Şimdi Ara

Bisiklet Hakkında Sohbet - Soru/Cevap - Salcano XRS 030 - NG650 - İnceleme - SS (61. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
1.423
Cevap
15
Favori
89.449
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5960616263
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tekrar merhabalar.

    bugün kadıköy delta bisikletten cannondale caad8 105 model yol bisikletini denedim (kullanmadım, sadece üzerine oturarak denedim mağaza içinde)

    yol bisikleti konusundaki en büyük çekindem, üst tutuş pozisyonunda fren sıkamamak idi. çünkü fren kolları çok sert idi ve üst tutuş pozisyonunda parmaklarım fren kollarının dönüş ekseninin göbeğine yakın bi noktadan kavradığı için kolu sıkmak ve frenlemek çok zor oluyodu.

    daha önce claris, sora ve tiagra bisikletlerde bunu denemiş ve zorlanmıştım. bugün denediğim cannondale caad8 105 modelinde shimano 105 donanım kullanılmış ve frenler inanılmaz yumuşak idi. çok çok rahat şekilde, hiç kasmadan fren sıkabiliyordum. inanmadım. ilk defa 105 donanım bir bisiklet denedim ve aradaki fark nasıl bu kadar büyük anlayamadım. mağazadaki kişi diğer donanımların sert olmasının normal olduğunu söyledi ve mağazadaki tiagra donanımlı bisikletleri deneyince gerçekten de sert olduklarını farkettim.

    bu bisikleti almak istiyorum ancak kadro boyu bana biraz büyük. alırsam seleyi indirmem ve 10cm olan gidon boğazı yerine 6-7cm'lik bir gidon boğazı almam gerekecek. çünkü gidon biraz uzak kalıyor gibi, üst tutuş pozisyonunda iken bileklerimi kırmam gerekiyor biraz (gidon uzak kaldığı için)

    kadro boyu nedeniyle kararsızım ama sanırım alacağım gibi. almayı çok istiyorum.




  • 01001101 kullanıcısına yanıt
    Sana da merhaba.

    Dediğin gibi kategori yükseldikçe konfor ve serilik artıyor. Bir de Dura-Ace setin frenini sıkmayı dene hissetmeyeceksin bile :) Caad 8 güzel bir model. Özellikle Caad modellerinin kadroları hakkında çok fazla olumlu söz duydum. Ayrıca fren kollarına ulaşamaman sıkıntı değil lastik bir parça takıyorlar fren kolu gidona yaklaşıyor o ayarlanıyor sıkıntı değil.
  • dura ace denedim, daha sertti,sanırım bu 105 fren ayarı yumuşak ayarlanmış. normal ayarına gelince 105 de sertleşir biraz çünkü mağazadaki diğer 105 li bisiklet kolları biraz daha sert idi.

    bu bisikleti kadro boyu nedeniyle alamayacağım sanırım. gidon bana uzak kalıyor ve seleyi de en aşağı seviyeye indirmem gerekiyor. ne yapsam sence bunu mu alsam yoksa iki buçuk ay sonra gelecek olan bir düşük kadro boyunu mu denesem?

    aslında bir küçük kadro boyunda üst boru sadece 2cm daha kısa, bu da çok küçük bir fark. gidon boğazı kısaltılarak giderilebilecek bi fark. ama şu var ki, tek sorun gidonun uzak kalması değil, bi düşük kadro boyu olanda gidon 1.5cm daha aşağıda. yani bu büyük beden olanda gidon 1.5cm yukarıda kalıyor. bu da gidona üstten değil arkadan uzanmama neden oluyor. gidonun üzerine kapaklanıp ellerimi yaslamam gerekirken bunu tam beceremiyorum çünkü ellerim gidona yukarıdan değil biraz arkadan uzanıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 01001101 kullanıcısına yanıt
    Gidona arkadan uzanmak bel ve bilek ağrısı yapar. Tavsiyem biraz daha bekleyip ölçülerine uyan kadroyu almak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktape

    Gidona arkadan uzanmak bel ve bilek ağrısı yapar. Tavsiyem biraz daha bekleyip ölçülerine uyan kadroyu almak.

    http://www.erdoganlarbisiklet.com/yol-bisikletleri/cube-yol-bisikleti/cube-2014-peloton-race-compact-bisiklet-siyah-kirmizi-50-34.html

