diğer üretenlerde daha düşük maliyete satabiliyor. Bunun dışında yerli malı olduğu için dışarıdan gelen bisikletlere gümrük binerken Salcano'ya binmiyor" gibi bir açıklama yapmışlardı bana.

    Şuana kadar etrafımda bu bisikleti kullanıpta kötü diyen birini duymadım. Sonuçta üstünde kullanılan Tiagra set Ricthey komponentler ya da R500 jantı Focus'ta da Merida'da da kullanılan ürünler Salcano'nun bunlardan tek kötü yanı varsa o da kadrosudur. Bunu da Scott S30 kadro set alırsın 580 liraya bisikletin olur Scott toplam maliyeti de sana 2.5 milyara gelir :) Ki kadrolarının o kadar dandik olduğunu düşünmyorum ben insanların beğenmediği NG650 bisikletim ile 9.500 km yol yaptım Çıkardığı sıkıntılar diğer bisikletlerin de çıkardığı ortak sıkıntılardan başka bir şey değildi.

    Ben şuan XRS ile 1000 km yi geçtim bunun 400 km'sini stabilize yolda kullandım. Ne bir ses ne de vites geçmemezliği vs hiçbir sorunu olmadı. Gayet net bir şekilde gidiyor. (Buraya bir nazar boncuğu yerleştireyim ) Kısacası tavsiye ederim.


    xxSpecter : Teşekkürler sağolasın.
    İçinden kendini hangisine daha yakın hissediyorsan onu al. Yoksa ukte kalıyor insanda. Ben şuan bu bisikleti aldığıma memnunum ilk başta dağ bisikletini alırken yol bisikleti alamadığım için hep bir geçiş dönemi olarak adlandırmıştım. Eğer sen de tekrar dağ bisikleti aldığında içinden "keşke yol bisikleti" alsaydım diyeceksen bence elindeki dağ bisikletini tut yeni alacağın bisikletin adı "yol" olsun.




  • teşekkürler cevap için. peki sen daha önce yol bisikleti kullandın mı? yani alıp 2dk deneme olarak değil hani mesela başka bir yol bisikleti ile 30-40km yaptın mı hiç? yolsa yol bisikleti olarak ilk bunu mu kullanıyorsun hocam?

    bana kalsa parayı basıp iyi bisiklet te alırım da korkum şu ki; yüksek para=yüksek kalite olmuyor her zaman. önemli olan ürünleri tanımak, ki ben tanımıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01001101

    teşekkürler cevap için. peki sen daha önce yol bisikleti kullandın mı? yani alıp 2dk deneme olarak değil hani mesela başka bir yol bisikleti ile 30-40km yaptın mı hiç? yolsa yol bisikleti olarak ilk bunu mu kullanıyorsun hocam?

    bana kalsa parayı basıp iyi bisiklet te alırım da korkum şu ki; yüksek para=yüksek kalite olmuyor her zaman. önemli olan ürünleri tanımak, ki ben tanımıyorum.

    Evet kullandım. 30-40 olmasa da yaklaşık 20 km civarı kullandım. İmzamdaki bisiklet grubunun yüzde 80'ni yol'cu ben aralarında yüzde 20'lik mtbcilerdendim. Arada bir tura çıktığımızda farklı farklı bisikletler deneme fırsatım oldu. İçinde Isaac tt bike'dan Focus Cayo Evo'ya kadar kullandım. Bir kaç kişide XRS vardı onları da denedim. Onlarında tavsiyesi üzerine bu bisikleti aldım. Kullananların yorumları benim için önemliydi. Dediğin gibi yüksek para = yüksek kalite olmuyor. Belki bilirsin VeloTürk diye bir bisiklet oluşumu var onlar 2 tanesi bizim gruptan. Birinde Cervelo S2 var. Üstünde Sram Rival set var onun demesi ilk 1 sene güzeldi fakat bu sene çok sertleşti çatır çutur geçiyor vitesler" şimdi buna bakarak her zaman yüksek fiyatlı kalitelidir diyemeyiz tıpkı ucuz olana kötü demek gibi. Bunlar hep bütçe meselesi tabi ben bu bisikleti almadan önce aynı model aynı kadro bisikleti yaklaşık 15 km kadar kullanmıştım. O zaman hoşuma gitmişti. Fiyatı da bana uygun gelmişti. Paramı denkleştirip XRS aldım. Şuan memnunum. :)




  • ben ayrı bi yol bisikleti kullanmış lığın var mı demek istemiştim, kıyaslama yapman açısından. teşekkürler cevap için. ben de bursa dönüşü deneyecegim bu bisikleti. piyasada çok fazla yol bisikleti de yok ya o kötü.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01001101

    ben ayrı bi yol bisikleti kullanmış lığın var mı demek istemiştim, kıyaslama yapman açısından. teşekkürler cevap için. ben de bursa dönüşü deneyecegim bu bisikleti. piyasada çok fazla yol bisikleti de yok ya o kötü.

    Bu ayar kullanmadım. Kullandığım Cayo Evo ile de bunu kıyaslamak olmazdı Aynen bunun kategorisinde bir CR 052 var onun da renkleri hoşuma gitmedi. Kırmızı olsun bizim olsun taraftarı olduğum için bunu seçtim :)
  • 
Sayfa: önceki 5152535455
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.