    şu bisiklet çok ilgimi çekti. kadro boyu tam bana uygun gibi. dün dendiğim canondale'a göre üst boru 2cm daha kısa, gidon boğazı 1cm daha kısa, yani gidon 3cm yakın. ayrıca gidon 1cm aşağıda. 50 kadro olanı bu.

    donanım olarak dünkü canondale dan daha iyi. dünkünde aynakol ve frenler 105 değildi. bu full-105.
    ayrıca dünkü canondale'nin en büyük eleştirilerinden biri 32 telli lastiğin ağır kaçması idi. bunda daha farklı bi sistem ile 20 jant telli lastik var. bunu ciddi düşünmeye başladım ama istanbuldan ankara ya gitmem gerekecek denemek için.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 01001101 kullanıcısına yanıt
    Markadan markaya farklılık gösterir kadro geometrileri. Ankara'ya gitmeden önce İstanbul'daki bir bayiide bulup deneyebilirsin.
  • Artık mevsim bitti kışa girdik bence almak için acele etmeyin . Çoğu üst seviye bisiklette firmalar shimano aynakol kullanmak istemezler bunun en büyük sebebi shimano kadro göbekleri konusunda octalink dediği standartı diretmesidir ama işlevselliği kanıtlanmış olan bb30 tipi göbeklerden vazgeçmeyen firmalar fsalara yönelmekte o açıdan belki sizin için daha faydalı bir seçim bile olabilir. Fren sertliği konusu ise çok ve çok farklı bir kulvar kalite artıkça hassasiyet artıyor sizin denediğiniz dura ace frenlerde bir ayarsızlık bir söz konusu olabilir ki uzun süreli bir sürüşe çıkmadan frenlerin durma noktasını görmeden onu bile söylemek doğru olmaz.Kendi adıma sadece şunu söyleyebilirim arkadaşımda tiagra 4600 frenler bende ise ultegra 6800 arasında afaki bir fark mevcut . Gelelim cube'e shimano 5800 serisi çıkmış iken 5700 seriye sahip 50'lik kadro bile pedalsız 8.7 kg sahip bir bisiklete 1400€ verilmez. Toplamak yerine bisiklet alacaksam olsam tek tercihim canyon olur'ki size 2 link veriyorum inceleyin hak vereceksiniz

    https://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3581

    https://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3589



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CnkYgT -- 16 Eylül 2014; 19:16:23 >




  • Arkadaşlar 300-400 lira civarına önerebileceğiniz 2.el bisiklet varmıdır? dağ veya şehir bisikleti düşünüyorum.En uygun modeller hangileridir?
  • CnkYgT C kullanıcısına yanıt
    1400€ vermeyeceğim 3000tl vereceğim.

    bu canyon bisikletler hakkaten çok iyiymiş ama nasıl bu kadar hafif oluyor anlamadım. bide bu canyon u netten almak istesek (bayilik yokmuş sanırım) gümrükte vergi alırlarsa feci girer :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 01001101 kullanıcısına yanıt
    200€ kargo ücreti + %18 kdv ile fiyat çok yükseliyor ya kendiniz gidip alacaksınız yada bir tanıdığınız vasıtasıyla. Canyon kendini kanıtlamış yarışlarda bisikletleri kullanılan bir firma sele borusu,gidon ve boğazlarını bile kendilerini üretiyor'ki bu konuda ödülleri var . Bütün parçaları seçmece ve üst kalite olduğu için kg olarak çok iyi seviyelere inebiliyorlar . Bu bisiklethttps://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3581 alüminyum kadroya sahip olmasına rağmen 7.2 kg ve fiyatı 1400€
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CnkYgT

    200€ kargo ücreti + %18 kdv ile fiyat çok yükseliyor ya kendiniz gidip alacaksınız yada bir tanıdığınız vasıtasıyla. Canyon kendini kanıtlamış yarışlarda bisikletleri kullanılan bir firma sele borusu,gidon ve boğazlarını bile kendilerini üretiyor'ki bu konuda ödülleri var . Bütün parçaları seçmece ve üst kalite olduğu için kg olarak çok iyi seviyelere inebiliyorlar . Bu bisiklethttps://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3581 alüminyum kadroya sahip olmasına rağmen 7.2 kg ve fiyatı 1400€

    sence cube peloton için 8.7kg büyük bi ağırlık mı?

    ben şahsen toplamağırlığa çok umursamıyorum, benim için tekerlerim hafif olması daha önemli. benzer fiyat aralığındaki scott-cannondale marka bisikletlerde çok daha sıradan ve 32 telli ağır jant takımları mevcutken bunda mavic marka 20 telli aerodinamik jant takımı mevcut. bu jant takımı diğerlerine göre hayli hafiftir diye düşünüyorum.

    canyon da baya iyiymiş ama 47-48 beden yok. 50 benedi de gidon açısını değiştirerek bana uyar gibi duruyor ama 7.3kg lık kadro çok ilginç derecede hafif ve türkiye yollarında uzun vadeli kulalnım için beni düşündürmüyo değil hani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01001101 -- 17 Eylül 2014; 18:49:44 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ommemo

    Arkadaşlar 300-400 lira civarına önerebileceğiniz 2.el bisiklet varmıdır? dağ veya şehir bisikleti düşünüyorum.En uygun modeller hangileridir?

    Bu konuda incelediğim NG650 o fiyat aralığında alabileceğin en iyi bisiklettir. Alternatif olarak XC150'ye bakabilirsin.
  • 01001101 kullanıcısına yanıt
    Genel konuşmak gerekirse firmalar kendi kafalarına göre bir standart belirlediler alüminyumda 8.5 kg bandı karbon kadrolarda ise 8 kg civarında geziniyorlar daha iyisini yapabilecek durumda olmalarına rağmen yapmamayı tercih ediyorlar. Ağırlığı ne kadar kafanıza takmasanız'da yol bisikletinde gramlar bile önemlidir mevcut olan en iyi güç aktarımı ve performans sağlayabilmek için hafif olması gerekir. Yol bisikleti narindir yanılgısından kurtulmanızı tavsiye ederim eğer yaşadığınız yerde yolların durumu kötü ise 23c yerine 25c kullanabilirsiniz.
  • CnkYgT C kullanıcısına yanıt
    hocam ben hız yapma amaçlı almıyorum bu bisikleti. zaten hız yapacak yer olmadığı gibi, kendim hız yapma meraklısı da değilim. hatta bu aletle hız yapmanın yanlış olduğunu da düşünüyorum. ben bu bisikletle kadıköy-tuzla arası yolda arkadaşlarımal gezecem, sabah erkenden kalkıp yol bisikleti olan arkadaşımla birlikte boğazda sarıyer e kadar gidip dönecem. amaç hız değil, amaç keyif. akıcı yol bisikletinin keyfi.

    benim için gramı gramına hafif olmasından daha önemli şeyler var. mesela yokuş çıkabilmem için rublenin büyük olması benim için önemlidir.

    haa şu da var, kadronun hafif olmasına o kadar kafayı takmasam da tekerleklerin hafif olmasına takıyorum biraz. çünkü tekerlekteki hareketli olan ağırlık, kadrodaki sabit olan ağırlıktan çok çok daha zararlıdır.

    şimbi bu cube bisiklet bana hafif jant sağlıyor, büyük ruble sağlıyor (ön 34 arka 30) bide full-105 donanım sağlıyor. isteklerim yerine gelmiş oluyor. yoksa toplam ağırlığı 8.7'den 7.25'e düşürmek illa şart değil benim için.

    yakında almanyaya gidip gelmeyi düşünen bi arkadaşım var. hatta bu arkadaşım bisikletçi. hatta almanyada görmeye gittiği kişi de bisikletçi bi arkadaşımızdır. aslında arkadaşa rica etsem bana canyon getirebilir belki, ama şimdi şöyle bi durum var ki 7.25kg lık alumünyum bisiklet hakkaten ilginç geldi yaa :S

    bide fiyatta da aşırıya kaçmak istemiyorum. hali hazırda fazlasıyla bütçem var ama abi 3000-3500-4000 derken uçuyor da uçuyor fiyat. şimdi ben arkadaşıma: "almanyadan bana 4000TL lık alumünyum bisiklet getirecen" desem, o da bana: "o parayı gözden çıkardıysan 5000 ver trek madone al" diyecek

    yani diyeceğim o ki, el altında para olunca acımıyosun veriyosun parayı ama bi yerde dur demek lazım be abi. 3000 lik bisiklet benim işimi görür yani sıkıntı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01001101 -- 17 Eylül 2014; 21:58:02 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kadıköy-Tuzla arasında hangi grup ile gidiyorsun ? O rotada süren tanıdık bir grup varda.

    Bu arada hafif bisiklet almanı tavsiye etmem. 500 gr ağır olsun ama uzun ömürlü olsun. Hafif jantı yarışlara katılamayacaksan almanı tavsiye etmem yoksa her ay akor ettirmek zorunda kalırsın hatta jant çemberini bile yamultursun malum Türkiye yolları. Ben iki kez akor ettirdim daha 4 ay falan oldu.
  • Hocam şuan'ki beklentileriniz istekleriniz zamanla daha ileri boyutlara çıkacak bundan kesin emin olabilirsiniz . Yol bisikleti kullanıcısını yormuyor hep daha fazlası diyorsunuz bugün buraya gittim yarın daha uzağına gidebilmeliyim veya buraya neden 2 saatte gelebildim daha hızlı gelebilirdim düşüncelerine sevk ediyor. Dişli oranlarını kafanıza takmayın canyon bu konuda daha opsiyonlu bir firma istediğiniz ruble ve aynakol dişli sayılarını belirttiğiniz taktirde istediğiniz şekilde fabrikadan temin edebiliyorlar. Bisikletin hafif olması dayanıksız olduğunu anlamını taşımaz ki bisikletforum'da çok ve çok kez tartışıldı . Bisiklete asıl zararı veren kullanıcısının kilosu'dur . Yol bisikletini kendiniz isteseniz bile bozuk yolda süremezsiniz titreşimden başınız döner. Alüminyum olanla başladım onla gidiyor ama :D bisikletin üstünde mavic ksyrium elite s var jantın ağırlığı 1.658 gram ve belki sınıfının en yüksek ağırlığına sahip 1.500 gram seviyelerinde jantlar piyasada çok. Liste fiyatına buradan bakabilirsinhttp://www.merlincycles.com/mavic-ksyrium-elite-s-wts-wheelset-2014-58929.html buda cubedeki jantlarhttp://www.merlincycles.com/mavic-aksium-s-wts-wheels-pair-2014-inc-tyres-58831.html .

    Daha fazla diyecek bir şey yok para sizin ve kullanacak olan sizsiniz . Canyon satış politikasından dolayı pek bilinen bir firma olmamakla birlikte çoğu firmalardan kendi ürettiği parçalarla daha fazlasını başarabilen nadir firmalardandır. 5000 lira verip trek karbon 8 kg düşük donanımlı bir bisiklet alacağıma . 4.5 verir 7.26 kg olan ultegra 6800,ksyrium elite s'e sahip canyonu alırım




  • arkadaşlar ikinize de çok teşekkür ederim. ikiniz de çok bilgili görünüyorsunuz ve beni aydınlatıyorsunuz.

    jant mevzusunda @CnkYgT hocam senin söylediklerinden şunu mu anlamam gerekiyor: "cube bisikletteki jant aslında hafif değil" bunu mu demek istedin?

    aslında mavic sayfasında bu jantın giriş seviyesi olduğu zaten yazılmış.

    @CnkYgT hocam bir sorum daha var, cube bisikletin jantı için verdiğin linkte 520TL fiyat var. bu fiyat iki adet komple jant setinin toplam fiyatı mı? (iki jant + tüm jant telleri + iki göbek) eğer fiyat buysa zaten çok ucuz ve adam açık açık: "giriş seviyesidir" dediğine göre, ben buradan bu jantların iyi olmadığı sonucunu çıkartırım.

    @noktape hocam akord mevzusunda ciddi iseniz ben bu aerodinamik jantlara hiç girmiyim o zaman, dümdüz 32 jant telli bi bisiklet alayım? yani akord işi anahtar ile evde yapılabilecek bir iş ise, ektra bir aparata gerek yoksa ben kendim yaparım. ama jant teli gerginliğini ölçen aletler gibi ekstra aletler gerekiyosa, ve 1-2 ayda bir bisikleti bisikletçiye götürmem gerekecekse çekilmez bu çile. zaten ben hız yapma meraklısı da değilim. uç seviyede performans istiyor da değilim.

    açıkçası birşeyler öğrendikçe insan daha önce düşündüğü bisiklerlerden soğuyor. efendim ne demişler:



    evet belki de fazla araştırmadan gidip bi bisikelt alıp binmek en iyisi ha ne dersiniz

    şaka bi yana, sözledikleriniz doğrultusunda jant mevzusu fikirlerimi değiştirecek gibi. tekrar teşekkürler.

    not: @noktape hocam düzenli birlikte gezen, adı konulmuş bi grubumzu yok. anadolu yakasında bir arkadaşım var, onunla takılıyorum ama mahirin çayırında oturup sohbet ederken tanıştığım çok bisikletçi de vardır. diğer bisikletçi arkadaşlarım avrupa yakasındalar.

    not 2: @CnkYgT hocam ben performans amaçlı değil salt gezi amaçlı alıyorum bisikleti. gerçekten hafiflik o kadar büyük bi etken değil benim için. sağlam bi bisiklet daha önemli. yollar malum. mesela geçen sene bursa bisiklet turuna yol bisikleti ile gelen çok kişi vardı ama yollar pek düzgün değildi. 2015 de bu tura katılabilirsem yol bisikleti ile katılacağım. elimden geldiğince tüm turlara yol bisikleti ile gitmek istiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01001101 -- 18 Eylül 2014; 12:16:51 >




  • Jant konusu çok karmaşık bir konu içine girince çıkması pek mümkün olmuyor ama dilim döndüğünce açıklamaya çalışayım. Öğrendiğiniz gibi aksium seti giriş seviyesidir aslında giriş seviyesinde çoğu markanın modeli vardır shimano r500-501 ler r30-r31 gibi modeller çoğaltılabilir hatta bu modeller kullanım yerine göre aksium setten daha bile başaralı sonuçlar sergilemiştir ama firmaların mavic'le çalışmalarındaki asıl nokta lastik tedarikçisi aramalarına gerek duymamalarıdır . Herhangi bir mavic jant seti almak istediğiniz'de çok az modelinde lastiksiz opsiyonu vardır hepsi kendi iç ve dış lastiğene sahiptir . Aksium'un kötü bir jant seti olduğunu düşünmenizi gerektirecek bir durum dediğim gibi bisiklete asıl zararı veren kullanıcısının kilosu'dur normal sınırlar içerisindeyseniz akort kaçması gibi bir durumla çok sık karşılaşmazsınız
  • CnkYgT C kullanıcısına yanıt
    57 kiloyum. hayatımda hiç 60 olmadım. bu civardayım hep. 56-58 arası, çok nadir 59.

    alıp sonra ikide bir akord için bisikletçi yolu gözlemek istemiyorum açıkçası. akord işi evde yapılabilecek bir iş ise kendim yaparım sıkıntı yok ama bisikletçilere muhtaç olmak çok çok çok büyük sıkıntı. burada tüm bisikletçiler artist. kimse dükkanına gelene iş yapmıyor, hepsi: "bırak sonra teslim al" diyor. ondan dolayı yani @noktape'nin düştüğü duruma düşerek 1-2 ayda bir akord yaptırmak zorunda kalmak istemiyorum.

    eğer bu mavic jant seti normalden ağır bir set değilse ben gene bu bisikleti düşünebilirim 3000TL ya. ama bu işlerden pek anlamadığım için diğer jant setlerinin ağırlıkları nedir bilemiyorum. siz ortalamanın 1500gr civarı olduğunu söylemiştiniz sanırım. şimdi mesela 32 telli bir arka jant seti bu mavic'in 20 telli giriş seviyesi jant setinden ağır mıdır acaba?

    bu mevzuyu kendim araştırayım dedim, daha önce gidip bakmış olduğum specialized allez elite c2'ye baktım, aktifpedal sitesinde bu bisikletin jant setini yazmamış yahu

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Akort konusuna gereksiz takık durumda kaldınız 85 kg'yum mtb bisikletinden kalma sert sürme alışkanlığı var sırf bu yüzden yol bisikletim'de lastik parçaladım daha 1000 km'de bu durumda bile akort kaçma gibi bir durum olmadı. Aksium ağırlıkları normal denebilecek seviyede çünkü hepi topu 500 liralık bir setten bahsediyoruzhttp://www.merlincycles.com/mavic-aksium-s-wts-wheels-pair-2014-inc-tyres-58831.html . Fiyat olarak absürd olmayan alınabilecek jant setlerindeki ağırlık ortalaması 1500 ile 1600 gram arasında oynar .1200-1300 gram olan jant setlerine verebileceğim en ucuz örnek token c22a'dır 1290 gram ve yurtdışı fiyatı bile sadece 750$ civarı kargosu vergisi dahil değil bu hesaba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CnkYgT -- 18 Eylül 2014; 17:09:08 >




  • 
Sayfa: önceki 5960616263
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.